Gefrustreerde Van der Vaart: 'Ze hebben de ploeg nooit om mij heen gebouwd'

Gefrustreerde Van der Vaart: 'Ze hebben de ploeg nooit om mij heen gebouwd'

Gepubliceerd: zondag 20 mei 2018 om 07:18zo 20-05-2018 om 07:18

Rafael van der Vaart is teleurgesteld over zijn twee seizoenen bij het Deense FC Midtjylland. De 109-voudig Oranje-international heeft naar zijn smaak niet genoeg kansen gekregen om zichzelf te bewijzen.

De 35-jarige linkspoot streek in de zomer van 2016 met een conditionele achterstand neer in Denemarken en kwam sindsdien tot zeventien competitiewedstrijden: dit seizoen slaat de teller op slechts twee korte invalbeurten van in totaal zeven minuten. "Ik heb eigenlijk nooit echt een eerlijke kans gehad", vertelt Van der Vaart aan Herning Folkeblad, geciteerd door Ajax Showtime. "Ik heb er altijd alles aan gedaan om mezelf in het elftal te spelen. Maar als je telkens slechts tien minuten of nog minder krijgt, heb je niet de kans om je te bewijzen."

Volgens Van der Vaart hadden de Denen vooraf moeten weten waar ze aan begonnen. "Ze hadden moeten denken: we hebben Rafael en we weten wat hij wil en kan. Laten we de ploeg om hem heen bouwen. Maar dat gebeurde nooit."

De spelmaker gaat deze zomer transfervrij vertrekken bij Midtjylland. Waar hij zijn carrière voort gaat zetten, is vooralsnog onduidelijk.

Poll

Gaat Van der Vaart zijn carrière nog ergens nieuw leven inblazen?

(3435 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 20 mei 2018 om 07:24
Hou op man wees blij dat je nog op de bank mag zitten,of bel Ajax zoeken nog een middevelder
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21061
zondag 20 mei 2018 om 07:32
Hij is al jaren geen speler meer waar je op kunt bouwen.
Kan ondertussen beter thuis op de bank gaan zitten.
Vind ik leuk
tannat +16641
zondag 20 mei 2018 om 08:48
Hij bedoelt: ik heb het nooit afgedwongen daar.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21061
zondag 20 mei 2018 om 08:50
Aah, dat maakt het al een stuk meer te begrijpen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
zondag 20 mei 2018 om 07:49
Vast nog wel n plekkie bij Ajax....want daar wil iedereen weg.
Vind ik leuk
Sazzz +11009
zondag 20 mei 2018 om 09:20
Ach gut... En bij psv blijven ze allemaal????
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
zondag 20 mei 2018 om 13:03
Daar gaan ze weg vanwege transferwaarde...bij Ajax vanwege de sfeer.
Vind ik leuk
Sazzz +11009
zondag 20 mei 2018 om 15:55
Hahaha, wat grappig! Geloof je nou echt dat Kluivert gaat vanwege de sfeer????? Ziyech misschien, al heeft hij ook zeer duidelijk gemaakt in het begin dat hij Ajax als een opstapje ziet.
Vind ik leuk
:O +5147
zondag 20 mei 2018 om 07:59
Weer dat gejank.
Vind ik leuk
Always PSV +17136
zondag 20 mei 2018 om 08:23
Zelf als ballenjongen bij Ajax kan hij niet mee! Ga werken in een friettent Rafael!
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:33
Nou meschien papier prikken
Vind ik leuk
Jarinr10 +10360
zondag 20 mei 2018 om 10:27
Beetje respect mag je wel tonen vindt ik voor een oud-Nederlands elftal speler.Hij heeft toch ook mooie dingen laten zien aan ons!
Vind ik leuk
Always PSV +17136
maandag 21 mei 2018 om 15:23
Heb zeer zeker mooie dingen gezien van Rafael maar vind dat hij nu niet k an zeggen dat ze een elftal om hem heen moeten bouwen als hij niets laat zien. Het is een mentaliteitskwestie. Vol et voor gaan, ook in Denemarken.
Vind ik leuk
zwollie +9424
zondag 20 mei 2018 om 11:14
Psv is gek op transfervrije spelers, hij gaat naar psv.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 11:16
Ook goed moeten nog wc juf hebben
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 11:16
Maar kan ook iets voor jullie zijn want daar gaat ook iedereen lopen
Vind ik leuk
zwollie +9424
zondag 20 mei 2018 om 11:56
Ach bij psv gaan er ook heel wat lopen. Dat is het lot van Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 20:35
n
Vind ik leuk
DrDeef +2350
zondag 20 mei 2018 om 07:25
Zo wel heel dom zijn om een ploeg om een speler heen te bouwen die al 5 jaar niet meer topfit is geweest. Dat gebeurt nergens Rafael.
Vind ik leuk
diroberto +12
zondag 20 mei 2018 om 08:51
(Van) de vaart is er inderdaad al een poosje uit
Vind ik leuk
Maxidi +3802
zondag 20 mei 2018 om 07:26
Stop er lekker mee... Ga ballen met je vriendin.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15304
zondag 20 mei 2018 om 09:01
Inderdaad..... het wordt zolangzamerhand een beetje gênant.
Mooie carrière gehad en nu moet hij de eer aan zichzelf houden door gewoon lekker te stoppen, het is goed geweest zo.
Vind ik leuk
Sazzz +11009
zondag 20 mei 2018 om 09:24
Hij hoeft niet per se te stoppen. Als hij het leuk vindt, waarom dan ook? Maar hij moet, net als Van Persie, wel reëel blijven. Hij is 35,nooit echt fit geweest, heeft zo'n beetje driekwart van alle begonnen wedstrijden niet afgemaakt. Dan moet je op die leeftijd geen eisen van stellen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15304
zondag 20 mei 2018 om 10:21
Nou.... als je dit seizoen in totaal 7 min hebt gespeeld bij een club als Midtjylland dan kun je jezelf als 35-jarige gaan afvragen of het niet beter is om te stoppen als profvoetballer, want dit gaat hem gewoon simpelweg niet meer worden.
Als ie het spelletje zo leuk vind dan kan hij altijd nog lekker met de amateurs meedoen ofzo.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3255
zondag 20 mei 2018 om 10:43
Telstar
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21061
zondag 20 mei 2018 om 07:27
Rafael moet het ook bij zichzelf zoeken.
Een team bouwen rond een speler die chronische niet in vorm is, lijkt me dan ook niet handig.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 07:30]
Vind ik leuk
MojoRisin +15237
zondag 20 mei 2018 om 07:30
Met alleen technische vaardigheden kom je er tegenwoordig niet meer Rafael, zelfs niet bij zo'n klein clubje..
Vind ik leuk
Argento8523 +7304
zondag 20 mei 2018 om 07:35
Waarom zouden ze een ploeg om hem heen bouwen

Die gast had op zijn 30ste al moeten stoppen

Is al jarenlang uitgerangeerd
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3770
zondag 20 mei 2018 om 07:50
Vant schip wil je wel ga lekker jaartje pec doen
Vind ik leuk
Aihlre +417
zondag 20 mei 2018 om 10:07
Nou,.... nee doe toch maar niet.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3770
zondag 20 mei 2018 om 13:17
Ach denk opzich dat hij wel een meerwaarde in de eredivisie zou zijn een beetje arne slot rol bij zwolle zou ikhem dan wel willen zien
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:02
Ajax heeft een aantal jaren geleden vd vaart al gevraagd of hij terug wilde komen.maar hij dacht dat hij nog bij een topclub kon voetballen of bij een club die hem veel wikde betalen.topclub niet gelukt ,zakken gevuld wel.en nu zielig liggen te doen.ajax wou hem heel graag ,maar hij wou niet.en straks maar weer zeggen ajax is altijd mijn club geweest.pfff.stop met voetballen, en ga lekker huisvader spelen
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:13
Eindigen bij Telstar
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 08:24
vakken vullen bij de jumbo
Vind ik leuk
orion73 +1531
zondag 20 mei 2018 om 08:25
De ploeg niet om hem heen gebouwd lijkt me nogal logisch. Wie bouwt er nou een ploeg om een veteraan heen die geen 90 minuten kan spelen en ook nog eens vaak geblesseerd is.
Vind ik leuk
Freddy M. +1265
zondag 20 mei 2018 om 08:26
In de spiegel kijken of window dressing. Het eerste is voor vd Vaart niet weggelegd!!
Vind ik leuk
koppig +538
zondag 20 mei 2018 om 08:34
Die gaat naar telstar lekker dicht bij zijn ouderlijk huis
Vind ik leuk
kcim +3101
zondag 20 mei 2018 om 08:37
VdVaart doet mij denken aan het plaatje van een kat die in de spiegel kijkt en een leeuw ziet ;-)

