Heitinga wil revanche en kondigt tweede jaar als trainer van Ajax O19 aan

    Heitinga wil revanche en kondigt tweede jaar als trainer van Ajax O19 aan

    vrijdag 25 mei 2018 om 11:22

    John Heitinga is ook komend seizoen de trainer van Ajax onder 19. De 34-jarige voormalige verdediger had het vlaggenschip van de Amsterdamse jeugdopleiding de voorbije jaargang voor het eerst onder zijn hoede.

    'Trots te kunnen melden dat ik ook volgend jaar aan het roer sta bij Ajax onder 19', schrijft Heitinga op Twitter. 'Morgen seizoensafsluiting tegen FC Utrecht. Volgend seizoen de titel én talentontwikkeling het doel!'

    Ajax onder 19 moest de titel dit seizoen aan het PSV van Mark van Bommel laten. De Amsterdammers gingen na het reguliere seizoen fier aan kop, maar moesten in de kampioenspoule hun meerdere erkennen in de Eindhovenaren. In de UEFA Youth League waren de play-offs, op de drempel van het hoofdtoernooi, al het eindstation. Paris Saint-Germain bleek na penalty's te sterk.

    Heitinga stopte in 2016 als actief voetballer bij Ajax. Niet lang daarna zette hij zijn eerste stappen als trainer.

    Lees meer over:Ajax

    Poll

    Zie jij in Heitinga een toekomstig Ajax-trainer?

    (1647 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 25 mei 2018 om 11:25
    Ik Zie alleen totaal geen trainer in hem, geen uitstraling. Maar goed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:35
    Hij is een beginnende trainer he. Dus ook op dat gebied moet hij zich ontwikkelen. Zou best eens kunnen dat hij geen hoofdtrainer wordt maar een prima assistent?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:35
    Op de foto probeert hij toch van alles uit te stralen... Toegegeven, ik snap wat je bedoelt, niet echt het toonbeeld van een charismatisch, tactisch genie.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:52
    Op de foto zie je Heitinga een taxi aanhouden.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3646
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:36
    Haha
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:44
    Volgens mij probeert als een soort Jomada wat in te stralen op die foto.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29167
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:46
    Ik hoop dat ie heel snel aangesteld wordt als opvolger van Ten Hag....
    Vind ik leuk
    035 +4412
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:57
    Vrije dag Barry.:-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29167
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:58
    Morgen.... oh nee.... zondag....
    Vind ik leuk
    Deck010 +3498
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:26
    Nou....ik maak mijn borst alvast nat.
    Ga maar weer los PSV en Ajax fans.
    Vind ik leuk
    Mauritz +1291
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:30
    HELEMAAL NIETS IN Amsterdam!
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +700
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:52
    Bel een psychiater voor hulp!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1684
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:07
    Zielig figuur
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17842
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:56
    HELEMAAL NIETS IN jouw hersenpan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:30
    Geen idee waarom ajax en psv los zouden moeten gaan op dit topic?
    Vind ik leuk
    Deck010 +3498
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:32
    Let maar op Lechia. Als er in een topic staat dat de een kampioen is geworden en de ander net niet dan weet ik onderhand wel hoe het er hier aan toe gaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:36
    Zelf heb je er ook een handje van he
    Vind ik leuk
    Deck010 +3498
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:38
    Huh? Volgens mij niet hoor, maar ik denk dat je dat zelf graag zo wilt zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:42
    Nee is lastig om kritisch op jezelf te zijn he
    Vind ik leuk
    Deck010 +3498
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:55
    Nee hoor. Ben zeker niet de braafste, maar in dit topic zeg ik niets verkeerd. Ik heb alleen maar gezegd dat ik alweer reacties aan zag komen als 'helemaal niets in Amsterdam" en de reacties daarop.
    Ik heb het idee dat jij echter op alles wat ik zeg een comment wil geven. Ik zeg vooral blijven doen.
    De pot verwijt de ketel.....kijk een terug naar jouw reactie op mijn comment in de topic over Landzaat naar Feyenoord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:08
    Jaja draai et nu maar voor het gemak voor jezelf maar weer even om he...zoals ik zei: tis lastig voor je om kritisch naar jezelf te zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:28
    Dat is ook zo'n wereld wonder word dus weer niks
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:31
    Tikkeltje overrated die Heitinga. Zowel als speler en als coach. En net iets te veel opzichtige tattoos om een Ajax coach te zijn.
    Vind ik leuk
    035 +4412
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:59
    Jij oordeelt dus op uiterlijke kenmerken?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:56
    Dit is een aangebracht uiterlijk kenmerk, de meeste mensen worden daarmee niet geboren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:59
    Een werkgever oordeelt wel vaker op die kenmerken, zou het bijvoorbeeld niet echt passend vinden persoonlijk als mijn dochter les zou krijgen van een leraar met een kop vol tattoos en piercings.

    Terwijl t best leuke en goeie mensen zouden kunnen zijn.

