'PSV wil 'Vitesse-scenario' voorkomen; extra Feyenoord-fans bij Cruijff Schaal'

    'PSV wil 'Vitesse-scenario' voorkomen; extra Feyenoord-fans bij Cruijff Schaal'

    donderdag 24 mei 2018 om 07:23

    PSV is van plan om de Feyenoord-fans tegemoet te komen tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal. De Eindhovenaren hopen op extra bezoekende supporters uit Rotterdam en willen de capaciteit van het uitvak eenmalig verhogen.

    Normaal gesproken passen er 1.600 toeschouwers in het bezoekersvak van het Philips Stadion. PSV hoopt op 4 augustus in totaal 3.100 à 4.600 Feyenoord-supporters te kunnen ontvangen, schrijft het Eindhovens Dagblad. De landskampioen zal echter nog in overleg moeten met Feyenoord, de KNVB en de lokale driehoek. Pas wanneer de gemeente Eindhoven en de lokale politie overtuigd zijn dat de veiligheid van de stadionbezoekers niet in het geding komt, kan PSV het uitvak vergroten.

    De strijd om de Johan Cruijff Schaal wordt sinds vorig seizoen in het stadion van de regerend landskampioen gespeeld. Feyenoord ontving een jaar geleden Vitesse, dat echter een beperkt aantal fans mee mocht nemen naar De Kuip. De Arnhemse supporters besloten de wedstrijd te boycotten. Alle Eredivisie-clubs ondersteunden deze actie en stuurden als symbolisch gebaar twee supporters naar De Kuip.

    Lees meer over:EredivisiePSVFeyenoord

    Poll

    Wie gaat de Johan Cruijff Schaal winnen?

    (2493 stemmen)

    Plaats een reactie

    myrthewit +1533
    donderdag 24 mei 2018 om 07:26
    Zo kunnen ze tenminste een aantal kaartjes verkopen. Niemand is geinteresseerd in die wedstrijd....
    Vind ik leuk
    Butsbal +11589
    donderdag 24 mei 2018 om 07:31
    Niemand is geinteresseerd wat jij ervan vindt.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2307
    donderdag 24 mei 2018 om 08:10
    Ik ben wel geinteresseerd waarom jij denkt dat niemand geinteresseerd is in wat hem ook niet interesseert.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15339
    donderdag 24 mei 2018 om 07:31
    Toch een prijsje die je weer in de kast kan zetten.
    Als niemand geïnteresseerd is in die wedstrijd hoef je het uitvak ook niet te vergroten;)
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1387
    donderdag 24 mei 2018 om 07:35
    voor feyenoord is dit anders een hoofdprijs..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3335
    donderdag 24 mei 2018 om 08:05
    Elke prijs is een hoofdprijs. Jammer is dat clubs die een tijdje droog staan qua prijzen deze hoofdprijs gaan bagatelliseren.
    Vind ik leuk
    soksa +1378
    donderdag 24 mei 2018 om 10:17
    Dat zie je inderdaad ook altijd bij de beker. Elke fan wil die prijs pakken als je het aan het begin van het seizoen vraagt. Maar zodra hun club is uitgeschakeld maakt het ineens niet meer uit 'want het is toch maar een bekertje'
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:39
    een paar wedstrijden tegen eredivisie clubs om een beker te winnen of na 33 wedstrijden boven aan staan en dan een prijs pakken is wel een verschil, daarom een bekertje
    Vind ik leuk
    soksa +1378
    donderdag 24 mei 2018 om 13:03
    Absoluut. Ik heb ook niet gezegd dat het even belangrijk is als de landstitel. In mijn optiek is de landstitel het mooiste, daarna de beker en als laatste de JC schaal. Europese prijzen dan even niet meegerekend. Maar ondanks dat de beker op plek 2 komt is iedereen er altijd super blij mee als hij gewonnen is en zijn het eigenlijk altijd alleen de fans van clubs die uitgeschakeld zijn die zeggen dat ze zogenaamd de beker niet hoeven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:21
    Het is ook een verschil als je al 4 jaar oprij niet eens een troosprijs wint,
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:23
    europa league finale had wel een gave "troost" prijs geweest. maarja finale verloren he
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1387
    donderdag 24 mei 2018 om 18:46
    Je ziet het ook al tijdens het bekertoernooi dat clubs dit niet serieus nemen.. Vooral Ajax en PSV laten met hun wisselbeleid en het slome ongeinteresseerde spel zien dat de beker verre van een hoofdprijs is.. Kan je dit de clubs kwalijk nemen? Zeker niet.. De KNVB moet er meer aan doen om dit aantrekkelijker te maken voor de top 2..
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    donderdag 24 mei 2018 om 08:46
    Om die wedstrijd te kunnen spelen moet je een hoofdprijs winnen.
    Dus ja, dat maakt dit dus ook gewoon een prijs. Geen hoofdprijs want er zit voor de rest niks aan vast, maar wel een prijs.
    Er zijn er 3 te winnen in Nederland, en dit is de minst belangrijkste.

