'Vertrekkende Sarri legt zes miljoen per jaar naast zich neer en wacht op Chelsea'

    'Vertrekkende Sarri legt zes miljoen per jaar naast zich neer en wacht op Chelsea'

    woensdag 23 mei 2018 om 17:54

    Volgens Italiaanse media staat Maurizio Sarri op het punt om SSC Napoli te verlaten. De 59-jarige trainer heeft naar verluidt al gesproken met Zenit Sint-Petersburg, maar wacht liever op een andere club: Chelsea.

    Sarri kan bij Zenit zes miljoen euro per jaar gaan verdienen en de Russische topclub wil binnen een week weten of hij dat aanbod gaat accepteren. Diverse media uit Italië, waaronder Sky, weten dat Sarri het aanbod al naast zich neer heeft gelegd in de hoop dat Chelsea zich voor hem gaat melden. Antonio Conte zit op de wip in Londen na een teleurstellend seizoen en zou spoedig weleens ontslagen kunnen worden.

    Volgens de Engelse krant The Telegraph heeft Chelsea al tien miljoen euro gereserveerd om Conte te ontslaan en betaalt de club daarom liever niet ook nog de afkoopsom van acht miljoen euro die in het huidige contract van Sarri staat.

    Daar is mogelijk een oplossing voor: Napoli ziet af van dat bedrag als Chelsea David Luiz met korting aan de Italiaanse club verkoopt. Luiz verdween onder Conte uit de basis en heeft nog een jaar contract bij Chelsea. Gesprekken over contractverlenging moeten nog worden gevoerd. 

    Het lijkt erop dat Carlo Ancelotti het stokje van Sarri over gaat nemen bij Napoli. Voor de Italiaan ligt een tweejarig contract klaar in Napels, tegen vier miljoen euro netto per jaar.

    Lees ook'Napoli stuurt Sarri weg en stelt Ancelotti aan: contract voor twee jaar'

    Plaats een reactie

    Donnygo +1111
    woensdag 23 mei 2018 om 17:57
    dacht het al wel
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:00
    Wat dacht je ? wordt het pizza of friet vanavond?.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1111
    woensdag 23 mei 2018 om 18:04
    Dat hij naar chelsea zou willen mocht hij ontslagen worden zoals ik dat in het bericht onder de Ancelotti naar Napoli schreef. Ik eet vanavond duplings in a beef stew
    Vind ik leuk
    Manolo +2318
    woensdag 23 mei 2018 om 18:10
    Ik bami. Lekker.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +608
    woensdag 23 mei 2018 om 19:04
    Broccoli. Ben ik dan de enige die gezond doe? Vannacht werken en morgenvroeg bier drinken. ;-P
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5824
    woensdag 23 mei 2018 om 17:58
    Als hij er voor zorgt dat Chelsea aanvallend voetbal gaat spelen dan wordt het volgend seizoen een spannende competitie om te kijken.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2096
    woensdag 23 mei 2018 om 18:01
    Ik denk dat trainers als Klopp en Guardiola Chelsea dit seizoen kampioen hadden gemaakt. Ze hebben zulk fantastisch (aanvallend) materiaal, alleen de verdediging moet wat aangescherpt worden. Onder Klopp of Guardiola zouden Hazard, Willan, Morata en Giroud tot de beste aanvalslinie ter wereld horen. Helaas spelen Hazard en Willian nu soms als backs.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +350
    woensdag 23 mei 2018 om 18:06
    Hoezo afkoopsom. Als Napoli Ancelotti haalt dan zullen ze Sarri vast niet als ballenjongen willen houden.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 18:06
    Ik wist helemaal niet dat Sarri weg ging bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25621
    woensdag 23 mei 2018 om 18:35
    Die Rus is niet goed wijs als ie Conte al naar huis stuurt!
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:38
    Waarom niet dan?
    Iedereen heeft hier een scheve bek van het afzeiken van Mourinho vanwege zijn verdedigende speelstijl.
    A. Conte deed er nog een schepje bovenop.
    Die parkeert geen bus voor de goal, maar een compleet cruiseschip.
    Jose M is een lul, maar Antonio C. is op zijn minst een rare kwast.
    Ik heb mijn (Engelse) cluppie in geen tijden zo een beroerd voetbal zien spelen.
    Sorry hoor.
    Ik vind Sarri ook een foute keus. Had liever Tuchel gezien.
    Maar ik geef hem (Sarri) toch het voordeel van de twijfel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:37
    1
    Vind ik leuk