Derde aanwinst voor promovendus De Graafschap: aanvaller tekent voor twee jaar

    Derde aanwinst voor promovendus De Graafschap: aanvaller tekent voor twee jaar

    vrijdag 25 mei 2018 om 10:53

    Stef Nijland maakt definitief de overstap naar De Graafschap. De 29-jarige aanvaller tekent een contract voor twee seizoenen bij de kersverse promovendus. De deal is nog wel onder voorbehoud van de medische keuring.

    "We halen met Stef een ervaren speler binnen, die het klappen van de zweep kent. Hij kijkt er naar uit om in Doetinchem te spelen. Wij denken dat een type Nijland goed bij De Graafschap past", zegt manager voetbalzaken Peter Hofstede op de clubsite.

    Nijland begon zijn loopbaan bij FC Groningen en maakte als groot talent de overstap naar PSV. Daar bleef een doorbraak echter uit. Na verhuurperiodes bij NEC en Willem II en een Australisch avontuur bij Brisbane Roar, kwam Nijland in 2013 bij PEC Zwolle terecht. Daar kwam de aanvaller in vijf seizoenen tot 121 wedstrijden en 23 doelpunten. De voorbije jaargang had hij echter geen basisplaats.

    De Graafschap hoeft geen transfersom te betalen voor Nijland, die een aflopend contract had in Overijssel. Hij is na aanvaller Jordy Thomassen van Helmond Sport en aanvallende middenvelder Mo Hamdaoui van Telstar de derde aanwinst van de Superboeren.

    Poll

    Is Nijland goed genoeg voor de Eredivisie?

    (1566 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eddy T67 +1607
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:00
    Leuke speler voor de Graafschap. Heeft zijn belofte als groot talent nooit echt helemaal kunnen inlossen.
    Vind ik leuk
    3Bier +8653
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:01
    Tsja, na Groningen overal mislukt. Enige wat spreekt voor hem is zijn ervaring. Denk dat Serrarens misschien nog wel beter is.
    Vind ik leuk
    Cantona +1023
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:02

    Voor de Graafschap een goede aanwinst
    Vind ik leuk
    zwollie +7500
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:01
    Alleen altijd geblesseeed.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +363
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:54
    Hoezo? Hij heeft heel veel wedstrijden bij ons gewoon gespeeld. Enige probleem is dat hij alleen scored als invaller, niet als basis klant.
    Vind ik leuk
    zwollie +7500
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:15
    Laatste jaar was hij meer geblesseerd, dan dat hij kon spelen.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +363
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:56
    Mwa misschien. Maakt ook niet uit, hij werd toch niet gebruikt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:03
    Topscorer zal hij niet worden, maar brengt voor De Graafschap wel een hoop eredivisie ervaring in het elftal. Leuke transfer voor beide kampen lijkt me.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9066
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:10
    Welkom Stef, maak er een mooi seizoen van. Ervaring en routine is zeer gewenst!!!
    Vind ik leuk
    goekie4 +1664
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:39
    Ik hoop dat jullie een mooi seizoen krijgen. Zou leuk zijn als alle drie de gepromoveerde clubs erin blijven.
    Vind ik leuk
    zwollie +7500
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:02
    Mooie club voor Stef, alleen zo jammer dat hij zo vaak geblesseerd is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:15
    Prima speler die hopelijk belangrijk kan zijn voor de club. Sowieso moeten er spelers bij met eredivisie ervaring dus ben persoonlijk erg blij met Nijland.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31539
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:23
    Prima aankoop,bleef het eeuwige talent. Zonde.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:26
    Heeft de medische staf in ieder gevalook het hele seizoen wat om handen. Nijland raakt al geblesseerd als ie zijn veters strikt
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:26
    Heeft een redelijk seizoen gehad, dacht bij pec in 2014/2015. Daarna niet echt meer opgevallen. Kan desselnietemin een leuke speler zijn voor de graafschap.
    Vind ik leuk
    Glenn0 +58
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:33
    Hmm ik ben niet overtuigd. Hij brengt ervaring mee, dat klopt. Maar gezien de statistieken van de afgelopen seizoenen kan je niet zeggen dat hij het goed heeft gedaan. Een speler als Stef zal toch ook een aardig salaris hebben. Ik vraag me af of de Graafschap dit geld niet beter had kunnen besteden. Maar we laten ons verrassen.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1721
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:38
    Een speler met ervaring? Hij heeft wel de leeftijd dat hij dat zou moeten hebben ja maar heeft toch voornamelijk ervaring in bankzitten....
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:59
    Komt net te kort voor PEC Zwolle, prima aankoop voor De Graafschap.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:59
    Hij heeft ons de JC schaal bezorgt, nooit gezeur als hij wissel was. Kan gewoon goed voetballen en gun hem het beste bij de graafschap.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:33
    Prima speler voor een promovendus .. Denk dat deze spelers nog wel een motivatie heeft om er iets van te maken .. Is daarnaast 29 jaar dus heeft ook de nodige ervaring, bovendien transfervrij!

    Ik denk dat het een best leuke speler kan zijn voor de Graafschap! Tot nu toe erg tevreden met het beleid (goeie spelers uit de Jupiler League halen, of spelers die niet aan de bak komen bij gerenommeerde Eredivisie clubs)

    Ik zou graag zien dat ze Jurjus nog terug halen .. Branco van den Boomen zou een leuke vervanger zijn voor Diemers denk ik. Mwaee van MVV leek mij in de wedstrijden die ik gezien heb ook een prima verdediger .. Wellicht nog een goeie rechtsback / rechter middenvelder. En verder eens zien wat de Graafschap voor ons in petto heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:19
    Die Mwaee ken ik niet, wat voor type speler is dat? Van den Boomen zou als vervanger voor Diemers een topaankoop zijn. Ik zou dan ook nog een verdedigende middenvelder toe willen voegen. Ben bang dat Olijve tekort komt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:16
    Zou een leuke versterking kunnen zijn. Wel beetje raar dat ze nu weer zo'n blessuregevoelige speler halen terwijl dat afgelopen seizoen nog de reden was om mensen geen nieuw contract aan te bieden.(Lammers,Koolhof)
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:30
    Begrijp dit niet zo goed... begrijp Nijland niet en de Graafschap niet.
    Is gewoon geen goede match. Waarom niet naar Groningen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13455
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:52
    Ik vind steffie wel goed bij de graafschap passen, hij is net niet goed genoeg voor Pec maar voor de Graafschap nog wel.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:06
    Ik weet nooit wat hij nu eigenlijk is... is het een spits... nee.
    Is het een 10... nee.
    Maar met een Tadic ... toen was hij nuttig voor Grun, heb je die niet dan heb ik mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:46
    Vlees noch vis.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1665
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:02
    Hij is een goed meevoetballende speler denk voor de graafschap belamgrijk komend seizoen goede keuze voor beiden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Derde aanwinst voor promovendus De Graafschap: aanvaller tekent voor twee jaar