Blind is reserverol zat en denkt aan zomers vertrek bij Manchester United

Blind is reserverol zat en denkt aan zomers vertrek bij Manchester United

Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 12:06ma 21-05-2018 om 12:06

Het vierde jaar van Daley Blind bij Manchester United verliep ronduit teleurstellend. De verdediger begon het seizoen nog als basisspeler, maar raakte daarna geblesseerd en slaagde er niet in zich terug te knokken in het elftal. Hij overweegt te vertrekken.

"Daar gaan we in de vakantie eens rustig over nadenken. Ik staar me niet blind op de Premier League, maar aan de andere kant is United echt een mooie club en heb ik nog een contract tot volgend jaar zomer", zegt Blind (28) in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Na een blessure ben ik er in de tweede helft van het seizoen niet echt meer bijgekomen. Dat was een moeilijke tijd voor me."

"Maar United is ook een grote club. Natuurlijk is daar veel concurrentie. Ik sta daar nog een jaar onder contract", vervolgt de 52-voudig international, die een vertrek bij the Mancunians niet uitsluit. "Ik zal zeker geen paniektransfer maken. Want het is niet gezegd dat je bij een nieuwe club wel gaat spelen. Het is even afwachten, maar het lijkt me logisch dat ik niet tevreden was over de tweede helft van het seizoen. Dus eerst maar eens op vakantie en dan alle mogelijkheden naast elkaar leggen."

Poll

Zou jij Blind een vertrek adviseren?

(3447 stemmen)

Plaats een reactie

Morris +23238
maandag 21 mei 2018 om 12:08
Helaas wil je nog niet maar je bent welkom bij Ajax
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:09
Het zou me niets verbazen als ie terug naar A'dam gaat..
Vind ik leuk
Come on Utreg +28349
maandag 21 mei 2018 om 12:45
Hij kan nog makkelijk een aantal jaarmee in de Europese subtop. Daarna terug naar Ajax.
Vind ik leuk
HupHolland +3236
woensdag 23 mei 2018 om 01:22
Jeetje wat een denegerende opmerking over Nederlandse voetbal clubs weer eens.

Vergeet nou eens die paar maanden waarin Ajax vijf mindere resultaten boekte (door een onverwachte trainers wissel en het Nouri incident).

Ajax is zeker Europese subtop (dat blijkt wel uit de transfer bedragen die Ajax voor spelers kan ontvangen). Het wordt Ajax (en andere Nederlanse clubs) door de UEFA alleen verdomd moeilijk gemaakt om de Champions League te bereiken.

Leicester wordt wel gelijk tot de Champions League Groerpfase toegelaten en nauwelijks iemand had ooit van deze club gehoord. Er zijn vele andere clubs die Europese subtop lijken, maar dat komt alleen door het kromme seeding systeem dat de UEFA handteerd.

Als Ajax en PSV ieder jaar seeded de groupsfase ingaan, dan overwinteren ze bijna elk jaar in Europa, daar ben ik van overtuigd. Maar nu missen Ajax en PSV het geld, de ervaring en moeten ze veel te vroeg in Europa aantreden (voordat er een elftal KAN staan). En als ze dan de groupsfase berieken, mogen ze gelijk tegen Barca, Real, PSG, Man U, Man City en Bayern optreden. Engelse clubs komen mekaar helemaal niet tegen in de groupsfase, zo krom is het.

De UEFA heeft Europees voetbal domweg kapot gemaakt en voor mij absoluut niet interessant om naar te kijken.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19128
maandag 21 mei 2018 om 12:09
Nog 2 jaar naar een mooie club gaan. Heb je een basis plaats dan lekker daar blijven. Zo niet, dan over 2 jaar als je 30 bent naar Ajax komen en nog 5 jaar de aanvoerder zijn!!
Vind ik leuk
voetbal!!! +8980
maandag 21 mei 2018 om 12:09
Man U is naar mijn mening een te hoog niveau voor hem, daarom is het extra knap dat hij daar zoveel wedstrijden gespeelt heeft. Een stapje lager lijkt mij beter voor hem, want onder Mourinho komt hij vast niet meer aan het spelen toe. Ik zou hem wel eens willen zien bij: Sevilla, Valencia, Leverkussen of Lyon. Dat zijn prima clubs voor hem waar hij weer aan het spelen toe kan komen.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10553
maandag 21 mei 2018 om 13:31
Gaat t nu dan zoveel beter dan daar? Dit seizoen weer niks met afgrijselijk voetbal.
Vind ik leuk
voetbal!!! +8980
maandag 21 mei 2018 om 13:36
Het gaat daar zeker niet beter, maar bij Man U heb je simpelweg veel meer concurrentie.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10553
maandag 21 mei 2018 om 13:43
Iedereen roept wel te hoog gegrepen dat Man U, maar voorlopig zie ik er geen 1 het echt veel beter doen.
Vind ik leuk
Fc uuuuu +225
maandag 21 mei 2018 om 12:14
Niet overwegen om weg te gaan maar gewoon doen .
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:18
Liverpool zou ik wel mooie club vinden voor hem
Vind ik leuk
TheRedMen +3402
maandag 21 mei 2018 om 12:39
Nou nee. Op welke positie gaat hij dan spelen? Daarnaast zal hij ook niet zo vriendelijk onthaald worden denk ik ;)
Vind ik leuk
Donnygo +3337
maandag 21 mei 2018 om 13:06
Een goede back en hij is echt niet slechter dan Lovren of Klavan, daarnaast zou hij in het spel van Klopp wel goed passen.

Al zie ik hem ook niet snel naar Liverpool gaan. Maar op alle drie zijn positie waar hij kan spelen is hij niet slechter dan wat er op dit moment loopt al zou hij back up zijn voor het middenveld maar links back en naast van Dijk zou hij wel goed passen.

Maar goed als je Jones ziet spelen zou Blind het ook niet slechter doen denk ik maar is te aanvallend voor een Mourinho
Vind ik leuk
TheRedMen +3402
maandag 21 mei 2018 om 13:14
Linksback staat Robertson al en die schat ik wel echt een stuk hoger in dan Blind. Ik vind Blind eigenlijk niet echte een CV. Al zou hij Lovren wel uit de basis spelen, maar dat is ook niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
Donnygo +3337
maandag 21 mei 2018 om 13:19
Dat bedoel ik dus je zou er op vooruit gaan ;) En hij is natuurlijk de perfecte 12e man want kan op 3 posities goed uit de verf en zal nooit verzaken, alleen net als jou zal hij denk ik ook niet warm onthaald worden maar er zijn gekkere transfers geweest ;)
Vind ik leuk
klaasvaak +162
maandag 21 mei 2018 om 12:18
Kans voor Ajax, de kans om te gaan bouwen aan een volwaardig team. Opzouten met dat salarisplafond, the sky is the limit!
Vind ik leuk
Smithsonian +37477
maandag 21 mei 2018 om 12:18
Lekker naar italie of zo.
Vind ik leuk
JanTa48 +6682
maandag 21 mei 2018 om 12:21
Een goede voetballer met een schitterende pass. Die blijft wel in de P.L. spelen.
Vind ik leuk
Olifant +1
maandag 21 mei 2018 om 12:23
Dachten we dit jaar ook, appeltje eitje
Vind ik leuk
KOudman +378
maandag 21 mei 2018 om 12:24
Gewoon naar Roma gaan, als opvolger van Kolarov. Die is ondertussen ook al 32. Lijkt me een mooie club op goed niveau voor hem
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 12:47
in het begin d8 ik wat een slechte voetballer , maar heeft zich toch super ontwikkeld ! echt een hele goede verdedigende voetballer geworden ! ik hoop op een mooie club voor hem binnekort
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6078
maandag 21 mei 2018 om 13:13
een mooie leeftijd om terug te komen, in de kracht van zijn leven. dit soort spelers niet meer terug halen als ze 32/33 zijn.

het is geen van Persie die gewoon wereld top is geweest.
Vind ik leuk
Jaknes +22
maandag 21 mei 2018 om 14:04
Denk dat tie naar napoli gaat
Vind ik leuk
voorstopper +1086
maandag 21 mei 2018 om 15:15
Deze jongen kan zich in elke competitie en op elk niveau staande houden.

Ik zou hem wel bij Arsenal willen zien.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 15:21
Kom terug naar Ajax jongen dan kun je weer groeien .
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 16:02
FC Emmen kan ie mooi zijn ervaring inbrengen en af en toe eens invallen als de nood heel hoog is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws