Groot succes voor Nederlands voetbal: Oranje O17 wint EK-finale van Italië

    Groot succes voor Nederlands voetbal: Oranje O17 wint EK-finale van Italië

    zondag 20 mei 2018 om 21:05

    Oranje O17 heeft op sensationele wijze de Europese titel gepakt. In een zinderende finale werden de leeftijdgenoten van Italië na penalty's verslagen. In de reguliere speeltijd scoorden beide landen twee keer.

    Oranje bereikte de finale door overwinningen op Spanje, Duitsland en Servië in de groepsfase en hield het hoofd koel in de penaltyseries tegen Ierland (kwartfinale) en gastland (Engeland). In de finale ging het aanvankelijk weer crescendo. De ploeg van bondscoach Kees van Wonderen zette Italië onder druk, maar de spaarzame mogelijkheden leverden niets op.

    Dat veranderde direct na rust, toen Italië al wat meer uit zijn schulp was gekropen. Jurriën Timber combineerde met Daishawn Redan en schoot raak via een Italiaans been: 1-0. Oranje leek op rozen te zitten, maar twee wereldgoals van Italië zetten de wedstrijd plotseling op z'n kop. Samuele Ricci en Alessio Riccardi scoorden met geweldige schoten van afstand.

    Het geschrokken Oranje rechtte de rug en knokte zich toch weer knap naast Italië. Invaller Brian Brobbey liep bij de tweede paal een voorzet met buitenkantje rechts binnen van Mohammed Amine Ihattaren. Omdat in het restant van de wedstrijd niet meer werd gescoord, liep de finale (weer) uit op penalty's.

    Wouter Burger opende het bal met een rake penalty, waarna doelman Joey Koorevaar de eerste én tweede penalty van Italië stopte. Tussendoor scoorden Ihattaren en Timber de tweede en derde Oranje-penalty. Ramon Hendriks benutte de vierde strafschop, waardoor Oranje O17 Europees kampioen is.

    Plaats een reactie

    Skkky50 +1501
    zondag 20 mei 2018 om 21:06
    Wat een penaltykoningen zeg. Lekker hoor.
    Vind ik leuk
    djk1 +181
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:30
    Met deze penalty killers waren we de afgelopen 40 jaar 3 keer wereldkampioen en 4 keer Europees kampioen geworden :-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +11349
    zondag 20 mei 2018 om 21:06
    Kampioenuhhhhhhhhhhhhhhhhh :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Choppa +289
    zondag 20 mei 2018 om 21:07
    Een positieve lichtpunt voor het nederlandse voetbal.
    Ik ben heel erg blij en trots op onze jongens.
    Wie had ooit gedacht dat we 3 penaltyreeksen zouden winnen van top voetballanden gezien onze verleden.
    Vind ik leuk
    Mdlr +3
    maandag 21 mei 2018 om 15:21
    Mocht ook wel een keer een Nederlandse generatie komen die wel penalties kunnen inschieten.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    zondag 20 mei 2018 om 21:07
    Kees van Wonderen voor bondscoach!!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1444
    zondag 20 mei 2018 om 21:07
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa siiiiiiiiiiiiiiiiiiii jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Oranje Europees kampioen jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:19
    Blij?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1444
    zondag 20 mei 2018 om 21:38
    Ja we hebben weinig om blij van te zijn als Oranje zijnde. Dit moeten we koesteren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11632
    zondag 20 mei 2018 om 22:11
    Nog steeds niet hersteld flappie?
    Vind ik leuk
    Nuance +7004
    zondag 20 mei 2018 om 21:07
    Waanzinng goed gedaan! Top
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2488
    zondag 20 mei 2018 om 21:08
    Tjakkaaaaa geweldig boys
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:08
    Verdiend dik en dik verdiend.
    Vind ik leuk
    Senna +6327
    zondag 20 mei 2018 om 21:08
    Top prestatie van die jongens en van van wonderen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    zondag 20 mei 2018 om 21:08
    Even voor de duidelijkheid...

    Is dit nou een echte prijs voor Nederland? Want dan is de winst van Jong Ajax een echte prijs voor Ajax..

    Dilemma?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78707
    zondag 20 mei 2018 om 21:09
    Die van jong Ajax is toch ook een prijs. Wie zegt dat het geen prijs is?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    zondag 20 mei 2018 om 21:11
    Ik zie nogal vaak helemaal niets in Amsterdam langskomen hier. Zal jouw niet bewust opvallen.. ;p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78707
    zondag 20 mei 2018 om 21:17
    Oh ja dat, maar wat heeft dat met een jeugdelftal te maken dan? Ik neem aan dat men het over Ajax 1 zal hebben.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8202
    zondag 20 mei 2018 om 21:18
    Het 1e en jong staan los van elkaar hè;) Er is nog steeds helemaal niets in Amsterdam:-)
    Vind ik leuk
    John M. +4029
    zondag 20 mei 2018 om 21:11
    Wat ben je toch een zeikerd!!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:12
    Niet zo negatief.. winst van de jupiler league vergelijken met EK winst U17 is een beetje scheef.

    De jupiler league was mooi, maar dit is fantastisch! De negatieve sfeer doorbreken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cappie +6700
    zondag 20 mei 2018 om 21:59
    Als jij tevreden bent met de winst van de Jupiler league voor je cluppie dan boeit het jou toch niet wat fans van andere clubs daarvan vinden?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17036
    zondag 20 mei 2018 om 21:08
    Jaaaaaaaaaaaaa
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78707
    zondag 20 mei 2018 om 21:09
    Leuk voor die gasten, al is dit geen graadmeter voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4857
    zondag 20 mei 2018 om 21:33
    Nee klopt,hoe is t eigenlijk met Maceo Rigters haha!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78707
    zondag 20 mei 2018 om 21:37
    Ja dat is wat ik bedoel. Gaf ik een paar weken terug in een topic ook al aan. Sommige zijn te euforisch Jari.
    Vind ik leuk
    Mdlr +3
    maandag 21 mei 2018 om 15:26
    Klopt idd, de vraag is altijd nog hoe deze spelers zich ontwikkelen en wat voor keuzes ze maken, net als de winst van het EK van jong oranje van Foppe de Haan, zie je ook weinig meer van terug.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:09
    Wat ben Ik trots op oranje. En Ajax talenten geven mij een blij gevoel. Wat een kanjers en dragende krachten van oranje.
    Vind ik leuk
    Nuance +7004
    zondag 20 mei 2018 om 21:11
    .
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    zondag 20 mei 2018 om 21:14
    Verdiende overwinning, netjes van die gasten, maar welke wedstrijd heb jij gezien?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:15
    Welke heb jij zitten kijken dan
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    zondag 20 mei 2018 om 21:21
    Voor de duidelijkheid: het gaat om het gedeelte "de dragende krachten van oranje".
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:21
    Daar had ik het ook over.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    zondag 20 mei 2018 om 21:25
    Je praat dus echt alleen maar onzin met je ajax bril op, prima!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:27
    Is dat een ramp als ik een Ajaxbril op heb?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7409
    zondag 20 mei 2018 om 21:29
    Nee maar wel in combinatie met de onzin die je weet op te schrijven. Fijne avond nog.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:31
    Het zou je sieren wanneer je dan ook een welverdiende felicitatie geeft aan de gehele selectie en vooral Joey Koorevaar ( Feyenoord keeper ) verdiend een pluim, alweer blijkt het een penaltykiller te zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:33
    Eerlijk is eerlijk keeper was top. Echt een toekomstige Ajax speler, maar hij was goed.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:51
    Toekomstige ajax speler????/ Weet je wel waar hij speelt?????
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:51
    Speelt bij Chelsea toch.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:54
    man man man wat dacht je van jullie grote vrienden uit Rotterdam? Feyenoord ja die, oepsssssss
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Nuance +7004
    zondag 20 mei 2018 om 21:53
    Hahaha, jij hebt echt geen idee waar hij speelt he? Is een Feyenoorder :)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:55
    Nee hij speelt bij Chelsea.
    Vind ik leuk
    Nuance +7004
    zondag 20 mei 2018 om 22:48
    Joey Koorevaar speelt bij Feyenoord O19.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:10
    Nou 1 advies voor je , voetbalkennrT, als je het niet weet zeg t dan gewoon of gebruik GOOGLE , dan sta je in elk geval niet voor lul hier, en dan nog blijven volhouden ook. Doet zeer he dat hij van Feyenoord komt.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:50
    Kijk dat is praat uit het amsterdamse wat ik dan weer kan waarderen, Ajax is geen Nederlands 11 tal , alle lof voor alle spelers en zeker ook voor Koorevaar
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:10
    Precies dit. Feyenoord was hofleverancier van dit team (niet dat dit iets uitmaakt verder voor de resultaten). En meneer ziet alleen de Ajax talenten. Die ook nog een voor de winst hebben gezorgd?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4857
    maandag 21 mei 2018 om 09:56
    Volgens mij waren er meer Ajax spelers, zag ik gisteren,correct me if i'm wrong.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:47
    5 van Feyenoord en 4 van PSV en Ajax. Dat was in ieder geval wat er stond toen het team bekend werd gemaakt.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2105
    maandag 21 mei 2018 om 06:52
    Moest je niet naar Sarajevo, je Führer toejuichen?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Niels92 +11349
    zondag 20 mei 2018 om 21:17
