Ex-NEC-preses mobiliseert netwerk: 'Kijk wat die charlatan heeft achtergelaten'

    Ex-NEC-preses mobiliseert netwerk: 'Kijk wat die charlatan heeft achtergelaten'

    donderdag 24 mei 2018 om 22:14

    Voormalig voorzitter Hans van Delft leidde NEC begin deze eeuw naar een nieuw stadion en ongekende hoogtes. Hij zag de teloorgang daarna met lede ogen aan, maar heeft inmiddels weer vertrouwen in de toekomst.

    Vooral de voormalig algemeen directeur Bert van Ingen moet het ontgelden. "Kijk eens naar het aantal algemene directeuren, technisch directeuren, naar de trainers en de puinhopen die die charlatan achter heeft gelaten", vertelt Van Delft aan Voetbal International. Hij activeerde onlangs na het mislopen van promotie zijn oude netwerk, waarna onder meer coach Pepijn Lijnders werd ontslagen.

    Van Delft heeft vertrouwen in technisch commissaris Leen Looijen, die onlangs met Darije Kalezic op de tribune werd gezien. De Bosniër is een belangrijke kandidaat om Lijnders op te volgen. Ook de namen van Jurgen Streppel en Jack de Gier vallen in De Goffert, weet VI. Bovendien is suikeroom Marcel Boekhoorn nauw betrokken bij de plannen voor het nieuwe seizoen. "Dit is misschien wel het beste dat NEC kon gebeuren", stelt Van Delft. "Tot vorige week was ik echt bang dat we Fortuna Sittard achterna zouden gaan. Jarenlang strijden om je bestaan in de kelder. Ik heb er voor het eerst sinds tien jaar weer echt vertrouwen in."

    Komend seizoen wacht een strijd met FC Twente en Roda JC, maar daar loopt Van Delft niet voor weg. "Het zou moeilijk worden als er hier niet wordt geïnvesteerd. Laten we eerst maar eens kijken hoe het met die Rus uit Dubai van Roda JC gaat (Aleksei Korotaev, red.) en hoe de gemeente Enschede met de degradatie omgaat. Ik denk dat de problemen bij ons wel meevallen in vergelijking met die van onze concurrenten. Daarbij gaat het vanaf nu bij NEC weer over voetbal."

    Poll

    Voor wie moet NEC gaan?

    (3495 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 24 mei 2018 om 22:24
    kom er maar in....
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15366
    donderdag 24 mei 2018 om 22:27
    Liever niet.
    Misschien kan het ook een keer op een normale manier;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:58
    NEC, Roda, Twente en Sparta horen alle 4 in de eredivisie... Excelsior, Fortuna en Emmen spreken me minder aan en dan heb ik er nog een die gewoon te stil zijn en waar je niet voor de sfeer heen gaat die ze cadeau kunnen krijgen
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:21
    Als je eruit vliegt hoor je er niet in. Simpel toch.
    Vind ik leuk
    RWB013 +1528
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:06
    Je bedoeld die club die als enige te horen was tijdens de derby in Breda? ^^
    Vind ik leuk
    3Bier +5525
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:33
    Ben het met je eens hoor maar deze clubs voeren al jaren wanbeleid en dat breekt ze uiteindelijk op. NEC en Sparta zijn volledig afhankelijk van rijke sponsors, Roda is een financiële bende en zou in landen als Belgie en Duitsland allang failliet verklaard zijn. En over Twente is al genoeg geschreven.
    Uiteraard is Fortuna ook afhankelijk van een geldschieter alleen deze geldschieter lijkt betrouwbaar. Clubjes als Excelsior, Emmen, De Graafschap, VVV, Heracles, Zwolle voeren gewoon een prima beleid en dan zie je dat dit beloond wordt.
    Ik zie ook liever Twente, Roda, Sparta en NEC in de eredivisie maar ik kan er wel mee leven dat deze clubs gestraft worden voor hun beleid.
    Vind ik leuk
    ppdf +482
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:19
    Over de meeste clubs heb je gelijk. Maar Emmen is 7e geworden met 16 punten minder dan NEC en doelsaldo van +8. En met geluk door de nacomp heen gerold omdat er een paar strafschoppen niet worden gegeven en NEC een waanzinnige als trainer had aangesteld. Het zou net als in Engeland en Duitsland moeten zijn en alleen de top om promotie speelt. Je kan over een heel jaar toch niet zeggen dat Emmen de promotie heeft verdient. Je hoeft maar 1 periode te pieken en met een beetje geluk zit je in de eredivisie. Dat kunt je toch geen beleid noemen. Waar je wel gelijk in hebt is dat die clubs wel wanbeleid hebben gevoerd. Dat zeker weten.
    Vind ik leuk
    3Bier +5525
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:35
    Emmen heeft natuurlijk het nodige geluk gehad, dat is duidelijk. Ze zijn ook niet gepromoveerd vanwege hun beleid. Maar wat ik bedoel is dat Emmen een gezond beleid voert, geen gekke dingen doet. Verder een redelijk stadion met echt gras. Voor een redelijk kleine club doen ze het toch leuk, veel meer zit er niet in voor ze. En wie weet wat er nu mogelijk is voor die club. Als heel Drenthe er achter gaat staan hebben ze misschien wel dezelfde potentie als Heerenveen. Die zijn ooit ook eens gepromoveerd als nummer 16 van de Eerste Divisie. Geef het een kans.
    Die periodetitels geeft de Jupiler League toch wat extra's. Maar een inkrimping naar 16 ploegen en een extra vaste promovendus heeft mijn voorkeur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:47
    Wtf een naccer die NAC in de jupiler league wil zien..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:24
    Ja zei tie
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:25
    Kom maar weer terug van delft jij weet.
    Tenminste een voetbalclub te runnen.!
    Vind ik leuk
    remakil +4334
    donderdag 24 mei 2018 om 22:25
    Warrig verhaal, met duidelijke stukken die niet kloppen. Dat krijg je als je knipt in een interview...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9928
    donderdag 24 mei 2018 om 22:27
    Welkom op VP.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7678
    donderdag 24 mei 2018 om 22:26
    Hij activeerde na de degradatie meteen zijn netwerk waardoor Lijndens werd ontslagen? Das knap want de degradatie van NEC vond plaats voordat Lijnders ook maar in dienst was bij NEC.

    Nou vond ik hem geen goede trainer, maar om hem nu de schuld daarvan in de schoenen te schuiven.

    Oftewel VP: GET YOUR FACTS STRAIGHT.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4761
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:06
    Ik snap geen reet van dit artikel. Wie activeerde zijn netwerk?
    Vind ik leuk
    stollie38 +16813
    donderdag 24 mei 2018 om 22:27
    Eerst maar eens naar jezelf kijken van Delft. Brood was het aardig gelukt met een goed aanvals trio en 100 goals.
    Vind ik leuk
    ppdf +482
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:23
    Ja maar toen had NEC een ploeg die nu in het linker rijtje van de eredivisie zou spelen. Jhanbaksh, Limbombe, Santos en Foor is voor NEC begrippen een waanzinige aanval. jahanbakhsh was trouwens al eerder gehaald door Carlos Aalbers en Foor kwam uit de jeugd. Dus daar had van Ingen geen enkele rol in.
    Vind ik leuk
    Kuip +5377
    donderdag 24 mei 2018 om 22:28
    Ik zou een buitenlander halen. Dit zijn weer jongens uit het oud-boys network. Die voegen niets toe aan het Nederlands voetbal. Ik had graag gezien dat men in ons land niet zo kortzichtig was en Pepijn Lijnders gewoon zijn werk had laten afmaken. Ben er van overtuigd dat hij wel wat in zijn mars heeft. Resultaten zeggen niet altijd alles.
    Vind ik leuk
    ppdf +482
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:25
    Nou niet alles. Maar als je voorganger stijf bovenaanstaat. De hele spelersgroep helemaal gek van je wordt en je uitkotst en niemand je binnen de club serieus neemt. Je interviews geeft waar geen touw aan vast te knopen is. Dan snap ik wel dat NEC zegt mwah we zoeken even een ander.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8434
    donderdag 24 mei 2018 om 22:28
    Noem dan RKC. Fortuna Sittard gaat net terug naar de eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:48
    Op zich klopt het wel, maar geen handig voorbeeld. Fortuna is vroeger wel succesvoller geweest dan RKC en beter te vergelijken qua stadion etc, misschien daarom
    Vind ik leuk
    FCKip +406
    donderdag 24 mei 2018 om 23:04
    Dat succesvoller valt toch ook wel mee. Vooral als tussen 1985 en nu gaat kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 23:15
    Je hebt gelijk. Had een keer geen factcheck gedaan...
    Dacht dat RKC nooit linkerrijtje had gestaan en Fortuna meerdere keren 5e oid waren in jaren ‘80/‘90, maar beide rond 7e/8e max. Fortuna langere clubhistorie in betaald voetbal, maar ook langere slechte periode.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    donderdag 24 mei 2018 om 22:56
    Bij NEC mogen ze dat vergelijk trekken, wij zijn degene die ze uit de eredivisie hebben gehouden en ten koste van hun gepromoveerd.als ze zich met ons willen vergelijken dan ben ik bang dat ze na 4 jaar JL niet meer bestaan
    Vind ik leuk
    ppdf +482
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:27
    Juist om de dingen die jij nu zegt maakt hij het vergelijk. Fortuna heeft jarenlang in de jup gespeeld en bijna opgehouden te bestaan. Dat wil hij voorkomen. Ik snap die vergelijking wel. Het is niet vergelijk van Fortuna nu. Want die hebben het super gedaan en rustig opgebouwd. Maar meer over de tijd die er over heen is gegaan
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:34
    Als hij bedoeld het fortuna voor Gun kwam dan staat NEC nog wat te wachten.als DLM hun rekeningen had laten betalen waren we er niet meer.ik wens dat geen enkele club of supporter toe
    Vind ik leuk
    Vapormax +1169
    donderdag 24 mei 2018 om 22:31
    Geef die bejaarde zn pilletje, begint te raaskallen.
    Gewoon paar jaar juup!!!!
    Twente en Roda en Sparta veel verder!
    Vind ik leuk
    NvC +542
    donderdag 24 mei 2018 om 22:32
    Straks niet janken dat nec trolls een vitesse topic verzieken.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 23:06
    Niet zo sympathiek geformuleerd, maar inderdaad wel apart dat hij er sinds het eerst in 10 jaar vertrouwen in heeft, terwijl komend seizoen op papier veel lastiger is dan misschien wel alle 10 jaar ervoor. Denk juist dat 1 jaar JL te overbruggen is, maar dat het moeilijker wordt als je niet direct terug kan keren. En dan nu met die op papier grote clubs erbij.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4761
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:09
    Absoluut. Ik word ook moe van dat gedweep met Boekhorn. Of je stapt er of niet. Boekhorn blijft er zo lafjes tegenaan hangen.

    Overigens heb ik liever NEC dan Sparta in de ED.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:33
    Bang om Fortuna achterna te gaan? Destijds misschien, nu een droom.
    Vind ik leuk
    FCKip +406
    donderdag 24 mei 2018 om 23:07
    Want twee decenia lang in de kelder van de Juup spelen is inderdaad de droom voor elke club. Jaartje Eredivisie, waar je degradatiekandidaat nummer 1 bent. Heerlijk!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Utca030 +7105
    donderdag 24 mei 2018 om 22:39
    Boekhoorn gaat investeren die gaan terugkomen,in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:54
    Dat roept iedereen al jaren. Boekhoorn is een ‘zuinige suikeroom’ (als dat geen contradictio in terminis is) en zal niet een dusdanige impuls geven dat ze zomaar met kop en schouders er bovenuit steken, denk ik.

    Roda en Twente zullen ook de knip niet dichthouden. En je moet ook nog eens spelers vinden die willen én kunnen. Voor bepaald salaris kom je er altijd wel, maar ja.
    Vind ik leuk
    Dicky +16146
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:51
    Misschien is hij wel een zuinige suikeroom omdat hij weinig vertrouwen heeft in het beleid bij de club. Een aantal jaar geleden investeerde hij wel meer in NEC en nu zorgt hij ervoor dat NEC in ieder geval niet omvalt.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7105
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:39
    Bij Roda moet ik het nog maar zien, of die Rus investeert. Twente moet bezuinigen, NEC komt eraan.
    Vind ik leuk
    ppdf +482
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:37
    Hij is niet zuinig. Maar ook niet op zijn achterhoofd gevallen. Kerel bemoeit zich helemaal nergens mee. Hij stopt er af en toe een miljoentje in. Ik vind het nogal wat. Probleem bij NEC is dat er teveel mafketels met geld lopen die zich overal mee bemoeien. Al die investeerders die zich allemaal belangrijker vinden dan de club. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. En allemaal willen ze hun eigen mensen er neer zetten en aan de touwtjes trekken Dan hebben we nog een groep supporters die bij het minst of geringste op tilt slaan, waardoor spelers niet meer bij het stadion durven te parkeren. De enige die dat niet doet is Boekhoorn. DIe stapt er nooit vol in als als er zoveel mensen niet op 1 lijn zitten. Dan kan hij zijn geld net zo goed gewoon weg gooien. Hij zal NEC nooit laten vallen, maar hij zal hoe het nu binnen de club is nooit een enorme investering doen. Misschien het stadion. Maar dan zal hij er ook iets zakelijks aan over willen houden.
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    donderdag 24 mei 2018 om 23:14
    Hans heeft toentertijd idd wat moois neergezet. Maar dat is wel met enorme financiële risico's gepaard gegaan waar we nog jaren last van hebben gehad. En dit klinkt me tot nu toe ook allemaal iets te rooskleurig. Dus eerst zien, dan geloven.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9559
    donderdag 24 mei 2018 om 23:36
    Tuurlijk hebben wij ook onze problemen, maar die komen niet door Korotaev. Korotaev kan ze juist oplossen indien hij komt. En zelfs met al onze problemen hebben we komend jaar meer te besteden dan NEC, al zegt dat nog niks over presteren natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 23:49
    Alles komt goed....Dus Been....kom maar snel naar Nimwegen
    Vind ik leuk
    ditbennick +399
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:18
    onzin artikel. en geen waarde hechten aan de woorden van Van Delft. Laat hem eerst maar iets bijdragen aan de club voordat hij de boel beinvloedt
    Vind ik leuk
    CPP +578
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:51
    Mocht hij willen. Dat ze Fortuna achterna zouden gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:40
    Wordt veel gezegd en sommigen denken dat deze situatie misschien wel goed zou zijn voor NEC maar ik hou mijn hart vast. Jaren worden er leuke dingen voorgehouden en gezegd dat alles goed komt. Uiteindelijk staan we nu waar we staan en ziet alles er toch minder mooi uit dan ze gezegd hebben.
    Boekhoorn is ook een persoon die elk seizoen NEC wel zou redden maar heeft ook niet kunnen voorkomen dat NEC staat waar het staat.
    Blijft een soort droom dat Boekhoorn de Abramovic van NEC wordt maar tot dusverre is het maar een slappe droom gebleken!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:01
    hebben het dit jaar zelf verkloot, jammer maar niet promoveren was helaas meer dan terecht. Hopen op en dromen van betere tijden. Ben wel in de minderheid maar laat juist Kalezic maar komen, Been heeft keertje alles mee gehad maar is geen enkele garantie voor succes.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:38
    Zou toch voor been of streppel gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:26
    Geef Mario nogmaals de kans om er weer iets van te maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ex-NEC-preses mobiliseert netwerk: 'Kijk wat die charlatan heeft achtergelaten'