De bondscoach zei ook dat het stom was om niet terug te keren bij Ajax

    "De bondscoach zei ook dat het stom was om niet terug te keren bij Ajax"

    zondag 20 mei 2018 om 10:43

    Tegenwoordig is-ie spits en aanvoerder van het succesvolle Oranje O17, maar amper een jaar geleden leek het nog helemaal verkeerd te gaan met de carrière van Daishawn Redan. Als speler van Ajax verdween Redan zómaar van de aardbodem. 

    In het voorjaar van 2017 kreeg Redan een rondleiding bij Chelsea. "Hier wil ik spelen, zei ik tegen mijn moeder. Ik wil ook een beest worden", herinnert de tiener zich in gesprek met de NOSNa zijn kennismaking met The Blues verdween Redan echter uit beeld. 

    "Na het bezoek aan Chelsea, werd het me allemaal even te veel. Ik bleef toen zelf weg bij Ajax. Heel stom. Daar heb ik heel veel spijt van gehad." 

    Grote fout
    Een terugkeer bij Ajax zat er niet meer in - en ook Chelsea hield enige tijd de boot af. "Dat was de grootste fout die ik gemaakt heb. Het heeft me ook het EK gekost, want de bondscoach nam me niet mee. Logisch, want ik speelde niet."

    Aan zijn terugkeer in Oranje ging een gesprek met bondscoach Kees van Wonderen vooraf. "De bondscoach zei ook dat het stom was om niet terug te keren bij Ajax. Maar hij zei ook dat ik nog jong ben en fouten mag maken. Daar moet ik van leren. Wat dat betreft voelt dit als een tweede kans. Die wil ik grijpen, koste wat het kost."

    Zondag speelt Oranje O17 de finale van het EK tegen Italië. Het duel begint om 19.15 uur. 

    Plaats een reactie

    Denhaag6 +675
    zondag 20 mei 2018 om 10:54
    Toch opvallend dat bij Ajax veel spelers weg willen, PSV en Feyenoord hebben dat beide minder..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:55
    Ja wat denk je nou zelf. Jongen. Gefrustreerde Henk.
    Vind ik leuk
    Aal +21705
    zondag 20 mei 2018 om 13:23
    Wordt deze wedstrijd nog op tv uitgezonden btw?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:13
    Ja op eurosport
    Vind ik leuk
    Aal +21705
    zondag 20 mei 2018 om 14:29
    Ik heb het programma van die zender bekeken, maar die zenden wielrennen en daarna Serie A uit.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:32
    Oké je hebt ook nog meer kanalen van eursport, anders probeer een free straem via de laptop hdmi kabel in je je laptop en in jé tv natuurlijk en je kunt het zo zien. :-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    zondag 20 mei 2018 om 16:50
    Op ITV 4 (engels)
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:42
    Je gaat uit van het negatieve, maar er staat nergens dat hij weg wil vanwege Ajax zelf. Die jongen is waarschijnlijk gewoon onder de indruk geraakt van een Europese topclub na de rondleiding. Hoef je niets achter te zoeken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 10:56
    Nou volgens mij is de hele opleiding van Feyenoord leeggeroofd, nog meer dan bij Ajax.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 11:00
    Daar wordt hier alleen minder van geplaatst ;) Zou Chong echt door gaan breken trouwens?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 11:07
    Nog zo'n geval, Kluivert, de Ligt van dezelfde generatie allebei volop speelminuten gemaakt.En Chong,een enorm talent,nog niks.Als de Ligt 3 jaar geleden vertrokken was naar Engeland was hij lang niet zover geweest.Engeland is de oorzaak van t falen van Oranje.Ze verneuken onze talenten.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1935
    zondag 20 mei 2018 om 11:11
    Want ze halen alleen Nederlandse talenten? Ze halen over de hele wereld de beste jeugdspelers op, het verval van oranje staat hier los van.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:26
    Met verval leef je al weer aardig in het verleden. De weg omhoog is al weer ingezet hoor.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 11:18
    Kluivert is nog wel een jaar ouder he. En hij speelt ook pas dit jaar regelmatig. Maar in het buitenland zal het inderdaad wat langer duren...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 11:26
    Ja en dat is funest.Zo'n Mount gaat weer terug naar Chelsea, ipv Ajax of PSV.Ik kan je nu al vertellen dat we daar niks meer van gaan horen.Chelsea heeft dit jaar ruk gepresteerd,dus die gaan weer investeren.En de jeugdopleiding laten ze toch links liggen.Als Mount naar Ajax of PSV vertrekt,en z'n niveau haalt wat hij bij Chelsea haalt,staat hij met 3 jaar te ballen in de top van Engeland.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 12:21
    Nog even los daarvan, zou het onze eigen competitie ook leuker maken. Maar dat is puur eigenbelang :)

