Koeman verrast: 'Ik dacht: ben Koeman, aardig balletje getrapt en trainer geweest'

    Koeman verrast: 'Ik dacht: ben Koeman, aardig balletje getrapt en trainer geweest'

    vrijdag 18 mei 2018 om 19:10

    Ronald Koeman is verrast door de impact van het bondscoachschap. Dat vertelt hij in gesprek met Harry Vermeegen voor Recht uit Rotterdam.

    "Het heeft veel meer impact dan trainer van een club", vertelt Koeman. "Dat had ik niet verwacht. Ik dacht: ik ben Ronald Koeman, ik heb een aardige bal kunnen trappen en ben trainer geweest. Maar het bondscoach zijn heeft meer impact bij iedereen. Iedereen wil met de bondscoach op de foto. Dat had ik niet allemaal zo verwacht."

    Koeman heeft voor vier jaar getekend bij de KNVB. "Ik wil echt minimaal vier jaar dit doen en zorgen dat we als Nederland zijnde weer op een groot toernooi aanwezig zijn. Daar heb ik alle vertrouwen in. Nog steeds vind ik dat we ons ook voor dit WK hadden moeten plaatsen. We hebben niet de allerbeste topspelers meer, maar dat wil niet zeggen dat je geen goed elftal kunt krijgen."

    Koeman ziet de toekomst bovendien met vertrouwen tegemoet. "Er zijn een aantal jongens gestopt die van meerwaarde waren, maar er komen ook een aantal jonge jongens aan. Als de ontwikkeling zich doorzet, krijg je echt wel weer goede spelers."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    vrijdag 18 mei 2018 om 19:15
    Realistische man. Tactisch vrij goed, misschien niet de beste, maar heb er wel vertrouwen in met hem. Hij heeft in ieder geval hart voor de zaak.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8435
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:17
    Zolang het hem uitkomt doet hij inderdaad alsof hij hart voor de zaak heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:18
    Hij zit nu wel op de grootste trein.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:26
    Onzin, op en top prof..
    Hij moet het nu gewoon goed neer zetten en iedereen daar omheen moet daar gewoon naar luisteren.

    Dit is een hele goede keus geweest van de knvb. Eindelijk een goede keus
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:27
    Volgens mij ben jij in de war met een blinde danny.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:24
    Koeman was ook nooit de beste speler, maar zijn ijzersterke mentaliteit en gigantische inzicht heeft hem omgetoverd tot een superb speler. Een legende. precies wat nederland nu nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +244
    vrijdag 18 mei 2018 om 20:48
    Was Koeman nooit de beste speler?????
    Dacht het wel. Zeker bij Psv '88 dat de EC1 won.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:12
    toen waren Vanenburg en van Breukelen toch echt wel beter.
    Vind ik leuk
    Rsp5 +244
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:30
    Koeman was de man.
    Hij heeft niet voor niks als enige van dat team een (grote) transfer gemaakt. Maakte als verdediger meer dan 20 goals in één seizoen. Ongeëvenaard, vaak ook nog uit open spel. Ik had het geluk dat ik er bij mocht zijn. Die afstandschoten waren buitenaards.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    zaterdag 19 mei 2018 om 03:12
    Lees nog eens wat ik schreef. Koeman was bijvoorbeeld vreselijk traag en maakte soms ook lullige verdedigende fouten. Mentaliteit en inzicht heeft hem een superb speler gemaakt. Verdedigend stond hij 'altijd' op de goede plek. Als hij dat inzicht niet had gehad waren aanvallers gewoon makkelijk bij hem weggelopen. Hij was een grote persoonlijkheid op het veld en zijn mentaliteit heeft hem inderdaad zelfs tot (gedeeld) topscorer van de Champions League (ECI) gemaakt. Dat is nog geen andere verdediger ooit gelukt dacht ik. Ik wilde dus niet zeggen dat Koeman geen goede speler was (verkeerde woordkeuze), maar ik wilde aangeven dat Koeman zijn minder sterke punten (en die had hij zeker wel) compenseerde met zijn inzicht en mentaliteit. Met name dat laatste heeft Koeman 1 van de beste Nederlandse speler ooit gemaakt. Mijn reactie sloeg op huidige Nederlandse spelers, die van Koeman in dit opzicht een hele hoop kunnen leren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:50
    Gelukkig kan hij als bondscoach geen spelers kopen, daar is hij echt de allerslechste van de wereld in, verder prima trainer
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:36
    Eens! Ik denk dat het goed is dat er een bondscoach is die het echt als eer ziet om bondscoach te zijn en dat hij ook voor langere tijd er wilt staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:35
    Hij heeft zijn ballen op het hakblok gelegd en verdient alleen al daarvoor de credits
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8435
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:16
    Ronald Koeman weet zichzelf weer belangrijker te maken dan het team. Want hij is tenslotte Ronald Koeman..
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:31
    blind , danny blind bedoel je zeker.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4761
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:34
    En ik ben Gustavo! Godverdomme.

    Ps. Fijn weekend.
    Vind ik leuk
    Nuance +6956
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:53
    Jij hebt gewoon een hekel aan Koeman. Zegt dat dat dan gewoon ipv allerlei kulargumenten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:23
    Ook al had Scholletje Blind Messi, Ronaldo, Buffon, K. De Bruijne, Griezman tot zijn beschikking gehad dan was het Scholletje nog gelukt om zich niet te plaatsen voor het WK. De grootste drama bondscoach van Oranje aller tijden!
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:33
    Totaal niet relevant dit..
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:43
    Toch wel, lees de tekst nog maar eens. R. Koeman is van mening dat Oranje zich had moeten plaatsen voor het WK ondanks dat Oranje niet de beste spelers had. Scholletje heeft plaatsing voor het WK grotendeels verprutst. Statistieken wijzen het uit; Scholletje is de slechtste bondscoach ooit!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 20:17
    Weet je wat ik jammer vind,dat al die gasten nu in vorm zijn,Promes, Depay, Wijnaldum, Cillessen,de Verdediging is na al die jaren echt sterk met v.Dijk,de Ligt en de Vrij,als ik dan naar de selectie van bijv.Zweden kijk hadden we daar gewoon moeten staan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    zaterdag 19 mei 2018 om 03:28
    Dat is dan ook gelijk het verhaal van 35 jaar Nederlands voetbal. Nederlanders hebben geen winnaars mentaliteit zoals andere landen die wel hebben. Nederland heeft veels te vaak hun eigenlijke potentie niet waargemaakt (tournooien mislopen, finales verliezen etc.). Koeman heeft wel de juiste instelling, daarom heb ik dan ook vertrouwen in hem. Dat Koeman aangeeft dat hij 4 jaar wil volmaken geeft zijn commitment al aan.

    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:12
    Achja misschien wel. Vind het gewoon sneu dat er nog steeds over gesproken wordt. En daarnaast de termen "scholletje", "blinde", etc.. heel sneu.
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:34
    Ja da's niet zo onlogisch toch, als je ziet waarop dat een reactie is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:53
    Die termen vind je nodig ja? Net als ajakkes, pisvee, kakkerlakken. Heb daar maar weinig mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:27
    De trainer is net zo goed als zijn Materiaal en het gaat nog wel even duren voordat er weer echt Nederlandse top is, alleen De Ligt en Frenkie de Jong zie ik alleen doorbreken bij de top maar dat duurt nog even en als Depay zo in vorm blijft gaat ie het ook nog wel maken voor de rest is het allemaal niet veel soeps.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 20:21
    Virgil v.Dijk niet , Cillessen niet, Wijnaldum niet,de Vrij niet? Ja jij hebt er echt verstand van.De beste CV van de BPL is niet veel soeps, oké.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:23
    ben ook nogsteeds heilig overtuigd dat Promes het gaat maken bij een grote club in West Europa
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:30
    Maar goed, jij dacht ook dat je El Presidente van Colombia kon worden ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:37
    en het was me nog bijna gelukt ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:49
    Mee eens
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    zaterdag 19 mei 2018 om 03:54
    Inderdaad. Je bent zelfs nog wat namen vergeten en In vier jaar tijd breken ook nog wel een paar jeugdige spelers definitief door.

    Dit is/was een transitie periode voor het Nederlandse voetbal en dat we ons niet hebben geplaatst mag je toch wel de voormalige coach aanrekenen.

    Over 4 jaar staat Nederland er gewoon weer, daar ben ik van overtuigd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:21
    Ik vind het dan ook jammer dat veel gasten zo negatief over Oranje doen,als ik bijvoorbeeld naar Engeland kijk vind ik het op een enkeling na ook geen buitengewoon elftal en zo zijn er meer landen,ik vind dat v.Gaal de kracht van de spelers in Brazilië optimaal gebruikt heeft,je kan me toch niet vertellen dat een Martins Indi niet of nooit meer dat niveau kan halen,3de omdat Argentinië iets meer mazzel had,is maar 4 jaar geleden en over 4 jaar staan we er weer,geloof ik heilig in.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:41
    Inderdaad en dat was eigenlijk in 2010 ook al het geval.

    Nederland heeft echt wel goede spelers, Maar teveel spelers komen in hun jeugd al bij Premiership clubs terrecht. Ake, Bruma, Mensah en zelfs Clement zijn goede voorbeelden daarvan. Andere spelers verlaten Nederland te vroeg en raken op een zijspoor. Dat stopt hun ontwikkeling (zie Klaassen) en dat doet het Nederlandse voetbal en elftal geen goed.

    Ik ben nooit echt enthousiast geweest van het Engelse elftal of Engelse spelers.overigens. Opportunistisch voetbal is wel leuk om naar te kijken misschien, maar zelfs Engelse clubs winnen maar bitter weinig als je kijkt naar de investeringen die ze doen. Ik begrijp dan ook niet goed waarom zoveel mensen zo enthousiast zijn over deze clubs, die allemaal vrijkaarten voor de groupsfase krijgen en zelfs daarin een beschermde rol innemen. Als Ajax en PSV zo'n beschermde status zouden krijgen, dan overleven ze Europa elke winter.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:43
    PS. De KNVB moet betere coaches aanstellen. Hiddink was te oud en Blind gewoon absoluut niet geschikt. Ik heb wel meer vertrouwen in Koeman, ik zie dat wel zitten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:26
    Hadden ze gelijk moeten doen ( iedereen was er van overtuigd dat hij het zou worden) kwamen ze aan met 2 anderen,we weten inmiddels hoe dat gegaan is.De toekomst ziet er zo slecht niet uit, veel van de huidige internationals kunnen nog zeker 6 jaar op topniveau spelen,dan moet de volgende lichting klaar staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:30
    Henk, als jij beetje zou kunnen lezen heb ik het over jonge talenten, maar goed ik zo ook zo zuur reageren als ik al jaren droog stond, en hoe kun je Cillessen en Wijnaldum topspelers noemen? Allebei geen basis bij hun club, verdiep jij je maar eens goed voordat jij je grote bek opentrekt, snuufduuf.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 00:27
    Hé rare mafkut,ga lekker je eigen teringzooi uitschelden,ik heb niet bij jou in de klas gezeten spie,toen zat je niet eens in je vaders pijp,ik praat normaal tegen jou.Wijnaldum( kijk maar na) heeft nagenoeg alles gespeeld ( paar keer gespaard) en ik als PSVer zeg dat Cillessen in potentie beter is dan Zoet,de meeste gasten zijn rond 25 jaar en kunnen makkelijk 6 tot 8 jaar op topniveau spelen snotneus.Als laatste,ik gebruik mijn eigen voor en achternaam rooie Hagenees,verschuil jij je maar achter een nickname.En er staat nergens vest je het over jonge talenten hebt,je noemt Memphis toch ook? Je lullt jezelf tegen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 04:39
    Hoe je nu reageert laat al zien dat je geen leven hebt, door iemand laten triggeren op internet, ik wens je nog veel succes en misschien paar afspraken bij GGZ zouden heb helpen.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 08:11
    Dan ken je me goed,ik ben 51,heb een jonge ( al 10 jaar ) vrouw van 30,zoontje van 5, goede baan bij NS,mooie Peugeot GTI en vorige maand verhuisd naar een groter huis(tuin van ruim 90vierkante meter)veel vrienden,4 zussen en 3 broers,zoals gezegd,je kan mijn naam zo opzoeken op FB of Instagram.En dat ik een tijdje droog sta? Volgens mij heeft PSV 3 titels gehaald de afgelopen 4 jaar, hoeveel heeft Den Haag er gehaald? Je moet gewoon niet tegen mij gaan schelden,doe ik tegen niemand,vraag of kijk maar na.Scheld je me wel uit kan je het keihard terug krijgen.Nu weet je wie ik ben,fijn leven verder. O ja ,als je geen verstand van voetbal hebt,praat er dan niet over.En als laatste over het geen leven hebben,wie reageert er om half 5 s'nachts( lag ik lekker tegen me vrouw aan) ergens op?juist,get a life.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4738
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:58
    Moet toch pijn doen als je Koeman hoort.. jaren hebben wij onnodig met Blind en Hiddink opgescheept gezeten. Koeman is een duidelijk man, een realist, een fair persoon. Hij had al jaren onze BC moeten zijn.
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    zaterdag 19 mei 2018 om 03:57
    Hiddink mist commitment, Blind is gewoon geen goede coach.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1149
    vrijdag 18 mei 2018 om 21:29
    Toptrainer! Klasse dat hij het nog steeds wilde doen nadat ie gepasseerd is de vorige keer.

    Guus hiddink en ballenjongen Blind hebben het aardig verkloot, en dat is zachtjes uitgedrukt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:12
    Zeker ik heb vertrouwen in de toekomst ! En wat voor jonge talenten er allemaal aankomen ziet het er gewoon goed uit. Word deze zomer wel weer ff slikken dat we er niet bij zijn maar goed op na het volgend toernooi ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman verrast: 'Ik dacht: ben Koeman, aardig balletje getrapt en trainer geweest'