Ex-NEC-preses mobiliseert netwerk: 'Kijk wat die charlatan heeft achtergelaten'

Ex-NEC-preses mobiliseert netwerk: 'Kijk wat die charlatan heeft achtergelaten'

Gepubliceerd: donderdag 24 mei 2018 om 22:14do 24-05-2018 om 22:14

Voormalig voorzitter Hans van Delft leidde NEC begin deze eeuw naar een nieuw stadion en ongekende hoogtes. Hij zag de teloorgang daarna met lede ogen aan, maar heeft inmiddels weer vertrouwen in de toekomst.

Vooral de voormalig algemeen directeur Bert van Ingen moet het ontgelden. "Kijk eens naar het aantal algemene directeuren, technisch directeuren, naar de trainers en de puinhopen die die charlatan achter heeft gelaten", vertelt Van Delft aan Voetbal International. Hij activeerde onlangs na het mislopen van promotie zijn oude netwerk, waarna onder meer coach Pepijn Lijnders werd ontslagen.

Van Delft heeft vertrouwen in technisch commissaris Leen Looijen, die onlangs met Darije Kalezic op de tribune werd gezien. De Bosniër is een belangrijke kandidaat om Lijnders op te volgen. Ook de namen van Jurgen Streppel en Jack de Gier vallen in De Goffert, weet VI. Bovendien is suikeroom Marcel Boekhoorn nauw betrokken bij de plannen voor het nieuwe seizoen. "Dit is misschien wel het beste dat NEC kon gebeuren", stelt Van Delft. "Tot vorige week was ik echt bang dat we Fortuna Sittard achterna zouden gaan. Jarenlang strijden om je bestaan in de kelder. Ik heb er voor het eerst sinds tien jaar weer echt vertrouwen in."

Komend seizoen wacht een strijd met FC Twente en Roda JC, maar daar loopt Van Delft niet voor weg. "Het zou moeilijk worden als er hier niet wordt geïnvesteerd. Laten we eerst maar eens kijken hoe het met die Rus uit Dubai van Roda JC gaat (Aleksei Korotaev, red.) en hoe de gemeente Enschede met de degradatie omgaat. Ik denk dat de problemen bij ons wel meevallen in vergelijking met die van onze concurrenten. Daarbij gaat het vanaf nu bij NEC weer over voetbal."

Poll

Voor wie moet NEC gaan?

(3503 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 24 mei 2018 om 22:24
Ja zei tie
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 22:25
Kom maar weer terug van delft jij weet.
Tenminste een voetbalclub te runnen.!
Vind ik leuk
Spiegel +10328
donderdag 24 mei 2018 om 22:26
Hij activeerde na de degradatie meteen zijn netwerk waardoor Lijndens werd ontslagen? Das knap want de degradatie van NEC vond plaats voordat Lijnders ook maar in dienst was bij NEC.

Nou vond ik hem geen goede trainer, maar om hem nu de schuld daarvan in de schoenen te schuiven.

Oftewel VP: GET YOUR FACTS STRAIGHT.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
donderdag 24 mei 2018 om 22:27
Eerst maar eens naar jezelf kijken van Delft. Brood was het aardig gelukt met een goed aanvals trio en 100 goals.
Vind ik leuk
ppdf +1222
vrijdag 25 mei 2018 om 11:23
Ja maar toen had NEC een ploeg die nu in het linker rijtje van de eredivisie zou spelen. Jhanbaksh, Limbombe, Santos en Foor is voor NEC begrippen een waanzinige aanval. jahanbakhsh was trouwens al eerder gehaald door Carlos Aalbers en Foor kwam uit de jeugd. Dus daar had van Ingen geen enkele rol in.
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 24 mei 2018 om 22:28
Ik zou een buitenlander halen. Dit zijn weer jongens uit het oud-boys network. Die voegen niets toe aan het Nederlands voetbal. Ik had graag gezien dat men in ons land niet zo kortzichtig was en Pepijn Lijnders gewoon zijn werk had laten afmaken. Ben er van overtuigd dat hij wel wat in zijn mars heeft. Resultaten zeggen niet altijd alles.
Vind ik leuk
ppdf +1222
vrijdag 25 mei 2018 om 11:25
Nou niet alles. Maar als je voorganger stijf bovenaanstaat. De hele spelersgroep helemaal gek van je wordt en je uitkotst en niemand je binnen de club serieus neemt. Je interviews geeft waar geen touw aan vast te knopen is. Dan snap ik wel dat NEC zegt mwah we zoeken even een ander.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
donderdag 24 mei 2018 om 22:28
Noem dan RKC. Fortuna Sittard gaat net terug naar de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 22:48
Op zich klopt het wel, maar geen handig voorbeeld. Fortuna is vroeger wel succesvoller geweest dan RKC en beter te vergelijken qua stadion etc, misschien daarom
Vind ik leuk
FCKip +692
donderdag 24 mei 2018 om 23:04
Dat succesvoller valt toch ook wel mee. Vooral als tussen 1985 en nu gaat kijken.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 23:15
Je hebt gelijk. Had een keer geen factcheck gedaan...
Dacht dat RKC nooit linkerrijtje had gestaan en Fortuna meerdere keren 5e oid waren in jaren ‘80/‘90, maar beide rond 7e/8e max. Fortuna langere clubhistorie in betaald voetbal, maar ook langere slechte periode.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
donderdag 24 mei 2018 om 22:56
Bij NEC mogen ze dat vergelijk trekken, wij zijn degene die ze uit de eredivisie hebben gehouden en ten koste van hun gepromoveerd.als ze zich met ons willen vergelijken dan ben ik bang dat ze na 4 jaar JL niet meer bestaan
Vind ik leuk
ppdf +1222
vrijdag 25 mei 2018 om 11:27
Juist om de dingen die jij nu zegt maakt hij het vergelijk. Fortuna heeft jarenlang in de jup gespeeld en bijna opgehouden te bestaan. Dat wil hij voorkomen. Ik snap die vergelijking wel. Het is niet vergelijk van Fortuna nu. Want die hebben het super gedaan en rustig opgebouwd. Maar meer over de tijd die er over heen is gegaan
Vind ik leuk
FSCeara +8759
vrijdag 25 mei 2018 om 21:34
Als hij bedoeld het fortuna voor Gun kwam dan staat NEC nog wat te wachten.als DLM hun rekeningen had laten betalen waren we er niet meer.ik wens dat geen enkele club of supporter toe
Vind ik leuk
Vapormax +1644
donderdag 24 mei 2018 om 22:31
Geef die bejaarde zn pilletje, begint te raaskallen.
Gewoon paar jaar juup!!!!
Twente en Roda en Sparta veel verder!
Vind ik leuk
NvC +6865
donderdag 24 mei 2018 om 22:32
Straks niet janken dat nec trolls een vitesse topic verzieken.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 23:06
Niet zo sympathiek geformuleerd, maar inderdaad wel apart dat hij er sinds het eerst in 10 jaar vertrouwen in heeft, terwijl komend seizoen op papier veel lastiger is dan misschien wel alle 10 jaar ervoor. Denk juist dat 1 jaar JL te overbruggen is, maar dat het moeilijker wordt als je niet direct terug kan keren. En dan nu met die op papier grote clubs erbij.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
donderdag 24 mei 2018 om 22:33
Bang om Fortuna achterna te gaan? Destijds misschien, nu een droom.
Vind ik leuk
FCKip +692
donderdag 24 mei 2018 om 23:07
Want twee decenia lang in de kelder van de Juup spelen is inderdaad de droom voor elke club. Jaartje Eredivisie, waar je degradatiekandidaat nummer 1 bent. Heerlijk!
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 23:07]
Vind ik leuk
robertus +2114
donderdag 24 mei 2018 om 23:14
Hans heeft toentertijd idd wat moois neergezet. Maar dat is wel met enorme financiële risico's gepaard gegaan waar we nog jaren last van hebben gehad. En dit klinkt me tot nu toe ook allemaal iets te rooskleurig. Dus eerst zien, dan geloven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 23:14]
Vind ik leuk
Rodajc +17417
donderdag 24 mei 2018 om 23:36
Tuurlijk hebben wij ook onze problemen, maar die komen niet door Korotaev. Korotaev kan ze juist oplossen indien hij komt. En zelfs met al onze problemen hebben we komend jaar meer te besteden dan NEC, al zegt dat nog niks over presteren natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 23:49
Alles komt goed....Dus Been....kom maar snel naar Nimwegen
Vind ik leuk
CPP +1023
vrijdag 25 mei 2018 om 00:51
Mocht hij willen. Dat ze Fortuna achterna zouden gaan.
Vind ik leuk
De Goffert +704
vrijdag 25 mei 2018 om 06:40
Wordt veel gezegd en sommigen denken dat deze situatie misschien wel goed zou zijn voor NEC maar ik hou mijn hart vast. Jaren worden er leuke dingen voorgehouden en gezegd dat alles goed komt. Uiteindelijk staan we nu waar we staan en ziet alles er toch minder mooi uit dan ze gezegd hebben.
Boekhoorn is ook een persoon die elk seizoen NEC wel zou redden maar heeft ook niet kunnen voorkomen dat NEC staat waar het staat.
Blijft een soort droom dat Boekhoorn de Abramovic van NEC wordt maar tot dusverre is het maar een slappe droom gebleken!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 06:40]
Vind ik leuk
vrijdag 25 mei 2018 om 08:01
hebben het dit jaar zelf verkloot, jammer maar niet promoveren was helaas meer dan terecht. Hopen op en dromen van betere tijden. Ben wel in de minderheid maar laat juist Kalezic maar komen, Been heeft keertje alles mee gehad maar is geen enkele garantie voor succes.
Vind ik leuk
Smithsonian +38191
vrijdag 25 mei 2018 om 08:38
Zou toch voor been of streppel gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 25 mei 2018 om 10:26
Geef Mario nogmaals de kans om er weer iets van te maken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws