Arsenal maakt melding van nieuw tijdperk en presenteert opvolger Wenger

    Arsenal maakt melding van nieuw tijdperk en presenteert opvolger Wenger

    Unai Emery is de nieuwe manager van Arsenal. De Premier League-club bevestigt dinsdag dat de Spanjaard de opvolger is van Arsène Wenger. Hij komt over van Paris Saint-Germain, waar hij moest vertrekken.

    De 46-jarige Emery moet van Arsenal weer een serieuze titelkandidaat maken in Engeland, iets waar Wenger de afgelopen seizoenen maar niet in slaagde. Met name het transferbeleid van de Fransman kon op weinig steun rekenen, waardoor hij na 22 jaar vertrok uit Londen.

    Emery was de afgelopen twee seizoenen trainer van Paris Saint-Germain. Die club besloot hem echter geen nieuw contract aan te bieden, ondanks het winnen van de Ligue 1, de Coupe de France, de Coupe de la Ligue en de Franse Super Cup het afgelopen seizoen. Het belangrijkste doel, succes in de Champions League, bleef uit.

    Bij Arsenal leek oud-speler en Manchester City-assistent Mikel Arteta lang de belangrijkste kandidaat om Wenger op te volgen, maar uiteindelijk is de keuze dus op Emery gevallen. De tacticus stond eerder aan het roer bij Almería, Valencia, Spartak Moskou en Sevilla. Met die laatste club won hij drie jaar op rij de Europa League.

    Plaats een reactie

    woensdag 23 mei 2018 om 10:38
    Unai wie? Nooit van gehoord.
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    woensdag 23 mei 2018 om 10:42
    Zegt genoeg over je voetbalkennis
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:49
    Omdat ik een trainer niet ken? Lol.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1900
    woensdag 23 mei 2018 om 11:20
    Nouja, er kan nu niet gezegd worden dat Emery een onbekende naam is. Die circuleert al jaren op het hoogste niveau. Maar jij weet vast en zeker veel over Ajax, laten we het daar op houden ;)
    Vind ik leuk
    RW1913 +2263
    woensdag 23 mei 2018 om 11:30
    Hij is een laatbloeier.. :)
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    woensdag 23 mei 2018 om 10:48
    3-voudig Europa League winnaar (op rij)
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:50
    Bedankt voor de informatie Jay. :)
    Vind ik leuk
    Laliga +2061
    woensdag 23 mei 2018 om 10:49
    Net begonnen met kijken naar de sport? Uitstekende trainer dit , met sevilla de europa leugue winnen is een knappe prestatie laat staan 3 x op rij
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:51
    Zeer zeker niet. De trainers van andere clubs interesseren me niet heel veel. Maar bedankt voor de informatie!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 11:04
    Nep voetbal fan!
    Vind ik leuk
    Boi +572
    woensdag 23 mei 2018 om 10:38
    Waarom moest hij vertrekken bij PSG dan? Kan iemand mij dat vertellen?? Door tegenvallende resultaten of zo??
    Vind ik leuk
    ItsKezier +119
    woensdag 23 mei 2018 om 10:41
    Geen CL winst en dat is wat ze eisen...
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    woensdag 23 mei 2018 om 10:49
    Dan is Arsenal de perfecte club voor hem ;0)

    Ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen. Ben niet vergeten hoe hij vorig jaar na de 4-0 tegen Barcelona heel verdedigend ging spelen en met hulp vd scheids met 6-1 verloor daardoor...
    Hopelijk heeft ie daarvan geleerd
    Vind ik leuk
    ItsKezier +119
    woensdag 23 mei 2018 om 10:52
    LOL, scherp ;)
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    woensdag 23 mei 2018 om 10:54
    Zijn eerste seizoen werd het kampioenschap misgelopen (Monaco werd kampioen) terwijl daarvoor 4 jaar op rij de titel binnen werd gehaald maar de belangrijkste reden zal de CL zijn geweest. Zijn laffe tactiek dit jaar tegen Real Madrid zal hem kwalijk zijn genomen. Er was niks aan de hand voor PSG in Bernabéu totdat Emery in de 66ste minuut Cavani eraf haalde voor Meunier. Toen Real zag dat er een defensieve wissel werd doorgevoerd kwam Zidane met 3 aanvallende wissels (Bale, Vazquez en Asensio).
    Vind ik leuk
    Boi +572
    woensdag 23 mei 2018 om 11:32
    Ey thanx Jay5713, nu ben ik weer wat wijzer!! :-)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    woensdag 23 mei 2018 om 10:39
    Dit lijkt me een goede keuze. Heeft bij Sevilla echt wat neergezet maar bij PSG niet de tijd gekregen.
    Als hij die bij Arsenal wel krijgt kan het een mooie combinatie worden.
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    woensdag 23 mei 2018 om 10:56
    als er 1 club is die bekend staat om tijd geven is het arsenal wel volgens mij :-)
    Vind ik leuk
    Arbee +2218
    woensdag 23 mei 2018 om 11:32
    Dat moet nog maar blijken, kijk alleen al naar Man United. Sir Alex Ferguson kreeg bij daar ook de tijd. Zijn opvolger Moyes kreeg dat niet, en diens opvolger Van Gaal kreeg dat ook maar in beperkte mate. Dat Wenger jaren bij Arsenal heeft mogen zitten, betekent niet dat Emery diezelfde luxe te wachten staat
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    woensdag 23 mei 2018 om 11:49
    daar heb je zeker een punt
    Vind ik leuk
    ItsKezier +119
    woensdag 23 mei 2018 om 10:41
    Ik denk goede keuze... Sowieso dat er een frisse wind gaat waaien. Het voetbal is nooit "slecht" geweest, maar Arsenal is de aansluiting met de echte top al jarenlang kwijt.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    woensdag 23 mei 2018 om 10:43
    Begrijpelijke keuze.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    woensdag 23 mei 2018 om 10:44
    Redelijke keus.

