'Ik bedoel het niet arrogant, maar Kuyt en Van Persie werden anders ontvangen'

    'Ik bedoel het niet arrogant, maar Kuyt en Van Persie werden anders ontvangen'

    donderdag 24 mei 2018 om 22:34

    Sanharib Malki wilde afgelopen winter dolgraag terugkeren bij Roda JC, maar de Limburgers wilden niet met hem in zee. Dat doet de 34-jarige spits pijn. Hij denkt dat hij van waarde had kunnen zijn in de strijd tegen degradatie.

    Malki maakte tussen 2011 en 2013 furore bij Roda. Een hereniging leek dit seizoen nabij, maar de Syriër wist trainer Robert Molenaar niet te overtuigen. "De trainer liet na mijn eerste training bij de Limburgse tv al merken dat hij niet echt op mij zat te wachten, en dat gevoel is bij mij nooit meer verdwenen", zegt Malki tegen Voetbal International.

    "Eerst miste ik ritme, daarna hoorde ik bij alle testen tot de beteren van de selectie. Ik heb zelfs foto's gemaakt van de meetapparatuur. Supporters wilden me terug, de andere spelers ook, maar de trainer niet", vertelt Malki. "Ik paste niet in zijn systeem. Volgens mij moet je een systeem aanpassen aan je spelers, niet andersom. Ik wilde zó graag, was niet uit op geld, hoefde geen basisplaats. De club en de jongens helpen, dat was mijn doel. Het mocht niet zo zijn, en dat doet pijn."

    "Ik bedoel het niet arrogant, maar Dirk Kuyt en Robin van Persie werden bij Feyenoord anders ontvangen", vervolgt de spits. "Ik ben niet meer zo snel als zes jaar geleden, maar mijn neusje voor de goal zit er nog. Roda had dat heel goed kunnen gebruiken...", besluit hij verwijzend naar de degradatie.

    Plaats een reactie

    donderdag 24 mei 2018 om 22:42
    Feyenoord kun je n iet vergelijken met Roda en die 2 waren gewoon fenomeen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:50
    Feyenoord kan je idd nét niet vergelijken met Roda ;-)

    van Persie en Kuyt zijn natuurlijk van een andere orde.
    Vind ik leuk
    Smash +2940
    donderdag 24 mei 2018 om 23:05
    Klopt, maar dit was ook een fenomeen. En dan beslist zo'n Robert Molenaar dat hij hem niet kan gebruiken. Het gevolg is inmiddels bekend!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:40
    Ego's en politiek he...als dat er niet was...zou de wereld er een stukken beter uitzien vandaag de dag...
    Vind ik leuk
    Kayzer +2665
    donderdag 24 mei 2018 om 23:07
    Vooral van Persie!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:42
    Klopt. Kuyt een echte werkpaard!
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:37
    Met spelinzicht en scorend vermogen....altijd positief....trekt een heel 11tal mee.....
    Als bijvoorbeeld een Ziyech maar de helft hiervan zou hebben....
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:04
    Haha weer iets van Ajax erbij halen he ;-)

    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:54
    Dus dat doe niet MALki
    Vind ik leuk
    Forza u +1474
    donderdag 24 mei 2018 om 22:43
    En Leo van Veen overweegt ook een terugkeer. Wat een nieuws is dit weer.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11179
    donderdag 24 mei 2018 om 22:49
    Glusevic in de spits volgend jaar?
    Vind ik leuk
    Forza u +1474
    donderdag 24 mei 2018 om 22:51
    Ik hoop op harry Dechiever
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:54
    In de wandelgangen hoorde ik ook al de naam Erik Willaarts rond gaan
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2005
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:42
    Loopt die nog rond ergens op een veld :)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    donderdag 24 mei 2018 om 22:43
    Malki heeft nou ook niet bepaald de carrière van Kuyt of van Persie gehad
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15055
    donderdag 24 mei 2018 om 23:05
    En Roda is geen Feyenoord. Wat is je punt? Voor Roda was Malki een topper en oude held!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24010
    donderdag 24 mei 2018 om 22:45
    Malki moet niet overdrijven.. RvP en Kuyt zijn een ander niveau dan onze Syrische vriend. Fit is geen wedstrijdfit! Molenaar zou hem er zo bij genomen hebben als hij iets kon toevoegen.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17471
    donderdag 24 mei 2018 om 22:52
    Ja toch stel je voor dat Robin Nelisse gaat voetballen.
    Vind ik leuk
    remakil +4882
    donderdag 24 mei 2018 om 23:02
    Denk dat hij gelijk heeft... hij had ze echt kunnen helpen..
    Vind ik leuk
    FCKip +510
    donderdag 24 mei 2018 om 23:10
    Harm moest zuinig met zn centen zijn en koos voor de jongeling Ngombo en Avdijaj. Logische keuze.

    Altijd makkelijk lullen achteraf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:56
    Leg dat eens uit? Ik zelf ben van mening dat het vergane glorie is maar wil dat wel bijstellen als dat goed wordt onderbouwd.
    Vind ik leuk
    remakil +4882
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:35
    Hij had en heeft dat neusje voor de goal en het gemis daar aan brak ze voornamelijk in thuiswedstrijden op. Daar had Malki zeker van waarde kunnen zijn en een vet contract hoefde hij niet..
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:39
    Ah, duidelijk. Dan is het inderdaad jammer dat Roda daar niet van heeft geprofiteerd.
    Vind ik leuk
    martinho +845
    donderdag 24 mei 2018 om 23:02
    Roda had alles wat tegen een bal kan trappen wel kunnen gebruiken !!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:00
    Idd wel jammer, al kan ik ook begrijpen dat ze hem niet hebben genomen. Was wel benieuwd hoe het had uitgepakt en natuurlijk mooi als zo'n oude speler terugkeerd. Natuurlijk is Malki geen Kuyt of van Persie, zijn carrière is daar ook totaal niet naar. Maar in zijn tijd bij Roda deed Malki het wel erg goed. Met 25 doelpunten toch nog wel even meer dan de topscorer dit seizoen. Maargoed dit soort lichtpuntjes zijn helaas lang geleden.

    Wie weet dat Molenaar het wel aan durft met Malki in de Jupiler League, na jaren wanbeleid en weer een degradatie raken de tribunes steeds leger helaas. Met Malki erbij komen misschien al die Syrische vluchtelingen eens kijken
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:05
    En begrijpelijk en ook wel jammer dat Malki teleurgesteld is, veel fans hadden hem graag teruggezien. Maar hij heeft wel een kans gekregen en ook een paar oefenduels gespeeld, maar het hier ook niet echt laten zien volgens mij. Nu weet ik ook niet wat er precies is gebeurd maarja. Roda heeft de laatste jaren wel meer vreemde dingen gedaan. Zou Malki graag bij de club zien, in wat voor rol dan ook. Mooie herinneringen in ieder geval !
    Vind ik leuk
    YcB +53
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:41
    Kuyt, van persie en malki. Je kan ze toch onder hetzelfdd niveau scharen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:57
    Op hun eigen niveau wel ja.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:18
    "maar mijn neusje voor de goal zit er nog"


    ja hebt inderdaad een behoorlijke gok!!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26725
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:33
    Een neusje heb je zeker wel.

    Iets voor ajax? Hahaha.


    Jammer. Misschien had hij er wel een paar in kunnen prikken voor ze.
    Vind ik leuk
    Cookee +9642
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:42
    Wel vreemd inderdaad.
    Vind ik leuk
    Koffieee +134
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:36
    Persoonlijk precies het zelfde mee gemaakt. Kom ik terug bij een ex werkgever.. geen staande ovatie helemaal niets !!
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 11:28
    Malki ik deel die mening met jou
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik bedoel het niet arrogant, maar Kuyt en Van Persie werden anders ontvangen'