Erg sneu voor die jongen; Hij is nooit de echte topper geworden die verwacht werd. Goede momenten gekend bij Ajax en HSV. Daarna niet echt meer verder gegroeid.
Vind ik leuk
Godin1 +1310
zondag 20 mei 2018 om 08:39
Waarom nemen Barca of Real vd Vaart niet transfervrij over en bouwen een team om hem heen. Ik denk dat Messi en Ronaldo graag met hem willen spelen. De topfitte Rafaël, hahahahaha.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13676
zondag 20 mei 2018 om 09:06
Sommige spelers hebben echt geen idee meer van de realiteit, de man is totaal conditioneel ongeschikt en verwacht dan dat er "een team om hem heen wordt gebouwd......."
Vind ik leuk
Schaar +1524
zondag 20 mei 2018 om 09:08
Midtjylland is denk ik ook wel teleurgesteld in Vd Vaart
Vind ik leuk
Sazzz +11009
zondag 20 mei 2018 om 09:18
Wat.een.zot... Weten wat hij wil en kan? Bij een degradatiekandidaat slecht uit de verf komen, bij de volgende club de helft van de tijd niet eens bij de selectie zitten laat staan dat ie speelt en dan niet fit bij je volgende club aankomen? Als hij echt wat had gewild had ie fit moeten aankomen. En kennelijk laat hij op de trainingen niet zien dat hij zoveel beter is. Die eerlijke kans krijg je in de eerste instantie op de training, daar moet je hem pakken. En laten we wel wezen, wie bouwt er nou een team rondom een 35-jarige speler? Eentje die ook al jaren en jaren niets heeft laten zien en die de absolute top ook nooit echt bereikt heeft
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 09:20
Zonde dat een glansrijke carriere als een nachtkaars uit gaat, Maar goed hij is wel altijd bij vrouw en kind geweest. Voor een club als PEC Zwolle of Heracles zou hij nog van grote waarde kunnen zijn, ook nu nog wel denk ik.
Vind ik leuk
Aihlre +417
zondag 20 mei 2018 om 10:09
Ik denk van niet.
Vind ik leuk
Sazzz +11009
zondag 20 mei 2018 om 12:34
Bij zijn dochter ja. Als het om zijn zoon gaat, kan ie wel opeens naar Spanje...
Vind ik leuk
Tweey +2105
zondag 20 mei 2018 om 09:28
Minder hersenen dan een amoebe.
Vind ik leuk
soksa +1772
zondag 20 mei 2018 om 09:29
Wat een arrogante houding. Meteen maar even verwachten dat je in de basis start en het allemaal om jou moet draaien. Als hij werkelijk nu nog een speler is met dusdanig veel kwaliteit dat je een elftal om hem heen bouwt had de trainer hem echt wel basis gezet. Ook op de training kan je laten zien dat je goed bent en als je dat bent stelt hij je echt wel op. Misplaatst vedette gedrag dit.
Vind ik leuk
PoepWagen +2187
zondag 20 mei 2018 om 09:30
Beetje naïef, 35, conditionele achterstand, tuurlijk we gaan een heel team om je heenbouwen.... Uhhuh
Vind ik leuk
Phoxy75 +659
zondag 20 mei 2018 om 09:33
Een elftal om een opa heen bouwen. Wat denkt die gozer wel? Hij heeft de laatste jaren niks gepresteerd en haalde alleen de kranten met zijn privéleven.
Vind ik leuk
Romo +1401
zondag 20 mei 2018 om 09:48
Nee gek heh ....je bent ook pas 35
Je tijd is voorbij
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 11:25
Geen enkele speler heeft het recht om te eisen dat er een elftal om hem heen moet worden gebouwd.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
zondag 20 mei 2018 om 11:27
Van de Vaart is van de pot geruk. Hoezo een team om hem heen bouwen. Hij stelt al jaren geen ene moer meer voor. Stoppen met deze onzin en ga een cursus coach betaald voetbal volgen.
Vind ik leuk
Foebele +53256
zondag 20 mei 2018 om 12:31
Die gast is al jaren de weg kwijt man, je bent een blessure gevoelige oud prof met overgewicht die jaren te lang door is gegaan omdat hij niet wil toegeven dat zijn lijf (en levensstijl) niet geschikt is voor topsport.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1412
zondag 20 mei 2018 om 12:45
Ik ben het met je eens hoor. Maar volgens mij is v.d. Vaart te veel liefhebber van het voetbal.
En ja...hij schat zichzelf te hoog in.

Telstar zou toch een aardige optie moeten zijn voor hem.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1412
zondag 20 mei 2018 om 12:43
Raffie doet huilie.
Tsjonge man. Wordt een kerel. Zoiets dwing je zelf af. Onder andere op de training.
Nu ligt het weer aan een ander. En dat lijkt wel een rood draadje in je voetbal leven.
Vind ik leuk
Counterattack +11765
zondag 20 mei 2018 om 13:35
Weinig introspectie van Rafael. Een basisplaats en opbouw van het team (spelopvatting / systeem, overige selectie in samenhang met wie er zijn en evt weg gaan / moeten) bespreek je vooraf. Een belangrijke rol in het team dwing je daarna af met je voetbalkwaliteiten en je rol in het team (ervaring / kleedkamercoaching) en uiteraard tijdens de trainingen en de minuten die je daaruitvolgend maakt. Hij heeft het blijkbaar ook niet afgedwongen in welke fase van zijn contract aldaar dan ook.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 14:17
Laten we eerlijk zijn.
Hij kan heus nog wel een balletje trappen.
Als zo'n ploeg uit zo'n competitie de naam van de Vaart haalt.
Moeten ze ook wel iets meer doen dan wat ze hebben gedaan.
Dat hij oud en langzaam is.
Neemt niet weg dat hij in die competitie.
Zeker nog een team kan aansturen.

Ja ik heb de competitie vaker gekeken.
Dus ik weet wel hoe het daar loopt
Vind ik leuk
Gerro +9056
zondag 20 mei 2018 om 14:27
Lijkt me ook niet logisch dat ze een ploeg om.een 34 jarige heen gaan bouwen.
Vind ik leuk
Gid010 +714
zondag 20 mei 2018 om 17:11
Hij kan naar Sparta, bitterballen staan klaar :)
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 20:34
Hij mag blij zijn als een club als Willem II, nac of Venlo hem willen hebben. Veder zal hij niet meer komen.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
zondag 20 mei 2018 om 22:55
Huiliehuilie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws