Update: Iniesta rondt Japanse deal af en is officieel teamgenoot van Havenaar

    Update: Iniesta rondt Japanse deal af en is officieel teamgenoot van Havenaar

    donderdag 24 mei 2018 om 10:06

    Andrés Iniesta is eruit met een nieuwe club. De 34-jarige Spanjaard heeft zijn jawoord gegeven aan Vissel Kobe en stapte woensdagavond op het vliegtuig naar Japan.

    Iniesta nam zondagavond groots afscheid van FC Barcelona, de club die hij zijn hele voetballeven diende. Bij zijn vertrek deed hij de belofte dat zijn nieuwe club snel bekend zou worden. En die belofte komt Iniesta na: hij maakt woensdagavond bekend op het vliegtuig naar Japan te zitten. Vissel Kobe wordt zijn nieuwe club.

    'Op weg naar mijn nieuwe thuis met mijn vriend Hiroshi Mikitani', laat Iniesta weten via social media. Mikitani is voorzitter van Vissel Kobe en directeur bij Rakuten. Het Japanse bedrijf is één van Barcelona's shirtsponsors. Op die manier kenden Iniesta en Mikitani elkaar al langer.

    Iniesta was aanvankelijk op weg naar het Chinese Chongqing Lifan, maar die deal ketste af. Vissel Kobe diende zich vervolgens aan als alternatief. Iniesta krijgt in Japan de mogelijkheid om zijn eigen wijnmerk uit te rollen. Bij Vissel Kobe spelen twee bekende namen: Lukas Podolski en niemand minder dan Mike Havenaar.

    Update 10.06: Andrés Iniesta maakt definitief de overstap naar Vissel Kobe. De Japanse club heeft de komst van het FC Barcelona-icoon donderdagochtend bevestigd. Bij Vissel Kobe gaat Iniesta (34) het shirt met rugnummer 8 dragen en wordt hij ploeggenoot van Lukas Podolski en Mike Havenaar. Hij nam afgelopen weekend na 22 jaar afscheid van Barcelona.

    Poll

    Goede keus van Iniesta?

    (1901 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31423
    woensdag 23 mei 2018 om 20:58
    Lekker aan de wijn dus.

    Ga je goed held.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:22
    En aan de sushi
    Vind ik leuk
    Always PSV +11048
    woensdag 23 mei 2018 om 21:46
    Lekkel, veel wijn dlinken!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8639
    woensdag 23 mei 2018 om 22:31
    I see what you did here
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:57
    Is puur voor zijn wijnhandel...toch zonde dat hij zo "verdWIJNt"
    Vind ik leuk
    Youri99 +8987
    donderdag 24 mei 2018 om 11:14
    Nee hoor, het schijnt dat Iniesta er geen geheim van maakt dat hij er zijn hele carrière al van heeft gedroomd om samen te spelen met het fenomeen Mike Havenaar. Iniesta heeft aangegeven zelfs voor niets te willen spelen mocht deze wens vervuld kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2678
    donderdag 24 mei 2018 om 19:31
    Met hem natuurlijk vele anderen.
    Vind ik leuk
    elijah +1484
    woensdag 23 mei 2018 om 20:58
    Het allerbeste iniesta!
    Al zal ik nooit vergeten dat wij zo dichtbij waren tijdens WK 2010...
    Vind ik leuk
    derksen +8791
    woensdag 23 mei 2018 om 23:17
    Ja als floppen 2x op casillas afgaat en floppen faalt hopeloos kan je het iniesta niet kwalijk nemen
    Vind ik leuk
    Koeien +2402
    donderdag 24 mei 2018 om 13:55
    hahaha ... "floppen" ipv van Robben.

    Jemig de pemig hee, wat grappig. Jongejongejonge, ik lig te rollen op de vloer niet normaal meer. Meer van dat soort grappen aub!
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2678
    donderdag 24 mei 2018 om 19:33
    Die van jou kon anders best wat minder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:08
    Die finale is nog een beetje gevoelig voor je zie ik lol
    Vind ik leuk
    Sefa +343
    woensdag 23 mei 2018 om 20:59
    Smooi
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    woensdag 23 mei 2018 om 20:59
    Mike krijgt vast ook een lekker doosje rioja...
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    woensdag 23 mei 2018 om 21:19
    Wie had dat ooit gedacht, Havenaar scoort na een assist van Iniesta...
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1902
    woensdag 23 mei 2018 om 23:09
    Havenaaruh Mikuhhh moet alleen nog ff Podolski en wat Braziliaantjes uit de basis proberen te spelen. Beetje teleurstellende terugkeer voor hem.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8685
    woensdag 23 mei 2018 om 20:59
    De generatie van de gouden jaren van Barca begint langzamerhand buiten beeld te raken. Gelukkig hebben we Messi nog de komende jaren:)
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:01
    Is ook al 30 hé pfff gaat de tijd hard
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32085
    woensdag 23 mei 2018 om 21:05
    En dan staat de volgende golf toppers alweer klaar.

    In de jaren 90 zat ik me te pletter te genieten met het voetbal van Stoichkov, Romario, Koeman, Laudrup, Guardiola, Bakero, Beguiristain en later ook Luis Enrique....
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13323
    donderdag 24 mei 2018 om 10:46
    Wat een geweldenaar was die Stoichkov toch.:-)
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    woensdag 23 mei 2018 om 21:59
    'we'?
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8685
    woensdag 23 mei 2018 om 22:10
    We kunnen toch allemaal nog van hem genieten de komende jaren?
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    woensdag 23 mei 2018 om 23:10
    Ja, als je graag naar Messi kijkt wel ja. Ik kijk zelf nooit naar Barcelona en ben nooit zo'n Messi-fanaat geweest. Maar ik begrijp je wel hoor. Hij is toch wel echt een fenomeen.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8685
    woensdag 23 mei 2018 om 23:25
    'Ik kijk zelf nooit naar Barcelona.' Dan mis je wel wat, vooral zo'n 5 jaar geleden. Dat was zo'n beetje het beste voetvallende team wat er ooit geweest is met als uitblinkers Xavi, Messi en Iniesta.
    Vind ik leuk
    5697956 +3783
    donderdag 24 mei 2018 om 08:02
    Ja, maar daar moet je tijd voor maken. Ik ga niet standaard voor Barca zitten. Ik heb niks gemist. Voor Barca-fans is dit prachtig. Ik kijk liever naar Nederlandse clubs uit de Eredivisie en Jupiler League.

    Vind ik leuk
    hantayo +1031
    donderdag 24 mei 2018 om 11:06
    Dat heb ik ook.............
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:00
    Lekker teringjakie eten mmmm lekker.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11669
    woensdag 23 mei 2018 om 21:02
    Prachtig avontuur, lekker rustig afbouwen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:05
    Hoe lang zat Iniesta al bij Barcelona?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91058
    woensdag 23 mei 2018 om 21:17
    Zijn hele leven vanuit de jeugd.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:17
    Van af het begin af aan.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2192
    woensdag 23 mei 2018 om 22:20
    Vanaf z'n 12e als ik me niet vergis...
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1849
    donderdag 24 mei 2018 om 03:58
    Vanaf dat hij ze eerste stapjes zetten en nog in een luier liep
    Vind ik leuk
    meinema +1313
    woensdag 23 mei 2018 om 21:07
    Weetje wat mij fantastisch lijkt? Iedereen die op VP zit uitnodigen ergens in een kroeg om vervolgens een avond lang bier te drinken en het over voetbal te hebben. Ben benieuwd hoe iedereen dan is/doet/praat. Off topic
    Vind ik leuk
    DonQuichot +332
    woensdag 23 mei 2018 om 21:13
    Iedereen? Dat lijkt me niet verstandig.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:29
    Muv de kwallen dan. :)
    Vind ik leuk
    Always PSV +11048
    woensdag 23 mei 2018 om 21:49
    Dan vallen er
    Veel af. En er zijn er hier heel veel met dubbele accounts. Zal niet druk worden!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11791
    woensdag 23 mei 2018 om 21:56
    Zul je zien dat er eigenlijk maar 20 IP adressen worden bezet op VP. Al die boefjes met dubbele accounts :P
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26073
    woensdag 23 mei 2018 om 21:08
    Mike Havenaar.. Arme Iniesta.. Havenaar gaat al die fijne passjes niet op waarde kunnen schatten..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91058
    woensdag 23 mei 2018 om 21:16
    Die speelt toch nooit. En Podolski valt ook erg tegen maar die moet ze gaan afmaken op aangever van.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26073
    woensdag 23 mei 2018 om 21:28
    Keerzijde van spelen voor de knaken.. je medespelers zijn vsn een ander niveau..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91058
    woensdag 23 mei 2018 om 22:04
    Maar wel in een super mooie omgeving. Geld speelt geen rol meer en hij had 100% in China of in het midden oosten meer kunnen beuren.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6586
    woensdag 23 mei 2018 om 21:10
    Ik gun het Iniesta natuurlijk
    Wie niet....

    Maar ik blijf het jammer vinden dat hij er niet nog een seizoen aan vast plakt

    Hij kan nog goed mee komen

    Het gaat je goed Andres

    Geweldige speler
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 21:17
    Hij voelde waarschijnlijk zelf dat het beste eraf was of dat hij het niet meer op kan brengen en ik vind het dan ook geweldig dat hij weet wanneer hij weg moet gaan.

    Een hond die voelt dat hij doodgaat zal zich verschuilen zodat z’n baasje hem niet in die toestand hoeft te zien....
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6586
    woensdag 23 mei 2018 om 21:33
    Eens
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:00
    Dat heb je heel mooi gezegt
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3445
    woensdag 23 mei 2018 om 21:13
    Als Buffon bij Paris gaat keepen tussen haakjes dan is dat not done dan moet hij bij Juve afsluiten volgens de Primeurs hier, maar Iniesta dan kan dat wel volgens de primeurs hier.
    Vind ik leuk
    JG +266
    donderdag 24 mei 2018 om 02:16
    Iniesta heeft zelf gezegt nooit tegen barca te willen spelen, wat hij nu ook nooit hoeft te doen. Wilt niet zeggen omdat hij het barca niveau niet meer constant aan kan dat hij ineens moet stoppen met ballen. Niets te vergelijken met buffon als die bij psg moest tekenen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:27
    Homo
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91058
    woensdag 23 mei 2018 om 21:15
    Mooi man, lekker vertoeven in Japan. Ook leuk voor Mike.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1833
    woensdag 23 mei 2018 om 21:37
    The best of the best.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    martinho +872
    donderdag 24 mei 2018 om 08:58
    Zo gaat die havenaar even samen met iniesta spelen! Hij geluk!
    Vind ik leuk
    hantayo +1031
    donderdag 24 mei 2018 om 11:12
    Beter dan China, dat zijn nog een beetje barbaren in mijn ogen, een land op drift met een heel enge dictator met machtslust . En cultureel ook interessante, Japan. Wel van een andere planeet hoor die Japanners, dat krijg je als je lang geïsoleerd leeft.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +927
    donderdag 24 mei 2018 om 14:14
    Toch prachtig dat zo’n beperkte voetballer als Iniesta mag voetballen met zo’n pareltje als havenaar
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Iniesta rondt Japanse deal af en is officieel teamgenoot van Havenaar