    Winnen en verliezen doe je samen als team! Wat mij een blij gevoel geeft is dat die groep jongens het samen voor elkaar hebben gekregen met de technische staf, niet speciaal omdat een Ajax talent het leuk deed! Voetbal is een teamsport, om te presteren hebben ze elkaar nodig! :)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:19
    Mooi gesproken Niels. Kan je niks anders dan gelijk geven.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:14
    In de jeugd moet je het altijd samen doen. Blijkbaar kunnen ze dat goed. En vooral penalty's nemen. Maar sommigen willen niet voorbij hun eigen club kijken en dat is jammer. Je moet juist trots zijn op het gehele land. Het hele team.
    Vind ik leuk
    Niels92 +11349
    zondag 20 mei 2018 om 22:16
    Juist, het is gewoon een mooie teamprestatie, zoals je ziet hoe ze met elkaar omgaan, een hecht team waar de trainer trots op kan zijn :)
    Vind ik leuk
    flipper +1240
    zondag 20 mei 2018 om 21:09
    Fantastisch resultaat. Chapeau.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:09
    Op het juiste moment de juiste wissels, een pluim voor K. van Wonderen.
    Koorevaar ook weer goud waard.
    Super prestatie.
    Vind ik leuk
    Thilo +2857
    zondag 20 mei 2018 om 21:10
    AJAX!!! Jurrien Timber en Brian Brobbey mokums trots
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:20
    koorevaaaaaar ROTTERDAMSE trots
    Vind ik leuk
    fr1963 +1928
    maandag 21 mei 2018 om 01:35
    En persoonlijk verantwoordelijk voor de winst van laatste 3 wedstrijden door steeds pingels te stoppen. Grote klasse!
    Vind ik leuk
    Joey2000 +326
    zondag 20 mei 2018 om 21:38
    Wat dacht je van Gravenberch, wat een voetballer is dat zeg!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:16
    Wel jammer dat één van de twee uit Rotterdam komt. Van Feyenoord...
    Vind ik leuk
    munkikiii +1068
    zondag 20 mei 2018 om 21:10
    Zeer terecht dat Italië was de hele wedstrijd nergens alleen door 2 zondagsschoten leek het even mis te gaan voor NL maar gelukkig verdient gewonnen !!! En man man wat loopt er een boel talent in dat onder 17 veel dynamiek snelheid kracht scorend vermogen dit jonge team heeft van alles wat niet normaal
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7680
    zondag 20 mei 2018 om 21:12
    Verdiend.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7193
    zondag 20 mei 2018 om 21:11
    Kampioen toppersssssss.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:11
    KAMPIOENUH!!! Ik ga ff toeterend door de Schilderswijk, grote blij!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:12
    Kunnen de grote boys wat van leren
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5839
    zondag 20 mei 2018 om 21:13
    NEDERLAND OHH NEDERLAND JIJ BENT DE KAMPIOEN!!!
    Vind ik leuk
    Lubje +698
    zondag 20 mei 2018 om 21:14
    Fantastisch!!! Dit geeft heel veel hoop voor de toekomst!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7919
    zondag 20 mei 2018 om 21:14
    Prachtige dag is het toch!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:18
    Hallo Hier Doetinchem.
    Een wonder dat je nog op de site bent en niet in de stad aan het feesten. Proficiat en welkom terug.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15579
    zondag 20 mei 2018 om 21:16
    Mooie prestatie. Proficiat
    Vind ik leuk
    Topdrie +2015
    zondag 20 mei 2018 om 21:16
    Waar was die megaster van Chelsea? Ik had echt wel iets meer verwacht van Redan dit toernooi. Gravenberch erg sterk vandaag. Ongelukkig in de afwerking maar zeer sterk gespeeld
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18300
    zondag 20 mei 2018 om 21:16
    Mooi zo.
    Vind ik leuk
    sambam203 +36
    zondag 20 mei 2018 om 21:16
    Pingels zullen nooit meer een probleem zijn
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1381
    zondag 20 mei 2018 om 21:21
    Ik wil de hallelujah stemming hier natuurlijk niet bederven, en vind het knap gedaan en erg leuk voor die jongens maar dit zegt werkelijk niks over de toekomst. Van de generaties goeie Nederlandse elftallen die we hadden was nooit in het jeugdvoetbal iets van tevoren zien, terwijl de Europese kampioenen van jong een jaar of 15 terug ook praktisch niks terug is gezien.... Maar desalniettemin, goeie prestatie!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    poklane +4214
    zondag 20 mei 2018 om 21:56
    Inderdaad, in 2006 en 2007 ook het EK onder 21 geworden en op Huntelaar en in mindere mate Vlaar en Vermeer hebben we aan die 2 teams niks gehad.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21613
    zondag 20 mei 2018 om 21:23
    Hoera! Hoop voor het NL voetbal! Werd zeker tijd.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +228
    zondag 20 mei 2018 om 21:24
    Er is dus toch nog een beetje hoop. Goed bezig jongens! Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3140
    zondag 20 mei 2018 om 21:26
    Knappe prestatie, geniet er van boys.

    Hoop wel dat die jongens hun focus houden, geduldig en verstandig blijven zodat een aantal van deze jongens straks naar het grote Oranje kunnen doorstromen
    Vind ik leuk
    Foebele +47088
    zondag 20 mei 2018 om 21:29
    Hahaha die gast op krukken staat er maar wat verloren bij nadat heel zijn team weg rent...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:30
    KAMPIOENEN!!!!! Zuipen!!! GEFELICITEERD
    Vind ik leuk
    AFCAPJ +88
    zondag 20 mei 2018 om 21:31
    Zitten volens my wel een paar talenten tussen die de echte top kunnen gaan halen.
    Vind ik leuk
    Romo +373
    zondag 20 mei 2018 om 21:32
    Super gefeliciteerd....
    Geweldige prestatie
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    zondag 20 mei 2018 om 21:32
    Prachtig resultaat voor een leuke lichting .Er zitten in elke lichting tussen O-15 en jong oranje een paar uitstekende talenten dit geeft nog geen garantie maar toont wel aan dat wij in Nederland moeten blijven investeren in talenten .Met wat geluk is er over een paar jaar weer een Nederlands elftal te kneden wat bij de top 20 in de wereld meedraait
    Vind ik leuk
    BassieN +11055
    zondag 20 mei 2018 om 21:35
    Koorevaar HELD!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:48
    De kleinzoon van Joop?
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4723
    zondag 20 mei 2018 om 21:37
    Benieuwd hoeveel van die jongens op korte termijn door de buitenlandse clubs worden weggekaapt.
    Of is dat al gebeurd?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:38
    Werd de finale in het gelredome gehouden, omdat de tribunes zo leeg waren?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:42
    Lekker man!! De toekomst is goed....
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1110
    zondag 20 mei 2018 om 21:47
    Gefeliciteerd boys! Trouwens, ik dacht dat Italianen zo goed konden verdedigen...die 2e van Nederland ging er wel makkelijk in.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:48
    Is dat de kleinzoon van Joop Korevaar?
    Vind ik leuk
    The Iceman +4774
    zondag 20 mei 2018 om 21:57
    Deze keeper heet Koorevaar, dus denk het niet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:13
    Was ook maar een grappie (slecht nederlands, dat wordt lachen)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 22:31
    Jammer dat ik nergens een filmpje kan vinden waarbij ze de prijs omhoog houden!
    Vind ik leuk
    Gerro +5428
    zondag 20 mei 2018 om 23:05
    Wie de jeugd heeft heeft de toekomst
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:23
    Ziet meteen dat het een Kluivert is he. Allemaal een wat dikke kop.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 23:45
    PRACHTIG!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:08
    Goet sow jongûs
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 00:21
    Dat is een goed stel hoor
    Vind ik leuk
    Hansi H +111
    maandag 21 mei 2018 om 01:06
    Geweldig toch!!!
    We kunnen wat nieuw talent gebruiken straks.
    Vind ik leuk
    fr1963 +1928
    maandag 21 mei 2018 om 01:31
    Alweer die Koorevaar! 3e wedstrijd waarin hij de winst verzorgt! Europees kampioen dankzij hem zou ik zeggen!
    Als cilissen 1 mooie uittrap doet bij Barca, dan wordt dat hier breed uitgemeten. Waarom zou dat zijn?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 07:17
    Technisch verbazingwekkend goed voetbal van beide partijen, maar vooral van Oranje. Zitten spelers tussen die ons weer vol laten genieten over een aantal jaar op een ek/wk!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 07:39
    Een geweldige prestatie. Ben benieuwd hoeveel scouts uit de P.L er op de tribune zaten met alle gevolgen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:39
    De reacties hier over jongens van Ajax, Feyenoord of PSV deze jongens spelen het hele jaar tegen elkaar. Als je dan op die leeftijd met elkaar als Oranje zo’n prestatie levert doet het er niet toe bij welke club je speelt voorbeeld voor velen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groot succes voor Nederlands voetbal: Oranje O17 wint EK-finale van Italië