België in rep en roer door WK-selectie: Wij, de spelers, begrijpen het niet

    België in rep en roer door WK-selectie: "Wij, de spelers, begrijpen het niet"

    woensdag 23 mei 2018 om 22:24

    In België wordt men ongeloof gereageerd op het besluit van bondscoach Roberto Martinez om Radja Nainggolan buiten de WK-selectie van de Rode Duivels te laten. Ook binnen de spelersgroep klinkt er kritiek.

    Marouane Fellaini lijkt niet achter de keuze van Martinez te staan. "Heel wat spelers zijn ontgoocheld, net als het Belgische publiek. De coach zal zijn redenen hebben. Wij, de spelers, begrijpen het ook niet, omwille van Radja's kwaliteiten", zegt de middenvelder van Manchester United tegen VTM Nieuws. "Het is zeer jammer voor Radja, maar Martinez is de baas en we moeten zijn keuze respecteren."

    Ook Toby Alderweireld is negatief verrast. De verdediger van Tottenham Hotspur steunt Nainggolan in gesprek met Sporza. "Ik heb hem een persoonlijk bericht gestuurd. Radja is een vriend. We moeten de beslissing van de coach accepteren. We speelden samen bij de jeugd. Natuurlijk praat je erover in de groep, maar het is de beslissing van de coach. En die accepteren we. Het is wel heel jammer en we voelen met het mee. Meer kunnen we niet doen."

    Plaats een reactie

    Bengelino +10848
    woensdag 23 mei 2018 om 22:27
    Niemand moet die Martinez, groot probleem voor de Belgen
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    woensdag 23 mei 2018 om 22:29
    Het leukste is nog. Een WK poule heeft maar 3 rondes. Gaat dit 1 keertje mis dan kan tunesie een belgie nog uitschakelen ook. Geweldig toch? :)
    Vind ik leuk
    Bizzy +18666
    woensdag 23 mei 2018 om 22:33
    Tunesie kan aardig ballen. Destijds speelden genaturaliseerde brazilianen mee.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3309
    woensdag 23 mei 2018 om 23:08
    Van mij mag België gewoon ver komen hoor als ze goed spelen. Beetje kinderachtig die afgunst naar buurlanden toe.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    woensdag 23 mei 2018 om 23:12
    Welke afgunst? Een stuntje is altijd mooi!

    Ik ga voor IJsland rooten. Daarna Denenmarken.

    Daarna Lozanon Guardado moreno en arias


    de rest maakt me niet uit
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10396
    donderdag 24 mei 2018 om 00:46
    Dit moet het WK van Iniesta worden!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:18
    Mag van mij een dramatisch WK spelen. De mensen worden een beetje Iniesta-moe.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:19
    Weet je wat een beetje kinderachtig is? Al dat positieve gedoe en dat pro-alles zijn.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3309
    donderdag 24 mei 2018 om 08:47
    Enige wat ik zeg is dat België ver mag komen dus weet niet wat je bedoeld met al dat positieve gedoe? Pot augurkensap leeg gedronken toen je wakker werd zeker. Zuurpruim.
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    donderdag 24 mei 2018 om 08:39
    het leukste is nog dat belgie in ieder geval in rusland is
    wij zijn al met de kwalificatie kansloos uitgeschakeld , dus wij hebben sowieso weinig reden om iemand uit te lachen ...
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15058
    donderdag 24 mei 2018 om 18:27
    Oh maakt mij niet uit hoor. Ik lach gewoon om wie ik wil

    Daarnaast. Ik hoor niet bij die 'wij'. Ik ben geen Oranje supporter
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:56
    Haha zeker geweldig man. Dat Belgische elftal is zwaar overgewaardeerd doordat ze alleen maar friendlies tegen prutslandjes inplannen, zo veel punten harken en hoog op de FIFA-lijst komen. Tegen goede landen worden ze meestal van de mat geveegd.

    En wát een capsones hebben die hypocriete Belgjes meteen. Noemden ons altijd arrogant, maar zijn het nu al tien keer erger, zonder dat hun elftal iets heeft gepresteerd.

    Nee, geen haar op m'n hoofd dat na al onze WK-prestaties, dat tuig er eerder met een titel vandoor gaat. Echt niet.

    Ik ga de zaak niet langer sugarcoaten en sympathiek voor ze lopen doen van "oooh onze buurtjes, wat leuk voor ze, laten we ze steunen." *kots* Nee, ik ga zeggen wat iedereen stiekem denkt: weg met dat Belgische tuig, hoop dat ze zo vroeg mogelijk uit het toernooi liggen. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:52
    je wil zelf als speler en als Belg toch presteren voor jezelf en je land of niet, de trainer is niet zo belangrijk, de Belgen hebben topspelers zat die dat op kunnen pakken...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24012
    woensdag 23 mei 2018 om 22:28
    Nu al hommeles bij de Belgen.. Als dat maar goed gaat..
    Vind ik leuk
    Dezeun +3407
    woensdag 23 mei 2018 om 22:38
    Niets nieuws
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    donderdag 24 mei 2018 om 01:43
    Slijmballen zijn het.
    Ze lachen zich rot die spelers want zij zijn geselecteerd.
    Er geeft niemand wat om Rodja anders genieten zij niet door hem een bericht te sturen.
    Ze konden beter met martinez praten maar dat doen die laafaards niet bang dat ze zijn voor hun eigen stekkie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 01:44]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1733
    donderdag 24 mei 2018 om 03:52
    Als spelers als de bruine,hazard,lukaku,Mertens. Gewoon zeggen of hij gaat mee of wij gaan niet mee moet je is kijken wat er gebeurt het is zowiezo van de gekken dat je 1 van je beste middenvelders thuis laat, op de bruine na dan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11433
    woensdag 23 mei 2018 om 22:28
    Gaat al lekker dus met de Belgen en het WK is nog niet eens begonnen..
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    woensdag 23 mei 2018 om 22:32
    Ik zie het voor mij, spelers zitten klaar voor teambespreking en Martinez komt binnen. Alle boze/ ontgoocheld blik op Martinez gericht. Ik zie dit niet goedkomen voor België.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4323
    woensdag 23 mei 2018 om 22:33
    Gaat weer niks worden met die belgen.
    Vind ik leuk
    patertje +830
    woensdag 23 mei 2018 om 22:33
    Zelfde gezeik als onder wilmots, de spelers moeten in opstand komen tegen malloot Martinez. Ontslaan die vent en gewoon Louis v Gaal of Dicky Advocaat aanstellen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24012
    woensdag 23 mei 2018 om 22:36
    Dicky heeft de Belgen al eens laten zitten. Voor Louis zou het een geweldige laatste klus zijn. Een niet te weigeren kans!
    Vind ik leuk
    Op afstand +258
    woensdag 23 mei 2018 om 23:09
    De Belgen moeten van Gaal niet, veel te grote ( hollandse ) bek.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24012
    woensdag 23 mei 2018 om 23:10
    Martinez lijkt ook geen gelukkige keuze..
    Vind ik leuk
    Dezeun +3407
    woensdag 23 mei 2018 om 22:40
    Contract vorige week verlengt met 2 jaar
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:33
    ‘We voelen met het mee’ XD
    Vind ik leuk
    13 +10551
    woensdag 23 mei 2018 om 22:36
    Tja, op VP neem ik meestal maar aan dat het een redactionele misser betreft en niet dat de betreffende persoon het werkelijk zo zei.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:38
    Gebeurd echt te vaak man. Ontslaan die stagiaire..
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    woensdag 23 mei 2018 om 23:00
    nota bene op dag van de stagiare...
    Vind ik leuk
    j-roen11 +872
    woensdag 23 mei 2018 om 22:36
    En ze menen daar het wk te winnen ook nog. Eens benieuwd hoe ver ze gaan komen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12700
    woensdag 23 mei 2018 om 22:39
    Wordt gelukkig helemaal niks met die Belgen :)
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:41
    Waarom gelukkig? Wie support jij dit jaar op het WK dan.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12700
    woensdag 23 mei 2018 om 22:42
    Nog eerder Duitsland dan die ... Belgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:43
    Dat kan echt niet man.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12700
    woensdag 23 mei 2018 om 22:44
    Tuurlijk wel :)
    Alles beter dan die Belgen.
    Vind ik leuk
    jari_ +748
    woensdag 23 mei 2018 om 22:41
    Tsja, vanaf de zijlijn een onbegrijpelijke keuze. Misschien kan Martinez in ieder geval intern zijn besluit toelichten om wat vertrouwen terug te winnen. Speculatie: persoonlijk klikken de 2 niet.
    Vind ik leuk
    Broes +995
    woensdag 23 mei 2018 om 22:45
    Jammer dit, weer gedoe bij België, dááág kansen op de wereldtitel
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6040
    woensdag 23 mei 2018 om 22:46
    wordt een leo beenhakkertje. net zoals in 1990

    gaat helemaal fout daar in belgie let maar op
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8586
    woensdag 23 mei 2018 om 22:47
    Stomme beslissing dit, middenveld Nainggolan-Dembele-de Bruyne is toch om te smullen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:54
    Om tactische redenen een speler die een uitstekend seizoen had passeren en 3 of 4 spelers die geen knikker raakten wel meenemen. Benieuwd naar het tactisch plan van Martinez! Jammer dat Italië niet mee doet, hopelijk spelen ze tegen zo'n type tegenstander in de 1/8 finale en dan snel weer naar huis.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    woensdag 23 mei 2018 om 23:00
    Bizar dat die idioot Martinez hem thuis laat omdat hij hem niet mag en gruwelijk hekel aan hem heeft maar werk en privé houd je toch gescheiden is mij geleerd.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    woensdag 23 mei 2018 om 23:00
    Er is ook altijd wat aan de hand daar hé... Best zonde dat die Belgen nooit echt een éénheid kunnen worden. Heb zo dus ook mijn vraagtekens of ze met deze gouden generatie successen gaan boeken.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1978
    woensdag 23 mei 2018 om 23:07
    Met de juiste coach wel ja.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    woensdag 23 mei 2018 om 23:08
    Word alweer nix met de belgen
    Vind ik leuk
    Joey2000 +332
    woensdag 23 mei 2018 om 23:12
    Ik had die Martinez Jean Marie Pfaff ook nog wel zien selecteren:p
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:27
    De absentie van de topspeler Radja Nainggolan is een tactische keuze van Roberto Martinez. Bij de Rode Duivels kan hij geen kleine rol krijgen in het specifieke speelplan van België. Roberto Martinez kan hem niet belangrijk maken omdat hij probeert een winnend team te maken.

    Radja Nainggolan is te groot voor België.

    Vind ik leuk
    Verratti +1853
    woensdag 23 mei 2018 om 23:36
    Bij AS Roma lopen ook grote jongens rond. Ook daar is hij niet de man. Martinez wil hem niet bij de groep hebben. En als één van de grote jongens van België uitvalt! Ik denk niet dat het tactisch is.
    Vind ik leuk
    Quareck +6744
    donderdag 24 mei 2018 om 05:36
    Ook daar is hij niet de man? Uuhhhh jawel!!!!
    Vind ik leuk
    Rene80 +1999
    donderdag 24 mei 2018 om 00:02
    Aai...Ik hoop dat de rode duivels ver komen maar als er nu al openlijk kritiek wordt geuit op de coach dan hoop ik dat de band sterk genoeg is in de groep en ook naar de coach.. Misschien is het niets maar je ziet toch vaak bij ploegen die echt een team zijn en 100% achter hun coach staan verder komen dan een team waar wat "lichte" irritatie is en naar buiten komt.
    Vind ik leuk
    Einstein71 +415
    donderdag 24 mei 2018 om 01:47
    In tegenstelling tot wat iedereen hier beweert, zou deze hommeles ook wel eens goed kunnen uitpakken... De Nederlandse historie bewijst dat ook wij in '74 en '78 (en waar niet eigenlijk?) de nodige shit hadden en toch wel ver kwamen.... kan dus ook goed uitpakken. Hoop dat ze ver komen!

    Belgen lijken wel een beetje op ons :-)
    Vind ik leuk
    Enw02 +379
    donderdag 24 mei 2018 om 05:43
    Je zegt, en waar niet ?? Wat waren onze successn op 88 na ??
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:33
    België zero !!!
    Vind ik leuk
    Enw02 +379
    donderdag 24 mei 2018 om 05:43
    Belgie het nieuwe Nederland ??
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    donderdag 24 mei 2018 om 07:21
    Martinez is de lul.

    De belgen gaan keihard op hun bek.

    Zonde want ze hebben een prima selectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:31
    Hij rookt!
    Vind ik leuk
    aartstyle +700
    donderdag 24 mei 2018 om 07:43
    Onrust bij de belgen. Dat is niet zo mooi voor deze superlichting. Zeker voor de achterste lijn is dit wel zo'n beetje de laatste kans.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:37
    Ik gun fc congo dat ze er in de groepsfase uitvliegen....België,België??? Het zijn congolezen met een belgisch paspoort
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    België in rep en roer door WK-selectie: "Wij, de spelers, begrijpen het niet"