    Enige prijzen die ze elders in Nederland nog hebben zijn toegangsprijzen.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +666
    donderdag 24 mei 2018 om 10:26
    Die zijn wel vaak de hoofdprijs..
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    donderdag 24 mei 2018 om 10:41
    Zeker als Feyenoord of Ajax op bezoek komt.
    Ook weer zoiets leuks dat uit de PL is overgenomen, wedstrijd categorieen.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +666
    donderdag 24 mei 2018 om 10:53
    Ja.... Als het voetbal dezelfde kwaliteit had oke maar nu slaat het volstrekt nergens op.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:51
    Gebeurde ook al voor de PL bestond. In de jaren 80 waren de toegangsprijzen voor wedstrijden tegen de top 3 ook hoger dan tegen de rest.
    Vind ik leuk
    Kramertje +801
    donderdag 24 mei 2018 om 11:44
    hoofdprijs ? dit is gewoon een prijs alleen het belangrijkste aan deze wedstrijd is vaak hoe ga je de competitie in

    met winst sta je er meestal beter in dan bij verlies

    PSV en Feyenoord willen deze allebei winnen zo simpel is het
    Vind ik leuk
    Jur74 +6424
    donderdag 24 mei 2018 om 07:40
    Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +5958
    donderdag 24 mei 2018 om 09:10
    Leuke reactie... Je kan ook reageren met "leuk dat een club eens meedenkt in plaats van meteen te roepen 'kan niet, mag niet, wil niet'..."

    Wedstrijd is midden in de vakantieperiode, dus er moet inderdaad afgewacht worden hoeveel mensen er komen. Normaalgesproken gewoon uitverkocht huis.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11027
    donderdag 24 mei 2018 om 10:27
    En wie hebben daar voor gezorgd ?
    Vind ik leuk
    HanV +3382
    donderdag 24 mei 2018 om 09:44
    Met deze wedstrijd is het probleem toch dat je beter geen kaartje via de club kunt kopen maar een actie van een supermarkt kunt afwachten? Sowieso is het raar dat je bij deze wedstrijd sinds Feyenoord - Vitesse de fans ongelijk behandeld.
    Vind ik leuk
    Eric55 +338
    donderdag 24 mei 2018 om 11:52
    Ajacied zeker die nergens om voetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 14:18
    Heel Nederland is geinteresseerd in de 2 beste clubs van Nederland! Behalve supporters waar jaloersheid overheerst!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21074
    donderdag 24 mei 2018 om 07:26
    Het is waar je je druk om maakt.
    Vind ik leuk
    jari_ +581
    donderdag 24 mei 2018 om 07:28
    PSV doet wat het kan. Keurig toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:32
    Netjes van PSV. Waar hebben ze dit aan verdiend? Vorig jaar kon het niet in de Kuip. Vitesse kreeg maar 1200 kaarten.
    Vind ik leuk
    Rdamjeff +960
    donderdag 24 mei 2018 om 07:39
    Dat lag niet aan Feyenoord maar de KNVB. Zowel Feyenoord als de gemeente wilde meewerken aan het ontvangen van meer Vitesse supporters.
    Vind ik leuk
    Horas +425
    donderdag 24 mei 2018 om 09:01
    Jankende Arneppers zijn niet zo goed in het herkennen van de feiten
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11027
    donderdag 24 mei 2018 om 10:28
    Dankzij de acties en protesten van Vitesse en de supporters profiteren de feyenoord fans hiervan. En de gemeente wilde niet meer supporters van ons zover ik weet omdat er te weinig politie was.
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 07:42
    iemand moet beginnen met het goede voorbeeld toch ;)
    misschien leert feyenoord er nu ook van :p
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7370
    donderdag 24 mei 2018 om 09:17
    Wat lul jij nou stom met mss leert Feyenoord er ook van.....kom maar op met die zogenaamde feiten?
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 09:18
    ooooow niet zo happen man, niet bekend zeker met smiley's?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7370
    donderdag 24 mei 2018 om 09:21
    ja scuzi.....het niveau op VP is door sommigen tanende en ik heb mijn eerste koffie nog niet op. Geef me nog 10 minuten dan ben ik weer scherp:)
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 09:25
    top! geniet van je bakkie!
    Vind ik leuk
    Sytz +2684
    donderdag 24 mei 2018 om 08:12
    Feyenoord wilde ook meewerken hè. Van de KNVB mocht het alleen niet. Daarom vraag ik me af of het nu wel mag.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    donderdag 24 mei 2018 om 08:51
    Omdat Feyenoord De Kuip zelf wel vol krijgt.
    Zodra er in Eindhoven geen toegang verkregen wordt, voor een Nederlandse wedstrijd dmv een seizoenskaart, haken ze af. Kijk maar naar bekerwedstrijden.
    PSV Utrecht een paar jaar geleden trok minder mensen dan Feyenoord - Swift.

    Dit lijkt een tegemoetkoming aan Feyenoord maar als ze er vertrouwen in hadden om het huis vol te hebben met PSV-fans, was dit niet geopperd.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +5958
    donderdag 24 mei 2018 om 09:12
    Tuurlijk. Dat zal het zijn. Waarom meteen weer een negatieve reactie wanneer je het ook positief kan oppakken. Typisch Nederlands...
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    donderdag 24 mei 2018 om 09:53
    Ik laat me geen knollen voor citroenen verkopen.
    Is ook niks negatiefs aan mij gedachtes gezien de redenen die ik er bij zet.



    Vind ik leuk
    Vak-DD +11027
    donderdag 24 mei 2018 om 10:30
    Onzin, na de protesten van ons heeft de KNVB zelf beloofd de volgende keer zo'n 5000 kaarten voor de bezoekers beschikbaar te stellen !
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    donderdag 24 mei 2018 om 10:40
    Ja... ik ga die discussie van vorig jaar weer aan met je.

    Effe wachten, ben zo terug :D
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1858
    donderdag 24 mei 2018 om 09:25
    Wat een domme reactie weer, chapeau !
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:29
    Mogen ze nog een wedstrijdje spelen in onze prachtige en warme stadion. Komen ze echt in beeld voor 1 x.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8952
    donderdag 24 mei 2018 om 07:33
    Ze spelen in Eindhoven
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:34
    Ik heb even alles geregeld. Wordt ouderwets in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8952
    donderdag 24 mei 2018 om 07:40
    Fijn, kunnen we weer tegen de stoeltjes pissen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:35
    Feyenoord is natuurlijk niet gewend om in een prachtig stadion te spelen,,,,,,,pfff
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5674
    donderdag 24 mei 2018 om 08:01
    Dan doel je vast niet op de Arena ;)
    Vind ik leuk
    DeRinus +38
    donderdag 24 mei 2018 om 07:29
    Zou mooi zijn als dit door gaat EN de supporters zich een keer gedragen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11589
    donderdag 24 mei 2018 om 07:30
    Daar zouden ze toch niet aan denken als ze fakkels in het thuispubliek hadden gegooid ? Netjes dit, Feyenoordfans gedragen zich meestal wel in EHV.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:32
    Ja, is echt modelpubliek.
    Vind ik leuk
    2cents +47200
    donderdag 24 mei 2018 om 07:43
    Het is een mooi verhaal voor de bühne: wij willen meer Feyenoord fans toelaten.

    Maar de autoriteiten gaan hier nooit mee akkoord vanwege de veiligheid. Dat weet PSV ook wel. Staat dus leuk, meer niet.
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 07:43
    het is het proberen in ieder geval waard
    Vind ik leuk
    Strijp +7329
    donderdag 24 mei 2018 om 08:12
    Komt me toch n partij onzin uit die glazen bol van jou. Kunnen we er later wederom op terug komen dat je het toch fout had.
    Vind ik leuk
    2cents +47200
    donderdag 24 mei 2018 om 08:37
    Prima. We spreken elkaar als de lokale driehoek het heeft afgeschoten.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:32
    Toch blijft dit raar ondanks dat psv er wat aan probeerd te doen is het nog lang niet genoeg.