    Veel succes!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20732
    woensdag 23 mei 2018 om 10:48
    Dus Emery neemt genoegen met een engelae subtop club. Jammer
    Vind ik leuk
    soccer02 +570
    woensdag 23 mei 2018 om 10:48
    Een trainer die prijzen pakt. Heel goed gedaan van arsenal.
    Vind ik leuk
    NickA +69
    woensdag 23 mei 2018 om 10:50
    Top coach! Goede keuze van Arsenal
    Vind ik leuk
    Ale Ale +178
    woensdag 23 mei 2018 om 11:04
    Beide hebben een europa league mentaliteit dus het komt helemaal goed
    Vind ik leuk
    Streaker +3455
    woensdag 23 mei 2018 om 11:09
    Qua opvatting weet ik niet of dit de goede keuze is, doelend op de spelopvatting van Wenger. Wel brengt hij mentaliteit in de groep, iets wat deze spelers juist nodig hebben. Ik ben content met deze aanstelling.
    Vind ik leuk
    fr0do +1333
    woensdag 23 mei 2018 om 11:10
    Mooi nieuws, ik heb veel afzeik berichten hier gezien maar ik denk dat Arsenal een zeer goede keus heeft gemaakt. Rustige trainer voor een rustige club zonder gekkigheid.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9633
    woensdag 23 mei 2018 om 11:34
    Mischien hij ze nog kampioen kan maken eindelijk maar Europees succesen weet ik nog niet zo zeker.
    Behalve de periode dat hij nog trainer was bij Atletico Madrid waren zijn beste tijden op Europees gebieden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Arbee +2218
    woensdag 23 mei 2018 om 11:44
    Ik heb toch wel mijn twijfels over deze trainer. Wat hij bij Sevilla heeft gepresteerd is geweldig, maar bij PSG heeft hij toch wel wat missers gemaakt, met als hoogtepunt het schijtbakkenvoetbal dat PSG speelde om die 4-0 tegen Barcelona te verdedigen in de CL. Ik vraag me af of hij de juiste man is om Arsenal dat landskampioenschap te brengen waar ze zo hard naar snakken, vooral ook omdat de concurrentie alleen maar breder is geworden door de wederopstanding van Liverpool en de opkomst van Spurs.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 12:13
    Pfff en het afzeiken gaat weer beginnen. Geef de man svp de kans en de tijd. Zo makkelijk altijd om alles en iedereen met de grond gelijk te maken. Eerst was het Wenger out en is de legende vertrokken begint het gezeur alweer over de nieuwe trainer. Ik hoop dat hij slaagt en ons binnen een paar jaar weer naar de top van de pl brengt. Succes gunners
    Vind ik leuk
    langeGek +743
    woensdag 23 mei 2018 om 12:21
    Mijns inziens is Arsenal precies op het verkeerde moment bezig met een nieuwe trainer. Klopp was de perfecte match geweest. Er zijn geen echte top trainers vrij op dit moment, mijns inziens hadden ze vol voor Simeone moeten gaan. Wellicht onhaalbaar....
    Vind ik leuk
    psv1996psv +130
    woensdag 23 mei 2018 om 12:50
    Als je beetje slim inkoopt als Arsenal kan je gewoon voor een top-3 plek meedoen. En het City moeilijker maken.
    Vind ik leuk
    tremere +670
    woensdag 23 mei 2018 om 13:22
    Wie zie jij voor je als slimme aankopen?
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 15:37
    Ik snap hier geen hol van. Bij PSG de laan uitgestuurd vanwege matige resultaten met zo'n enorm budget, en vervolgens klopt Arsenal aan. Als ik Arsenal was, had ik gekozen voor iemand die mooi voetbal kan laten zien met een toch relatief klein budget. Want in vergelijking met andere top teams uit de premier league heeft Arsenal toch wel een beperkt budget. Toch wens ik Emery succes en hoop ik dat hij Arsenal weer op de kaart van zetten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws