Het kan zomaar zijn dat FC Emmen een stabiele Eredivisieclub wordt

    "Het kan zomaar zijn dat FC Emmen een stabiele Eredivisieclub wordt"

    maandag 21 mei 2018 om 13:04

    FC Emmen promoveerde zondag naar de Eredivisie en dat werd uitbundig gevierd. Voetbalcommentator Evert ten Napel, geboren in het Drentse Klazienaveen, is optimistisch gestemd over de kansen van de club op het hoogste niveau. 

    "Ik heb genoten natuurlijk. Prachtig dat het eindelijk een keer gelukt is", zegt Ten Napel (74) in gesprek met de NOS. Hoewel FC Emmen met een begroting van slechts 2,75 miljoen euro werkt, hoeft dat niet direct weer degradatie te betekenen. "Denk aan VVV-Venlo, denk aan NAC Breda. Die zijn ook gepromoveerd en hebben zich gehandhaafd. Ik heb de beide wedstrijden van Emmen tegen NEC commentaar mogen geven en Emmen heeft een aardig ploegje."

    "Ik denk dat in Emmen kan wat er in Heerenveen ook is gebeurd. Emmen is veel groter dan Heerenveen en ook het achterland, met Duitsland enzovoort, is veel omvangrijker." De Friezen spelen sinds 1993 onafgebroken in de Eredivisie en haalden zelfs al regelmatig Europees voetbal. Voor FC Emmen, en met name directeur Ben Haverkort, is er werk aan de winkel. "Ze moeten nu ontzettend aan de bak. eigenlijk meteen vandaag al. Ze moeten mensen en bedrijven gaan benaderen om achter de club te gaan staan."

    De commentator laat er geen twijfel over bestaan: hij voorspelt een rooskleurige toekomst voor FC Emmen. "Als de Drent eenmaal achter iets gaat staan, dan gaat hij er ook echt achter staan. En dan kan het zomaar zijn dat FC Emmen een stabiele Eredivisieclub gaat worden. Dat zou ik heel mooi vinden", aldus Ten Napel.

    Lees meer over:EredivisieFC Emmen

    Poll

    Gaat FC Emmen zich komend seizoen handhaven in de Eredivisie?

    (3491 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jens1999 +18490
    maandag 21 mei 2018 om 13:06
    Zou leuk zijn voor ze... laat ze eerst maar eens de eredivisie volgend seizoen overleven voor je te optimistisch gaat worden....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    Alleen de afstanden worden wel groter zo. Sparta en Almere City waren wel makkelijker rijden
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:09
    Valt mee hoor, 2 uurtjes van Amsterdam, Groningen is verder..
    Vind ik leuk
    Koeroe +9011
    maandag 21 mei 2018 om 13:19
    Valt mee? Rotterdam is een uur voor amsterdam en een half uur Almere ofzo. Het is gewoon ruk, bovendien hebben ze er niets te zoeken ook..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:20
    Waar slaat dat nou weer op ? Ze zijn toch gepromoveerd, dan heb je toch recht om er te spelen ?
    Of is de ED alleenrecht voor clubs uit de randstad ?
    Wij zijn zelfs een klein land, moet je nagaan hoelang clubs in andere landen moeten reizen..
    Vind ik leuk
    Koeroe +9011
    maandag 21 mei 2018 om 13:24
    Ze hebben het zeker verdiend. Ik zeg alleen dat ze er niets te zoeken hebben. Sparta qua team ook niet maar die vullen in ieder geval het stadion nog en hebben een bepaalde aantrekkingskracht voor spelers. Ik zou t leuk voor ze vinden als ze er in blijven volgend seizoen hoor maar het zou me verbazen..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:26
    We zullen het zien, wordt ook zeker niet makkelijk.. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:13
    Koeroe lult als een duif zonder kop. Emmen kan met het achterland wat ze hebben zeker wel uitgroeien tot een stabiele Eredivisionist. Emmen gaat het stadion ook echt wel vullen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:32
    Hetzelfde achterland als Veendam. Dat is ook niets geworden. Vind Emmen een mooie club trouwens hoor. In de jeugd vaak tegen gespeeld. Ik hoop dat ze het redden.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9011
    maandag 21 mei 2018 om 14:46
    Ik vind Groningen uit anders erg leuk altijd. Bovendien krijgen wij er meer punten voor dus je kan beter 1x Groningen uit dan 2x ADO en Sparta. Maar zon troosteloze bedoening als Emmen zit ik niet echt op te wachten:)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:02
    De Veenkoloniën of Drenthe zit wel een verschil in
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:03
    Dat je veendam met emmen vergelijkt. Drenthe is veel groter dan oost groningen + hadden ze daar meer last van supporters die naar fcg gaan ipv naar veendam. Ivm dat emmen een mooie club is en hopen dat ze er in blijven ben ik het wel met je eens
    Vind ik leuk
    Thobar +3652
    maandag 21 mei 2018 om 14:52
    Alleen kan je dat Duitse achterland wel vergeten er is echt geen Duitser die naar de Nedelandse competitie komt kijken. Met dit onzinverhaal kwam de voorzitter van VVV ook aanzetten toen hij bij de gemeente aanklopte voor een nieuw stadion maar dat kan je echt vergeten. Ten Napel zou beter moeten weten
    Vind ik leuk
    tengske +14
    donderdag 24 mei 2018 om 11:37
    Hoezo onzin verhaal van de VVV voorzitter. Er zitten toeschouwers genoeg uit het duitse achterland op de Venlose tribunes. kortom jij trekt ergens een conclusie uit en je daadwerkelijk de feiten niet eens weet.
    Vind ik leuk
    Thobar +3652
    donderdag 24 mei 2018 om 12:46
    Wanneer een handvol genoeg betekent idd. en meer is het niet.
    Uit een dorp als Reuver komen er meer dan uit dat Duitse achterland.
    Vind ik leuk
    John M. +4029
    maandag 21 mei 2018 om 16:36
    Hoeveel mensen hebben er plaats? Moet het stadion aan bepaalde vereisden voldoen, ik heb geen idee vam FC Emmen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7633
    maandag 21 mei 2018 om 19:29
    Ik ga met mijn club in Brazilie regelmatig uitwedstrijden mee.de eerst volgende stad is 9 uur met de auto. Dan ben je hier ongeveer 2 keer rond ons land gereden.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7423
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:40
    Ja maar dat is geen 9 uur van Amsterdam snap dat dan, de gemiddelde persoon uit de randstad rekent afstand niet in uren of kilometers maar op de schaal van Amsterdam. Zit je club dicht bij Amsterdam dan stel je nog iets voor, zit je club ver van Amsterdam dan stel je dus niets voor en scoor je helaas laag op de schaal van Amsterdam... Dit betekend dan ook direct dat je word veroordeeld tot rechtstreekse degradatie totdat je het tegendeel bewijst.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7633
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:56
    Ahhhh fijn om dat even duidelijk te maken.maar word er niet gerekend vanuit eindhoven omdat daar de laatste jaren de meeste prijzen zijn gewonnen ?
    Vind ik leuk
    R-050 +36
    maandag 21 mei 2018 om 14:30
    Man elke uitwedstrijd voor een Groningse supporter is een wereldreis.. jullie zijn een beeetje verwend!
    Vind ik leuk
    FSCeara +7633
    maandag 21 mei 2018 om 19:31
    Je zou maar cambuur supporter zijn en dit jaar naar MVV en Roda moeten.dat is dus van het uiterste noorden 2 keer naar het uiterste zuiden.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:57
    Dan blijf je gewoon lekker thuis. Zal er niet minder gezellig om zijn in het stadion.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9011
    maandag 21 mei 2018 om 17:42
    Doe ik dat toch
    Vind ik leuk
    redknap +939
    maandag 21 mei 2018 om 18:04
    Jullie kennen de Bundesliga niet blijkt wel.
    Wij, S 04, gaan heel Duitsland door.
    In Nederland kennen ze niks. Amsterdam en verder komen ze hier niet.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9011
    maandag 21 mei 2018 om 18:08
    Ik ben voor Feyenoord dus sla liever Amsterdam over haha, daarnaast spelen ze in Duitsland vaak 1530 ipv bijv 1230, 1230 Emmen uit is 0700 weg op de zondag, ook minder:) of zaterdagavond tot 2230 ben je ook pas 0130 thuis
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 20:54
    Wat voor jou geld is voor ons hetzelfde naar fortuna ot rotterdam maar wij gaan toch. Blijkt wel weer dat van zuid naar noord verder is dan van noord naar zuid.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7423
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:35
    Amsterdam is voor heel veel clubs ook ver rijden he, het is niet het epicentrum van de wereld snap je... Daarnaast speel je uit en thuis.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 14:04
    Groningen is niet verder dan Emmen, goos. Via Lelystad ben ik binnen 7 kwartier in Groningen. Emmen duurt langer met al die B wegen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 14:05
    Wat een gelul, is gewoon een snelweg tegenwoordig hoor..
    Kijk eens wat verder dan de Randstad..
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:18
    Hahahha leer je topografie kennen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 14:35
    Ik heb nog even gekeken via Google Maps en via Routenet, maar ik heb toch echt gelijk. Misschien dat jullie door weilanden rijden, maar volgens ons wegennet is Groningen korter qua kilometer. Ook qua reistijd trouwens.

    Ik zal je niet uitlachen verder...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:01
    Routeplanner.be zeker.
    Uberhaupt enig idee waar Drenthe en Groningen liggen?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 17:21
    *GAAP*
    Vind ik leuk
    Hans Worst +552
    maandag 21 mei 2018 om 13:48
    Het typische randstedelijke gezeik. Nederland is zo klein, van Maastricht naar Groningen is peanuts. Maar iemand uit de randstad heeft t bij wijze van spreken al zwaar met van Rotterdam naar Dordrecht...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 14:06
    Klopt, die kijken meestal niet verder dan hun neus lang is..
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 14:07
    Met een Boeing is het aardig te doen, maar met een touringcar is het een hele ruk. Heen en weer een uur of 11.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 14:54
    Dat vind jij, Vanuit Gronings perspectief is Emmen iets meer dan een drie kwartiertjes rijden ^^. Wordt straks de dichtsbijzijnste uitwedstrijd: Emmen-uit :)

    Zal dr om spammen. Heerenveen is via de snelweg te bereiken dus zal ietsje korter zijn qua reistijd, maar ik meende dat Emmen, íetsje dichterbij lag qua afstand, maar je moet over die (ellendige) N34, Ja of de A28 naar Hoogeveen, en dan vanaf daar naar Emmen.
    Vind ik leuk
    mason +1563
    maandag 21 mei 2018 om 16:08
    Voor ons niet. Rotterdam of emmen. Zit 1.5 uur verschil in emmen is een uurtje rijden voor ons en doetinchem is scheelt zelfs 2 uren rijden toz van roda. Voor ons is het er een stuk beter op geworden.
    Vind ik leuk
    redknap +939
    maandag 21 mei 2018 om 18:02
    Gelukkig geen Almere, dat zou voor Nederland een afgang zijn.
    Stadion klein en ook nog kunstgras.
    En Sparta werd door de media, ivm Dick Advocaat, veel te vaak opgehemeld.
    Prima met een club uit Drente.
    Vind ik leuk
    Tim +3453
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:33
    Almere heeft gras volgend jaar.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4777
    maandag 21 mei 2018 om 19:00
    Voor ons wordt het eindelijk eens wat meer in de buurt.. na Groningen en Zwolle komt Emmen daar dus bij. Wij moeten al zo vaak naar Brabant ed.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15579
    maandag 21 mei 2018 om 13:09
    Evert zit nog in de euforie van de promotie.
    Denk dat Emmen het heel erg moeilijk gaat krijgen komend seizoen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:24
    Ze krijgen het zeker moeilijk, vrij logisch.. Maar ze hebben best een aardig elftal hoor, kunnen prima voetballen.. Er moeten wel wat versterkingen komen, zou wat spelers huren..
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:32
    Zou vooral niet gaan huren, daar wordt een club doorgaans niet stabieler van. Is ook helemaal niet nodig.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    Ben er zelf in principe ook niet echt een voorstander van, maar denk dat Emmen niet veel anders kan..
    Ze hebben nu een aardig team, maar kunnen in elke linie wel een versterking gebruiken.. En die koop je niet zomaar, veel geld hebben ze (nog) niet..
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:41
    Veel geld hebben kan handig zijn, maar heb je aan creatieve mensen. Als je slim scout heb kan je met niet al te veel geld een eind komen. Aan een of twee huurlingen ontkom je misschien niet, maar meer is echt niet nodig.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:43
    Ja, zoiets bedoel ik ook.. Ff bij de Jonge teams van de grote clubs kijken..
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    Oké, dat zijn we het ergens toch eens. ;-)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 14:46
    Sorry, maar Emmen is de gedoodverfde favoriet voor plaats 18.
    Ze eindigden op de 7e plek en van daaruit is het een onmogelijke opgave. Mochten ze de begroting verdubbelen, dan nog hebben ze de laagste begroting. Ze hebben 0 eredivisie-ervaring en daarmee haal je het gewoon niet.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:08
    Dat ze op de 7e plek geeindigd zijn zegt niks. Heerenveen was 13e in de 1e divisie en gepromoveerd, niet veel meer ere ervaring + kleiner dan emmen en zie.... ze zijn er nog steeds. Emmen blijft er in, zelfs zonder play offs en gaan het een heleboel teams behoorlijk moeilijk maken
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 17:38
    In 1993 waren ze 2e en het seizoen daarna werden ze 13e in de Eredivisie.

    Vergeet niet dat SC Heerenveen een behoorlijk grote businessclub heeft. Zelfs de grootste van alle BVO's in Nederland.

    In Emmen komen er net 3.000 mensen de thuiswedstrijden bezoeken. Dan lijkt het me sterk dat het bedrijfsleven nu opeens staat te dringen. Toen WKE het moeilijk had liet het bedrijfsleven de Topklasser WKE ook klappen. Omdat Evert zoiets roept krijgen alle Emmen fans een strakke plasser en dromen van Europees voetbal. Geloof me....die degraderen straks met 10-11 punten.

    Vind ik leuk
    Emmenaar +393
    maandag 21 mei 2018 om 16:29
    Begroting wordt meer dan zes miljoen euro. Dat is vergelijkbaar met Excelsior en VVV...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 17:42
    Waar halen ze die 3.4 miljoen vandaan?
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:52
    Sponsors gaan contractueel 50% meer betalen. Seizoenskaarten gaan 50% omhoog. Is geen gelul in de ruimte hoor. Is gewoon doorberekend
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    woensdag 23 mei 2018 om 12:42
    En wat de lokale slager/loodgieter/fietsenmaker aan landelijke exposure?

    Die verkoopt geen slavinkie/kraan/binnenband meer omdat ze nu Eredivisie spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:00
    Net zoals nac,willemII, graafschap,heracles,fortuna het moeilijk krijgen dommel. Het voordeel van emmen is dat ze, in tegenstelling van de limburgse en brabantse clubs in limburg/brabant, de enige profclub in drenthe zijn en dus sponsoren niet hoeven te kiezen welke club ze gaan sponsoren behalve emmen. Financiele draagkracht wordt zo veel groter en kunnen er betere spelers gehaald worden. + ze spelen goed verzorgd voetbal waar de meeste teams het nog moeilijk mee gaan krijgen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:15
    Zou in jouw rijtje Heracles willen inruilen voor Excelsior en/of VVV
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:17
    Ohw ja, die ook inderdaad. Thnx
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:28
    Zou NAC en Willem 2 eruit halen en Heracles ook behalve als ze op gras zouden spelen. 18 Emmen 17. Graafschap en 16 . Fortuna.Anderen zijn echt veel groter.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:22
    Twente,roda en sparta waren ook veel groter. Zegt dus niks
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:04
    Dat dacht ik dus ook.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +1501
    maandag 21 mei 2018 om 18:35
    Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat FC Emmen het Bayern München van Nederland wordt
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:07
    15e worden elk seizoen is prima voor Emmen ik gun het ze van harte
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    Laten we het hopen voor Drenthe, met een hele provincie als afzetmarkt moet er wel iets mogelijk zijn.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2020
    maandag 21 mei 2018 om 13:19
    Voetbal is daar niet zo populair.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 13:21
    Een regio heeft ook vaak eerst een eredivisieclub nodig om voetbal populair te maken.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 14:56
    Zal je tegenvallen, die plaggenstampers uit Drenthe weten wel wat bikkelen is bv...

    Wel es van de amateurs van WKE gehoord bv? Fanatiekelingen, en zéker geen lieverdjes...
    Vind ik leuk
    Voebtal +2020
    maandag 21 mei 2018 om 15:29
    Nee nog nooit van gehoord.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 15:45
    Voor de grap eens googlen :P

    Woonwagen-Kamp-Emmen, is door de jaren heen toch een aardig roemruchte club geworden
    Vind ik leuk
    Voebtal +2020
    maandag 21 mei 2018 om 16:58
    Sorry geen enkele behoefte aan.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:27
    WKE is failliet gegaan. Speelde in de Topklasse.
    Als ze al geen Topklasser in de lucht kunnen houden dan lukt dat zeker niet met een Eredivisieclub.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:53
    Ze hebben fc emmen toch in de lucht gehouden? Wat lul je nou slap?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    woensdag 23 mei 2018 om 12:40
    Heb je hier nou speciaal een account voor aangemaakt?

    Hahaha....wat een lachwekkend sujet ben jij.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:07
    Als je niks van Drenthe weet presenteer je mening dan niet als feit.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:28
    Nep Drenth!

    Vind ik leuk
    Franki +0
    maandag 21 mei 2018 om 22:08
    Daar maak je een denkfout ;)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    Emmen kan in de eredivisie overleven al heeft het heel wat geluk nodig. clubs zoals excelsior, nac, fortuna, de graafschap en willem 2 hebben ongeveer dezelfde begroting. En aangezien er maar max 3 kunnen degraderen is het mogelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:10
    Nou de begroting van Willem II is 4x zo hoog
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    De begroting van Willem II haalt amper het dubbele.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:48
    10 miljoen afgelopen seizoen, komend seizoen 11 miljoen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:53
    Dan zit je voor komend seizoen dus niet op het viervoudige.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:55
    Nee dan zit je op "amper het dubbele" haha
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:29
    Die 6 miljoen lukt ze nooit.
    Wordt een 2e FC Twente als ze denken we geven het uit en de gemeente springt wel bij.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 15:47
    Begroting zegt niks natuurlijk. Twente had een begroting van 30Mil, en gingen dr af. Ajax had 4x de begroting van AZ, en 5x Utrecht's.. maar is maar een neuslengte verder geeindigd in de competitie.

    Spelersbudget, dat kán iets zeggen, maar ook dat, het komt neer op hoe de spelers zélf omgaan met de druk, en hoe de trainer zn poppetjes neerzet.

    Keizer, en ten Hag bij Ajax hebben laten zien dat het niet uitmaakt welke dure spelers je haalt, als je ze steeds verkeerd neerzet of wisselt etc, dan komt er ook niks uit.
    En Dickie Lukkien juist het tegenovergestelde; Met een spelersbudgetje van (wat zal het zijn? 1,5m totaal? Emmen had een begroting van 2,75M toch?), gewoon eredivisie-promotie afgedwongen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:09
    Ja leuk, maar IK begin niet over begrotingen hoor... :)
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 16:13
    Nee, je begint met het argument, ik 'call ,en raise you" :P

    Zal Ajax1234 'op de Blind meegaan', denk je?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:23
    Waarschijnlijk niet :) hij zegt iets maar reageert vervolgens niet op tegen argumenten. Jij bent voor De Graafschap toch?
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8202
    maandag 21 mei 2018 om 13:10
    NAC, De Graafschap en Willem 2 hebben een veel grotere begrtoting dan Emmen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:21
    Dit is een grap neem ik aan toch?
    Vind ik leuk
    Thobar +3652
    maandag 21 mei 2018 om 15:47
    Lees eerstdit eens.
    https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/nieuwe-begrotingen-eredivisieclubs-top-3-mijlenver-op-rest/
    Emmen zal hoogstens in dezelfde orde als Excelsior en VVV worden
    De Graafschap waarschijnlijk rond de 8 mln (was de doelstelling voor eredivisieseizoen 2016-17 wat er niet kwam door de degradatie)
    Vind ik leuk
    stratumseind +135781
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    De kans is groter dat ze met pijn en moeite 20 punten bij elkaar spelen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    maandag 21 mei 2018 om 13:09
    6 daarvan tegen PSV!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +135781
    maandag 21 mei 2018 om 13:21
    ja en 6 tegen ajax.... bovendien schakelen ze ajax ook uit voor de beker ...deed twente tenslotte ook
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 15:49
    Haha, Als jij wist dat Ajax ook 6 punten liet liggen, én de Beker zou uitknikkeren, zou je dr ook nog wel voor tekenen, denk ik :P

    (die 6 'verliespunten' pakt PSV wel weer tégen Ajax toch? Staan jullie weer op par :P)
    Vind ik leuk
    stratumseind +135781
    maandag 21 mei 2018 om 16:15
    jij snapt m
    Vind ik leuk
    John M. +4029
    maandag 21 mei 2018 om 16:44
    Als jullie nog even verder rekenen wordt Emmen landskampioen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:08
    Met hem eens, Emmen is eigenlijk altijd al een slapende 'reus' geweest..
    Het achterland is zeer groot en ook zijn de bedrijven bereid om te investeren..
    Ze hebben nu ook gewoon een heel leuk/goed team, met spelers die het net niet redden bij ED-clubs, slim ingekocht..
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4814
    maandag 21 mei 2018 om 13:23
    Haha een slapende reus. Schei toch uit. Er komt nauwelijks 3000 man kijken bij thuis wedstrijden. Ik vind het prachtig voor Emmen dat ze promoveren maar na 1 seizoen is het echt weer exit
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    maandag 21 mei 2018 om 13:25
    Daarom heb ik 'reus' ook tussen aanhalingstekens gezet..
    Als Heerenveen een stabiele ED-club kan worden, kan Emmen dat ook prima, verzorgingsgebied/achterland van Emmen is vele malen groter..
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    Dat van die 'slapende reus' heb ik de voorbije jaren net iets te vaak gehoord bij diverse clubs waarbij er niets van terecht kwam, dat nemen we dus maar met een flinke korrel zout. ;-)

    Het verzorgingsgebied van Emmen is helemaal niet groter, geen idee hou je daar bij komt.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:35
    Welnee man.....Omdat jullie met mazzel de play offs wonnen betekent niet dat jullie even uitgroeien tot stabiele subtopper.
    Emmen is ook groter dan Alkmaar....Dat betekent niet dat jullie even structureel Europacup gaan spelen. Zet eerst maar eens een knappe organisatie neer en bouw aan de jeugd.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8202
    maandag 21 mei 2018 om 13:28
    Gister waren er meer dan 10.000 mensen bij de hudiging. Het leeft nu wel in Drenthe, maar als ze er na 1 jaar weer uitvliegen is de hype zo weer over.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3140
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    Zo veel is tienduizend man toch niet? Bij clubs als NEC, Sparta, GAE, Cambuur en Roda zitten er tienduizend man tweewekelijks op de tribune. Als bij dat soort clubs een hoogtepunt in de clubgeschiedenis plaatsvindt komen daar zo drie keer zo veel mensen op af.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:57
    Klopt. En als er volgend seizoen 3000 man zitten dan klaagt iedereen over een leeg stadion, zitten er 10000 man dan zijn het successupporters.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:37
    Bij Emmen gaan er toch maar 8.000 in?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 21:38
    Ja 8600 geloof ik
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 14:14
    Bij ons laatste jl kampioenschap stonden er ook ong. 10000 mensen op het Rodetorenplein, het daaropvolgende seizoen zaten er ook opeens 10000 mensen op de tribune.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:12
    Volgend jaar zit daar gewoon 8000 man en die slapende "minireus" gaat je nog verbazen. Ook jullie krijgen het moeilijk tegen hun
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4814
    maandag 21 mei 2018 om 18:20
    Begrijp me niet verkeerd he. Ik vind het schitterend dat Emmen in de eredivisie mag spelen, maar de club een slapende reus noemen slaat werkelijk helemaal nergens op. Tenzij je Ellert en Brammert in de spits hebt lopen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:51
    'Aanhalingstekens'.. ;)
    Reus is zeker wat overdreven, maar is wel degelijk draagvlak om een stabiele ED-club te worden..
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:56
    Echt zo dom om huidige toeschouwers aantallen te gebruiken als maatstaf. Vind het trouwens nog redelijk voor een eerste divisieclub die nog nooit gepromoveerd is.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17337
    maandag 21 mei 2018 om 22:26
    Hahaha slapende reus laat me toch niet lachen gekkie.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    dinsdag 22 mei 2018 om 08:50
    Vandaar ook de aanhalingstekens.. ;)
    Wist even niet hoe ik het anders moest omschrijven..
    Maar geloof me, het kan nog wel een verrassend uitpakken, het draagvlak is er zeker..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17337
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:10
    Waar waren ze al die tijd dan als de draagvlak er wel is?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9288
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:18
    Zijn er al een keer zeer dichtbij geweest, toen ging het in een onderling duel tegen Heerenveen ten onrechte fout, Emmen was veel beter toen.. Maar Heerenveen promoveerde en dat werd toen een grote club.. Anders had Emmen dat gat wellicht kunnen invullen.. Ongeveer dezelfde regio..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17337
    dinsdag 22 mei 2018 om 09:29
    Ik vind Heerenveen geen grote club in vergelijking met Emmen wel ja, maar dan zijn veel clubs zijn dat al gauw;)

    Denk niet dat ie regio Emmen naar een bepaalde niveau gaat brengen, maar wie weet we gaan het zien wat de toekomst Emmen brengt. Ik gun het ze wel en vind het ook leuk om ze een keer in de Eredivisie mee te maken dan al die clubs die het stuivertje wisselen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    maandag 21 mei 2018 om 13:11
    Emmen in de Fifa games, dat ga je horen aan de (opgewonden) stem van Ten Napel.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 13:14
    Hoop toch vooral dat de Jupiler League eindelijk in Fifa komt, dan koop ik dat spel weer eens.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1624
    maandag 21 mei 2018 om 13:20
    Desnoods als een 5 euro DLC

    Ik wil gewoon weer de IJsselderby kunnen spelen (en winnen natuurlijk)
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 16:05
    Ik denk dat de Game-devs dat zelf verknoeit hebben: Voetballers zitten met hun portretrechten tegenwoordig(ook een beetje heel erg overdreven...), en dus moet er dik betaald worden om een spelersnaam in een spelletje te mogen stoppen. Amateurs weten dit ook inmiddels en vragen dus ook een vergoedinkje(en terecht! Ronaldo en Messi krijgen... hoeveel miljoen van EA?, en die gastjes moeten gratis hun gegevens afstaan?)...
    Zolang dát soort geld-melkerij-constructies nog bestaan, zal dát nooit gebeuren. 'Financieel niet haalbaar'... hoe belachelijk het ook klinkt.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 13:15
    Hopelijk 1 jaartje in de ED om vervolgens plaats te maken voor een club als Sparta, Twente of NEC.
    Gun het Emmen wel om een jaartje ED te spelen, maar heb liever 1 van die andere clubs in de ED.
    Dat clubs als Twente, NEC, Sparta en Roda in de JL spelen terwijl een FC Emmen in de ED speelt is gewoon diep triest, het geeft gelijk een goed beeld van hoe het Nederlandse voetbal er nu voor staat.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:38
    Dat zegt helemaal niets over de staat van het Nederlandse voetbal. Wat meer zegt over het voetbal is dat de rijkste club van Nederland al vier jaar lang geen enkele prijs pakt.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 13:45
    Wat een simpele en domme reactie, heeft ook helemaal niets hiermee te maken dus vraag me af wat je nou probeert te bereiken?
    Moet de rijkste club altijd kampioen worden dan? Kinderlogica...
    Dan hadden we nu al 5 sterren boven het logo moeten hebben.

    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:57
    Ik kan nou niet echt zeggen dat jouw reactie veel snuggerder is. Ik suggereer toch ook helemaal niet dat je dan elk jaar kampioen moet worden, maar vier zonder geen enkele prijs is misschien wel heel erg karig met al dat geld op de bank.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 15:15
    Nogmaals, wat heeft dat geld er nou mee te maken?
    En waarom zegt het 4 jaar mislopen van de prijzen door Ajax meer over de staat van het Nederlands voetbal dan?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:39
    Dat zegt alles over het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:14
    En wat hebben clubs als excelsior,vvv,sparta,roda,nec en zo nog een paar t.o.v. emmen dan wel in de ere te zoeken maximaalafca. Deze clubs hebben aangetoond vooral onderin mee te spelen en vaak weer te degraderen. Een x wat nieuws is goed voor het nl voetbal. Maar jij zit zeker vastgeroest in een standaard gedachtegang dat het een constant wisseling moet zijn van dezelfde clubs zodat je niet teveel in de war raakt? Of is het omdat ze uit drenthe komen? Dat je,net als de meeste randstadters, het niet zo op noordelingen hebt. Het niveau van de eredivisie zal niet zoveel veranderen, het wordt iig zeker niet minder. Wat sparta,roda,twente lieten zien was bagger en de nieuwe clubs zullen het zeker niet minder doen,kga er zelfs vanuit dat het beter wordt zonder de gedegradeerde 3
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 15:35
    Het gaat mij erom dat Twente, NEC, Sparta en Roda veel grotere clubs zijn dan bijvoorbeeld Emmen met een rijke historie en een flinke achterban. Tuurlijk is een keer iets nieuws wel leuk en die andere clubs hebben het aan zichzelf te danken, maar het is wel pijnlijk om te zien hoe ver deze clubs zijn weggezakt.
    Twente werd in 2010 nog kampioen en won in 2011 nog de beker, ze hebben een stadion waar maar liefs 30.000 mensen in kunnen. Sparta is de oudste club uit het betaald voetbal en heeft een rijke historie met o.a 6 landskampioenschappen. NEC speelde in 2009 nog in de UEFA Cup en overwinterde zelfs nog.
    Dus om deze clubs zover te zien wegzakken is gewoon zonde, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken. Complimenten aan Emmen, topprestatie geleverd en gewoon terecht de na-competitie gewonnen, het is ze gegund maar dat neemt nog niet weg dat ik zonde vindt van die grote clubs die nu in de JL moeten spelen.
    En wat lul je nou met je Drenthe man, Roda komt uit Limburg, Twente uit de achterhoek en Sparta notabene uit Rotterdam dus wat kan mij het verrotten dat Emmen uit Drenthe komt?
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 16:11
    Na de faillissementen van bv Veendam, Haarlem, AGOVV, RBC,... is het toch goed om te zien dat een FC Emmen(die ook moeilijke, en roerige tijden heeft gekend) hier nu zó 'herrijst uit die aspluim', en promoveert?

    De JL ligt'al een tijdje aan de beademing op de IC in Zeist'. Zie de toegevoegde Jeugd-elftallen bv, pure armoede, en directe ondermijning van die competitie.
    Wat een pleefiguur om 'gerespecteerde BVO's, clubs met een grote achterban en historie, en dat zal aankomend seizoen alleen maar erger worden zo: Dát soort 'grote clubs', te moeten laten spelen tegen het spek-en-bonen elftal van Ajax en PSV...
    Stikken van de jeugd-talenten, waar teams als Twente, Roda, NEC, RKC, Graafschap, Sparta, maar ook bv Emmen, graag es wat van huren of overnemen, maar DAT gebeurt maar zelden meer natuurlijk: Die jochies hebben een mooi profcontractje, en verdienen nu al meer dan wat die clubs ze kunnen bieden...

    Daar wel es over nagedacht, tov het complete instorten van de Jupiler League?

    Als snotneus-Kluivert al zit te janken en stampvoeten dat hij 1.5M salaris per jaar wil... GVD man, dat is het complete SPELERSBUDGET van FC Emmen!!

    Hoe moeten JL-clubs daar ooit in meekomen? en op niet al te lange termijn(Zie je al aan de risico's die Twente moest nemen om op dezelde voet door te gaan), hoe moeten zelfs de Eredivisieclubs daar in mee komen?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 17:06
    Nogmaals ik vind het harstikke leuk voor Emmen, maar ook jammer dat die andere clubs het nu zo slecht doen en geen ED meer spelen.
    Je begint nu een heel verhaal over de JL, maar daar heb ik het nu toch niet over? Wat kan mij die JL nou schelen, zelfs de tweede divisie is nog leuker om naar te kijken man.
    Je hebt het over het compleet instorten van de JL, maar de beloftenteams zijn juist de redding geweest voor de JL.
    De JL zou anders maar 16 teams hebben gehad, dus dat betekent minder wedstrijden en dus ook minder geld. Met 16 clubs had de JL het nooit lang volgehouden en clubs uit de tweede divisie willen/kunnen niet promoveren.
    Daarnaast was er destijds nog sprake van dat de JL niet meer zou worden uitgezonden op TV, omdat het competitiemodel niet aantrekkelijk genoeg was.
    Ze wilde de productiekosten bij de clubs neerleggen, maar door de intreding van de beloftenelftallen werd er besloten de JL gewoon nog uit te gaan zenden, dit zorgde weer voor een vast inkomen bij de JL clubs.
    Het enige wat echt speelt is dat de supporters het niet leuk vinden dat de beloften meedoen, zeker niet als ze het ook nog eens beter doen, maar het is gewoon uit nood geweest en het heeft de JL alleen maar goed gedaan.
    Dus ze kunnen nu wel gaan zeiken maar zonder die beloftenelftallen was het helemaal niks meer in de JL en voor de beloften maakt het niet uit, die redden het ook wel zonder de JL, maar de JL clubs zouden 1 voor 1 nog verder wegzakken totdat het uiteindelijk einde verhaal zou zijn.
    Ze moeten dus eigenlijk blij zijn dat de ‘Jong’ ploegen meedoen ;-)
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 18:56
    Je hele verhaal over dat het goed is dat Beloften meedoen in de JL, kan zo de versnipperaar in, sorry. Wát een dikke onzin...

    Snap jij iets van het punt van 'goede doorstroming van jeugd'.

    Het is niet zozeer dat een Mateo Casseira, meer leert bij een Fortuna Sittard, afgelopen seizoen, dan bij Jong Ajax, het is ook de andere omgeving. Nij een beloftenelftal, ligt er láng niet zo veel druk op, als bij een reguliere BVO, en dat gebrek, dat zie je nu bv al duidelijk terug bij Justin Kluivert; Geen spatje realiteitszin, of ruggegraat.

    Het is voor de jeugd, erg belangrijk dat ze deze stappen juist NIET overslaan, door ellenlang 'op het vertrouwde nest te blijven zitten', Nee, ipv dat die beloftenteams, supergoed worden, NEE!, die spelers moeten doorontwikkelen bij ECHTE profclubs, en 'niet alsmaar bij mammies jeugd-teampje aan de tiet hangen te sabbelen".

    Om nog maar te zwijgen over de impact hiervan bij de JL clubs zelfs: NB jeugdspelers uit de beloftenteams waren altijd gewilde, maar vooral ook BETAALBARE spelers voor de JL..

    blij zijn dat de beloften meespelen? Nou, absoluut never nooit dus, 90% van die spelers blijft lekker bij Jong Ajax en Jong PSV, en gaan dus niet voor 1 of meerdere seizoen 'ervaring opdoen' bij een Twente, of Roda, Cambuur, RKC, Sparta, etc... 'want die spelen toch in dezelfde competitie ja?".... Dát gaat de Jupilerleague écht de kop kosten zo.

    De KNVB had de doorstroming vanuit de amateurteams beter moeten reguleren. Maar ook dáár was men te horkerig in, Nee, déze oplossing was gunstiger voor vooral Ajax en PSV, dús gingen de vriendjes daar maar mee akkoord: Commisies en onderzoeksinstanties worden ingehuurd en betaald om dát te rapporteren en voila, zo worden de enorme nadelen gebagatalliseerd, en jij gaat er vrolijk in mee, ipv dat je eventjes objectief naar de situatie kijkt, en constateert dat de KNVB eigenlijk gewoon de Juup, de nek aan het omdraaien is, zo...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 19:25
    Het is gewoon een simpel rekensommetje, meer wedstrijden = meer geld.
    Met 16 teams red je het niet in de JL, zo simpel is het.
    Dat er geen spelers meer gehuurd kunnen worden is inderdaad vervelend, maar moet een JL club tegenwoordig überhaupt wel afhankelijk zijn van gehuurde spelers van Ajax of PSV?
    Mag hopen van niet.
    Daarnaast heb je het over de ontwikkeling van de spelers zelf, maar wat is er nou positief aan het verhuren van spelers aan andere clubs?
    Ze spelen dan in een ploeg die kwalitatief minder is dan dat ze gewend zijn, ze spelen vaak in een systeem die hun niet ligt en na een jaar keren ze weer terug om vervolgens weer aan een andere club te worden verhuurd. Geen 1 speler die hier op zit te wachten hoor.
    Bij Jong Ajax spelen ze met hun leeftijdsgenoten, ze spelen in een systeem dat ze gewend zijn, sommige spelen al jarenlang samen en zijn al op elkaar ingespeeld, ze werken met betere trainers en beschikken over meer faciliteiten dan bij een andere club. Daarnaast bouwen ze een team op voor een periode van langer dan 1 jaartje. Jong Ajax wordt is een heel ander team dan Ajax 1, als je de basisopstellingen bekijkt zie je dat er eigenlijk alleen maar jongens in staan die niet met Ajax 1 meededen.
    En de JL wordt zeker wel serieus genomen en dat was bij die reservecompetitie niet het geval. In de JL krijgen deze jonge voetballers veel meer tegenstand, worden ze fysiek meer getest en spelen ze in een competitie die wel ergens om gaat.

    Die doorstroom van amateurclubs is ook een keuze van de amateurclubs zelf.
    In de JL moeten spelers op de loonlijst van de club staan en moet alles zwart op wit.
    Daarnaast komt er van alles en nog wat voorbij waar de club zich aan moet voldoen voordat ze in de JL mogen spelen.
    Voor de meeste is dat gewoon een te dure investering.
    Nu staan spelers bij sponsoren op de loonlijst enzo, maar zulk soort dingen kunnen dan ook niet meer.
    Achilles heeft het in het verleden eens geprobeerd en kijk hoe dat is afgelopen.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 20:07
    Jij denkt niet verder dan je neus lang is...

    Zolang de jeugd-doorstroming, op déze manier, structureel wordt tegengewerkt; 90% blijft lekker bij Jong Ajax en Jong PSV plakken, dan IS er straks geen JL meer.

    JL clubs kunnen al steeds moeilijker aan een beetje betaalbare spelers komen, en zelfs Amateurteams worstelen hier al mee(Topklasse amateurs krijgen bv ook 'commissies' of zelfs salaris betaald!)

    En dan idd: Achilles, kijk hoe dat is afgelopen... Weet je ook WAAROM dat zo is afgelopen???
    Zoek dat eens uit... Ik zal je een tip geven; Kijk vooral naar HOE de KNVB zich steeds opstelde tov deze ENE club die dit initiatief durfde te nemen.

    Hoe de KNVB dus NIET meewerkte aan het vinden van ene oplossing voor de structurele probleme ndie Achilles tegenkwam: Hoe de KNVB, Achilles gewoon heeft laten VERZUIPEN!!!

    Waarom kan de JL bv geen gedeeltelijke semi-prof klasse worden(want dan BEN je dr al namelijk!!); Zolang een club geen Prof-licentie heeft zouden die niet mogen promoveren naar de Eredivisie bv(net als Jeugd-teams nu, maar Jeugd teams blijven jeugd-teams, die moeten gewoon in hun eigen divisietje blijven, en daar moet het ook bij blijven, van die jeugd-teams moeten die spelertjes, zo snel mogelijk 'zelfstandig op de benen leren staan' bij een échte, ónafhankelijke BVO.

    Het feit dat Amateurteams niet kunnen of wíllen doorstromen, is omdat het simpelweg niet aantrekkelijk genoeg is..

    Zet die uitspraak, of beter gezeg dat feit, eens op een papiertje, en concludeer dan eens met me mee: Wat is het voor krankzinnig iets, dat een voetbalclub NIET groter wil worden.. niet meer geld wil omzetten, betere spelers, etc etc.... Waarom zouden die amateurteams dat toch ECHT niet willen?

    Dat is toch vreemd? Nee, dat is het niet, als je de absurde regels van de KNVB er op na slaat ,zul je snappen waarom... Er zijn TE veel regels, richtlijnen, en eisen waar je van Amateur naar Prof, ineens mee te maken krijgt. Een gat zo groot als een Grand Canyon, zeg maar: Zga NIET te overbruggen..
    Vraag Achilles maar na...Die hebben álles geprobeerd.
    De KNVB zette er een zgn streep onder omdat ze het niet meer haalbaar achtten.. Daarmee schuiven ze het af op Achilles, waar in werkelijkheid, het fálen ván die haalbaarheid, toch volledig op de organisatorische wán-structuur van de KNVB ligt?

    Die zetten het toch zo op? Als zelfs een gróte amateurvereniging als Achilles dat niet eens kan bolwerken....Nou..

    En 'uit noodzaak' dan maar die Jeugdelftallen.. Naja... Ik hoop dat je een beetje begrijpt WAAROM jeugdelftallen juist DE ALLERDOMSTE oplossing zijn voor die Jupilerleague...

    En hoe de KNVB er zó slecht de kantjes vanafloopt.. Die doen hier al jaren niks mee, of tegen, en laten het gewoon verzuipen...
    Hoeveel JL-clubs zijn er de afgelopen jaren failliet gegaan? Precies. Met beter KNVB-beleid was ook DAT te voorkomen!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11660
    maandag 21 mei 2018 om 22:17
    Waar heb je het nou over man? Hoeveel spelers werden er überhaupt van Ajax en PSV gehuurd?
    Ik denk dat er maximaal 5 spelers per club verhuurd werden, dus Ajax en PSV hadden bij elkaar maximaal 10 spelers in de JL rondlopen, en jij doet nu net alsof het hele bestaan van de JL afhankelijk is van deze 10 spelers?
    Er zijn nog meer clubs waar je spelers kunt huren volgens mij, en misschien is het een idee dat ze ook wat meer uit hun eigen jeugd laten doorstromen ofzo.

    Misschien moeten we ook realistisch zijn en inzien dat die hele JL geen drol meer voorstelt en gewoon niet meer zo serieus wordt genomen.
    Clubs hebben geen geld om spelers te huren/kopen of om een fatsoenlijk grasveld te plaatsten. Er zit geen hond meer op de tribune en de kijkcijfers liggen gewoon lager dan laag. Daarnaast zie je in de KNVB beker regelmatig JL clubs uitgeschakeld worden door een amateurclubje, dus het niveauverschil tussen de JL en de amateurs is blijkbaar ook minimaal.
    Het niveau ligt zo laag dat zelfs een beloftenelftal kampioen is geworden.
    Met 16 clubs een competitie spelen is niks, amateurclubs willen/kunnen niet promoveren dus dan maar beloftenelftallen in de JL plaatsen om die lege plekken in te vullen.
    Verdienen de clubs weer wat extra geld en kunnen de spelers van de beloften zich hier prima ontwikkelen zonder dat ze verhuurd hoeven te worden aan een andere club.
    Het gat tussen amateur en prof is inderdaad heel groot, maar dat is niet voor niets. Wat nou als we dat gat kleiner zouden maken en de JL over een tijdje vol zou zitten met meerdere amateurclubs en dat 1 van die amateurclubs het voor elkaar krijgt om te promoveren, wat dan?
    Zo’n club kan dan toch nooit in de ED gaan spelen, dat is gewoon niet haalbaar.
    De regels moeten gewoon zo streng zijn, want anders wordt het helemaal een zooitje en zullen er alleen maar meer JL clubs naar de verdoemenis gaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    dinsdag 22 mei 2018 om 02:00
    Als die teams in de JL uitkomen, zullen Ajax en PSV die spelers dus lang zo gauw niet verhuren. En dat is al aan de hand. Neem Mateo Casseira, alleen al, dit seizoen. Gewoon overbodig, Had gewoon verhuurd moeten worden aal óf een Fortuna, óf bv Willem II, Heracles, PEC, maar omdat Jong Ajax in de JL uitkomt, stallen ze hem daar.

    En mbt strenge regels, ja prima, maar het moet ook haalbaar zijn. Het financiële kostenplaatje om te voldoen aan de facilitare eisen voor de JL of Eredivisie zijn voor een amateurvereniging zga niet op te brengen.

    Een simpele verklaring hiervoor kun je bv vinden in de VEELS te lage TV-recette die de JL-clubs ontvangen. Achilles ontving daar ook hún percentagetje van, en alsnog was er dus lang niet genoeg geld om het te financieren.
    Omniworld heeft zelfde problemen gehad, maar die hebben nu een doorstart weten te maken(dankzij flínke hulp uit de prive-sector!) tot Almere City FC. Maar ze hebben daar NIET bepaald 'fijne hulp'van de KNVB van gekregen.(Niet voor niks heten ze nu Almere City, en niet Omniworld)

    Misschien dat Micha EL je kan vertellen 'hoe veel er uiteindelijk is bijgelapt om Almere City door te kunnenlaten gaan".
    Animo was er wel, maar bv de gemeente Almere wilde er geen stúiver bij in investeren. En dat terwijl een BVO toch een behoorlijk uithangbord is.

    De KNVB zou bv ook coulanter in kunnen zijn. Nieuwe promoverende, jonge BVO's: Hebben die een hooliganhistorie bv?
    Waarom moeten die een stadion vol hekken zitplaatsen etc etc etc hebben? Dat kan ook met íets mindere middelen; Die groei moet ook gestaag kunnen, en niet bínnen 3 jaar van een amateurveld naar een prof-accommodatie, en dat is wel een beetje wat de KNVB voorschrijft.

    Er is bijna geen amateurclub die dát kan realiseren, daarom is het ook niet aantrekkelijk.
    Er mag geen spátje rek in de begroting zitten bv(bepaalde bouwkosten etc, komt genoeg bij kijken) nee, alles moet constant kloppen. Als je als KNVB zó te werk gaat in NB een 'overgangs-situatie'... Nee, dat is juist het tegenovergestelde wat ze móeten doen.

    Niet als een straffende schoolmeester toekijken, maar met een vinger aan de pols méékijken en luisteren, en proberen te assisteren waar het mis gaat.

    Doe es gek; Stel eens voor dat de KNVB een Krantenstuk had laten plaatsen in het Almeerse Dagblad, met een oproep aan het bedrijfsleven om te investeren in FC Omniworld(nu Almere City), 15 jaar geleden?
    Het is toch ook in de Bond haar interesse dat clubs dat initiatief doorzetten?
    Doe nóg eens gekker: Stel de KNVB had (van de laatste 2 succesvolle WKs!) een miljoentje, desnoods 2, in een potje achtergehouden ter promotie van een paar Amateurteams? Laten we zeggen dat de KNVB voor een half, tot heel miljoen garant had willen staan voor een bepaalde periode(overgangsperiode?) 5 jaar? misschien iets langer "vinger aan de pols-en meeluisteren"?.)

    Zeker weten dat een Achilles dat had kunnen redden, en voor FC Omniworld ook het nódige verschil had kunnen maken.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:37
    Een club kan pas historie maken als het vaker hogerop komt. Elke club is met niks begonnen maar dat wil niet zeggen dat bepaalde clubs niks toevoegen. Ze krijgen nu de kans om ook hun eigen rijke historie te maken, een grotere achterban te krijgen en een grotere club te worden. Kijk naar landen om je heen, ook daar promoveren kleinere clubs en die zijn inmiddels ook groter geworden en een vaste waarde en grote clubs die degraderen en sommigen die nooit meer op het hoogste niveau komen. Maar daar is het de normaalste zaak van de wereld, hier in nederland is het volgens sommigen drama,niets toevoegend,zonde.... Nee, dit is waarom andere competitie sterker maakt, de constante doorstroming van kleinere clubs die dan weer groter worden, betere concurrentie zijn. Meer (financieel)sterke clubs in zowel ere als JL betekend een sterkere algehele competitie waardoor het voor sponsoren financieel aantrekkelijk wordt te investeren, alleen op deze manier kan nl misschien aansluiting vinden in europa. Dus hopen dat niet twente,roda of sparta promoveert maar almere, telstar en/of cambuur
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:15
    Haha "Duitsland enzo". Polen, Tsjechië, Hongarije, Oostenrijk, Slowakije en Denemarken ook maar alvast meetellen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 13:18
    Emmen ligt 10km van de Duitse grens, dus er zullen genoeg duitsers op de tribune zitten komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Senna +6327
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    Maak er maar 20 km van
    Vind ik leuk
    Senna +6327
    maandag 21 mei 2018 om 13:37
    Wat hebben die Duitsers te zoeken in Emmen?
    Waarom zouden ze daar gaan zitten.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3140
    maandag 21 mei 2018 om 13:37
    Waarom dan? Denk je niet dat Duitsers liever naar pak hem beet Hannover 96 gaan of naar SV Meppen, VfL Osnabrück of Preussen Münster?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 13:51
    Omdat meppen de enige club daar in de buurt is en die spelen in de 3e bundesliga.
    Er zullen heus geen mensen van honderden kilometers komen afreizen naar emmen, maar als je met een half uurtje rijden een Eredivisiewedstrijd mee kan pakken dan doe je dat als voetballiefhebber wel.
    Vind ik leuk
    HanV +3405
    maandag 21 mei 2018 om 14:37
    Een paar geleden had Tubantia een voetbalkaart van Nederland gemaakt en daar kon je zien per wijk welke clubkaarthouders daar woonden. Als dat nog een beetje klopt dan wonen er in Emmen/Coevorden best veel Groningen en Twente-supporters, best kans dat die het eens een jaartje thuis willen zien.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 19:04
    Heb ook meegekregen dat er in Drenthe ook een aanzielijk hoger aantal Feyenoorders* zitten, veel daarvan hebben bv een (goedkope) SCC bij Emmen. (Ja, of dan wel Groningen, of Twente, maar flap PEC en Heracles niet weg. Utrecht is vanuit Zuid-Drenthe ook een stuk beter te bereiken bv.

    En bij de wedstrijden Heerenveen/Zwolle/Groningen - Feyenoord, zien wij, dát soort fans dus altijd in behoorlijke aantallen in de thuisvakken zitten :P
    Vind ik leuk
    Franki +0
    maandag 21 mei 2018 om 22:04
    Jep, hier ook twente maar pak dit jaar ook zeker een scc voor Emmen mee en wat ik om me heen hoor met mij velen.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 19:01
    Waarom niet, volgens sommigen behoort Arnhem al tot de voormalig-Sovjetunie....
    Is dat uitvak in het Gelrdedome nu nog altijd een glaswand dan of, is dat een moderne versie van 'Het IJzeren Gordijn' tegenwoordig?
    En achter het doel, waar de Harde Kern zit, is nu de Stalin-Linie? :P
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2957
    maandag 21 mei 2018 om 13:16
    Het kan ook zomaar niet zo zijn...
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1270
    maandag 21 mei 2018 om 13:20
    Historie bewijst dat het heel moeilijk wordt voor Emmen. Het achterland is gewoon te klein daar.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:11
    Waarom? Emmen heeft een goed team. Goede trainer. De selectie blijft in takt. de Graafschap, Fortuna, VVV, zijn niet veel beter.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1270
    maandag 21 mei 2018 om 15:28
    Waarom? Ik schrijf toch: omdat het achterland daar te klein is? Er is te weinig economische support voor de club. Drenthe kent nog geen 500.000 inwoners. Emmen zelf ongeveer 50.000 inwoners. Bedrijvigheid is er voldoende op lokaal niveau - maar minder op nationaal niveau. Wil je structureel mee blijven draaien dan zal je als club ook aantrekkelijker moeten zijn voor grotere landelijke/internationale bedrijven.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:31
    Achterland te klein?
    Weinig economische support?
    Volgens mij ben je niet genoeg op de hoogte. Lotto Jumbo zit in Drenthe... Economische support schaatsploeg en wielrennen bestaat al tijd. TVM ook een grote. Om een paar op te noemen.
    Verder is er al veel steun vanuit de regio en Duitsland.
    Emmen is tevens ook gezond.
    Vind ik leuk
    Franki +0
    maandag 21 mei 2018 om 22:14
    De gemeente Emmen kent ruim 100.000 inwoners en weinig nationale bedrijvigheid? Ga je huiswerk doen.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 19:08
    Dat dacht men in 1993(toch?) ook van SC Heerenveen, en in de jaren '90, en 2000 ook van Groningen,... Heracles is ook áltijd voor 'klein duimpje-uit-de-regio' aangezien. Voeg PEC ook maar toe aan dat rijtje...

    Kijk die clubs nu eens dan?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21667
    maandag 21 mei 2018 om 13:30
    Dat wordt enkel 1 jaar eredivisie denk ik zo.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:31
    Zevert ten Napel loopt weer wat te zwammen, zoals hij dat kan als geen ander.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HanV +3405
    maandag 21 mei 2018 om 14:38
    Dat mag hij, als fan.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3140
    maandag 21 mei 2018 om 13:34
    Het eerste jaar overleven za wellicht nog wel lukken, zeker nu er zo veel nieuwe clubs in de Eredivisie aanwezig zijn. Vaak wordt het tweede seizoen de echte testcase.

    Op langer termijn heeft Emmen wel mogelijkheden. Emmen is inderdaad groter dan een Heerenveen of ook plaatsen als Sittard en Doetinchem.

    Anderzijds is de plaatselijke FC toch land tijd veelal genegeerd door de omgeving. Ik weet niet of voetbal überhaupt in die regio leeft en of de club nu massaal omarmt wordt. Het is ook niet de rijkste regio van Nederland met veel grote bedrijven, dus of nu alles anders wordt valt te bezien. Voor het zelfde geld is Emmen het nieuwe Dordrecht dat ook een jaartje Eredivisie speelde en nu kansloos onderin meedraait in de Jupiler League.

    Wellicht dat de voetbal liefhebber uit Drenthe liever de auto pakt naar Bremen of Hannover om voetbal op een hoger niveau te zien. Kan me niet voorstellen dat er veel fans uit Duitsland komen kijken naar Emmen
    Vind ik leuk
    Franki +0
    maandag 21 mei 2018 om 22:25
    Voetbal leeft hier wel degelijk, echter zijn door de vele jaren Jupiler League en verschillende gebeurtenissen rond de club veel mensen uitgewaaid naar Groningen, Twente en er zit hier in Drenthe een hele schare Feyenoord supporters. Daarnaast heeft 'de Drent' ook echt een 'eerst zien dan geloven' mentaliteit. Maar, promotie heeft hier echt wel iets losgemaakt, niet alleen in Emmen, maar in heel Drenthe. Denk dat de boel vlot vol zit voor volgend jaar.
    Qua Duitse fans, dat zal uit moeten wijzen. Er zijn wel Duitse bedrijven sponsor van FC Emmen dus dat zou best kunnen, maar dan van net over de grens vermoed ik.
    Vind ik leuk
    Franki +0
    woensdag 23 mei 2018 om 16:05
    Om hier nog even op terug te komen ;-):

    https://nos.nl/artikel/2233185-seizoenkaarten-fc-emmen-in-no-time-uitverkocht.html
    Vind ik leuk
    FCG1971 +364
    maandag 21 mei 2018 om 13:35
    Ik denk dat Evert nog in de euforie is blijven hangen. Emmen is veel groter dan Heerenveen maar dat kan ook al heel snel, Heerenveen is een dorp. En bij het achterland kun je wel Duitsland meerekenen maar vlak over de grens bij Emmen heb je ook SV Meppen, een cultclub. Dus af je daar op moet rekenen? Daarnaast zijn veel Drenten aanhanger van FC Groningen. Ik ben benieuwd hoe ze het in Zuid-Oost Drente aan gaan pakken maar het gaar een hels karwei worden volgend jaar. De structuur lijkt me in orde met een prima trainer en Haverkort is ook niet verkeerd. Die man loopt ook al heel erg lang mee in het betaalde voetbal. Laat ze eerst maar beginnen met vervangen van dat playmobiel veld. In de buurt van Emmen is een bedrijf dat gras produceert voor oa voetbalvelden (Kings Grass als ik het goed heb) dus dat moet mogelijk zijn.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 13:52
    Heerenveen is een dorp, maar gelukkig voor die club is er nog de rest van de provincie (behalve dan dat stukkie dertig kilometer verderop).


    Naast dat FC Groningen zijn aanhang heeft in Drenthe, geldt dat ook voor Zwolle en Heerenveen. Heel Drenthe staat nog zomaar niet achter FC Emmen als je met veel minder reistijd ook naar andere en inmiddels gevestigde eredivisieclubs kan.

    Het zal uiteraard een stevig karwei worden, maar clubs als VVV, Excelsior en Fortuna werken met vergelijkbare begrotingen. Dus handhaving is een reële mogelijkheid.

    Gras is in het stadion is op zichzelf het probleem niet, je hebt dan ook nog veldverwarming nodig. Voor je het weet ben je als club een miljoen euro lichter.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 19:14
    Vergeet ook niet, VVV en Fortuna: Das Limburg. De haat-en-nijd die de limburgse clubs tov elkaar hebben, is in geen enkel perspectief te vergelijken met de sportieve relaties die de noordelijke clubs onderhouden. Zelfs Groningen en Heerenveen kunnen nog wel met elkaar overweg op die manier.
    Ik meen dat FC Emmen ook een (uitgebreide) samenwerking heeft met SC Heerenveen en FC Groningen mbt de Jeugd.
    En Jeroen Veldmate, basisspeler van Emmen, komt 'weg bij Groningen', en ja, hij is de zoon van Henk Veldmate.

    Ondanks dat we concurrenten van elkaar zijn, is het niet zo dat SCH, FCG, PEC, en nu dus FCE, elkaar 'het licht in de ogen niet gunnen', integendeel zelfs.

    Het zal idd een stévig karei worden voor Emmen, maar ze staan er niet slecht voor, en, ze mógen op een tikkeltje hulp rekenen van 'hun iets oudere broers in het Noorden'.

    Er is voldoende sportieve rivaliteit, maar geen afgunst.
    Ik weet zeker dat als je een poll zou houden, dat zowel SCH, als FCG, als PEC, het hópen dat Emmen zich handhaaft, en dat zou niet alleen om de reisafstand zijn.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    maandag 21 mei 2018 om 20:23
    De Limburgse haat en nijd speelt zich af in het zuiden, tussen MVV, Fortuna en Roda. VVV komt uit de noordelijke regio en heeft niets van doen met die onzin.

    FC Emmen had een samenwerking met SC Heerenveen, hetgeen erop neer kwam dat wanneer er zich een talentje aandiende deze automatisch bij SC Heerenveen terechtkwam. Toen deze samenwerking werd beëindigd ging het opeens stukken beter met FC Emmen.
    Met FC Groningen was er geen samenwerking, maar de trainer komt er vandaan en die heeft enkele talenten meegenomen naar Drenthe.

    Voorlopig lijkt mij Emmen nog geen concurrent van Groningen, Heerenveen en Zwolle. Ze zullen zich eerst maar eens moeten zien te handhaven en dan zal blijken in hoeverre het bedrijfsleven erachter gaat staan en de club echt vooruitgaat. Maar dat is allemaal nog even afwachten. Het scheelt hoe dan ook dat er in plaats van Twente twee andere oostelijke clubs zijn bij gekomen in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 13:42
    ha ha
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1012
    maandag 21 mei 2018 om 13:46
    Emmen moet zorgen dat ze het blijven doen zoals ze nu doen. Een mix tussen jong en oud, met veel spelers uit de regio. Zo houd je binding met het publiek.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:01
    Het voordeel van emmen is dat ze, in tegenstelling van de limburgse en brabantse clubs in limburg/brabant, de enige profclub in drenthe zijn en dus sponsoren niet hoeven te kiezen welke club ze gaan sponsoren behalve emmen. Financiele draagkracht wordt zo veel groter en kunnen er betere spelers gehaald worden. + ze spelen goed verzorgd voetbal waar de meeste teams het nog moeilijk mee gaan krijgen
    Vind ik leuk
    Einstein71 +275
    maandag 21 mei 2018 om 14:33
    Wat een onzin verhaal van Ten Napel. Zou zo maar kunnen, maar kans is ook aanwezig, zo niet groter, dat het niks wordt. Duitsland als achterland heeft FC Twente ook niet echt geholpen.

    Ze moeten nu sponsoren gaan zoeken... Nee, dat deden ze vast nog niet. Die kwamen voorheen altijd zich vanzelf melden...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3738
    maandag 21 mei 2018 om 21:43
    Alsof die ad hoc effe een paar miljoen in de club pompen.
    Er zit maar 3.000 man. Straks 4.000 of 5.000. Daar worden
    die sponsoren echt niet warm van. Die willen eerst wel even
    kijken of ze niet elke week met 4-0 op hun kloten krijgen.
    De hekkensluiter sponsoren werkt niet in hun voordeel. De
    sponsors met clubliefde waren vast al binnenboord.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2565
    maandag 21 mei 2018 om 14:39
    Klopt, net zoals Fortuna nu champions league speelt.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1229
    maandag 21 mei 2018 om 14:50
    Het zou zo maar kunnen dat ik komende weken de postcode loterij win.....
    Vind ik leuk
    Vapormax +1229
    maandag 21 mei 2018 om 14:53
    Hebben absoluut NIKS NIKS NIKS in de eredivisie te zoeken, NIKS!

    Toevallig gewonnen omdat Sparta ff in de hoek zat waar klappen vielen. Stad acomodatie aantrekkingskracht 100x liever Sparta.

    Emmen is als RKC etc voegt niks toe.
    Uitholling van de eredivisie gaat lekker door zo!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9959
    maandag 21 mei 2018 om 15:09
    Sparta heeft niks te zoeken in de eredivisie, dat was pas uitholling van de eredivisie het afgelopen jaar.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1229
    maandag 21 mei 2018 om 15:10
    Dan is Emmen Sparta 2.0
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:18
    Toen vitesse babycreche er in kwam werd dat ook geroepen en nu staan ze door russische kapitaal in de top 10, ook niet lang meer. Toen jullie er in kwamen begon de uitholling van de eredivisie al dus niet zeuren over emmen. Als vitesse er al in thuis hoort dan fc emmen zeker
    Vind ik leuk
    Vapormax +1229
    maandag 21 mei 2018 om 17:13
    Pilletje innemen pik, Emmen is gewoon waardeloos en lachwekkend. En je weet het zelf ook, of zijn jullie domme boeren elkaar hand boven hoofd aan het houden.....

    Die lul van een directeur van Groningen weet zelf niet hoe snel hij FCG moet verpatsen wil ie bijblijven.... Whahaahaha

    We zijn gewoon trendsetters jongûh kijk naar Engeland.


    En Oja we love the Russians !!!!!
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 19:17
    Neem nog n snuffie joh....

    'lul van een directeur in Groningen..',, whahaha, is dat het beste wat je kunt verzinnen over de langszittende preses in het betaalde voetbal momenteel?

    Nijland heeft zijn sporen verdiend,

    Noem es eventjes 1 werknemer van jouw clubbie die zón staat van dienst er naast kan leggen dan?
    'trend-setters''... PPPffhah!! Meer een doorgeefluik van een grootgeldbezitter.

    En jullie maar geilen' op alles wat jullie revue PASSEERT?
    T is meer trend-slétters dan...
    Vind ik leuk
    Vapormax +1229
    maandag 21 mei 2018 om 19:24
    Karel Aalbers !!!

    FCG nieuwe seizoen selectie om vingers bij af te likken. Whahaahhahahahaa
    Amateurs!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:29
    Wat voegt Sparta dan toe? Sparta is alleen belangrijk voor Spartafans de rest van nederland neem ze maar voor lief.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1229
    maandag 21 mei 2018 om 19:14
    Niet als je het vergelijkt met een NIETSZEGGENDE club als Emmen.

    Kom op man, dat slaat nergens op!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:32
    Vitesse stelt niks voor sneu persoon! De babycreche van de russen. Ik wacht op de dag dat die russen julie laten vallen als een baksteen en dat gaat sneller gebeuren dan je denkt. Echt, dat je trots op zo'n club die zijn eigen broek niet eens omhoog kan houden. En dan uithalen naar een club die alles zelf doet en financieel gezond is. Sneu persoon ben je.
    Vind ik leuk
    Cookee +8945
    maandag 21 mei 2018 om 14:54
    1e jaar is een makkie, maar dan kopen andere clubs je leeg en dan ga je onderuit.
    Vind ik leuk
    De Hout +1244
    maandag 21 mei 2018 om 15:14
    Emmen werd een jaar jaar terug verkozen tot saaiste stad van Nederland. Dat gaat vast allemaal veranderen. Felicitaties van een AZ’er!
    Vind ik leuk
    FCG1971 +364
    maandag 21 mei 2018 om 15:35
    Is vast georganiseerd door dezelfde commissie als de Oliebollenverkiezing. Emmen heeft een leuk centrum met de dierentuin als grote trekpleister. In de zomer is het er vaak druk vanwege de toeristen. En voor alle duidelijkheid, ik kom niet uit Emmen en heb verder niets met Emmen.
    Vind ik leuk
    Farmer +9208
    maandag 21 mei 2018 om 19:19
    Ja... precies... weer zo'n uitverkiezing waar iets anders even in het zonnetje gezet moet worden, dus... ja, dat werkt het beste als iemand een sneer uit de pan krijgt hé....

    Ik heb ook niks met Emmen voor de rest, ben dr een aantal keren geweest. Best een leuke plaats, zit wat uitgaansleven, en een BVO waar ze toch een aardig potje bal op de mat leggen.
    Beroemd dierenpark idd. Nee, Emmen is iig geen saaie plaats.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +364
    maandag 21 mei 2018 om 19:24
    Zou me zelfs niet verbazen als de verkiezingscommissie er helemaal niet geweest is.
    Vind ik leuk
    RR12 +249
    maandag 21 mei 2018 om 15:27
    De kans om er in te blijven komend seizoen is nog nooit zo groot geweest. Er zijn een hoop " kleine clubjes". En promoveren vanuit de JL is nog nooit zo moeilijk geweest. Er gaat een relatief "grote club" behoorlijk naar de kloten volgend jaar deze tijd..kan niet anders.
    Vind ik leuk
    Piet Heul +21
    maandag 21 mei 2018 om 15:38
    De eredivisie stelt al niks voor maar is nu zwakker als ooit tevoren . Raken steeds verder achter op de europese subtop.
    Vind ik leuk
    Twardt +277
    maandag 21 mei 2018 om 16:52
    En wat heeft dit met de promotie van Emmen te maken?
    Vind ik leuk
    Piet Heul +21
    maandag 21 mei 2018 om 20:39
    Ik zeg toch zwakker als ooit! Emmen, Fortuna, De Graafschap, VVV, Excelsior, Zwolle????
    Vind ik leuk
    Twardt +277
    maandag 21 mei 2018 om 21:57
    Op Emmen na, hebben al deze clubs al meerdere jaren in de eredivisie gespeeld. Sommigen hebben zelfs Europees voetbal gehaald. Dus ik snap je punt niet. Zij zijn gewoon sterker dan een Roda, Sparta, Twente en NEC.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:00
    Groningen ligt gewoon een dik half uur achter emmen. Dus ik weet niet waar jij naar kijkt.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:33
    Grenzeloos optimisme.
    Een mensch moet durven dromen.
    Maar af en toe kan het geen kwaad om met beide benen op de grond te blijven staan.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:39
    Als het een vechtploeg is gaan ze het zeker goed doen. Want die zijn er nu amper in de ED.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:58
    Een geluk voor emmen is dat het niet bijvoorbaat zeker is dat ze er meteen ook weer uitgaan, met ploegen als fortuna, graafschap en vvv( die krijgen het ook moeilijk) erbij, zullen deze gaan uitmaken wie er rechtstreeks uitgaan. Ik blijf wel erbij dat het niveau hierdoor niet omhoog gekrikt wordt maar vind het wel prachtig dat deze clubs nu in de eredivisie spelen, dat zeker wel. Daarentegen zal het niveau in de jup natuurlijk flink omhoog gaan met clubs die eigenlijk op eredivisie niveau horen te spelen. Spannend en leuk.
    Vind ik leuk
    WibedePibe +149
    dinsdag 22 mei 2018 om 07:41
    "het achterland, met Duitsland enzovoort"

    Die hebben een nieuw stadion nodig voor 80 miljoen mensen...
    Vind ik leuk
    Wiebes +0
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:29
    Even iets anders, nu Lars Veldwijk toch gaat vertrekken bij Groningen kan Fc Emmen niet een prima club voor hem zijn?
    Vind ik leuk
    Franki +0
    woensdag 23 mei 2018 om 16:05
    https://nos.nl/artikel/2233185-seizoenkaarten-fc-emmen-in-no-time-uitverkocht.html
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Het kan zomaar zijn dat FC Emmen een stabiele Eredivisieclub wordt"