Fortuna Sittard wil af van back, ondanks doorlopend contract: 'Geen grote som'

    Fortuna Sittard wil af van back, ondanks doorlopend contract: 'Geen grote som'

    vrijdag 18 mei 2018 om 22:39

    Fortuna Sittard is van plan om afscheid te nemen van Christopher Braun. De 28-jarige back uit Duitsland kwam afgelopen seizoen nog regelmatig aan spelen in de Jupiler League en beschikt over een doorlopend contract.

    Desondanks mag de zaakwaarnemer van Braun proberen om een nieuwe club voor zijn cliënt te vinden. "Maar dan moet de club geen grote afkoopsom verwachten. Dat gaat door hun gewenste tussentijds vertrek niet lukken", reageert hij tegenover 1Limburg. Braun begon het seizoen als vaste rechtsback, maar moest het na het ontslag van trainer Sunday Oliseh in februari steeds vaker doen met invalbeurten.

    De Duitser met Ghanese roots is niet de eerste speler die de promovendus deze zomer gaat verlaten. Perr Schuurs vertrekt naar Ajax en Dries Saddiki gaat bij Willem II voetballen. Bovendien kondigde doelman Miguel Santos zijn vertrek aan en keert de aan De Graafschap verhuurde Sjoerd Ars niet terug in Sittard. Alessandro Ciranni van rivaal MVV is de enige aanwinst tot nu toe.

    Poll

    Gaat Fortuna Sittard zich handhaven in de Eredivisie?

    (3419 stemmen)

    Plaats een reactie

    Skkky50 +1408
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:44
    Waarom wil Fortuna zo graag af van deze speler? Heeft hij iets verkeerd gedaan? Of is hij niet goed genoeg?
    Vind ik leuk
    Lucatonio +647
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:47
    Volgens mij zag hofland het niet in hem zitten want hij speelde de 2de seizoenshelft na genoeg niet.. maar dat staat ook in het artikel.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +1408
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:57
    Ah oké. Of 't is aangepast, of ik heb het over 't hoofd gezien.

    Nou ja. Gaat nog interessant worden wat Fortuna allemaal gaat halen en verkopen komende transferperiode.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:45
    Ben benieuwd of de 'Fortuna Turk' er een bergje geld in gaat pompen. Ik hoop het wel, hij lijkt mij ook écht begaan met Fortuna. Ik hoop dat ze wat langer in de ED mogen blijven!
    Vind ik leuk
    Lucatonio +647
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:45
    Als ik dat zo lees dan heeft de TD geen vakantie van de zomer.. is aardig werk aan de winkel om een fatsoenlijk ed-waardig elftal op de been te krijgen met weinig financiele middelen.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1149
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:00
    Heeft Fortuna samenwerkingsverbanden met een club uit de ED of ergens anders vandaan?
    Vind ik leuk
    Juppes046 +346
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:14
    Ja Gün heeft in het bestuur van Galatasaray gezeten. Hierdoor heeft hij een netwerk in Turkije en omringende landen. Verder heeft hij op één of andere manier een link met Portugal. Santos, Vidigal, Semedo en Pinto zijn allemaal Portugezen. En Petrice (Roemeens jeugdinternational) heeft ook een Portugees paspoort. Ik verwacht wel dat hij nog iets uit de hoge hoed gaat toveren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:06
    Als Fortuna het denkt te redden met 4 a 5 versterkingen dan kan je het vergeten, de meeste spelers zijn totaal niet eredivisie waardig
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577