    Tis geen discriminatie, maar toch ook wel een beetje haha

    Ik snap dat je die conclusie zou kunnen trekken. Bedoel echer meer dat bij Ajax een bepaalde type past (misschien is dat tegenwoordig niet meer zo hoor en zo hoort t ook niet te zijn)
    Maar, en ik weet niet zo goed hoe ik dit kan uitleggen als ik eerlijk ben (dus my bad) zo’n type past meer voor mijn gevoel bij Feyenoord of Athletico.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +315
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:52
    De man heeft een WKfinale gespeeld, samen met Gio. Heeft bij grote clubs gespeeld, en dan noem jij hem overrated??
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:19
    Ik noemde hem een ‘tikkeltje’ overrated ja... En hele grote clubs waren dat toch niet echt hè. Al met al blijf ik dus bij mijn standpunt en kan een (overigens terecht) verloren wk- finale mij daar niet van doen afwijken.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +315
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:38
    Atletica Madrid, Ajax. Zijn toch niet de minsten.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 05:12
    Zeker niet de minste nee... Tegelijkertijd het plafond voor Johny Heitinga
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:31
    Helemaal niets helemaal niets in Amsterdam helemaal niets in Amsterdam.
    Hopelijk komen er nieuwe originele teksten nu.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29167
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:47
    Ah joh.... Juup gewonnen.... vrouwen kampioen.... is ook wat, toch?!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:49
    Zeker weten
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:34
    Jullie willen al 4 jaar revanche lach mijn ballen uit de broek ,stelletje clowns,PSV is op moment in alles beter ,gaan jullie nou maar voor de poen
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:39
    Psv is in alles beter ja! Zeker weten!!

    Zelfs de jeugdtrainertjes zijn de beste!

    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:40
    Of jullie geweldige clubarts die er niks van kan
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:43
    Valt wel op dat jou pa graag de kinderen trainde
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:48
    Dribbelkoning... waar doel je op? Je hebt in de gaten dat die viezerik van ajax nog steeds rondloopt op de toekomst! En daarbij concludeer jij nu dat als er een ziek persoon rondloopt dat heel psv daar schuld aan is? Dat wil dus zeggen door die falende clubarts HEEL ajax en alles wat met ajax te maken heeft schuldig is aan de O zo grote fout rondom nouri... ga je mond spoelen man onnozele dwaas
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 11:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:49
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:51
    Doe normaal!
    Vind ik leuk
    035 +4412
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:02
    Misschien kunnen jullie, zij aan zij, de mond spoelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:05
    Leer jij maar hoe en wanneer je komma's moet gebruiken.
    Vind ik leuk
    035 +4412
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:10
    Niets mis mee. Maar handig hoe je van onderwerp verandert.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:20
    Ik heb gewoon gelijk
    Vind ik leuk
    035 +4412
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:37
    Zij aan zij kan prima tussen de komma's. Maar ik vind het goed zo.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +315
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:54
    Ongelijk is een bochel. Quasimodo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:40
    Je vader aan het helpen op het kinderdag verblijf
    Vind ik leuk
    Mokes +115
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:35
    Who is Johnny?
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:38
    O19 volgend jaar een lekker jong ploegje met weer wat meer Hollands talent.

    Zou mooi zijn als Gravenberch tekent.
    Vind ik leuk
    3Bier +6912
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:43
    Dat zou echt zo zonde zijn als die niet bijtekent. Voor wie ben je dan aan het opleiden? Wordt tijd voor nieuwe regelgeving want Feyenoord is ook al helemaal leeggeroofd in de jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21469
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:01
    In de jeugdopleiding begin je natuurlijk wel de jongsten al een goede handtekening te laten ontwikkelen. Als ze dat gewend zijn doen ze dat op commando. Verder zijn er dan geen problemen te verwachten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:05
    Tjah 019 is altijd een jong ploegje
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:11
    Eerstejaars A junioren aangevuld met B junioren is wat anders dan een ploeg 2e jaars A junioren...
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:13
    Hahah ik snapte m al hoor:)
    Vind ik leuk
    3Bier +6912
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:41
    Johnny, echte Ajacied! Die titel kan me gestolen worden Johnny, ik wil elk seizoen weer 3 of 4 nieuwe talenten bij de selectie zien.
    Zoals Cruijff het al aangaf: talentonwikkeling, daar draait het om.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:06
    Jaa ondanks ajax Johnny voor gek heeft gezet aantal jaar geleden
    Vind ik leuk
    3Bier +6912
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:11
    Eerder andersom. Besluit om halverwege te stoppen was een juiste.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +340
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:52
    En daarom is Heitinga geen trainer. Het is eerst talentontwikkeling en dan titel. Maar de titel is natuurlijk belangrijker voor meneertje zelf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:49
    ik gun hem volgend jaar plek 1 met o19 en hoop op mooie plek in UEFA Youth League
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heitinga wil revanche en kondigt tweede jaar als trainer van Ajax O19 aan