Feest in Amsterdam: Ajax-vrouwen schudden FC Twente van zich af en pakken titel

Feest in Amsterdam: Ajax-vrouwen schudden FC Twente van zich af en pakken titel

Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 16:54ma 21-05-2018 om 16:54

De vrouwen van Ajax hebben zich voor het tweede jaar op rij gekroond tot landskampioen van Nederland. De Amsterdamse dames wonnen op Tweede Pinksterdag bij FC Twente en schudden zo de laatste concurrent van zich af.

Ajax begon de voorlaatste speelronde met een voorsprong van twee punten op FC Twente. Ellen Jansen brak namens de thuisploeg de ban in Hengelo door FC Twente na ruim een kwartier op voorsprong te zetten. Na een gelijkopgaande eerste helft met kansen komen over en weer wist Ajax vlak voor rust de zaken gelijk te trekken. Marjolijn van den Bighelaar dook vrij op voor doelvrouw Nicky Evrard en schoof koeltjes de gelijkmaker binnen.

Vrijwel direct na rust sloeg Ajax voor een tweede keer toe. Desiree van Lunteren werd de diepte in gestuurd en lifftte de bal over Evrard heen: 1-2. FC Twente moest vervolgens gaan stormen, maar wist in een meeslepende tweede helft geen grote kansen meer te creëren. Ajax moest nog vijf minuten blessuretijd doorstaan, maar kon na de wedstrijd feestvieren.

Ajax pakt zo het derde officiële kampioenschap van dit seizoen, na de Jupiler League-titel van Jong Ajax en het eDivisie-kampioenschap van Dani Hagebeuk. Op 2 juni kunnen de Amsterdamse dames zelfs de dubbel pakken: PSV is dan de tegenstander in de KNVB Beker-finale.

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +19570
maandag 21 mei 2018 om 16:56
Hadden we bijna nog wat te vieren:p
Ajax dames, gefeliciteerd
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 16:56]
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 18:13
Ho ho Dommel, je vergeet het mannetje van de computer; dus zou dat 4 worden! 😉
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19570
maandag 21 mei 2018 om 19:57
Ik denk niet dat ik hem vat...
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 20:00
Die eSporter, Hagebeuk. Maar verder hou ik me ook niet bezig met dat.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19570
maandag 21 mei 2018 om 20:03
Oh zo haha, ik ben totaal niet thuis in de eSport.
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 16:56
Kampioenuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :)
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:13
Zo is dat Niels ook Ik ben trots op onze dames
Gefeliciteerd proost. !!!!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 17:19
Laatste keer, echt waar? Ik geloof er niets van! :D
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 17:21
Dat is " bluf " niet :)

Begint sneu te worden al die fake profielen :(
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 17:23
Wel allemaal uitroeptekens Niels. Maar je weet het tegenwoordig niet meer. De lol is er ook af aan het gaan hier gozah.

Gefeliciteerd Niels met de vrouwtjes.
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 17:26
Thnx :) Altijd leuk voor de dames.

Ik herken het meteen gozer, het is bluf niet. Hele andere stijl van schrijven, net ook op een ander topic :(

Uitroeptekens kan iedereen zetten !!!!!!!!!!!! hahaha :)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 17:55
Ja dat is waar, maar dat andere bericht heb ik nog niet gezien. Hoop dat onze Groengele dames weer mee doen om de titel volgend jaar. ;-)
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 18:02
Zou leuk zijn :)

'' Bluf '' is opeens verdacht stil na de vraag over wat zijn favoriete Engelse club is, wie zwijgt stemt toe :)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 18:16
Meneer Smith? Kijk eens hieronder Niels......
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 18:42
Hier ben ik ,wat is er aan de hand ?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 18:48
Ik denk zelf niks. Alleen Niels denkt dat jij jezelf voordoet aan een ander. Wie Bluf is lees je hieronder wel.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 18:47
Iemand heeft de zelfde foto als ik ,maar ik ben het niet hoor ,is wel een foto van een mooi moment
Vind ik leuk
Come on Utreg +28477
maandag 21 mei 2018 om 18:06
Het is Bluf toch wel hoor. Check zijn reactie maar op Straat hieronder. Met dit soort reacties is het accountje wederom van korte duur.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 18:12
Gezien. Ik denk het ook ja, de eenzijdige vete is weer aan de gang.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 18:15]
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 18:25
Nee het is bluf niet, zeker weten van niet :)

Die reacties die hij nu geeft die kan iedereen maken. Geloof me maar het is hem echt niet, hopelijk dat de site eens natrekt wie het wel is, het begint namelijk sneuer en sneuer te worden :(
Vind ik leuk
Come on Utreg +28477
maandag 21 mei 2018 om 18:31
De vraagtekens en de wijze van reageren op Straat leek erg op de manier van schrijven Bluf. Al die troll accountjes zijn erg irritant. Het lijken er ook steeds meer te worden.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 18:55
Ik ben het zeker niet hoor ! Waarom zou je moeten denken dat ik dat ben ?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 18:57
Wat heb ik gedaan dat jij denkt dat ik mij als een ander voordoe? En wat voor voordeel zou ik daaruit nou in godsnaam halen ,mij als een ander voordoen ?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 19:04
Waarom zou ik het moeten of kunnen zijn dan ? Kan je je aanname onderbouwen misschien ? Want dan kan ik me misschien in jouw aanname vinden ,maar ik vind het zielig om je voor een ander voor te doen dus doe ik dat nooit . Ooit deed een gozer alsof hij mij was ,zelfs toen ik naast hem stond en ik vroeg hem z'n naam ,zei hij mijn naam . Twee klappen op z'n kaak ,wist ie gelijk weer wie hij was , ik hate charlatans
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 19:18
Ik zeg niet dat jij het bent :)

Ik ga iemand niet vals beschuldigen, maak je daarom niet druk. Ik weet er alles van, laatst was er ook iemand die mij probeerde na te doen :(
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 19:20
Lastig man ,vooral als de poser onzin verkondigd..
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 19:22
Ach eigenlijk is het een eer dat een ander zich graag zo bezig blijft houden met Ajacieden :)
Vind ik leuk
Meneer Smith +3327
maandag 21 mei 2018 om 19:23
Ja precies man , helemaal gelijk heb je !
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:31
Geloof het of niet Niels maar Ik ben er nu voor even en daarna nooit meer te veel zielige mensen hier
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 17:36
Vertel dan eens wat je favoriete Engelse voetbalclub is?
Vind ik leuk
wattenstaafje +22747
maandag 21 mei 2018 om 19:15
Zo zielig dat je er een account voor aanmaakt? Dat is pas zielig, eigenlijk diep triest
Vind ik leuk
Spiegel +10330
maandag 21 mei 2018 om 19:12
Onder welk alias was Bluf hier voor de laatste keer actief dan?

Heb zijn manier van schrijven al even niet meer herkent.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk met de dames.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 19:13]
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 19:15
Geen idee, dat zijn er zo veel geweest dat het niet te onthouden is :)
Vind ik leuk
Spiegel +10330
maandag 21 mei 2018 om 19:17
Maar hij had toch ooit keer gezegd weg te gaan hier?

Gewoon zonde dat hij zo persoonlijk werd op een gegeven moment, had af en toe gewoon goed onderbouwde reacties.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 19:20
Allemaal kinderen hier schiet niet op joh, Ik schreef ooit een stukje over de competitie in India
Niemand die het fatsoen had om inhoudelijk te reageren
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 19:20
Laatste keer zei bluf idd dat hij niet meer terug kwam :)

Maar dat is bluf niet, op een ander topic is " bluf " aan het reageren en ontwijkt mijn vraag over een favoriete club. Sneu en laf tegelijk :)
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:14
Gefeliciteerd!!!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19115
maandag 21 mei 2018 om 16:58
Hoppa, wéér een prijs.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1538
maandag 21 mei 2018 om 16:59
Lekker hoor ! Samen douchen
Vind ik leuk
Spiegel +10330
maandag 21 mei 2018 om 19:22
Dat doen de mannen ook hoor...
Vind ik leuk
Ginovanni +20626
maandag 21 mei 2018 om 16:59
Potverdorie, alweer een prijs!!
Echt HEEL VEEL in Amsterdam.;-).

Congratz ladies!

WIJ zijn Ajax!
Vind ik leuk
Florian87 +11698
maandag 21 mei 2018 om 17:01
Je vergeet erbij te zeggen: WIJ ZIJN DE BESTE :D
Vind ik leuk
Ginovanni +20626
maandag 21 mei 2018 om 17:03
Met zo'n Palmarès spreekt dat voor zich, Florian!
Vind ik leuk
stratumseind +187381
maandag 21 mei 2018 om 16:59
Wat de "mannen/pubers" niet kunnen kunnen de dames wel...
het leven is medogenloos voor een ajacied vandaag de dag......
Vind ik leuk
Morris +23322
maandag 21 mei 2018 om 17:01
Seksist..

Niet gek dat de vrouwen het niet bij je uit houden
Vind ik leuk
stratumseind +187381
maandag 21 mei 2018 om 17:03
godzijdank
Vind ik leuk
ficusje +2540
maandag 21 mei 2018 om 17:11
Tja, met jou reacties ben je nog maar een kind stratumseinde,zie jou volgend jaar hier niet meer.
Vind ik leuk
stratumseind +187381
maandag 21 mei 2018 om 17:11
ga je weg dan?
Vind ik leuk
ficusje +2540
maandag 21 mei 2018 om 17:14
Net als jou,imitatie belg.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
stratumseind +187381
maandag 21 mei 2018 om 17:20
mooi voor je , veel plezier
Vind ik leuk
Morris +23322
maandag 21 mei 2018 om 17:00
Speelde Kluivert mee?
Vind ik leuk
Boi +562
maandag 21 mei 2018 om 17:01
Dus TOCH nog iets in Amsterdam!!! Gefeliciteerd hoor dames!!:-)
Vind ik leuk
Blindsy +15907
maandag 21 mei 2018 om 17:03
Wat nou 'niks in Amsterdam'? En hét bewijs dat je een kampioensploeg gewoon bij elkaar kunt kopen. ;-)
Vind ik leuk
Thilo +2747
maandag 21 mei 2018 om 17:06
Hoppaa weer een prijs
Vind ik leuk
BartBroos +269
maandag 21 mei 2018 om 17:09
Yes mijn seizoen kan niet meer stuk
Vind ik leuk
ficusje +2540
maandag 21 mei 2018 om 17:13
We komen er weer aan,alweer 2 prijzen.maar prijzen zijn gewoon voor ajax,en hebben meer geld.we zullen zien in de toekomst.
Vind ik leuk
Futjebal +2501
maandag 21 mei 2018 om 17:19
Vrouwenvoetbal heeft niks met voetbal te maken
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 17:21
Nee jou comentaar wel zeker.....flapdrol.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:56
Jij ook niet gelukkig.

Maar ik denk dat ze jouw plaatselijke cafe elftal wel met 10-0 oprollen.

Beetje meer respect voor de dames, wil je.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93868
maandag 21 mei 2018 om 17:19
Gefeliciteerd, de prijzen zijn niet aan te slepen.
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 21 mei 2018 om 17:21
Geweldig hartelijk gefeliciteerd dames.
Vind ik leuk
Smithsonian +38214
maandag 21 mei 2018 om 17:25
Wie zegt dat er niets gewonnen word in amsterdam?

2 titels dit jaar.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:26
Alle neusjes komen nu klaar...toch nog iets te vieren ;-)
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14383
maandag 21 mei 2018 om 17:26
“Ajax pakt zo het derde officiële kampioenschap van dit seizoen, na de Jupiler League-titel van Jong Ajax en het eDivisie-kampioenschap van Dani Hagebeuk.”

Hahah, het winnen van de e-Divisie een officieel kampioenschap noemen, gat toch weg man. Wat een onzin zeg, beetje achter de TV zitten en een Playstation spelletje spelen.
Jong Ajax en de Ajax vrouwen zijn kampioen geworden met echt sporten. Heel het jaar hard getraind en geknokt voor het kampioenschap, dat zijn pas echte topsporters. Om de e-Divisie hierbij te vernoemen beledig je de echte atleten van Jong Ajax en de Ajax vrouwen.
Vind ik leuk
ficusje +2540
maandag 21 mei 2018 om 17:32
Precies het is toch topsport,heb meer respect.lijk wel stratumseinde.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 17:32]
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:58
Ik dacht in het begin van je bericht heel even dat je nummer 3 ook serieus nam. Gelukkig maak je hier wel een heel goed punt.

Gamen hoef je nauwelijks voor te trainen, geloof mij maar.
Vind ik leuk
Foebele +53738
maandag 21 mei 2018 om 17:31
Gewoon 2 van de 3 belangrijkste titels behaald dit jaar. Hoezo, helemaal niets in Amsterdam?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9627
maandag 21 mei 2018 om 17:45
Hoezo geen prijzen in amsterdam!

Of hebben ze hier ook reservespelers uit ajax1 laten spelen?
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
maandag 21 mei 2018 om 17:47
Eindelijk feest in amsterdam -:) 5 jaar op moeten wachten hahaha
Vind ik leuk
ficusje +2540
maandag 21 mei 2018 om 17:52
Komen langzaam meer prijzen bij,wat ik eigenlijk gewoon vind.zoveel al gewonnen,zal jullie nooit lukken.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 21 mei 2018 om 18:10
Alweer een PSV papegaai.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 17:55
Als ze nou eens begonnen met de onderste helft van het broekje en de onderste helft van het shirtje te knippen.
Zou het damesvoetbal een stuk aantrekkelijker maken.
Vind ik leuk
Niels92 +31521
maandag 21 mei 2018 om 18:05
Dat is niet goed voor oude mannetjes zoals jij, dan slaat je hart op hol :)
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 19:33
Niels laat me tog
Gewoon een paar wedstijden proberen
Vind ik leuk
ficusje +2540
maandag 21 mei 2018 om 18:09
Kun je niet maken,wordt het veel te druk langs de lijn.
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 19:59
Mooi toch?
Vind ik leuk
Kopstootje +9639
maandag 21 mei 2018 om 18:10
Een echte Pinksterkampioen.
Vind ik leuk
isnake +2664
maandag 21 mei 2018 om 19:09
Ik zou het wel toejuichen als er wat vaker over het vrouwenvoetbal wordt bericht. Het neerbuigend er over doen is nergens voor nodig. Dat neerbuigend doen klinkt een beetje als anderen gebruiken om je eigen onzekerheid te verhullen.
Maar dan graag al het nieuws en niet alleen omdat het om een club gaat waarvan de redactie fan is.
Vind ik leuk
Marco S +6555
maandag 21 mei 2018 om 19:13
Vanavond naar P2!
Vind ik leuk
Marco S +6555
maandag 21 mei 2018 om 19:28
Godverdorie.. wordt het nog het succesvolste jaar na 72
Vind ik leuk
Counterattack +11282