    Maar eens hoor! Als je ziet hoe weinig talent uit eigen jeugd echt doorbreekt bij een city/ Chelsea/ United... Dan doet de laatste het nog aardig, want van Gaal heeft er daar laatst een paar de kans gegeven.
    Vind ik leuk
    Op afstand +342
    zondag 20 mei 2018 om 11:59
    Ik vrees voor dit ego ventje heeeeeel lang.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 14:16
    Ach ze willen ongeveer 30 miljoen betalen voor dit over het paard getild jochie. Ik zou zeggen incasseren en een dikke strik eromheen. En VOORAL raiola niets betalen, hoeveel pizza`s moet hij nog eten?
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    zondag 20 mei 2018 om 11:19
    Engeland koopt vier keer de behoefte aan spelers.
    Ze verneuken daarbij niet alleen Oranje, maar het complete voetbal...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 11:22
    Jij snapt t.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43502
    zondag 20 mei 2018 om 11:34
    Inderdaad. Er zou een maximum moeten worden gesteld aan spelers onder contract.
    30 max, is echt meer dan voldoende.
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    zondag 20 mei 2018 om 11:43
    Salary cap invoeren op wat voor manier dan ook. Salarissen van een miljoen per jaar worden als minderwaardig beschouwd door jochies. Dit om aan te geven hoe ziek het allemaal is. Begrijp me goed, die kinders kunnen er in principe weinig aan doen, maar het geld maakt het gros knettergek. Dat is wekelijks zichtbaar.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 12:27
    Weet je.. uiteindelijk gaat het om de wedstrijd. Het gaat om teams waarmee je je kunt identificeren, waar emotie aan hangt. Daarom doen die kinders maar wat ze willen, uiteindelijk kijk ik het liefst naar m'n eigen cluppie. Dan vind ik het mooi dat er 4 Nederlanders achterin staan, het middenveld uit 2,5 Nederlander bestaat en je ook voorin gewoon naar Berghuis/van Persie/Boëtius kunt kijken. Liefst tegen een Ajax met 4 gasten uit eigen opleiding en Huntelaar in de spits.
    Vind ik leuk
    Op afstand +342
    zondag 20 mei 2018 om 12:01
    Overigs wel leuk dat Oranje -17 wel de finale EK finale speelt en niet de Engelsen, dus toch nog hoop voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 12:22
    Daarom presteert dat nationale team ook klote.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:37
    Laat Chong maar weer een voorbeeld worden. Straks, geen carriere, geen glansrol en geen geld.

    Laat die voorbeelden nou ei delijk eens doordringen bij die ouders!
    Vind ik leuk
    Stranger +4633
    zondag 20 mei 2018 om 13:49
    Dat geen geld betwijfel ik;-)
    Hij verdient nu almeer dan welke speler ook van rond de 20 die in de eredivisie speelt.
    Waarom denk je dat Kluivert 1 1/2 miljoen wil hebben?
    Volgens mij zit hij dan niet veraf van wat de spelers in Engeland hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:49
    Ronduit belachelijk als je ziet wat ze gepresteerd hebben.
    Vind ik leuk
    Stranger +4633
    zondag 20 mei 2018 om 15:34
    Dat is weer een ander verhaal.
    Maar doe tendens zie ik ook bij mij op het werk . De hoogste salarissen eisen voordat er iets gepresteerd is .
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 14:12
    Inderdaad. Als het om geld gaat dan zijn de EUFA en FIFA nergens. Hoe is het toch mogelijk dat Man. City alle talenten op kan kopen? Ze verneuken niet alleen onze talenten, ze verneuken elk talent op de Europese velden.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 14:47
    Hel maal mee eens, toch te gek voor woorden dat ze hier spelers uit de 1e divisie willen om door te verhuren aan een eredivisionist, zonder ooit in een city shirt te spelen.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 14:08
    Nee.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:23
    Logisch jar als je betere jeugdspelers hebt dan de rest.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 11:28
    Ja,Feyenoord heeft goede talenten,maar ze worden allemaal weggekaapt.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:34
    Die zijn naar sparta gegaan!
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 14:06
    Volgens mij bij Ajax erger, feitelijk is het alleen maar een compliment. Feyenoord en Ajax leiden goede spelers op maar helaas wordt het steeds moeilijker om jonge talenten te behouden.
    Vind ik leuk
    Soemitra +58
    zondag 20 mei 2018 om 14:08
    Lekker boeiend
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:57
    Zoet, Brenet, Arias, De Jong, misschien Lozano....zijn er inderdaad niet zo veel...
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 11:00
    Opleiding ;)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:06
    Goed punt.... :-). Noem er eens een paar uit de opleiding van PSV dan die goed genoeg zijn om weg te willen naar een serieuze club die een verbetering is??
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6326
    zondag 20 mei 2018 om 11:21
    Ik ken de jeugdopleiding van PSV niet ;)
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    zondag 20 mei 2018 om 12:35
    Leandro Fernandes die dit jaar naar Juventus vertrokken is.
    Paar maand geleden Jayden Braaf naar Chelsea.
    Er wordt wel aan meer talenten getrokken.

    Bekendere voorgangers zijn o.a. Patrick van Aanholt (Chelsea) en Andreas Pereira (Man Utd).

    Gebeurt bij de PSV jeugd net zo goed. Wordt alleen niet zo'n stampij overgemaakt als bij de vertrekkende talenten van Ajax.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +352
    zondag 20 mei 2018 om 11:26
    Dat zijn geen tallenten meer van 18 a 19 jaar
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3370
    zondag 20 mei 2018 om 11:02
    Rodney kongolo, Chong, ake, ebecilio, Bruma, zirkzee... Om er maar wat te noemen...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5004
    zondag 20 mei 2018 om 11:03
    Niet iedereen haalt het eerste he, dus willen er inderdaad ook weleens mensen weg.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 20 mei 2018 om 11:32
    Durf te wedden dat deze jongens allemaal een kans hadden gehad bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:15
    Bij elke Nederlandse club zie je dit. Ajax-spelers zullen er alleen sneller worden uitgelicht. Dit puur omdat het meer aantrekkingskracht heeft.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:23
    Geniet er nog maar even van. Hoe meer talenten mislukken, hoe minder populair de ''Ajax-opleiding'' zal worden.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:30
    Litman 95 nog zo n arrogante Domkop die denkt dat hun club verheven is boven de rest.
    Gek he dat de rest van nederland niks heeft met jullie arrogante kutcluppie dat al jaren niks presteert ,maar waarvan de fans denken dat ze de nederlandse barca/real madrid combinatie zijn .
    Vind ik leuk
    stollie38 +18635
    zondag 20 mei 2018 om 12:15
    Boehoe en je bent nog steeds een toerist. Verdween je maar eens uit Mokum.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +5004
    zondag 20 mei 2018 om 12:27
    Een Feyenoorder die praat over jaren niks presteren haha, het blijft apart.
    Vind ik leuk
    035 +5144
    zondag 20 mei 2018 om 16:04
    Scherp...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:17
    Die hebben ook niets
    Vind ik leuk
    Chebaisit +352
    zondag 20 mei 2018 om 11:23
    Jij hoort niet goed hij geeft aan spijt te hebben dat hij niet terug keerde bij ajax.
    Bij feyenoord loopt de hele selectie weg logisch dat als een enkeling bij ajax weg wil dit opvalt .
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +294
    zondag 20 mei 2018 om 12:37
    dat komt dat Ajax jeugd spelers gewild zijn en jeugdspelers PSV en Feyenoord veel minder!!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21341
    zondag 20 mei 2018 om 13:04
    Iedereen wil weg bij Ajax....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:08
    Tegenwoordig lijkt t wel dat als je een beetje talent hebt ze overal weggehaald worden. Nederland is een mager landje geworden qua voetbal maar ondanks dat het niveau omlaag knalt is het toch zeer amusant om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    kikokiko +28
    zondag 20 mei 2018 om 13:28
    Is niet vreemd, daar valt weinig te halen
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 14:02
    Zo opvallend is dat niet. Ajax heeft een betere opleiding en betere spelers. Spelers die opvallen in de jeugd. Bij psv en Feyenoord is dat minder, zo moet je dat zien. Heeft enkel met kwaliteit te maken, niet met Ajax.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 14:08
    Omdat ze niet zulke interessante spelers hebben wellicht? Zo moeilijk is het niet.
    Vind ik leuk
    Adjab +732
    zondag 20 mei 2018 om 15:54
    Hebben ook minder talenten
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:55
    En m$eder vond het goed. Dat is dus het probleem in veel gevallen.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:00
    Zelfs de spelers van Ajax moeten hun eigen clubje niet
    Vind ik leuk
    yuuup +9322
    zondag 20 mei 2018 om 11:23
    En als PSV een jeugdopleiding gaat beginnen krijgen ze daar ook mee te maken.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18635
    zondag 20 mei 2018 om 12:16
    Kinderen jullie club ook niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:18
    Jawel hoor sinds jullie jeugdtrainer op non actief is gesteld
    Vind ik leuk
    stollie38 +18635
    zondag 20 mei 2018 om 12:19
    Sporen bedoel je.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:22
    Was geen jeugdtrainer en die deed het met Marokkaantjes on het Amsterdamse park dat vinden jullie allemaal fijn toch
    Vind ik leuk
    stollie38 +18635
    zondag 20 mei 2018 om 12:23
    Jij kan het weten, want je begint er zelf over.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:25
    Makkelijk antwoord maar je weet het dondersgoed jij bood je ook aan
    Vind ik leuk
    stollie38 +18635
    zondag 20 mei 2018 om 12:25
    Je bent zo simpel dat je makkelijk toehapt
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:27
    Nee hoor jij begon over kinderen toch heel stoer
    Vind ik leuk
    Mauritz +1283
    zondag 20 mei 2018 om 11:30
    Op zo'n jonge leeftijd al een rotte mentaliteit, tja krijg je automatisch als je bij dat arrogante, achterbakse clubje speelt.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +352
    zondag 20 mei 2018 om 11:34
    Er komen tallenten aan maar het nederlands elftal moet nog even wachten .
    Ieder jaar gaat er wel een talent op staan dat goed genoeg is om het nederlands elftal niveau weer omhoog te krikken.
    Wij hebben nu als grootste ster Depay en met goede spelers als Van Dijk , De Ligt , Kluivert , F. De Jong is het nog geen compleet top elftal maar misschien komt daar straks ook nog een chong , Redan , schuurs en simons bij.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Senna +6293
    zondag 20 mei 2018 om 11:55
    Verricht van Wonderen wonderen?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:35
    Welke club voetbalt hij nu uiteindelijk wel?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:42
    zo kan de carriere van kluivert ook uitpakken。
    Vind ik leuk
    Markus80 +2147
    zondag 20 mei 2018 om 13:58
    Gelukkig is van Wonderen wel verstandig en gelukkig is deze jongen ondanks de omstandigheden uiteindelijke ook verstandig.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:23
    aangezien dit onderwerp nergens over gaat kan ik dit er dr wel aan toevoegen: In de clip van SBMG- Pull up game strong, zie je dat chievv zijn shirt draagt bij 2:10 min
    Vind ik leuk