'Weet dat mensen gaan klagen, maar hij heeft kwaliteiten om Brands op te volgen'

    'Weet dat mensen gaan klagen, maar hij heeft kwaliteiten om Brands op te volgen'

    donderdag 17 mei 2018 om 15:30

    Berry van Aerle denkt dat John de Jong een geschikte opvolger van Marcel Brands is. Nu Brands per 1 juni naar Everton vertrekt is De Jong naar voren geschoven om, samen met Phillip Cocu en Frank Arnesen, de taken over te nemen. 

    "John de Jong loopt al acht jaar mee met Marcel Brands", zegt ex-PSV'er Berry van Aerle tegen Omroep Brabant. "Hij is al een tijdje de rechterhand van Brands als hoofdscout, dus hij weet wel wat de taken zijn van de technisch directeur." Na de zomerse transferperiode gaat PSV evalueren, waarna een definitieve beslissing wordt genomen over de opvolging van Brands. 

    Van Aerle is ervan overtuigd dat De Jong, al jaren hoofd scouting van de Eindhovense club, een geschikte kandidaat is. "Maar hij moet het zelf ook wel willen, het ligt eraan waar zijn ambities liggen. Het is natuurlijk een voordeel dat John al jaren meeloopt met Brands. Ik weet nu al dat mensen weer gaan klagen over het feit dat hij onervaren is, maar iedereen moet de kans krijgen en ik denk dat De Jong daar de kwaliteiten voor heeft", aldus Van Aerle. 

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 15:34
    Mensen klagen altijd Berry. Dat zou jij als ex-postbode moeten weten.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:39
    Denk zeker dat de Jong hem op kan volgen maar dat zal de komende maanden blijken.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5291
    donderdag 17 mei 2018 om 18:08
    Ik weet niet wat Johnny allemaal weet, maar ik weet niet wat voor contacten hij heeft met spelersmakelaars en andere clubs. Het lijkt me dat je als TD bij PSV toch wel over een uitgebreid netwerk moet beschikken. Het is niet iets dat je tussen de soep en de aardappelen door doet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26110
    donderdag 17 mei 2018 om 18:28
    In de fanshop kimen alleen fans! Scheelt een hoop geouwehoer ;-)
    Vind ik leuk
    :O +5175
    donderdag 17 mei 2018 om 18:50
    Daarom zegt hij het ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:35
    Nu Brands weg is zullen de kampioen's schalen de komende jaren naar Amsterdam gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:39
    John de Jong heeft zijn naam mee, eentje die De Jong heet en betekent dat niet dat Siem en Luuk jaren kampioen is geworden
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:50
    In de vorige zomer zei men hier ook dat Ajax kampioen zou gaan worden, in de zomer van 2016 ook, ook reeds in de zomer van 2015 en zelfs al in de zomer van 2014. En kijk eens wat daarvan terecht gekomen is. Praatjes vullen geen gaatjes.......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Champ1 +248
    donderdag 17 mei 2018 om 19:21
    We hebben het hier niet over dat prijsloze clubje uit abcoude noord
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:13
    Glorie droom lekker verder , met ten hag win je HELEMAAL NIETS, maar ja das al jaren zo dus geen nieuws voor je!.
    Vind ik leuk
    JustH +15241
    donderdag 17 mei 2018 om 16:47
    Als het maar geen 18 jaar gaat duren
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:53
    Ach just die van feyenoord in 2016/2017 was mooier dan al die 3 sterren van ajax bij elkaar.
    Vind ik leuk
    JustH +15241
    donderdag 17 mei 2018 om 17:58
    Mooi toch
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:10
    @ Glory onzer Amstel stad,
    Het is niet zo dat als Brands weg gaat dat Mark beter gaat inkopen
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:35
    Droom maar lekker
    Vind ik leuk
    Spiegel +9595
    donderdag 17 mei 2018 om 18:39
    Jij weet ook niet wat je wil he?

    Eerst is Brands slecht volgens jou, en vervolgens is hij de reden van de kampioenschappen van PSV?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:08
    Hahahaha die is bijna net zo goed als die ene mop van die moppentopper ten hag. Die ene van dat eindhoven bang zou zijn.
    Lach me rot hahahaha.
    Bedankt dat had ik effe nodig.
    Vind ik leuk
    De Hout +1695
    donderdag 17 mei 2018 om 15:38
    De Jong inderdaad uitstekende opvolger. Logisch bovendien.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    donderdag 17 mei 2018 om 15:40
    Hoe weet jij nu al dat hij een uitstekende opvolger is? Hij is nog niet eens begonnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:53
    Berry klaag niet zo over dat mensen klagen
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    donderdag 17 mei 2018 om 18:01
    Kop dicht ! Kom nie an onzen Berrie
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:30
    Das ook mijn berry ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    donderdag 17 mei 2018 om 19:53
    O dan muggut
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:02
    Als Berry da zegt dan is da zo....
    Vind ik leuk
    John040 +2344
    donderdag 17 mei 2018 om 16:13
    laat de Jong zich maar bewijzen,ik ben er alleen maar blij mee.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23516
    donderdag 17 mei 2018 om 16:32
    Weten wat de taken van Brands waren is nog niet genoeg om hem succesvol op te volgen. Echter, PSV weet intussen echt wel wat John aankan en als hij daarvoor wordt verkozen, zal het me niets verbazen dat het Brandsbeleid gewoon wordt doorgezet.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:07
    John is een topper, komt helemaal goed!
    Vind ik leuk
    Smiley +17
    donderdag 17 mei 2018 om 17:19
    Heeft psv een expositie in het rijksmuseum want anders gaan er geen schalen naar amsterdam
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:35
    Met frank arnesen achter de hand,is het echt geen probleem,en cocu kent ook de nodige mensen.
    Gewoon met jongens van de club moet psv het gaan doen.
    En brands kan psv nog steeds helpen,want bij psv ben je vrienden voor het leven.
    Alleen een reeker hoeft nooit meer te komen,die heeft psv 20 jaar terug gegooid in de tijd,maar nu zijn we terug en gaan we alsnog de stappen maken om europees weer mee te tellen.
    Come on psv,eendracht maakt macht,het is echt niet onmogelijk.
    Laat gomez als eerste terugkomen,om bij zijn geliefde psv zijn actieve voetbal cariere af te sluiten,hij gaat opzekers nog twee jaar vlammen. Top keeper,hij zou vleugels krijgen.
    En daarna kan hij mooi in de staf aansluiten.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4408
    donderdag 17 mei 2018 om 17:38
    Ik zou het niet erg vinden als men intern doorschuift. Er lopen al een aantal Karen veel oud-spelers rond in de organisatie met een goede reputatie. Laat die maar doorstromen naar hogere functies.

    Overigens worden de geruchten steeds sterker dat PSV Erick Guttierez gaat binnen halen...
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    donderdag 17 mei 2018 om 18:02
    Laatste kunstje van Marcel
    Vind ik leuk
    Sucrates +230
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:05
    Liever niet. Of blijven als assistent, of eerst ergens anders ervaring opdoen bij een kleinere club. Bij PSV moet er iemand met een bewezen track-record zitten.

    Haal dan de TD van Zwolle, Heracles, VVV, AZ of een buitenlandse club als Red bull Salzburg op die net als de genoemde voorbeelden al jaren structureel beter presteert dan ze eigenlijk volgens budget zouden moeten doen.

    Die analyse is niet zo moeilijk, je moet alleen wel kijken over meerdere jaren. Zodat je incidentele successen te 'wijten' aan spelers of trainers (Leicester, Newcastle) er uit filtert.

    Kun je in de sollicitatierondes ingaan op het netwerk van iemand en wat casi voorleggen voor people management.

    Maar De Jong is te risicovol. TD is een absolute sleutelpositie binnen een club, dat maakt of breekt je club.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Weet dat mensen gaan klagen, maar hij heeft kwaliteiten om Brands op te volgen'