'Ik zou meekunnen bij een Eredivisie-middenmoter, maar ben daar niet klaar voor'

    'Ik zou meekunnen bij een Eredivisie-middenmoter, maar ben daar niet klaar voor'

    woensdag 23 mei 2018 om 17:20

    Royston Drenthe overweegt niet om terug te keren in de voetballerij. De 31-jarige ex-prof kan naar eigen zeggen mee bij een middenmotor in de Eredivisie, maar kiest daar bewust niet voor.

    "Het is niet zo dat ik in een fase zit dat ik me op een ding wil focussen, dat ik mezelf aan ga bieden en stage ga lopen in de hoop dat ik daar mag voetballen", zegt Drenthe bij Andy in de Auto. "De kwaliteiten zijn er. Dat heb ik laatst ook weer kunnen zien in een oefenwedstrijd met de Suriprofs tegen Fortuna Sittard."

    "Er spelen veel behendige jongens bij Fortuna. Die stop je niet zomaar af als je daar niet de kwaliteiten voor hebt. Ik zou vast meekunnen bij een leuke Eredivisie-middenmoter, maar dan moet ik me daarop focussen en ik weet niet of ik daar klaar voor ben."

    Drenthe probeert dat uit te leggen. "Het is een hele switch in m'n leven. Ik weet ook niet of het mij de gelukkige man gaat maken die ik nu ben. Ik ben als voetballer heel gelukkig geweest, maar de laatste jaren was ik niet de gelukkige man die ik hoorde te zijn."

    Poll

    Past Drenthe bij een subtopper uit de Eredivisie?

    (1854 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rodajc +14173
    woensdag 23 mei 2018 om 17:25
    Het ergste is dat hij dit ook nog meent op basis van dat oefenwedstrijdje waar Fortuna (ook (nog) geen middenmoter eredivisie) geen zin meer in had. Hij heeft de kwaliteiten daarvoor gehad ja, maar natuurlijk nu niet meer.
    Vind ik leuk
    Leonski +56
    woensdag 23 mei 2018 om 17:25
    Wedstrijd fit is wel anders dan sportschool fit.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11669
    woensdag 23 mei 2018 om 17:28
    Andy vd Meyde en Royston Drenthe... als je het iq van die twee optelt zit je waarschijnlijk nog steeds onder de 100.
    Vind ik leuk
    Senna +6288
    woensdag 23 mei 2018 om 17:33
    Die vent lult maar wat .laat gaan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26073
    woensdag 23 mei 2018 om 17:28
    Leuk voor Utrecht! Jong Utrecht welteverstaan.
    Vind ik leuk
    14forever +8508
    woensdag 23 mei 2018 om 17:32
    Heerenveen ,pec, ado, heracles etc, zou hij toch wel aankunnen.
    Vind ik leuk
    R3knoj +133
    woensdag 23 mei 2018 om 17:37
    Ikzelf zou een uitstekende bankzitter kunnen zijn bij elke topclub in Europa.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    woensdag 23 mei 2018 om 17:38
    Ondanks het geit dat deze jongen een karikatuur van zichzelf is, kan hij wel makkelijk mee in de Eredivisie. Als hij fit is, wil ik nog we eens zien welke spelers hem kapot krijgen op het veld.

    Hij heeft echter al z'n kans vergooid en niemand neemt hem serieus. Diep in z'n hart wil hij wel, maar weer ook dat niemand hem wil
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:41
    Als ie zo voetbalt als ie praat
    Is het voor geen ene club n aanwinst
    Vind ik leuk
    DeNelis +130
    woensdag 23 mei 2018 om 17:45
    Mooi hoe het leven kan lopen. Samen met Drenthe bij Feyenoord "weggestuurd", maar hij heeft het mooi geflikt tot Real M. en ik mag zo nu dan schitteren in de kelderklasse. Heerlijk zeg!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91058
    woensdag 23 mei 2018 om 17:53
    Middenmotor? *Middenmoter.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:37
    Hij weet niet beter. Wat het ook is wat hij gebruikt heeft het moet wel heel sterk spul zijn als Royston Drenthe ervan gaat zeggen dat hij mee kan bij een middenmoter van de eredivisie. :)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    woensdag 23 mei 2018 om 18:41
    Min klassieker heeft wel een middenmotor.
    Vind ik leuk
    raoul88 +749
    woensdag 23 mei 2018 om 17:53
    Kom lekker naar ADO, lekker naast Beugelsdijk!!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:53
    Deze gast evalueert zijn kwaliteiten aan de hand van een vriendschappelijke wedstrijd van Suriprofs tegen Fortuna Sittard...
    Vind ik leuk
    DonQuichot +332
    woensdag 23 mei 2018 om 18:01
    Het rappen blijkt toch zijn roeping niet te zijn!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164286
    woensdag 23 mei 2018 om 18:14
    Drenthe bij Andy in de auto ....... tezamen een IQ van 0,1
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    woensdag 23 mei 2018 om 18:40
    Zullen de matten wel vol gescheten zijn....
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:18
    Ik zou ook makkelijk meekunnen bij de top van Spanje!

    Maar ik ben er helaas nog niet klaar voor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 18:19]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    woensdag 23 mei 2018 om 18:40
    Eeuwig zonde....
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:40
    Als je nog een zaakwaarnemer nodig hebt......
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    woensdag 23 mei 2018 om 18:39
    Roy-stond.... is verleden tijd.... net als je leven als voetballer.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +209
    woensdag 23 mei 2018 om 21:17
    Leuke speler voor Roda
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 00:14
    'Ik kan mee met een subtopper, maar ben er niet klaar voor....' Tja..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:19
    Geen profclub wilt je hebben want je gedraagd je niet professioneel ! Toen je bij Feyenoord speelde zag ik veel potentie en vond ik je geweldig. Daarna heb je aangetoond jezelf niet te kunnen profileren als prof. Je gedrag buiten de velden is arrogant, irritant en fout. Echter aan je voetballende kwaliteiten ligt het niet. Vanuit Een kansarm gezin, zulke kansen krijgen en vergooien, vind ik schaamteloos een zeer onprofessioneel. Je ging liever met je homeboys "rappen" waar je tot op heden geen enkele kwaliteit in hebt. Een prof in het veld en ook een prof buiten het veld..Bijvoorbeeld het goede voorbeeld en een sprankje hoop kunnen geven voor kans arme jongeren. Weet je: Je wilde haren had je 15 jaar eerder moeten verliezen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik zou meekunnen bij een Eredivisie-middenmoter, maar ben daar niet klaar voor'