    Voor clubs als psv, feyenoord en ajax is het misschien meer een leuk bonus prijsje maar voor de overige clubs en met name supporters is het gewoon een mooie prijs en is het heel teleurstellend dat je maar met zo weinig mensen mag komen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    donderdag 24 mei 2018 om 07:40
    Een stap in de goede richting, maar eigenlijk zou het 50-50 moeten zijn..
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 07:43
    dat kan alleen in een neutraal stadion...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    donderdag 24 mei 2018 om 07:47
    Bij de bekerfinale in De Kuip gebeurt het ook als Feyenoord erin staat..
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 07:52
    dat is waar maar daar heb je nog veel neutraal publiek omdat men die plekken kan verkopen. Weinig mensen zijn geintresseerd in de JC vanwege de niks zeggende prijs en de tijd waarneer het gespeeld wordt (vakanties) dat de clubs het moeten hebben van eigen publiek... anders krijg je het nooit vol
    Vind ik leuk
    Quareck +5954
    donderdag 24 mei 2018 om 07:57
    Het is al een heel verschil dat het nu in het stadion van de kampioen wordt gespeeld.. nu komt er tenminste een hoop eigen publiek, want wees eerlijk, je gaat liever in het eigen stadion kijken, (financiën, tijd) dan in amsterdam
    Vind ik leuk
    Korm +28719
    donderdag 24 mei 2018 om 07:58
    precies
    Vind ik leuk
    RtdDub +8380
    donderdag 24 mei 2018 om 08:54
    Dat is ook omdat het niet 50\50 verdeeld wordt maar 40\40\20 (of zo)
    20% voor knvb en sponsors.
    En dat is dus het deel wat of zijn kaart verkoopt of met een selfiestick op de tribune zit.
    Vind ik leuk
    Dicky +16136
    donderdag 24 mei 2018 om 08:03
    Netjes van PSV. Maar het blijft natuurlijk schandalig dat dit de opzet is.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +303
    donderdag 24 mei 2018 om 08:15
    Hopen op een mooi potje met lekker veel goals, boeie hoeveel supporters daarbij zijn
    Vind ik leuk
    Bizzy +16003
    donderdag 24 mei 2018 om 08:31
    Psv is een warme club.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1206
    donderdag 24 mei 2018 om 09:10
    Kijk...zo kan het ook.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1206
    donderdag 24 mei 2018 om 09:12
    Maar hoe moeilijk is het om dit soort wedstrijden op neutraal terrein te laten spelen? Wil je dit soort prijzen serieus nemen kan dit toch niet? Vitesse vorig jaar ernstig benadeeld hierdoor. Feyenoord uit of thuis is toch een dingetje hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:38
    Prima, iedereen vond het kut vorig jaar. Leuk dat de Kuip helemaal vol zit, maar je had geen enkele seconde het idee dat Feyenoord een finale speelde, maar meer een beladen thuiswedstrijd.
    Vind ik leuk
    Pimman +671
    donderdag 24 mei 2018 om 09:57
    Altijd nog beter dan dat je naar die lege verkleurde inmiddels roze gaystoeltjes zit te kijken..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:00
    Leuk bedacht door PSV, maar gaat hem niet worden. Vanwege veiligheid zal dat wel weer eens niet doorgaan. Uiteraard hoop ik van wel!!!! Afwachten maar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:23
    De enigste club die geen egotrippers zijn.
    Wat is psv toch een geweldige club.
    De absolute nr 1 van nederland.
    Wat een voorbeeld voor velen.
    BOERUHHHHH,BOERUHHHHH
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11027
    donderdag 24 mei 2018 om 10:25
    Een hoop lieden van Rotterdamse kant hier hadden de vorige keer commentaar dat wij te weinig kaarten kregen en in protest gingen. En zie wie er nou van profiteren ! Dank je wel Vitesse en supporters !
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    13 +10017
    donderdag 24 mei 2018 om 13:56
    Ik zat toen op VI en mijn mede-Feyenoorders daar hadden alle begrip voor de Vitessenaren. Ze protesteerden alleen tegen het misverstand dat Feyenoord niet meer kaarten zou willen verstrekken.
    Vind ik leuk
    Dicky +16136
    donderdag 24 mei 2018 om 19:23
    Op VP niet hoor. Ik heb mij dood geërgerd aan bepaalde Feyenoord supporters zoals bijvoorbeeld Barry de schizofreen Engels die het heel logisch vonden dat Vitesse slechts 1.200 kaarten kreeg. En dat Vitesse maar even een tribune moet afstaan wanneer Feyenoord op bezoek komt en dat het dan eigen schuld dikke bult zou zijn en nog meer verbale diarree van heel veel dombos.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    donderdag 24 mei 2018 om 11:40
    Prachtige geste van PSV. Daar zouden een hoop andere clubs van kunnen leren. Voetbal blijft toch het mooist als er zowel uit- als thuissupporters zijn. Ik baal er nog elke keer van als er een Feyenoord- Ajax of Ajax- Feyenoord gespeeld wordt zonder publiek. De sfeer wordt hier grotendeels door verpest.
    Dat maakt het gebaar van PSV alleen maar mooier en hopelijk is dit de opmaat voor andere clubs om meer uit supporters te ontvangen. Half lege stadions zijn niet alleen saai om te zien maar het is ook nog eens geld verspilling. Zeker in het geval van Utrecht en Feyenoord ben je er van verzekerd dat de extra plaatsen verkocht zullen worden.
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    donderdag 24 mei 2018 om 12:43
    Nu nog stoppen met de Beker standaard in De Kuip. Dat AZ bij voorbaat al een nadeel heeft. Gewoon weer varieren zoals nu met JC schaal. Die ze beter later in het seizoen kunnen spelen. Geen proefwedstrijd vooraf aan de competitie
    Vind ik leuk
    dogo +138
    donderdag 24 mei 2018 om 16:17
    De waarheid is dat PSV het "andere Vitesse scenario" wil vermijden, namelijk een groot aantal uitsupporters in de thuisvakken.. Feyenoord tuig dat je stadion denkt over te kunnen nemen en in groepjes van meer dan 5 de mensen om hen heen uitdagen.
    Ze zijn bij PSV of de KNVB echt niet bang voor maar 2 supporters in het uitvak hoor. Hoe je ook over feyenoord en hun supporters denkt, ze komen wel altijd massaal als hun club ergens speelt.
    De insteek van die JC schaal in het stadion van de landskampioen was de KNVB alleen maar te doen om de tegenvallende kaartverkoop op te krikken.

    Vorig jaar was het een farce. Nu moet de praktijk gaan aantonen of de insteek van de KNVB werkt. Tenslotte zullen in dit land hoofdzakelijk PSV en Ajax het thuisrecht krijgen. Die clubs verdelen 95% van alle landstitels jaar na jaar. Daar zal dan moeten worden omgegaan met de komst van wat meer uitsupporters.

    De beker is eigenlijk de enige prijs waar feyenoord een beetje kans op maakt, dus eens in de zo veel jaar zit je met het dilemma van de komst van dit randvolk.
    PSV doet er goed aan inderdaad een groter stadiondeel aan feijenoord toe te wijzen. Daarnaast moeten ze de kaartverkoop aan de Bussinessclub en sponsoren goed in de gaten houden. Die gasten hebben vaker in meerdere stadions sponsorovereenkomsten en de mogelijkheid tot grotere verdeling onder uitsupporters. Die geldwolven storen zich niet aan verkoopbeperkingen of regels en zijn vaak de hoofdschuldigen van grote groepen uitsupporters in thuisvakken. Duidelijke regels en beperkingen voor kaartdistributie opstelllen (waarbij de kaartverstrekker hoofdelijk verantwoordelijk blijft voor zijn "gasten"), legitimatieplicht instellen en kaartverkoop op naam en verkoop/verdeel-kanaal instellen. Bij ongeregeldheden forse schadeclaims via de rechter bij de verdelers neerleggen. Dat is het enige wat helpt om ellende bij zo'n duel te vermijden. Toch een wedstrijd waar ook veel jeugd bij aanwezig is op uitnodiging vanuit de KNVB...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    fr1963 +1929
    donderdag 24 mei 2018 om 22:19
    2 jaar geleden in de arena waren toch ook 5 a 6000 Feyenoord fans toegelaten???
    En waren er nog geen 2000 psv fans?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PSV wil 'Vitesse-scenario' voorkomen; extra Feyenoord-fans bij Cruijff Schaal'