'Fortuna Sittard is eruit en gaat Eredivisie-rentree met drie trainers tegemoet'

    'Fortuna Sittard is eruit en gaat Eredivisie-rentree met drie trainers tegemoet'

    Gepubliceerd: zaterdag 19 mei 2018 om 17:11za 19-05-2018 om 17:11

    Fortuna Sittard heeft de technische staf voor volgend seizoen bij elkaar, meldt De Telegraaf zaterdag. René Eijer (foto), Kevin Hofland en Kristof Aelbrecht gaan naar alle waarschijnlijkheid de drie eindverantwoordelijken worden bij de promovendus.

    Eijer is op dit moment werkzaam bij amateurclub BSV Limburgia, maar heeft diploma's om in de Eredivisie te werken en moet op papier de nieuwe hoofdtrainer worden. Aelbrecht is momenteel nog trainer van PSV O17. Hofland was de afgelopen maanden officieel assistent van Claudio Braga, maar werkte op gelijkwaardige basis samen met de Portugees. Wat er met Braga gaat gebeuren, is overigens nog niet duidelijk.

    De Turkse eigenaar Isitan Gün heeft hoge verwachtingen van met name Hofland, die na het geruchtmakende ontslag van Sunday Oliseh de rust in Sittard terug wist te brengen. "Ik heb hem leren kennen als iemand met veel zelfvertrouwen en het vermogen om dat over te brengen aan de spelers. Uiteindelijk is dat de sleutel geweest voor de goede resultaten", aldus Gün.

    Poll

    Gaat Fortuna zich handhaven?

    (3789 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 19 mei 2018 om 17:15
    Ik gun het ze van harte, maar ik denk niet dat er een kans is dat ze zich handhaven.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8963
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:17
    Een kans is er wel. Alleen is die niet heel groot:-)
    Vind ik leuk
    J de Wit +1693
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:31
    Als emmen en almere city promoveren..
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6788
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:21
    Wanneer je (assistent)trainer Kevin Hofland is :D
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:28
    Ik zeg pepie heeft een zachte g dus die past helemaal bij die limboos
    Vind ik leuk
    Twente +158
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:29
    Ik verwacht niet dat het iets uit maakt of ze nou met 2 of 3 trainers komen. Ik denk dat ze toch niet gaan handhaven
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11697
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:36
    Ik dacht dat Twente ook niet zou degraderen... alles kan in het voetbal, we zullen zien over een jaar!
    Vind ik leuk
    Twente +158
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:01
    Klopt. Maar alsnje naar het voetbal van twente keek was het wel logisch dat ze degradeerde
    Vind ik leuk
    Zitterd +153
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:22
    En als je naar het voetbal van Fortuna hebt gekeken is het logisch dat ze zijn gepromoveerd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    Twente +158
    zaterdag 19 mei 2018 om 21:19
    Dat klopt ook maar, als je kijkt naar fortuna en de rest van de eredivisie loopt Fortuna veel achter qua voetbal
    Vind ik leuk
    Zitterd +153
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:05
    Is dat zo? Ik denk dat onderkant eredivisie niet veel beter is dan top jupiler league. Voorbeeld: fortuna wint 2x met speels gemak van almere. En almere schakelt als nummer 8 van juup zonder veel problemen de nummer 16 van de eredivisie uit
    Vind ik leuk
    Twente +158
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:11
    Ja klopt maar dan heb je het over de nummer 16. Ik verwacht niet dat ze van de nummer 15 (vvv) makkelijk kunnen winnen. Als je kijkt naar het seizoen wat vvv heeft gemaakt. Dan komt het niet eens in de buuulrt van Fortuna
    Vind ik leuk
    Zitterd +153
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:21
    Dat is natuurlijk moeilijk met elkaar te vergelijken, fortuna zal zich nog gaan versterken. Ik verwacht dat de degradatiestrijd zal gaan tussen sparta/emmen, graafschap/almere, vvv, willem 2, nac, excelsior en fortuna. Het is natuurlijk makkelijk om Fortuna nu aan te wijzen, maar ze hebben zeker een kans om zich te handhaven. We zullen het gaan zien, heb in ieder geval veel zin in het nieuwe seizoen!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7724
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:31
    Hoog Vitesse gehalte met Eijer en Aelbrecht dus moet goed komen
    Vind ik leuk
    Rodajc +15753
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:40
    Vreemde constructie. Ben benieuwd naar hoe ze gaan presteren.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10162
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:41
    1 seizoen eredivisionist denk ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:01
    Niks is makkelijker dan Fortuna in de eredivisie te houden..haal Thom Haye, Levi Garcia en Marcel Ritzmaier transfervrij binnen en je bent niet laatste
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 18:55
    Willem 2 Az en Psv geven alleen wss iets meer salaris
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 20:33
    Braga gaat terug naar hoofd jeugdopleiding, die deed nadat Oliseh weggestuurd was zowel eerste elftal en jeugd. Nu krijgt hij weer een normale werkdruk.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7458
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:00
    "De clubs net onder de top 3 zijn zich hard aan het versterken en de nieuwe trainers zullen ook het niveau van oa NAC verbeteren. Als Fortuna geen gerichte aankopen doet zie ik met het verlies van Perr het somber in voor ze, maar dat geldt ook voor Sparta, Almere City, VVV en Exclesior.
    Gelukkig voor ze is de zomer nog lang genoeg.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:10
    De gang van zaken zoals ze doen is prima.eerst trainers aanstellen en met die kijken wat en hoe ze het willen gaan doen.kan eerst spelers halen en dan een trainer die andere ideeen heeft en je met spelers zit die niet spelen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 19 mei 2018 om 22:07
    Braga gaat gewoon door bij de jeugd.functie die hij ook gewoon had.ben benieuwd wat Eijer gaat brengen.ben geen voorstander maar zal hem het voordeel van de twijfel geven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +220
    zaterdag 19 mei 2018 om 23:17
    3 Trainers. Hoop wel dat er dan nog wat geld overblijft om ook een paar voetballers op het veld te kunnen zetten.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 01:30
    Voor het geval er 1 ziek is?
    Vind ik leuk
    Radaje +913
    zondag 20 mei 2018 om 08:27
    Het eerste jaar is vaak nog wel te doen. Dan is nog alles nieuw en gaan de spelers als de brandweer. Tweede seizoen word het vaak een stuk moeilijker. Maar hoop dat het ze lukt. Vond vvv-Fortuna en omgekeerd altijd wel leuke wedstrijden in de Jupiler league. Vooral omdat we die ook vaak wonnen de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:42
    Ik denk dat Fortuna komend seizoen een mooie middenmotor gaat worden, zeker een ploeg om rekening mee te houden maar je moet geen enkele club onderschatten want ze zitten niet voor niets nu in de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    Juppes046 +376
    zondag 20 mei 2018 om 14:58
    Ik zou eerst eens even wachten wat Fortuna koopt voor ze bij voorbaat af te schrijven. Er is pas 1 aankoop gedaan. Ik verwacht er nog wel 5 of 6.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:37
    Iedereen zeg dat fortuna degradeerd lkkr toch is aan ons om die mensen de mond te snoeren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws