Ajax-doelman vertrekt na veertien jaar uit Amsterdam: 'Met een lach en een traan'

    Ajax-doelman vertrekt na veertien jaar uit Amsterdam: 'Met een lach en een traan'

    Peter Leeuwenburgh gaat Ajax deze zomer verlaten. De 24-jarige doelman uit Heinenoord beschikt over een aflopend contract en maakte maandag zelf bekend dat deze verbintenis niet verlengd gaat worden.

    'Na 14 jaar komt er met een lach en een traan een einde aan mijn Ajax-tijd', laat Leeuwenburgh op Tweede Pinksterdag weten via Twitter. 'Over de hele wereld tegen de grootste clubs mogen voetballen. Altijd alles gegeven voor deze club. Op naar een nieuwe uitdaging.' Waar de sluitpost die nieuwe uitdaging aan zal gaan, is vooralsnog niet bekend.

    Dat Leeuwenburgh bij Ajax weinig perspectief meer had, was al langere tijd duidelijk. De doelman kreeg in de zomer van 2017 al permissie om met andere clubs te praten, maar bleef uiteindelijk toch in Amsterdam. Dit seizoen zat hij negen keer op de bank bij Jupiler League-kampioen Jong Ajax, maar kwam hij uiteindelijk geen enkele keer binnen de lijnen.

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12716
    maandag 21 mei 2018 om 15:13
    Leuke keeper voor een JL-club..
    Vind ik leuk
    Aal +21851
    maandag 21 mei 2018 om 15:42
    Goeie keeper voor VV Heinenoord!
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:46
    MojoRisin wie in hemelsnaam is dat nou weer ?? na 14 jaar !!ballen drager zeker ??
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:33
    Mr. mojo Risin' ... Uit L.A. Woman (dat is een song) van The Doors (dat is een band).
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    maandag 21 mei 2018 om 15:13
    Zou dit geen goede opvolger zijn voor Zoet?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:15
    Jaaaaaaaaaaaa, dit zou geen goede opvolger zijn voor Zoet.
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    maandag 21 mei 2018 om 15:21
    Ja ze zijn in Eindhoven gek op transfervrije spelers, vooral van Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:26
    Transfervrij wel dat klopt, maar niet van dit soort middelmaat. En zoals ik hier al vaker meldde; er lopen meer ex-PSV'ers bij Ajax rond momenteel dan ex-Ajacieden bij PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 23:06
    Malen, bergwijn, viergever, van bruggen..... Tegenover Labyad?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:48
    Ben benieuwd,..... Noem er is 5
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:50
    Labyad, van Leer, Huntelaar, ten Hag en Schreuder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:01
    Ken je zaken voordat je wat roept. Huntelaar begon bij de belofte van de Graafschap. Schreuder werd na zijn voetbal leven eerst coache bij de beloften van Twente, daarna ging hij naar Vitesse. Zoals jij wel vaker had gezegd toch..... Haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:03
    Goed lezen Frankie, goed lezen.... De door mij genoemde 5 personen hebben hebben ALLEMAAL een PSV-verleden en zijn daarmee ex-PSV'ers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:09
    Tja daar heb je gelijk in. Alleen Schreuder heeft niet bij psv gezeten. Ach een foutje maken kan altijd...... Dat gebeurt ook jou.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:40
    Oh nee, dan kijkt dat nog maar eens een keertje goed na. Schreuder en zijn broer hebben allebei bij PSV in de jeugd gevoetbald.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:29
    Afdankertjes met revanchegevoelens, bedoel je.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:51
    Nog steeds verstopt Max?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:50
    Neh joh.
    Jeugd krijgt bij PSV geen kans.
    Vind ik leuk
    RBDK +139
    maandag 21 mei 2018 om 15:58
    24 jaar is geen jeugd meer.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:18
    Oeps. Dus geen kans gekregen.
    Vind ik leuk
    RBDK +139
    maandag 21 mei 2018 om 17:26
    Kansen moet je zelf afdwingen. Volgens mij zal de nieuwe Messi altijd slagen, zeker in de eredivisie die niet echt overloopt van kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 15:14
    Ze willen er allemaal weg , zelfs de zitvleeskwekers
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5043
    maandag 21 mei 2018 om 15:16
    Klopt, bij PSV blijven die allemaal zitten tot in lengte der dagen. Alleen omdat het zogenaamd zo’n warm clubje is. Een voetballer wil gewoon spelen, lukt dat bij Ajax niet, dan ga je verder.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 15:17
    ga er anders serieus op in........
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5043
    maandag 21 mei 2018 om 15:18
    Wordt gewoon flauw om elke keer dit soort opmerkingen te maken. Maar goed, vrijheid blijheid!
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 15:20
    Misschien heb jij nog een plekje vrij op je bank, jij zit of ligt toch ook alleen maar? :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 15:25
    mijn benkske en ik zijn 1 daar komt niemand bij
    Vind ik leuk
    Markiee +252
    maandag 21 mei 2018 om 16:05
    Stratumseind wanneer ga jij eens werk zoeken?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:14
    ???????
    Wil jij de wereld ff onthouden van zulke schokkende vragen aub?

    ik schrok me kapot
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    maandag 21 mei 2018 om 15:21
    Misschien moet je dan eerst zelf iets serieus zeggen
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 15:25
    waarom zou ik
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    maandag 21 mei 2018 om 15:30
    Tsja, dan kan je anderen ook niet echt verwijten dat ze niet serieus reageren, of wel?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:12
    reageerden ze maar eens een keer niet zo serieus
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:33
    Waarom zou je ja? Jij bent onze comedian van VP :-)

    Zeg gewoon dat je je taak serieus neemt.
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    maandag 21 mei 2018 om 16:30
    Reageer dan niet zo dom man.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:32
    al weer 1 die aan de serieuze pudding heeft gezeten
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    maandag 21 mei 2018 om 16:39
    Als het jou niet uitkomst is het niet serieus bedoeld.
    Anders probeer je het wijze kind uit te hangen.
    Ik braak van zulke kleuters.

    128442 ziek likes op Ajax topics.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:40
    sterkte ermee dan maar

    PS : tipje ,stop met azijn drinken dan word het braken ook wat minder (hoop ik voor je)
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    maandag 21 mei 2018 om 16:42
    Ga weg kleuter, zoek een PSV topic en ga daar het wijze kind uithangen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:20
    Beter blijven zitten bij een warme club met goede sfeer dan bij een club waar altijd trammelant en rotzooi is, zowel in het team als op bestuurlijk niveau
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5043
    maandag 21 mei 2018 om 15:22
    Daar heb jij weer gelijk in. Daarom ben ik al 30 jaar lid van hengelsportvereniging De Gladde Aal! Vang overigens nooit wat
    Vind ik leuk
    Degraaf +16769
    maandag 21 mei 2018 om 15:22
    Zo is dat, het kaf van het koren scheiden.
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 15:19
    Contract loopt af op 30 juni, geen verlenging gekregen :) Zoals je kunt lezen staat er ook dat ie vorig seizoen al weg mocht en toen gewoon wilde blijven, nu wil ie dus niet weg, hij moet weg omdat zijn contract af is gelopen :)

    Je bent en blijft koploper in onwetendheid over het reilen en zeilen van Ajaxspelers, ook al denk je alles zo goed te weten :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 15:29
    ook bij bijna 30 graden werp ik wel eens mijn hengeltje uit...
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 15:31
    Daar heb jij toch je personeel voor?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:10
    die brengen vis mee om te eten.....
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 16:21
    Zeker rotte vis :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:22
    Zou zo maar kunnen ... ik vreet alles op wat ze bakt dus...
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 16:24
    De enige vis wat ik eet is kibbeling, paling en vers gemaakte zalmsalade :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:44
    ik ben een kliko en lus alles
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 16:55
    Ik ben altijd al van huis uit verwend en eet dus niet alles, alleen de lekkere dingen en voor de rest kan je mij niet blij maken :) Vrienden zeiden niet voor niks kakker tegen mij haha :)

    Ik weet nog goed dat ik bij een vriend ging eten en ze aten daar zuurkool met speklap, ik zei toen nee dankjewel ik pas en eet later thuis wel, ik ben nooit meer uitgenodigd om mee te eten :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 16:57
    ja hehe wie weigert nou een bord zuurkool met spek.......
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 16:57
    Ik :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 17:00
    hoog tijd dat je eens een week of 2 op stratum retraite komt.....
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:10
    Jij ja jij!!!!! Bent de troll hier Ik zeg het al heel lang!!! Een zielige alcoholist ben je met de hele dag op Ajax zeiken zielige vent
    Ik heb een leven , mijn gezin mijn bedrijven en mijn Ajax dat zal jij nooit hebben!!! Zielig hoopje vlees!!!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 17:15
    hahahaha "bedrijven" nog wel.............hahahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:17
    Ja ik heb meerdere bedrijven over de gehele wereld iets wat jij nooit zult hebben Ik heb ambitie, kennis,know-how en nog veel meer te bieden aan de maatschappij jij kan alleen maar op Ajax zeiken vieze troll!!!!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 17:18
    hahahahahahaha godnondeju hou op ik flikker van mijn benkske van het lachen
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 17:33
    Ja lachen zul je ja in je eentje!! Het enige wat jij nog omhoog kan krijgen is een fles bier sneue vent!!!!

    Vind ik leuk
    stratumseind +166710
    maandag 21 mei 2018 om 17:34
    jammer dat je weekendverlof morgen weer voorbij is
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:18
    Vroeger was je nog eel eens origineel....misschien iets voor jullie?
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:19
    Gewoon lekker naar Willem II of Emmen gaan.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2408
    maandag 21 mei 2018 om 15:48
    Beetje rare opmerking. Waarom zou een keeper die bij Jong Ajax op de bank zit een versterking voor Emmen of WII zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:19
    Hij groeit misschien wel als hij vaker speelt, en dan is hij en die club waar hij dan voor speelt de lachende derde
    Vind ik leuk
    Blindsy +11297
    maandag 21 mei 2018 om 15:22
    Iets voor Dordrecht? Ligt bijna om de hoek.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:27
    IEDEREEN WIL WEG BIJ DIE WARME CLUB
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 15:30
    Tussen willen en moeten zit een groot verschil, beter lezen en je snapt dat de speler niet uit zichzelf weg wil maar weg moet :)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:38
    hebben ze toch goede kijk op bij je clubje na 14 jaar moet hij weg,
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:31
    24 jaar wel een goede leeftijd voor een keeper
    Vind ik leuk
    Cookee +10707
    maandag 21 mei 2018 om 15:43
    Altijd lastig als keeper, ze stellen er maar 1 op.
    Als voetballer kan je soms ook een andere positie aan, maar keeper is maar eentje van. Vraag me wel af wat de jongen dan kan. Kan hij het wel aan onder druk te keepen bij een club waar het er echt om gaat?
    Natuurlijk gun ik hem iets moois.
    Maar als ik verantwoordelijk was, koos ik niet een keeper omdat hij goed genoeg voor Ajax was... dan wil je die jongen ook hebben zien spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    maandag 21 mei 2018 om 15:45
    Nep rotterdammer
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:49
    Bij Ajax krijgt de jeugd een kans
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 15:56
    Klopt helemaal, daarom hengelen de grote clubs uit het Buitenland ook naar de jeugdige toptalenten uit de wereldberoemde kweekvijver uit Amsterdam :)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:17
    Niels, zou het dan een gek idee zijn als Ajax daar dan zelf eens uit ging hengelen in plaats van alles te kopen wat los en vast zit?
    Vind ik leuk
    Niels92 +24973
    maandag 21 mei 2018 om 16:19
    Doen ze toch ook? Kluivert, Van de Beek, De Ligt ze spelen gewoon in Ajax 1. Helaas komen dan de grotere clubs en vertrekken ze, jij met je bejaarde leeftijd moet dat toch met al die jaren ervaring als voetbalvolger toch allang weten hoe dat werkt? :)
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 16:26
    Niels Kluivert, van Beek en de Ligt zijn er maar 3.
    Als Ajax zijnde:
    Leg nou dat hengeltje weg en probeer eens een schepnet.
    Met al die aankopen denken de mensen straks nog dat je een koopclub bent.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 21 mei 2018 om 16:01
    Leuk keepertje voor onderin de ED en top JL misschien dat hij daarna nog stappen kan maken.

    Bizot en Padt hebben ook een omweg moeten maken dus je weet het niet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    maandag 21 mei 2018 om 16:07
    Sparta misschien?
    Vind ik leuk
    Foebele +55273
    maandag 21 mei 2018 om 16:10
    De tranen zijn vooral om het erbarmelijke niveau van onze keepersopleiding... daar kunnen we echt helemaal niks van!
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    maandag 21 mei 2018 om 16:37
    Dat is de hand van Frans Hoek die zenuwelijer kon er zelf ook helemaal niets van maar hij weet wel precies te verteleen hoe het moet. Echt niet dus
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 19:17
    Zie liever deze jongen komen naar FC Groningen dan die schaap die ze nu op het oog hebben. Zou mooie 2de keeper voor de FC zijn achter padt. Ook kwa leeftijd
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    maandag 21 mei 2018 om 19:56
    Roda are you watching ???
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 23:49
    Komt potverdorie uit de Rijnmondregio! Waarom heeft Van Geel hem niet gescout. Alsnog halen als stand-in voor Justin Bijlow. Maakt mij niet uit dat van Ajax komt. Zou mij m'n reet roesten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 23:56]
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:33
    Van Geel moet hier lucht van gaan krijgen, anders is hij geen goeie TD.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws