'Ajax werkt aan komst creatieve middenvelder; club heeft plan B, C en D'

    'Ajax werkt aan komst creatieve middenvelder; club heeft plan B, C en D'

    zaterdag 19 mei 2018 om 06:55

    Ajax heeft bij een vertrek van Hakim Ziyech de pijlen gericht op een creatieve middenvelder. Dusan Tadic van Southampton staat nog altijd bovenaan het verlanglijstje.

    Dat schrijft De Telegraaf. De komst van een creatieve middenvelder is 'topprioriteit', aldus de krant. Tadic verzekerde zich met Southampton van handhaving, maar is ondanks dat financieel haalbaar voor Ajax en zelf ziet hij de stap naar Amsterdam ook wel zitten. Bij Ajax kan hij om de prijzen spelen en maakt hij kans op deelname aan de Champions League.

    De eventuele komst van Tadic hangt echter af van andere (grotere) clubs die zich voor hem gaan melden. Tadic gaat met Servië het WK spelen en schuift de beslissing over zijn toekomst nog even voor zich uit. Mocht de voormalig speler van onder meer FC Twente 'nee' zeggen, dan schakelt Ajax door naar plan B, C, of D.

    Ajax verzekerde zich deze week al van de komst van Zakaria Labyad, die bij FC Utrecht een soortgelijke rol als die van Ziyech vervult. Het is de vraag of de Marokkaan bij Ajax op dezelfde positie gaat spelen. Labyad kan op meerdere posities uit de voeten, waaronder op de flanken.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Magno77 +31
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:03
    Ajax gaat zich richten op de senioren??? overdetop voetballer. Nog ff cashen in Nederland...
    Vind ik leuk
    base +2082
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:05
    Cashen in Nederland whaha.
    Jij denkt niet dat hij in Engeland meer verdient?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7427
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:22
    Dat valt nog te bezien. Ajax is inmiddels zo gefocused op de een titel dat het me niet zou verbazen wanneer ze hem gewoon een Engels salaris aanbieden. Overmars weet ook dat hij een probleem heeft wanneer er weer geen prijs gewonnen wordt. En geld is geen probleem in Amsterdam. Vraag is alleen of de rest van he selectie zich op enig moment ook gaat melden voor opslag...
    Vind ik leuk
    Bullet +3012
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:48
    Het zou je niets verbazen, maar je weet er eigenlijk niet zoveel van
    Vind ik leuk
    Chebaisit +352
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:15
    Pssssst , straks komt hij erachter dat hij uit de achterstandswijk Rotter_dam komt of Eindhoven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:15
    Dit is dus waarom overnars in het interview 1 of 2 van jongens van deze leeftijd zei. Magallan is 1. Tadic is ouder , komt hij niet wordt het iemand uit de categorie 22-26. Jensen? Gutierrez? Benedetti is 20?
    Vind ik leuk
    Splintair +1923
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:18
    Tadic lijkt me een goede versterking voor ajax
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 07:18]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2467
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:33
    Mij niet echt
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1181
    zaterdag 19 mei 2018 om 07:35
    Lijkt erop dat het eindelijk de goede kant op gaat. Als ze de daad bij woord weten te voegen kon het langzamerhand wel eens richting een bayern scenario gaan. Zijn we ook van dat gepiep dat we geen prijzen winnen. Beetje de enige kreet die je standaard uit lampegat hoort.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43502
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:04
    Helemaal niets in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1181
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:32
    Dit dus roep nog maar wat beste vriend. Jullie zijn terecht kampioen de laatste jaren. En ik hoop in de komende jaren op een mooie strijd. Maar met fatsoenlijk beleid zien we jullie nooit meer dichtbij komen met die provincieclub. Hoop echt dat het niet gebeurd. Een titelrace is het mooiste wat er is!
    Vind ik leuk
    stollie38 +18635
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:41
    Je valt in herhaling net zoals die andere PSV papegaaien.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2671
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:13
    De Telegraaf, met Mike Verweij voorop, weet het ook niet meer. De ene week is het Tadic, inmiddels is het plan b, c en d...
    Supporters worden voor de gek gehouden met grote namen, zodat seizoenkaarten netjes worden verlengd.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:53
    En het is nog maar half vol,net een bier glas.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1347
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:35
    Plan d ryan thomas
    Vind ik leuk
    Champ1 +247
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:40
    Om welke prijs weer een 2de plek
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:49
    Al die bluf van ajax pubers is geweldig, pochen met dat je zo rijk bent, maar al vier seizoenen geen kampioen worden van de ere divisie nog wel, sterker nog, niet eens een prijs, zelfs geen "zielige" knvb beker. Sta je dan met al je geld. Feiten en waarheid is hard. Eerst weer presteren en prijzen winnen, dsn bluffen. Feit is dat psv en feyenoord op het moment succesvoller zijn, met minder geld te besteden...
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3605
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:55
    Een ding is zeker Flappie en Marc zitten er privé warmpjes bij zonder dat de rest er erg in heeft.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1080
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:00
    Denk je niet dat ze dat 5 jaar geleden ook zaten?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12097
    zaterdag 19 mei 2018 om 08:52
    Ik zie Tadic graag komen, maar is dat financieel echt haalbaar ?
    Wel als hij water bij de wijn wil doen natuurlijk.. Want ik neem aan dat hij meer dan 2 miljoen per jaar verdient bij Southampton..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18315
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:09
    Vurnon Anita terughalen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20117
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:15
    Zie verschillende namen voorbij komen

    A Tadic
    B Gutteriez
    C Pizarro
    D Ryan Thomas ?

    Ajax heeft toch genoeg middenvelders in de jeugd rondlopen. Waarom kopen ?

    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1347
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:34
    Geen idee maar hoorde die naam voorbij komen heeft wel talent en denk ik niet heel duur
    Vind ik leuk
    Bullet +3012
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:42
    Omdat jullie graag willen dat Overmars ervaring koopt. Zo is het toch?? Of is het stoken ivm eigen jeugd bla bla
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:05
    Denk Tadic en Gutteriez en heel miscchien Jensen. TH had het in Ajaxlife erover dat ze bezig zijn met 2 WK-gangers en Magallan gaat niet naar het WK.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:19
    Werkt Marc Overmars nog bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Jash +5
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:21
    Dit is al beter. Labyad wordt em echt niet.
    Vind ik leuk
    Bullet +3012
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:59
    Vertel eens waarom bijv. Labyad niet gaat slagen, terwijl een half team matige voetballers afgelopen seizoen kampioen is geworden.
    Vind ik leuk
    Laliga +1980
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:29
    Zou me verbazen als die naar ajax gaat.. persoonlijk zou ik meer opzoek gaan naar een breker voor op 6. Dan hebje een loper als donny vd beek een creatieveling met frenkie de jong en eentje die je bene breekt erachter. En zou proberen toch voor de 3e keer in een jaar ( bizar ) de rechtsback positie.. zowel de deen als colombiaan zijn echt niet goed genoeg
    Vind ik leuk
    Futjebal +1969
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:45
    Je zal maar in de jeugd spelen bij Ajax en al die aankopen voorbij zien komen....ach ja kampioen , voor spek en bonen, in de JL is ook wel geinig
    Vind ik leuk
    Basik013 +388
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:48
    Labyad gaat sowieso spelen lijkt me... dus dan een viermans middenveld van? Labyad , tadic,vd beek en? Schöne? Ikhoop toch frenkie op ziyech zn plek te zien!
    Vind ik leuk
    MN223 +979
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:33
    Een viermans middenveld bij Ajax? Dan weet je als coach dat je een half jaar later buiten staat.
    Vind ik leuk
    Basik013 +388
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:28
    Hebben ze tog al vaker gedaan endan met man op man dekking achterin? Of zeg ik nou iets geks?
    Vind ik leuk
    MN223 +979
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:14
    Nee je zegt niets geks; 343 zou inderdaad wel geaccepteerd worden. Maar ergens zie ik Ten Hag eerder 442 proberen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    zaterdag 19 mei 2018 om 09:58
    Tadic is toch gewoon onhaalbaar na de handhaving van Southampton in de PL? Kom op zeg, even realistisch blijven.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8864
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:08
    Mooi verhaal van Gino Dekker : geen sfeer in amsterdam . Zoals Philip zegt dat is de basis voor succes.
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:45
    Ah ja, die Gino Dekker...
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:14
    Plan D, Luuk de Jong...
    Vind ik leuk
    Wouter018 +208
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:29
    Weet niet of Mason Mount haalbaar is, maar ik zou het anders wel weten.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2345
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:48
    plannen zat dus nu de uitvoering nog en daar gaat het vaak mis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 10:59
    Bij ajax om de prijzen spelen HAHAHAHAHAHAHAHA.........
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:24
    Sta je dan, zonder likes Hahahaha niemand neemt jou serieus.Logisch want je hebt weinig verstand van t spelletje
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1500
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:39
    Labyad op linksbuiten graag. Dan staat daar een speler die ten minste voor Ajax wil voetballen en er zin in heeft.
    Tadic lijkt mij prima ipv Ziyech.
    Samen met Donny en Frenkie op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1766
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:40
    Ajax kan eigenlijk het WK niet afwachten omtrent Dusan Tadic.
    24 of 25 juli wacht al de eerste confrontatie met Sturm Graz of PAOK Thessaloniki in de tweede voorronde van de Champions League.
    Mocht Servië de finale halen, wat ik echter niet verwacht dan speelt hij het WK tot en met 15 juli, in dit geval zou hij sowieso onhaalbaar zijn.

    Servië zit in een poule met Brazilië, Zwitserland en Costa Rica.
    Verwacht dat de Serviërs samen met de Zwitsers strijden om plek twee achter de Brazilianen.
    Voor Ajax is het dan te hopen dat Servië de achtste finales niet haalt, dan eindigt het WK voor Tadic met de wedstrijd tegen Brazilië op 27 juni.
    Maar ik vraag me af of ik blij zou moeten zijn met een speler van 29 jaar, 20 november wordt hij pas 30 maar ik vind 20 miljoen euro teveel geld voor zo'n oude speler!
    Al snap ik Southampton wel dat zij dat vragen, ze hebben zich immers gehandhaafd in de Premier League.
    Maximaal 12-14 miljoen euro wanneer je 30-35 miljoen euro kunt vangen voor Ziyech, anders overschakelen op andere opties!
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 11:59
    Gewoon Sneijder terughalen voor jaartje! en als Onana weggaat kan Stekelenburg ook nog wel een jaartje
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:23
    Sjaak swart is ook transfervrij, ook goed voor in de kleedkamer!.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:29
    Een echte verdedigende middenvelder, een echte nummer 6 met ervaring zou ook welkom zijn. Schöne is niet top, moet een vrije transfer krijgen. Clasie zou wel iets zijn of zou Frenkie al toe zijn aan die rol?
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:49
    Ik zou voor plan D gaan hoe wordt je weer kampioen
    Vind ik leuk
    JoeyC +1908
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:11
    Het lijkt me niet reëel dat Tadic salaris gaat inleveren om in Amsterdam te komen ballen. In Engeland speelt hij daarnaast ook nog meer “topwedstrijden” dan met Ajax, dat nog maar de voorronde CL moet zien te overleven. Iets wat ze de laatste jaren nooit is gelukt.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5798
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:18
    Benieuwd naar de namen van plab B, C, D en E
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1247
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:43
    plan B = toch nog effe naar de jeugd kijken, hebben daar nog geen namen van geselecteerd maar eerst maar is kijken.
    plan C = naar Zuid-Amerika gaan en kijken of daar nog ergens iets rondloopt wat betaalbaar en goed genoeg is.
    plan D = de TD van PSV schaduwen en zodra ze een naam hebben die door PSV gevolgd word snel contacteren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:22
    Haha Tadic die komt ......................ECHT NIET!.
    Vind ik leuk
    Foebele +54032
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:34
    Zou wel eindelijk de betere kant op gaan met de aankopen, niet weer alleen maar jochies, die waanzin moet nu echt afgelopen zijn!

    Tadic, Magallan en dan Labyad, waar ik persoonlijk minder fan ben, maar die tenminste wel wat bagage heeft, dat zou beter zijn dan weer alleen maar tieners te halen, de goede lijn van Tagliafico lijkt doorgetrokken te worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:41
    Wat een geneuzel. Gewoon Frenkie daar neerplanten met Siem als back up.

    Tadic..middelmaat ten top, heb je een potentiele topper in de gelederen ga je hem Tadic voor de voeten gooien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:50
    Hoop wel dat er toch ook een paar Nederlandse jongens in zullen staan.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1247
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:41
    toen ik de titel las dacht ik maak nou eerst eens een plan A...
    Vind ik leuk