Uithaal naar Kluivert: 'Hij is g*dverdomme net 19. Ik kan echt kwaad worden'

    Uithaal naar Kluivert: 'Hij is g*dverdomme net 19. Ik kan echt kwaad worden'

    zaterdag 26 mei 2018 om 08:26

    Ronald de Boer steekt zijn mening als analist niet onder stoelen of banken. Zo ergert de oud-international zich groen en geel aan het gedrag van Justin Kluivert, die zijn contract bij Ajax niet wil verlengen en op een vertrek aanstuurt.

    "Justin loopt er weleens bij alsof hij alles al heeft bewezen", steekt De Boer van wal in Het Parool. "En hij vindt het gek dat Ajax aan hem wil verdienen? Als Ajax niet probeert te verlengen en hij blijft, loopt hij volgend jaar gratis de deur uit. Iedereen zou Ajax dan voor gek verklaren."

    "Hij kan wel zeggen dat hij een Ajaxhart heeft, maar als hij een mooie transfer kan maken, is hij zo weg en steekt hij het geld in zijn eigen zak", vervolgt De Boer. "Ik vind het allemaal ontzettend kort door de bocht. Hij is godverdomme net negentien jaar. Sorry, ik kan daar echt kwaad om worden."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Godin1 +863
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:31
    Is Kluivert nog niet opgerot? Wegwezen snotgast!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:35
    Iederéén ergert zich kapot aan snotneus Kluivert.
    Hoe eerder hij vertrekt, hoe beter.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:54
    Nee hoor. Ik vind hem wel grappig. (Nog wel) een matige voetballer maar in ieder geval een echte Ajacied. Hij denkt namelijk ook dat hij de beste is.
    Dat is toch grappig?
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:00
    Ook ik vind dat Kluivert zich niet netjes opstelt, maar uiteindelijk is het de fout van Ajax. Zorg als club dat je niet in deze situatie komt. Zo gek is het niet dat je zorgt dat je spelers lang genoeg vastliggen. Als iemand een tweejarig contract heeft als je hem laat debuteren neem je een behoorlijk risico. En als je met een speler in gesprek gaat als hij op het punt staat te debuteren heb je een heel sterke positie: we willen je gaan laten debuteren, daarmee krijg je de kans je te bewijzen. Bij een speler die tot het eerste gaat behoren, als basisspeler of stand-in hoort een beter en langer contract. Teken hier en je krijgt je kans. Vind ik helemaal niet gek. Kortom, slecht geanticipeerd van Ajax.
    Vind ik leuk
    Thilo +2829
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:09
    Ze zijn al 9 maanden bezig om z’n contract te verlengen vriend
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:13
    Lezen vriend. Mijn punt is dat ze dat eerder hadden moeten doen.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1183
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:23
    Nog eerder, dan gaat hij niet tekenen hoor.
    Want het aangeboden salaris is dan nog niet zo hoog, dus wacht hij ook, want dan wacht hij wel tot hij debuteert.
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:26
    Heel simpel, dan wacht je als club met hem te laten debuteren.

    Als je als club je zaakjes op orde wilt hebben dan verleng je gewoon op tijd. Dat gaat zichzelf bewijzen. Let maar op. Ajax zal bij de volgende jeugdspelers die op het punt staan te debuteren zorgen dat ze lang genoeg vastliggen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:31
    Aan de andere kant gebeurd het verder bijna nooit dat ze opstellen alla Kluivertje! Die jongen heeft in totaal 80 minuten leuk gevoetbald in de ED. Ik wens hem veel succes op de bank en dat hij samen met zijn te grote ego lekker keihard op zijn bek gaat! Als supporters kunnen we de naam Kluivert na al zijn leugens en het kussen van het logo moeilijk verdragen. Eerst dachten we zet hem op de bank, maar nee dat zien we hem nog elke week, strikje erom en oprotten en nooit meer terugkomen
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:34
    Helemaal mee eens! Nogmaals, ook ik vind dat Kluivert zich als een ondankbare eikel opstelt. Mijn punt is alleen dat je als club groter en verstandiger moet zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +34636
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:24
    Tegen sommige dingen kun je je als club niet wapenen. In mijn ogen is die dikke spaghetti eter de oorzaak van het misgaan bij verlengen van zowel Tete als Kluivert.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:44
    Makkelijk hem de schuld geven hij heeft een vader als oud topvoetballer die hem kan vertellen wat hij moet doen, en die doet ook niks. Je kan mij niet vertellen dat een 18 19 jarige niet meer naar zijn vader luisterd die alles heb meegemaakt.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:42
    Nou dan vertel ik het je toch maar.....Kluivert Senior heeft niks in te brengen en al zijn raad en adviezen worden ter kennisgeving aangenomen. Ondertussen is de man met de meeste invloed in het leven Peetvader Danny K die een neusje heeft voor geld en ons kleine over het paard getilde mannetje samen met die andere mafklapper heeft wijsgemaakt dat hij het grote toptalent van Ajax is sinds de ontdekking van Johan Cruijff. Deze jongen zal denk ik heel heel hard op zijn bek gaan, en het dan helaas nog niet geleerd te hebben dat je het eerst moet laten zien. Maar over twee jaar kan hij vast wel naar Telstar das ook niet zo ver bij mama vandaan
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 11:45]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:48
    Oké als dit echt waar is wat je vertel, is deze jongen niet goed bezig.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:26
    Is ie ook.. Die graaiende pizzabakker weet precies wat hij moet zeggen om die miljoenen-beminnende kinderbreintjes op hol te brengen.
    De grootste clubs houden een heksenjachht met elkaar voor het mássaal opkopen van alle spelertjes onder de 20 die ook maar een beetje tegen een leren knikker kunnen trappen...
    Puur om de gok te nemen dat ze 'the next best thing' voor 5 jaar vastleggen..

    Koehandel op grote schaal... nee, Mensenhandel, maar dan voor lucratievere bedragen.

    100 jaar geleden is volgens eenzelfde principe, het beroep Koppelbaas, bij de wet verboden.

    Een soort van 'baas'die zélf dikke premies opstrijkt voor het werk wat jij levert, en tegelijk je opdrachtgevers tégen elkaar uitspeelt,o m daar zelf maar zo veel mogelijk aan te verdienen.

    Tegenwoordig vind je dat oude beroep dus terug als 'zaakwaarnemer'. (of Uitzendbureau)
    Vind ik leuk
    JustH +13239
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:48
    Het is heel simpel, iedereen probeert voor zich zelf de beste deal te sluiten.
    Kluivert dus ook.
    We zitten ons hier allemaal te bemoeien met een ander zijn inkomen, eigenlijk is het van de gekke.
    Als ik de keus zou hebben zou ik ook aan mezelf denken. Dat doet Ajax ook en dat doet iedereen.
    Vind ik leuk
    3puntertje +1378
    zondag 27 mei 2018 om 09:13
    Jij snapt echt helemaal niks van een BVO.
    Je roept dingen die volgens jou 'heel simpel zijn' die kant nog wal raken.
    Verdiep je eerst eens voordat je vanalles de wereld in slingert
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zondag 27 mei 2018 om 10:31
    LOL. Als het nergens op slaat, en jij wel precies weet hoe het zit, waarom onderbouw jij jouw reactie dan niet?

    Onderbouw eens iets voordat je van alles de wereld in slingert ;).
    Vind ik leuk
    3puntertje +1378
    zondag 27 mei 2018 om 11:43
    Ik weet er het fijne ook niet van, maar ik doe ook niet alsof dat wel zo is.
    In het bedrijfsleven zijn dingen nu eenmaal niet zo makkelijk als dat jij het doet lijken carl.
    ' ze hadden beter Dit, ze hadden beter dat, ze hadden zus ze hadden zo'
    Makkelijk praten als je er niks vanaf weet.
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zondag 27 mei 2018 om 17:24
    Goed dat je iemand corrigeert terwijl je aangeeft er zelf helemaal niets van te weten :')
    Vind ik leuk
    3puntertje +1378
    zondag 27 mei 2018 om 19:49
    Je kan dus ook al niet lezen. Ik weet er niet alles van maar weet wel dat wat jij zegt onzin is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:56
    Kluivert is Labyrat 2.0
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:01
    Alleen gaat Kluivert wel veel geld opleveren...
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:07
    Dat zou zo maar eens kunnen. Feit blijft dat de grootste rat van allemaal volgend jaar bij jullie speelt.
    Dat zegt ook wel iets over Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:19
    nou nou ..... iemand kan niet veranderen naarmate hij ouder wordt? Ik weet niet precies wat er gebeurt is destijds maar het zit wel diep...Nog dieper als bij Bazoer die bekogeld werd met Iphones....Zou leuk zijn als Labyad de winnende scoort in het PSV stadion, dan gaan jullie met Ipads en tv schermen gooien denk ik :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:38
    Labyrat en de winnende scoren die gozer is al bang als hij Eindhoven op een verkeersbord ziet staan. Bazoer wilde geen cv spelen bij PSV en dacht samen met Ajax dat hij de nieuwe Rijkaard zou worden. Die wordt nog dagelijks wakker met het besef dat hij niet zo heel slim is geweest in het maken van de juiste keuzes.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5368
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:43
    Jij vindt het de grootste rat maar die mening deel ik totaal niet.
    En ook PSV heeft geprobeerd Labyad terug te halen hè, alleen wilde hij zelf liever naar Ajax. Maar het geeft wel aan dat Brands en Cocu geen problemen met hem hebben.
    Hij is ook ouder nu en lijkt verstandiger.
    Ik hoop voor Kluivert dat hij dat ook wordt over een paar jaar.
    Nu is ie dom bezig en moet Ajax het keihard spelen vind ik.
    20 miljoen en geen cent minder. En dat is zonder commissie. Wil Raiola ook geld dan onderhandelt hij maar zelf een hoger bedrag, hij mag alles boven de 20 miljoen hebben.
    En anders speelt Kluivert een jaar bij Jong Ajax
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:20
    Labyrat is een leugenaar in bijna alles wat hij zegt en doet. Dat PSV hem terug zou willen komt uit zijn mond. Hij heeft zich nog bij Utrecht raar gedragen en tot de laatste dag van zijn overgang alles bij elkaar gelogen. Dus of hij verstandig is geworden ik betwijfel het.
    Denk dat Kluivert uitmaakt wat hij gaat doen in de toekomst. Ajax zal wel mee moeten werken. Komt anders alleen maar gezeur van in de selectie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:55
    PSV wilde 'm nog op het laatste moment voor Ajax wegkapen.
    dat zegt ook wel iets over PSV......
    Waar ben je dan in godsnaam mee bezig......
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:34
    Nogmaals dat zegt Labyrat. Die gozer is echt niet meer welkom in Eindhoven. Ik verbaas me er over dat wij niets over Labyrat mogen zeggen. Ondertussen doen jullie hetzelfde met Kluivert. Waar zijn jullie dan mee bezig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:49
    Zal wel waar zijn, wat voor nut heeft het voor deze schitterende voetballer om daar over te liegen?
    Zegt wat meer over rat Brands......
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:24
    Misschien omdat hij van leugens aan elkaar hangt. Misschien wil jij dat niet zien maar overal waar hij gespeeld heeft heeft hij ruzie gemaakt of geprovoceerd. Wat dat betreft zit hij nu wel op zijn plek bij Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:26
    Beetje gefrustreerd, dat het pareltje bij Ajax zit?
    Gaan we forse winst op maken, meer nog dan op Bazoer(12 miljoen!).
    Onze dank......
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:51
    Zeg al daar zit ie op zijn plek.
    Bij PSV is niet één speler groter als de club. Daar draait het om voetbal, presteren en winnen. Zoals het bij een echte voetbalclub hóórt. Dus veel succes met al je geld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:20
    Van daar dat jullie mee mogen doen met het WK van clubs van wege de ahum... eh... grootse prestaties....
    Mee doen?
    Oh, wacht..........
    Dus veel succes met die "prestaties".
    Vind ik leuk
    JustH +13239
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:50
    Wie dan? Je broer, of je neef?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:45
    Nog meer geld? Vind je prijzen winnen niet belangrijker en jeugd doorlaten stromen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:54
    Zeker wel. Maar wij hebben het hier over een ventje wat net 3 weken 19 is. PSV gaat Lammers van 21 verhuren om ervaring op te doen.... Als Kluivert niet wil verlengen moet hij voor de hoofdprijs weg, punt! Ik kan dat gekweel en kussen op het logo niet meer aanzien na dit! Dus is zoveel mogelijk geld binnenharken in dit geval de opdracht.....
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1399
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:45
    Daar heb je wel gelijk in ja.
    Vind ik leuk
    Jozef +34636
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:23
    Over dat verlengen heb je geen gelijk. Daar werd snel over gepraat en bij een bepaalde leeftijd kunnen slechts contracten van maximaal drie jaar afgesloten worden.

    Vriend....;-)
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:27
    Dat wist ik niet. Dat maakt hem een nog veel grotere rat.

    Er wordt vaker gesproken over spelers die transfervrij weggaan, en dat het niet netjes is. Daar ben ik het mee eens, maar mijn punt is dat het uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de club is om dat te voorkomen. Ik wist niet dat in dit specifieke geval dat niet mogelijk was. Thanks voor de info!

    En die ''vriend'', dat was een reactie op de persoon daarboven, die mij vriend noemde ;).
    Vind ik leuk
    Jozef +34636
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:31
    Dat laatste snap ik, ik moet daar altijd een beetje om lachen.

    En ach, ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar ik heb ook maar hier ooit gelezen dat je eerste contract pas op je zestiende kan worden afgesloten en dat dat maximaal voor drie jaar mag zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +13239
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:53
    Ben je een rat als je voor je zelf kiest.
    Verstop dan alle spiegels maar mensen.
    We doen het allemaal!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5368
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:38
    Wat eenzijdig gedacht...

    Hoeveel spelers komen er naar Ajax omdat ze weten dat ze hier snel een kans in het eerste krijgen als ze goed genoeg zijn?
    En hoeveel gaan er nog komen als je ze 'chanteert' dat ze eerst moeten tekenen en verlengen voordat ze mogen debuteren?

    Ajax raakt al te vaak jeugdspelers kwijt maar zo jaag je ze echt allemaal de deur uit.

    De zaakwaarnemers zorgen er wel voor dat een speler niet tekent totdat hij gedebuteerd heeft en een hoog salaris kunnen eisen.

    Ajax doet het maximaal haalbare maar als spelers echt weg willen kan je er alleen maar veel geld voor vragen maar weg gaan ze toch wel
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40369
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:59
    Jij begrijpt het Carl.
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:09
    En loopt ie ook weg, voor nog minder geld... schiet je niets mee op. Plus jonge spelers willen naar Ajax omdat ze weten daar de kans te krijgen, dat draai je dan ook de nek om.

    Tevens is een contractverlenging met salarisverhoging een beloning voor wat je laat zien, dat kan niet als je nog niet gedebuteerd hebt
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:23
    Je moet toch genoeg hebben laten zien om te mogen debuteren?
    Vind ik leuk
    Bergwag +699
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:26
    Klopt, maar om iemand die nog niet gedebuteerd is gelijk een salarisverhoging te geven... stel die jongen speelt een bekerpotje tegen amateurs omdat de coach m in 1 wil zien, maar verder speelt ie niets dat seizoen, moet je m dan al opwaarderen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:36
    Carl is namwlijk zelf ook een mandie aan het stuur zit bij een grote beursgenoteerde organisatie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:41
    Carl is namelijk zelf een belangrijk man bij een beursgenoteerde organisatie. Die weet exact hoe de haasjes lopen he carl ?
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:47
    Klopt helemaal :)
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1214
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:17
    Als cerny geblesseerd raakt en youness ook heb je niet veel andere smaken, hij heeft nu bovengemiddeld minuten gemaakt die hij Andrea niet had gespeeld denk ik. Daarom is het hem nu ook naar het hoofd gestegen. Ik zeg je dat die rioolrat dt ook precies in de kaart heeft gespeeld. En die heb al vanaf november de boot afgehouden met verlengen om naar dit hoogtepunt toe te werken.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:38
    Misschien hadden ze voor zijn geboorte al een voorcontract moeten aanbieden:)
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6040
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:52
    en al die spelers die debuteren en na 1 of 2 wedstrijden er niet meer aan te pas komen, heb je straks 30 man met een lang lopend contract.

    schiet je ook niets mee op[
    Vind ik leuk
    Champ +147
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:28
    Ik vind bijna twee jaar voor afloop van contract de onderhandelingen openen, redelijk op tijd.
    Vind ik leuk
    Nashua +6657
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:24
    Ajax is op tijd begonnen maar ze hadden bij de eerste stagnatie in het onderhandelen hem direct terug moeten plaatsen naar jong Ajax of de bank.
    Vind ik leuk
    Op afstand +257
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:15
    Zo is het en niet anders
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +274
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:52
    Ze roepen al negen maanden "Tekenen bij de stippellijn zodat we je met veel winst kunnen verkopen ", dat is niet onderhandelen...
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:02
    Niet slecht geanticipeerd van Ajax. Je mag spelers onder de 18 jaar nou eenmaal geen langdurig contract bieden (2 of 3 jaar max dacht ik.) aangezien Kluivert net 19 is, zit hij nog in dat eerste contract.

    Ajax wilde het opwaarderen en verlengen en geloof me dan zou hij echt niet omkomen van de honger met dat salaris, maar nee Justin wil boven het miljoen per jaar gaan verdienen.

    Als je zelf zulke eisen stelt dan snap je toch zelf ook wel dat Ajax dan nog wat op je wil verdienen.
    Ajax heeft het geld om er een principe kwestie van te maken, dus ik hoop dat ze dat ook gaan doen.
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:26
    Als hij niet wil tekenen, niet verkopen. Gewoon bij Ajax 1 amateurs op de bank zetten. Kijken of meneer dan nog zo'n grote mond heeft.
    Vind ik leuk
    JustH +13239
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:57
    Wil ik ook wel, 1 miljoen per jaar verdienen,
    Ik denk wij allemaal......dus
    Heeft hij groot gelijk!
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:39
    Het lukt niet altijd. Neem Ayoub. Huilen en ZO dankbaar maar wel gratis de deur uitlopen. Kluivert geeft Ajax nu nog steeds een kans (te)veel geld te verdienen voor een paar jaar opleiden.
    Vind ik leuk
    Carl +3945
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:25
    Ayoub is een heel ander verhaal. Natuurlijk had ik gewild dat hij had bijgetekend, maar hij heeft zich lang en breed terugverdiend met zijn inzet en prestaties.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:28
    Eens maar hetblijft jammer. Al had je er 1-2 mio voor gebeurt.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:06
    Ayoub kon dacht ik in de winterstop al voor een marktconforme prijs weg maar Utrecht koos er zelf voor om hem te behouden.
    Vind ik leuk
    wolfie +552
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:44
    Met de zaakwaarnemers van tegenwoordig worden de voetballers kapot gemaakt. In het verleden bleven ze rond hun 24 bij de club. Nu denken ze nadat ze 1 wedstrijd goed hebben gevoetbald en opgehemeld worden door de pers en analisten dat ze de beste van het team zijn. En dan denken ze nog maar aan 1 ding en dat is geld, dat wordt door hun zaakwaarnemers ingefluisterd. In Europa kijken ze naar de Nederlandse clubs en maken de jonge spelers de kop gek met beloftes maar de jonge spelers beseffen niet dat ze hun carrière om zeep halen door te vroeg vertrekken. Komen op de bank en ontwikkelen zich niet meer verder. Hier kan je als club weinig meer aan doen dan alleen nog proberen te verkopen zodat je toch nog wat geld over haalt. Nederland is alleen nog maar een opleidingslandje voor de clubs uit Europa.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:41
    niet alleen door de zakenwaarnemers word de voetballers tegenwoordig kapot gemaakt. Maar de media doet net zo hard mee zo als je al zelf zegt, ze worden door de media/pers/analisten op gehemeld en dan denken ze dat ze gelijk een goed voetballer is/zijn, en dan willen ze weg omdat ze denken dat ze in het buitenland beter worden. Maar vaak belanden deze jongens op de bank want dan kunnen ze niet tegen hun concurrente op strijden er zou eens een regel moeten komen bij alle clubs dat ze vanaf 20 jaar pas weg mogen bij de club. Zoals Overmars al eerder zei als we zulke jongens van 18 a19 al weg gaan wat heeft het dan voor zin om zulke jongens op te leiden dan kunnen we als Ajax zijnde net zo goed stoppen maar ook ander clubs zouden dan net zo goed kunnen stoppen.

    Maar ik vind wel dat Ajax ook hard to get moet gan spelen vooral tegen zo enen als Raiola want speel jij hard to get tegen Raiola en hij merk dat niet kan winnen dan heb je hem zo in de houd greep
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:53
    Vreemd, was ookniet voor jou bedoeld. Snap niet wat hier mis is gegaan.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 15:53
    oke dan

    ja weet ook niet wat er mis is gegaan zal wel bij VP liggen dan fijne dag nog kerel ;)
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 01:29
    1 ding moet je wel weten, Spelers van 16 mogen in nederland, maar maximaal een 3 jarige contract
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:14
    Dit is weer een voorbeeld van een jochie dat zijn kop gek laat maken door Raiola en dat is eigenlijk heel sneu. Wat ik aan de andere kant wel vind is dat Ajax zijn salaris plafond bij moet stellen. Ze geven vele miljoenen uit aan nieuwe spelers, waarvan ze nietr eens weten of dat wel gaat werken, maar de basis spelers, moeten het met (internationaal gezien) een schijntje doen. Als je nou ergens aan wilt bouwen en niet steeds in dit soort situaties terecht wilt komen, bied die gasten dan iets. Ze lopen naar een tweede rangs club omdat ze daar 2 of 3 miljoen kunnen verdienen, daar draait het uiteindelijk toch allemaal om? Het gaat allang niet meer om het sportieve gewin, want ze gaan graag voor 2 of 3 x wat ze bij Ajax verdienen een paar jaar op de bank zitten.
    Vind ik leuk
    JD85 +577
    donderdag 31 mei 2018 om 16:09
    Dan snap je er toch helemaal niks van?
    Een 18-jarige speler (vorig jaar was hij nog 18) die zichzelf nog niet bewezen heeft ga je geen contract aanbieden voor 5 jaar, tenzij de potentie er van af spat, iets wat in Kluivert zijn geval gewoon niet aan de orde is.
    Vervolgens heeft hij een paar leuke acties laten zien, en een paar knappe goals gemaakt, en wilt zijn werkgever hem hiervoor belonen met een verbeterd contract voor een langere verbintenis aan te gaan, een geste van Ajax waar vertrouwen naar de speler van af straalt.

    Dat deze kleuter die net zijn fopspeen heeft weggegooit dan vervolgens weigert bij te tekenen omdat hij zichzelf naast Ronaldo, Messi en Neymar plaatst, is dat werkelijk de schuld van Ajax? Zij proberen al bijna een jaar lang zijn contract te verlengen.

    Ik snap gewoon die hele Kluivert niet. Hij maakt zichzelf echt onmogelijk in Amsterdam. Als Ajax het gewenste transferbedrag niet krijgt, zal hij een jaar lang op de tribune moeten toekijken hoe zijn marktwaarde verder naar beneden afzwakt, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het salaris wat Ajax hem heeft aangeboden eigenlijk helemaal zo gek nog niet is voor een 19 jarige speler die eigenlijk alleen nog maar heeft bewezen dat hij zijn eigen veters kan strikken.
    Er is namelijk geen enkele club die hem na een jaar op de tribune een salaris gaat aanbieden van ruim anderhalf miljoen, iets wat hij nu via Mino Raiola eist van Ajax.

    Ajax moet het gewoon keihard spelen met deze knaap en hier voor eens en voor altijd een voorbeeld naar de rest stellen. Het zal vervelend zijn voor Kluivert, maar dit heeft hij zelf gewild. Volgend jaar opstellen is ook geen optie meer want ik vermoed dat hij vanaf de warming up tot het laatste fluitsignaal uitgejouwd zal worden door het gehele Ajax publiek (en dat is nog terecht ook).
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:28
    Ik zou willen dat ik zo’n simpele humor als jij had.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:59
    dank je wel voor je sarcastische compliment
    Vind ik leuk
    companen +884
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:34
    Dat heet zielig
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:01
    zielig heb je zelf al eens bekeken in de spiegel dan zie je pas wat zielig is
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:53
    Hij is zeker niet de beste Ajacied. Maar wel beter dan elke Utrecht speler. hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:55
    Ik ben blij dat je er zelf om moet lachen. Uiteindelijk gaat het om het team en niet het individu.
    Vind ik leuk
    JustH +13239
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:44
    Hij niet alleen, buitenlandse clubs ook wel.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2152
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:47
    En het leuke is, Ajax verdient er nog een leuke cent aan ook 25 a 30 miljoen. voor een zeer matige speler cces ermee, geef je mama wat geld (dat heeft ze wel nodig) en het is over met je carrière op je je negentiende. Tel uit je winst en rot op uit Amsterdam. Kom hier noooit meer ididoot.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:48
    Geef Kluivert eens ongelijk. Tuurlijk wil hij nú een stap maken. Het is een gruwelijk gehypte voetballer die zijn naam mee heeft. Een mooie transfer komt er nooit meer van als hij het niet nú doet.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:30
    Ajax zou eens léf moeten tonen, en een statement maken; Kluivert nu een spreekverbod opleggen mbt een mogelijke transfer, ivm alle negativiteit die ontstaat, dan wel de media-hetze.

    Trekt Justintje, of zijn waarnemer Raiola nog een keer de waffel open in de Media, heb je de reden om hem per direct te ontslaan.

    "Kapitaalvernietiging', hoor i kdan... Nee, Dit kost je nu 1x wat geld voor deze kut-snotbek, maar je leert Mino Raiola etc, dat je gewoon NIET met je laat fucken.

    Kluivertje wil zelf zo graag voor GELD voetballen en z'n carriere om zeep helpen, nou, Overmars,,.. doe wat je niet laten kunt, en 'geef em dat zetje'... Laat em op zn BEK gaan dan:

    Contract ontbinden straks (ja, issie transfervrij.. maar wie heeft er nu zin, of beter gezegd: Wie legt er nu grof geld neer voor een twijfel/probleemgevalletje? :P ^^), en met een oneervolle vermelding, via de achterdeur vd Arena, het Stadion uitschoppen..
    Verwaand, misselijk PIS-ventje, die Justin Kluivert.

    Als Groninger heb ik mijn sportieve afkeer naar Ajax, zoals gewoonlijk, maar het is nu door deze Justin Kluivert dat ik een HEKEL begin te krijgen...

    Maar voor hoever ik weet delen zelfs de Ajacieden ZELF die mening nog met me..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:42
    Die jongen is 19 en op je 19e is je omgeving heel bepalend...Ratjola en co
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:50
    Beste Vp is het waar dat elke keer Waneer het over kluivert gaat een jullie Orgasmen krijgen ........bij de Redactie je leest tegenwoordig elke dag niet veel anders meer dan over deze jongen :0) neem me niet kwalijk :0)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:59
    Orgasmes..... je hebt er niet veel ervaring mee denk ik ;)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:02
    Nou ik lig hier elke dag lekker naast me vrouwtje dus met Orgasmes red ik me eigenlijk nog net prima mee:0)
    Dankje wel voor je medeleven dat waardeer wel :0) hahaha;)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:08
    Je hebt toch zeker geen seks met je eigen vrouw hoop ik he?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:19
    Hey Fritz ben je uit de doden opgestaan jongen ik wist niet dat dat kon tegenwoordig.....
    Trouwens tussendoor als je dood ben kan je toch al helemaal geen sex hebben tis toch raar dat je mij dat vraagt dat je hoopt dat ik geen sex heb met me vrouwtje ;)
    Dan zou ik eerder aan jouw denken dat jij sex te kort komt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:42
    Nou dood of niet, 1 ding weet ik wel. Ik zou nooit sex hebben met mijn eigen wijf, schei ff uit aub. Zoiets doe je gewoon niet

    Ps jouw is een bezittelijk voornaamwoord
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:03
    En "me" niet.....
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:33
    Meestal zeggen mensen wij hebben een vrouwtje als het over hun hondje gaat! maar dat hoop ik toch niet in dit geval!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:50
    Mooi dat je zelf toegeeft dat je sex hebt met dieren
    In jouw geval zou ik het niet zou gek vinden blijkbaar een gezonde zaak.
    Maar mij niet gezien.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 09:51]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:54
    Ik zie dat nergens staan hoor, maar je schrijft steeds behoorlijk onsamenhangend en zo zul je het dan ook wel begrijpen!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:25
    Je ziet het nergens staan dus je begrijpt niet eens wat je zelf typt
    Zou eerder zeggen dat jij onsamenhangend praat want iedereen weet wat het woordt vrouwtje betekent en is heel normaal.
    Maar in jouw geval niet jij vergelijkt vrouwen met Honden.
    Ik heb medelijden met het Riag ze zullen het wel druk hebben met patiënten zoals jouw ;)
    Vind ik leuk
    Amateur +2
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:25
    Leer Nederlands
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:29
    En jij sterf !
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:05
    Godin1 heeft de ,of hebben die eikels de Boer niet het zelfde geflikt !!!!!!1 VP en dan nu g.v.d voorop !!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:13
    ¨Godin 1 die de Boertjes vertrokken ook via de achterdeur !!!!!!!!!!!!!!! Ronald krijgt dementie denk ik !!!!!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:17
    Die hebben linksom of rechtsom meer aan Ajax toegevoegd dan heel Kluivertje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:28
    het gaat er niet om hoe of wat !!! Ronald zit nu te vloeken over Kluivert ,maar hij vergeet dat ze via hun ex schoonvader hetzelfde hebben gedaan . wattenstaafje,prettige dag nog
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:36
    Na 12 jaar trouwe dienst en wat vage afspraken die over en weer niet zijn nagekomen.

    Maar ook jij een mooie zonnige dag toegewenst.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18137
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:30
    Mag ik jullie wel helpen herinneren dat de gebroeders de Boer het bij Ajax op een conflict hebben laten aankomen, om naar Barca te kunnen.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:57
    Dit gaat tot en met September door, wen er maar aan haha. Ik deel jouw mening btw
    Vind ik leuk
    Gerro +5806
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:54
    Ajax heeft geld genoeg en zou volgens Kluivert alleen maar aan hem willen verdienen. Dan zou ik zeggen jij vertrekt niet en mag volgend jaar voor niets weg na een seizoentje als reserve van Ajax 2
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:47
    Had Locadia destijds toch gelijk :)
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10438
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:31
    Hij heeft gelijk, maar is hij echt vergeten wat hij Morten Olsen geflikt heeft? De club zal nog wel maar dat was ook een judas streek.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:39
    Maybe... Maar hoeveel en hoelang hebben de boertjes Ajax geen dienst beweze? En Barca klopte aan... Voor Kluivert was er nog geen club
    Ik vind jou vergelijking niet passend... Al heb je wel een punt
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10438
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:45
    Is ook zo, maar dan zou hij hier beter niet te veel over moeten zeggen. Achteraf hadden ze ook gelijk maar Olsen loopt nog steeds met een mes in zijn rug rond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:50
    Ben het met je eens... Maar is geen vergelijkbare situatie
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:00
    Wat een onzin zeg, was wel een verschil in leeftijd en ervaring of niet?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10438
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:08
    Goeie openingszin. Ik zeg toch dat hij wel gelijk heeft. Het zou alleen beter klinken als bijvoorbeeld Klaassen zoiets zou zeggen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3210
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:40
    Wat heeft dat er mee te maken? Bovendien was De Boer toen reeds 28 jaar oud.
    Vind ik leuk
    Snuck +495
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:40
    Pffffff dat is vast heul lang geleden.
    Vind ik leuk
    3Bier +6921
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:32
    Eindelijk weer eens een topic over Kluivert....
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:33
    Ronald de Ajax analist, het komt me bekend voor ,vraag het mona want mona weet raad . Wat een droeftoeter.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:33

    Haha, dat juist hij er iets van moet zeggen;

    Eind 1998 kregen Frank en Ronald de Boer een conflict met de clubleiding. Ze ontvingen een aanbod van FC Barcelona waarbij hun salaris in vergelijking met hun Ajaxloon vervijfvoudigd zou worden. Ajax weigerde het tweetal te laten gaan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:37
    Dat was misschien niet erg fraai, maar de De Boertjes hadden alles al bewezen, waren al topvoetballers.. Kan je van Kluivertje niet zeggen..
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:39
    Hij heeft het ook over een ajax hart. Dat is gebleken dat hij die heeft door een arbitragezaak te starten!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:59
    Tja, soms moet je dingen doen die je eigenlijk zelf niet leuk vindt..
    Ze konden er goed op vooruitgaan heh, sportief en financieel..
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:38
    Prima, maar dan niet over een ajax hart beginnen terwijl hij die zelf ook niet heeft.
    Vind ik leuk
    mazu +1540
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:37
    Nogmaals, de Boertjes waren toen 28 jaar en wilden zeer begrijpelijk nog een keer naar het buitenland. Als Barca dan langskomt is de keuze niet zo moeilijk toch? Een groot verschil met die puber Kluivert die nog niets heeft bewezen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:41
    En wat is er van geworden een werkloze trainer ,en een mislukte analist.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:46
    Volgens mij heeft hij nog nooit de ambitie gehad om trainer te worden......

    Edit: Oh je hebt het ook over Frank (dat ontging mij even).
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6213
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:53
    Doe normaal man... Die gasten hebben top gepresteerd tijdens hun carrière.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:56
    Veel meer dan jij ooit zal worden..
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:25
    Kan jij niet zeggen want je kent me niet .
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:39
    Nou willen we het weten ook Kees?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:42
    Hij heeft wel wat bewezen:
    Hij kan al fietsen zonder zijwieltjes!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6213
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:52
    Ja... Dat was ook erg onsympathiek van Ajax... Na de Europese successen vloog het hele spul uit (ging Kluivert niet voorop?) en die 2 zijn in het belang van de club gebleven. Dan moet je ze vooral zo'n kans niet gunnen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +3092
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:33
    Hoef ik volgend jaar niet meer in Ajax shirt te zien. Ziyech steekt niet onder stoelen of banken dat hij voor geen enkele club clubliefde heeft, Dat heb ik dan altijd nog liever dan zo'n arrogant mannetje dat doet alsof. Kusjes op het logo enzo bah bah.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:41
    En uit de eigen jeugd! en dat vind ik nog wel het ergste gewoon je hele opleiding bij Ajax gehad en er niks tegenover zetten!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +3092
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:56
    Juist. Maar ja dat krijg je met zulke jongens, Door papa een voetbalcariere.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:34
    Dat is de macht van geld, mentaliteit en voetbal makelaars die allemaal gratis en snel geld willen verdienen in de al kang verrotte voetbal wereld sinds het bosman-arrest. Waar is de Uefa en Fifa en de staat die kinderen horen te beschermen tegen dit soort handel. Wat een wereld.
    Vind ik leuk
    baboushka +1174
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:43
    Beschermen? Kluivert wil helemaal niet beschermt worden, kiest er bewust voor. Maakt zelf die keuze en wil snel cashen, dus mooi laten gaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:58
    Daar ben ik het met jou eens en verkopen tegen de hoodste prijs. Anders training amateur ajax en geen wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:27
    15miljoen en een doos bananen erbij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:14
    Vuile flikker stop die banaan in je reet
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:39
    Idioot
    Vind ik leuk
    Vato75 +2083
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:35
    Gozer ken er niks van man mis je helemaal niks aan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:36
    Amen Ronald..
    Vind ik leuk
    Eddepet +43
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:36
    De Boertjes deden vroeger hetzelfde met hun “Ajaxhart”. Leeftijd zegt niets meer tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    mazu +1540
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:39
    Leeftijd zegt alles, wat een domme reactie. De Boertjes waren toen notabene 28 jaar en hadden al de CL gewonnen met ajax
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:40
    En hun ajax hart stond even stil op dat moment?
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:44
    Nah, na een behoorlijk aantal jaartjes bij Ajax te hebben gespeeld, kregen ze de mogelijkheid naar Barcelona te gaan, voor iig een 5-voud aan salaris.
    Het meerendeel van het '95-succesteam wás toch al weg, dus ja, had ook een mooi moment kunnen zijn, maar Ajax wílde niet meewerken.

    Het is iig niet te vergelijken, de broertjes de Boer, of.. Justin Kluivert nu.
    Wat de De Boertjes bij Ajax hadden gepresteerd, paste al niet meer in 1 prijzenkast, en de prestaties van Justin Kluivert, kun je met een merkstift op een Post-it kwijt
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:49
    Waar het mij omgaat is dat de boer lukt over een ajax hart. Dat heeft hij ook niet, anders start je geen arbitragezaak. Daarbij hebben alle voetballers met hun volle verstand een contract getekend en als ze daar aan gehouden worden moeten ze niet zeiken. Andersom geld dat voor een club ook, als je een speler een contract van 4 jaar aanbied en hij tekent dat niet lopen als hij dan na afloop van het contract weg gaat.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:55
    Dat is een tikje hypocrisie, ben ik met je eens, maar... het is ook een tikje uit verband getrokken in de generalisatie.

    De de Boertjes zijn idd ook met heibel bij Ajax weggekomen... De keerzijde van die munt zegt toch: Tegen die tijd wás de hele ruggegraat van het succesteam'95 al weg: waarom mochten Frank en Ronald niet nog een buitenlands avontuur aan hun carriére toevoegen. NB ze kregen een 5-voudig salaris geboden, en de sportieve ambities van Barcelona waren toch ook tórenhoog.

    Beide spelers hadden er al een aantal jaren-staat-van-dienst opzitten.
    Dat staat dus niet in contrast met snotneustje Kluivert zijn magere Palmaresje,...

    Maar deze man is idd niet de handigste om dit zo hard uit te spreken.

    Als bv een Jari Litmanen dit had gezegd, dán was het een glashard feit geweest.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:39
    Als een buitenlandse club er in trapt voor vele miljoenen ,benzine geld meegeven.
    Vind ik leuk
    Bartho +207
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:39
    Hij komt net kijken, nul prijzen en zich al zo laat leiden door zijn zaakwaarnemer. Op deze manier zorgt hij ervoor dat die zelf heel veel shit over zich heen krijgt. Teken lekker twee jaar bij, blijf nog een jaar bij Ajax voor je ontwikkeling. Blijf die vrolijke kerel. Als je dan goed presteert ga je door de voordeur weg met een goede bagage. Daarnaast help je dan ook je cluppie die jou hebt geholpen je zo te ontwikkelen. Weg met alle negativiteit!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:40
    Hij wil gewoon naar een andere werkgever toe, net als duizenden mensen die overstap maken, heeft het niet naar zijn zin bij Ajax, dat kan gebeuren en hij is niet de enige.
    Ik gun Kluivert ook een andere AD en Trainer.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:48
    Ik gun kluivertje een high-five...
    In zn verwaande smoel...
    met een bureaustoel! :D

    Wat heeft dit papventje nu meegemaakt of gepresteerd dan? Puur om het GELD zit hij nu te drammen en te janken...

    Ajax zou zich harder moeten opstellen tegen dit soort praktijken: Dit is puur Raiola die aan het rotzooien is.

    Ajax moet Justin Kluivert nu een spreekverbod opleggen ivm alle negativiteit die nu ontstaat, en dan mógen ze dat best doorgeneraliseren naar de uiterst vervelende sfeer die vorig seizoen met Nouri is ontstaan bv, en dat de club, dus uit professionele overwegingen, dergelijke berichten dus bínnenskamers wenst te houden.

    Justintje, en Mino houden hun waffel toch niet, dús heeft Ajax dan een grondige reden om dat laaste jaar van het contract, gewoon te ONTBINDEN, en Kluivertje er UIT te schoppen...

    Ja, dan 'is hij transfervrij', maar welke topclub wil er dán nog dik geld neertellen voor een probleemgevalletje?

    (En ja, dat kóst Ajax dan nu een transfersom voor Kluivert: Het scheelt Ajax een volgende keer als die maffioso van en Raiola weer eens iets meent te moeten flikken, want met deze streek zaag je Raiola de financiele poten onder zn stoel weg natuurlijk :P)

    Ajax HEEFT het geld om dit te flikken.. ik zeg: TOE maar even dan!!

    Ajax is zo'n grote club: Laat maar eens zien hoe zulke GROTE kloten Ajax heeft! ^^
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:57
    Nogmaals, allemaal onzinnig drama.
    Ik gun iedere talentvolle speler een club met een beter beleid, ik kan mij heel goed voorstellen dat na 4 x niks ( grote club ? ) het gesol met Trainers ( met name Keizer ) en het domme gedrag van v.d. Sar en Co in het algemeen, je elders wil gaan kijken.
    Kluivert wil net als duizenden andere eens kijken hoe het is om bij een andere werkgever aan de slag te gaan, prima toch ?
    Kluivert happy ( of niet ) en Ajax 25 miljoen rijker, leuke investering geweest dus voor 8 jaar opleiden, zijn ze bij Feyenoord jaloers op hoor.....
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:18
    Zeker wel, maar niet op déze manier. Dit heeft niks met carriére te maken. Ja de carriére van Raiola! Die jonge Kluivert is zo naief om er in te stinken, want Raiola heeft de macht van het Kapitaal op zn hand.

    Het zijn wel deze Raiola's die een echte prijzen/salarissen-oorlog hebben ontketend in de voetballerij, en deze heren boeren daar maar wát goed bij, mbt de premies de ze zichzelf toeschrijven.

    Clubs moeten zich hier harder tegen verweren. Als Kluivertje meer waarde hecht aan de mening van een Raiola, dan de intenties van de voetbalclub die hem NB groot heeft gemaakt, dan is het zijn eigen ondankbare loon toch?

    Ajax zou Raiola hier wel een zware hak mee zetten: een signaal afgeven!

    Maar mbt je slotzit: 'Wil eens kijken hoe het is om bij een andere werkgever aan de slag te gaan'.. HIJ IS NEGENTIEN!!!!

    Wat de fuck wil die snotneus nu dan? Laat em eens een JAAR goed presteren bij Ajax-1, dát heeft hij nog niet eens gedaan.

    Bagattalliseer het maar, maar het zijn precies dit soort praktijkjes die het de minder grote clubs, steeds onmogelijker maken om spelers te behouden...

    Als zelfs een AFC Ajax, dankzij de capriolen van Raiola, hun 'eigen Justin Kluivert': 'Kind vd Club'? Niet eens kan behouden, wat voor wereld voetballen we dan nog?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:14
    We leven toch in een vrije wereld....?
    Je doet net of Kluivert het eigendom is van Ajax, de onmondige slaaf, wat een onzin.
    Die jongen wil gewoon verder kijken en na alle onrust, conflicten, niks winnen kan ik mij voorstellen dat spelers het wel gezien hebben.
    Hij heeft 100% recht op een andere carrière.
    Lukt het niet "elders" doet hij een stapje terug, hij is 19 "so what" ? lekker proberen / leren gewoon.

    Voorts leg je de schuld waar hij niet ligt.
    De schuld ligt niet bij Raiola of welke makelaar dan ook.
    De oorzaak van de omstandigheden ligt gewoon in het feit dat er gigantische bedragen omgaan in het voetbal,
    er wordt door de commercie een Tsunami van geld ingepompt en dat geld moet ergens naar toe.........
    De spelers en clubs verdienen nog het meest, niet de
    makelaars, maar alle partijen ( 3 ) vullen hun zakken !

    Het is niet leuk meer, mee eens: maar de enige die hier verantwoordelijkheid zouden moeten nemen om de geldstroom en de aanverwante gevolgen in goede banen te leiden zijn de FIFA en UEFA.
    En want doen die.....? N-I-E-T-S.
    En waarom niet.......omdat ze net zo inhalig zijn als de Clubs, de Makelaars en de Spelers. ( 1 pot NAT )
    Maar er is wel een oplossing hoor: gewoon minder voetbal kijken.......;) :(
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:24
    Sorry, maar je analyse over Kluivert slaat nergens op hé:

    'Na ALLE onrust, conflicten, niks winnen".... Jezus,, die vent heeft 1 jaartje bij het eerste gezeten nu...Wat nu 'alle'?.. Alle wát?
    (een van Tempo-Team zeker: het waren 2 hele mooie dagen.. :p)
    Zet maar op een voetstuk neer, en geef em maar een platform,,, je zult zien wat voor gevolgen dat heeft voor de gemiddelde mentaliteit zo.

    Een snotjongen van 19, die zó zit te drammen om anderhalf miljoen salaris per jaar, moet gewoon een flink pak op zijn ondankbare sodemieter hebben...

    En die Raiola dr bij...

    UEFA/FIFA: 1 corrupte bende, dat weten we ook wel. Dus daar hoef je niet van uit te gaan. Clubs zullen zélf met een initiatief moeten komen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:49
    Precies, Kluivert is niet schuldig dus aan die rotzooi bij Ajax !
    Ze rommelen maar wat aan, gaan vechtend over de vloer die ex profs van Johan, Ajax vult haar zakken en presteert sportief helemaal niks in die lullige Ed met de meeste poen !
    Wie vult hier nu de zakken en laat de supporters en spelers inclusief de sponsors in de steek ?
    En dan ga jij je frustraties en misschien wel jaloezie afreageren op een jongen die op zoek is naar een leuk(er) alternatief.
    Kluivert moet zijn gang gaan, de Ajax leiding ontvangt goed geld en moet nu eens orde op zaken stellen en een elftal creëren wat eindelijk eens Kampioen kan worden.
    De Ajax leiding faalt, niet Kluivert.
    Vind ik leuk
    Hammie +1065
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:40
    Kluivert heeft groot gelijk, nu je zakken vullen.
    Voetbalwereld is nu gek.

    Straks zware blessure en niemand wil je meer.

    Ook 020 dan niet...
    Vind ik leuk
    Renelas +163
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:48
    Ja laten we de gekkigheid gaan voeden. Zo krijg je steeds meer spelers die zonder hart spelen en alleen voor de poen. Die jongens moeten leren hoe de wereld echt in elkaar zit en zich niet laten leiden door de media hype en wat verkwanselde agenten tegen ze zeggen. Als je jezelf hebt verwezen kan je je carriere en ambities beter samen brengen als iemand die nog te weinig heeft laten zien. Het kan Kluiverts carriere net zo snel kapot maken.
    Vind ik leuk
    Hammie +1065
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:44
    Klopt helemaal, maar dan wel met z’n zakken gevuld.

    Wat zouden wij zelf doen als we de keus hadden? Het zelfde toch...

    Je ziet het zelfs bij de amateurs bij mijn plaatselijke club krijgen sommige spelers 25000 tot 30000 per jaar.
    Tot dat er een club komt die zegt 40000 dan zijn ze weg.

    Het is jammer en club liefde is er niet meer.

    Maar ik begrijp ze wel... blessure en je hebt niets.

    Jongens studeren ook of willen een huisje kopen...
    Vind ik leuk
    Renelas +163
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:33
    Natuurlijk, je wilt er zoveel mogelijk uit zien te halen maar die jongens kunnen moeilijk klagen over hun loon en ze zitten al tegen de top aan. Dan moet je proberen continuiteit zien op te bouwen en op en top prof worden. Blessures kan iedereen treffen, maar als je voetbalt om te leren en te groeien leer je daar ook mee om te gaan ipv alleen maar zakken vullen en als het dan misgaat voel je je zielig en alleen, de stap was te groot...
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:27
    Ajax laat je zo vallen
    Kijk naar dolberg
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:41
    En terecht
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8666
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:41
    Verkopen en dan zijn we verlost van dit irritante mannetje
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:43
    Eerste bericht Kluivert is binnen

    Nu de Ligt, dumfries, Angelino Overmars en brands nog. Oja... Aadje mos komt ook... Is zaterdag
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:51
    Je vergeet de Broertjes vd Kerkhof, Sjakie Swart, Kromme Willem....

    En wellicht dat Johan-Sigaar, Genée, en die gekke Gijpvogel ook nog iets te melken hebben :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:43
    Moet de Boer zeggen. Was hij niet degene die samen met zijn broer bijgetekend had maar toen een rechtzaak aanspande om ajax te kunnen verlaten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:44
    En hoe lang hadden zij toen voor Ajax gespeeld?
    Vind ik leuk
    Hammie +1065
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:46
    En zakken vullen in Qatar
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:43
    Nog even, en Kluivert voelt zich zo miskend door Nederlanders dat hij er ook voor kiest om voor Marokko uit te komen. Ga dan lekker terug naar Istanboel, joh.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:44
    Zo is dat Ronald. Kluivert zijn Ajaxhart klopt net zolang als zijn contract.
    Vind ik leuk
    Dezeun +3452
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:44
    Maak je niet zo druk Ronald
    Slecht voor je hart
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:47
    niet gepast Mss maar het rommelt aan alle kanten in Amsterdam.
    Hij zal Wss niet de enige zijn die vertrekt op te jonge leeftijd .
    De sfeer schijnt ook niet te zijn wat het moet zijn ! Dat zijn allemaal ingrediënten die zulke keuze’s bepalen.
    Dus ook die geldwolven die het ( beleid voeren moeten ophing vingers worden getikt .
    De één na de ander wordt afgeserveerd of vertrekt zelf .
    Vind ik leuk
    Foebele +51634
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:47
    En terecht, helemaal mee eens, goed dat het gezegd wordt.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2288
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:48
    Maak je liever druk om alle mensenrechten en bizarre omstandigheden waarin werknemers in Qatar moeten werken om die stadions te bouwen voor het WK wat jij zo loopt te promoten.
    Vind ik leuk
    Pimman +2653
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:51
    Ja hóór daar zijn we weer!..het Kluivertnieuws. De verwachting is vandaag nog een de Ligtnieuws.. en dan nu nog het weer; het wordt een prachtige zonnige dag tot ziens bij het volgende KluivertdeLigtnieuws: fijne dag nog..
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:14
    Je hoeft het niet te lezen hoor ! Ik begrijp dat geklaag elke keer niet het is voor een heleboel mensen namelijk wel interessant om te weten hoe dit verder afloopt .
    Vind ik leuk
    Pimman +2653
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:18
    Je zal het toch eerst moeten lezen alvorens commentaar te kunnen geven.. het is een beetje overdone hier.. groeten van een mede-Ajacied
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26780
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:52
    Wie hekelt hem nou niet...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8441
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:54
    Jammer dat hij niet meedeed in Eindhoven tijdens kampioenschap ! Hij is er helemaal klaar voor hahahaha ja Rutje
    Vind ik leuk
    Gudoeman +261
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:55
    Gevalletje labyad... vroeg willen vertrekken en eindstand beland hij na tal van verhuur periodes bij NAC. Ajax moet gewoon meewerken hij gaat spijt van krijgen 😌
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    Wimke +14
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:04
    Dat ouwe Kluivert deze sjambek niet een keer ernstig toespreekt. Walgelijke ventje
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:26
    Ben je jaloers!!!
    Vind ik leuk
    Wimke +14
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:09
    Nee
    Vind ik leuk
    Rene80 +1997
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:11
    Vp heeft aandelen kluivert of zie ik het verkeerd..
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2230
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:19
    Tja, dan haalt de historie De Boer wel in. De speler De Boer die zelf staakte bij ajax omdat hij een overstap wilde....
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +713
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:44
    Wel nadat hij Ajax talloze prijzen had bezorgd! Kluivert heeft Ajax geen enkele prijs gegeven.
    Vind ik leuk
    Pimman +2653
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:23
    Ja je hebt nog gelijk ook Kim Jung.. zou je bijna vergeten aar Barcelona!.. onder Morten Olsen dacht ik.
    Vind ik leuk
    jeepee +783
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:22
    Iedereen weet wat het best voor hem is, behalve hijzelf: geld verblind.
    Vind ik leuk
    mvv1902 +10
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:33
    "steekt zijn mening als analist niet onder stoelen of banken" "ergert de oud-international zich groen en geel" en dat allemaal in een stuk van 200 woorden... Schrijf dan niets..
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +713
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:43
    De Boer heeft 100% gelijk! Wat heeft Kluivert Ajax gegeven? Een paar doelpunten in nuets zeggende wedstrijden. Als dat je Ajaxhart is dan liever opzouten!!
    Vind ik leuk
    hantayo +974
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:46
    Hij kan ons misschien verrassen. Hij loopt over van zelfvertrouwen, het zou me ook weer niet verbazen als ie wel slaagt, hij is een type die beter speelt en wordt met meer aandacht en bewondering (ja, beetje narcistisch).
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:00
    Helemaal gelijk heeft Ronald het is te gek voor woorden maar goed laat hem maar lekker gaan en minimaal 20 miljoen euro vragen.
    Vind ik leuk
    El torro +248
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:01
    Die jonge gebruikt l.s.d.mafketel Hij denkt dat hij messi is volgens mij
    Vind ik leuk
    Bals +385
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:02
    Ten Hag en Kluivert......geen goede combinatie, dus kijkt Justin buiten de deur.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1707
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:02
    zegt de boer die niet wist hoe snel hij na barcelona moest gaan en dreigde met een arbitragezaak.
    zowiezo schijnheiligheid ten top bij ajax kluivert is ajax niets verplicht hij heeft een contract die hij netjes uit dient zoals zoveel spelers dat ajax dat niet leuk vind is begrijpelijk maar het gebeurd bij alle clubs dat spelers transfervrij vertrekken maar nu het bij ajax gebeurd is het ineens schande want tja ajax wil ook miljoenen verdienen en dan kluivertje voor geldwolf uitmaken terwijl je zelf geen haar beter ben
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6546
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:06
    Omdat Ajax geen pepernoot meer kan verdienen aan Kluivert is het opeens een flapdrol.

    Geeft maar weer eens aan hoe arrogant de club is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:15
    Hoezo geen pepernoot verdien aan hem ? Volgens mij moet ie 20 miljoen kosten dus gewoon onzin wat je zegt.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6546
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:35
    Omdat je het hoogstwaarschijnlijk niet snapt wil ik het nog wel een keer uitleggen.
    Als hij bijtekent kan Ajax veel meer vragen dan nu. En dat is het enige waarom ze het te doen is.

    Dus vandaar de aloude arrogantie.
    Snap ie?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2152
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:12
    Ik kan het me voorstellen. Ex moeders willen graag hun luxe leven houden. Daarom heeft ze ook 7 maanden gevangenis gekregen.

    Dat is nou moederliefde ! het zorgt er echter ook voor dat Kluivertje snel geld kan verdienen en zijn sportieve carrière kan vergeten. Neem het geld maar vriend, sportief zal je nooit verder komen. Of er moet een club met 165 miljoen komen, maar dat gelooft niemand. Succes, Ajax zal er een kleine 30 miljoen aan overhouden. De bekende grote strik. eroverheen. Arrogant lulletje, weer een talen verloren. Een zogenaamd volwassen kleuter die naar mama luistert.
    Vind ik leuk
    jave +1530
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:13
    Genetisch bepaald..
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:13
    Snap niet dat die nog niet nog niet weg is...... al die mooie banken die op hem staan te wachten....
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:14
    Helemaal eens met ronaldd. 👌
    Vind ik leuk
    Markus80 +2152
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:15
    Rot maar op vriend, bij Aax zullen ze niet helpen. Ik zou me ook maar niet in Amsterdam vertonen. Niemand, maar dan ook echt niemand voelt enige compassie.
    Vind ik leuk
    bully302 +127
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:16
    Helemaal mee eens.EEn schop onder zijn hol en een stadion verbod voor heel zijn leven verdient hij.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:30
    Ronaldje is zijn eigen tijd vergeten zeker
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:31
    Wieberen dat kereltje
    Vind ik leuk
    Stranger +4387
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:33
    Volgens mij is de boer wel de laatste die iets mag zeggen.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +465
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:34
    Aldus Ronald de Boer die zijn zakken heeft gevuld in een land waar de mensenrechten met voeten worden getreden en in 2022 een WK wordt gehouden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:39
    Wordt steeds erger te worden met de ex voetballers van ajax .jullie weten het altijd beter .zijn jullie bij de onderhandelingen geweest van kluivert .wt kan het jullie schelen als hij niet wilt tekenen .Steeds maar die jonge bestoken met stom geblaf van uit jullie foxsport stoelletje. Stelletje beterweters. Wees blij dat jullie het hoogste nog behaald hebben en nog de emiraten nog je zaken heb kunnen spekken. Man man man man moedeloos. Hoop dat hij een goede transfer maakt en ajax en liefhebbers de brui geven .ondankbare mensen dat jullie zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:50
    Waar moet je Kluivert Jr. dan dankbaar voor zijn als ajax zijnde? De Boer heeft absoluut gelijk!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:40
    Die arrogante steenpuist moet opzoute
    Hoe eerder hoe beter
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:45
    Daarom zullen jullie de komende seizoenen geen kampioen worden .eigen kweek steeds zo behandelen .Mino draai die bankschroef dieper hun reet in .bepaalde jongens onder betalen ,maar wel de jackpot willen vangen bij de verkoop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:49
    Met elk woord 100% eens!!
    Vind ik leuk
    Retweet +280
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:54
    Zou grappig zijn als ie naar Brighton ging...
    Vind ik leuk
    Muscles +624
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:56
    Geen woorden aan vuil maken. Deze pamperboy gaat nog harde levenslessen meemaken......
    Vind ik leuk
    Futjebal +1775
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:58
    Aldus de altijd objectieve analist zonder voorkeur voor welke club dan ook
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:02
    53

    Spelers die niet willen: VERTREKKEN!!! Het is ook natuurlijk zo, ik zou het bijna vergeten: Als je net 19 jaar bent heeft de club Ajax alles aan jou te danken en heeft de club niets in jou geïnvesteerd in opleiding, kansen geven en dergelijke om een "ster" te worden. Natuurlijk ga je dan niet verlengen en ga je niet weg om bij een andere club veel meer te verdienen dan het armoedige salaris dat Ajax je biedt. Laat me niet lachen, jongeheer Kluivert, gezegend met veel talent, maar nog veel meer geldhonger. Ga snel weg beste jongeman, wees gelukkig met de rijkdom die je zult vergaren en ga daar beter mee om dan je vader. Probeer niet te verpieteren op de reservebank bij een grote club in het buitenland en laat Ajax nog een aardige vergoeding krijgen om het gemis te compenseren wegens het missen van de aanstaande beste voetballer ter wereld in het eerste elftal van Ajax. Probeer ook vooral niet gebukt te gaan onder het feit dat een groot deel van de Ajax-Supporters, die jou toegejuicht hebben in hun hele werkzame leven nog niet zoveel verdienen wat jij straks in minder 1 jaar gaat verdienen. Het gaat je goed beste jongen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1083
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:03
    Tsja dit is het monster dat de voetbalwereld zelf gecreëerd heeft met al dat geld er tegenaan te smijten.

    Snotneuzen die net droog achter de oren zijn.
    Die de 1ste beste mogelijk aangrijpen om te gaan cashen in het buitenland...

    Vind ik leuk
    1974 +18
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:05
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:07
    Zou mooi zijn als dat clubje uit 020 alleen opleidings vergoeding zal ontvangen .ik lach me dan krom .wies dan de keiharde verliezer.als je 9maanden aan het onderhandelen bent en niet eens wat witte rook heb laten branden .nou dan kan je dit als club verwachten .kluivertje gaat het maken .waar dan ook .succes kluivert jr. Je hebt het recht om je zo op te stellen en laat die criticasters maar huilen .
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:09
    Justin bepaalt zelf wat hij doet. Plotseling is een ieder vader van hem.
    Wat een gedoe in Holland om deze jongen. Er zijn toch genoeg aankomende talenten bij Ajax?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:09
    Kluivert moet lekker oprotten en tevens niet naar united komen
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:22
    Lol met raiola is zaakwaarnemer gaat hij daar waarschijnlijk wel heen.
    Vind ik leuk
    Ricar +99
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:15
    Zegt de boer die zelf van Ajax naar Barcelona ging doormiddel van een arbitrage zaak
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:59
    Maar wel 5 jaar lang alles gegeven en bijna alles gewonnen. Tevens was dit net na Bosman-arrest
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:20
    Is er geen ander nieuws meer tegenwoordig. Ik zie bijna alleen maar Kluivert berichten. Laat die kerel lekker weggaan als hij niet wil verlengen. Hij zegt dat ajax alleen geld wil krijgen voor hem? Zo werkt de business van voetbal. Je laat talent niet gratis de deur uit lopen. Vooral niet met veel interesse. Sinds die raiola er bij is gekomen heeft hij geen eigen mening meer en probeert hij zelf de uitgang te zoeken. Hij wordt daarbij teveel beinvloed door raiola die ook alleen maar geld wil voor hem. Zo is de wereld nou eenmaal op dit moment. Kluivert is nog een broekie en heeft nog geen moer bewezen. Spelers als suarez en eriksen zijn gebleven tot ze de eredivisie zijn ontgroeid. Die tijd is nog lang niet daar voor kluivertje. Wellicht in twee drie jaar.
    Vind ik leuk
    Hyena +27790
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:30
    Opdonderen met dat pestventje.
    Vind ik leuk
    Dicky +18847
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:31
    Is dit dezelfde Ronald de Boer die voor geld een lobby heeft gevoerd voor het WK in Qatar. Je weet wel Qatar waar mensenrechten geschonden worden.
    Vind ik leuk
    pico323 +5322
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:54
    Onzinnige reactie Dicky. Dit is niet vergelijkbaar. In elk land gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen. En als bij Vitesse een 19 jarige knul zo zou zijn ben jij er ook niet blij mee.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    Dicky +18847
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:13
    Ik vergelijk dan ook niets.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:31
    inpakken en een strik om de verpakking, wat een vervelende situatie.
    Snel vetrekken dan kom ik weer naar de Johan Cruijff Arena.
    Vind ik leuk
    Napier +24
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:56
    Lekker taalgebruik van deze saaie analist. Inhoudelijk heeft hij hier wel gelijk denk ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:06
    Laat lekker gaan, verwend pisventje. Hoop dat ie ergens wegrot op een bank en dat ie bij Koeman ook uit devgratie valt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:25
    Hoop dat jij met je gebit op een stoetrand valt
    Laat dat mannetje met rust
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:57
    Wat is een stoetrand, dan weet ik ff waar ik op moet letten
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:12
    De Boer heeft groot gelijk. Maar laat Justin de Judas maar snel vertrekken en hopelijk mislukt hij overal. Hopelijk einde carrière. Iemand die zich zo gedraagt verdient het niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:13
    Fuck die shit het is zijn leven
    Doe je ding Justin fuck de rest het is niet jullie leven sletjes
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:20
    Ik vind het ook jammer dat hij weggaat, maar omdat het op een verkeerde manier gaat moeten jullie meteen met racistische opmerkingen komen aankakken? Jullie zijn fout
    Zijn ding zijn leven gaat je goed Justin
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:21
    Snotneusje die Kluivert, heeft nog helemaal niks bewezen. Heeft net een paar mooie goals gemaakt en 3 goeie wedstrijden gespeeld. Snel wegwezen hier in Nl. Zit natuurlijk wel potentie in hem maar als hij zich als 19-jarige zo gedraagt hoop ik dat hij uiteindelijk op het 3e niveau in Duitsland terecht komt!
    Vind ik leuk
    Garinsha +4335
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:22
    Hij kan wel zeggen dat hij een Ajaxhart heeft, maar als hij een mooie transfer kan maken, is hij zo weg en steekt hij het geld in zijn eigen zak", vervolgt De Boer. "

    Zegt de man die zelf een transfer forceerde om weg te komen bij ajax...
    Over ajax hart gesproken..

    Wat een grap.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:55
    gelijk heeft hij, of moet ajax de miljoenen verdienen voor hun aandeelhouders
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4335
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:54
    Wie heeft er gelijk volgens jou?
    Vind ik leuk
    krul +112
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:23
    '' van jeugd bij andere clubs gratis ophalen naar jeugd gratis de deur uit ''

    niet zo janken ajax en de boeeeeeer waar andere clubs met heel weinig middelen hun jeugd spelers opleiden waarna ajax ze wegsteelt als een pedo's
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:24
    Echte Ajax-Fans lekker huilen in een hoekje
    Doe je ding je gaat t maken bro
    Vieze racisten club
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:53
    Aasgier zal wel in zijn gene zitten, grote bek en onbetrouwbaar
    Vind ik leuk
    Garinsha +4335
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:54
    Aasgier in de gene... gebasseerd op?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:53
    is frank misschien jaloers
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:58
    Ronald....
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:00
    Zegt Ronald die ooit een vertrek forceerde door weigeren te spelen.
    Vind ik leuk
    Chucky +466
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:26

    Ajax-spelers Frank en Ronald de Boer hadden transfervrij naar Barcelona kunnen vertrekken in 1998 en flink kunnen cashen. Ajax weigerde de spelers te laten gaan, waarna de voetbaltweeling na een arbitragezaak toch vertrok. Ronald de Boer wil de zaak laten rusten.
    'Dat vonnis moet ik goed bestuderen, maar wat ik er nu van begrijp is dat mijn broer en ik miljoenen hadden kunnen besparen aan onze transfer naar Barcelona', zegt Ronald de Boer.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:05
    Je kanker moeder jullie kunnen er niet tegen dat buitenlandse clubs miljoenen voor hem neerleggen!
    Vind ik leuk
    Chloe +636
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:32
    Laat deze jongen toch met rust! waarom moet iedereen ineens wat te zegge hebben?! Let him think for hmself gvd.
    Vind ik leuk
    Caniggia +813
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:39
    Dat geld in eigen zak steken heeft Kluivert dan wel weer gelijk in.Dat zou ik ook doen.
    Vind ik leuk
    pico323 +5322
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:51
    Klopt wel wat de Boer zegt. Kluivert is nog wel erg jong, snap zijn ouders ook niet. Maar ze zijn allemaal op geld uit. Voetbal is en gaat om geld en nog eens geld. En we doen er allemaal aan mee, maar die Kluivert is echt verschrikkelijk. Wat een ...blaag is dat. Nergens maar nergens respect voor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:03
    Boertje daar zal Kluivert om lachen om wat jij vindt
    Vind ik leuk
    Raptor +80
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:04
    Labyad gaat verrassen bij Ajax in positieve zin. Let maar op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:22
    Moet jij zeggen geldwolf
    Alleen maar Je zakken gevuld
    Vooral op het laatst in die olie staat
    De pot verwijt de ketel dat die geld verdiend
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:47
    Wat een gedoe allemaal als Kluivert weg wil dan mag hij toch weg? Bovendien zijn de Italianen geïnteresseerd in hem en hij is niet de enige denk bijvoorbeeld aan Dembélé van Barça en Rodrygo van Santos, niemand die er problemen mee heeft.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1117
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:12
    ik vind het bijzonder dat aan de ene kant iedereen het normaal vind dat Ajax zoveel mogelijk aan hem wil verdienen maar aan de andere kant iedereen er wel weer dramatisch over doet dat Kluivert zelf graag een volgende stap maakt waar hij dan weer meer kan verdienen en daarom liever niet bijtekent.
    Vind ik leuk
    Tampert +65
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:50
    Justin Kluivert is een schande voor Ajax. Een knaapje van 19 jaar oud die in principe pas om de hoek komt kijken. Als je de club historie er bij pakt. De kwaliteiten die voor Ajax gespeeld hebben met geweldige karakters, dan weet Justin niet eens waar hij staat. Zeker niet zoals hij praat. Ik had al eerder aangegeven maar dergelijke materiaal moet je gewoon voor één eurocent verkopen. De eerste de beste club die richting dit bedrag biedt mag hem hebben. Inpakken en wegwezen.
    Vind ik leuk
    krul +112
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:48
    dankzijn de kwaliteit van ajax staan we nu achter ergens op de ranglijst ajax is shit pedofiele club die jeugd wegtrekt bij andere clubs het einde is gekomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:29
    De klootzakjes Frank en Ronald de Boer
    Kalm, waardig en stijlvol, en zeer gedetailleerd bovendien, schetste Morten Olsen gisteren in een 35 minuten durende monoloog de achtergronden van de breuk met Ajax. Hij deed dat op eigen initiatief, gekleed in stemmig zwart en op een plaats, de Amsterdam Arena, waar hij in het weekeinde op non-actief was gesteld.

    Zijn betoog was doorspekt met kritiek (op het bestuur en de spelers) én zelfkritiek en onderscheidde zich daardoor in hoge mate van de eenzijdige aanval die het bestuur zaterdag op hem uitvoerde.

    De val in Amsterdam werd volgens Olsen ingeleid en gestimuleerd door de affaire-De Boer. Als gevolg van die zaak raakte de spelersgroep verdeeld en verloor hij aan respect. Olsen verklaarde serieus overwogen te hebben Ajax te verlaten toen de club de arbitragezaak won en Frank en Ronald de Boer na enkele weken terugkeerden in de spelersgroep.

    'Ik had in augustus moeten stoppen. Ik wist toen al dat ik het hier dit seizoen niet zou redden.' En toen al besloot Olsen dat hij Ajax aan het eind van het seizoen zou verlaten.

    Op de laatste dag van een trainingskamp in Denemarken, in juli, las Olsen op Teletekst dat de tweeling, in een poging de arbitragecommissie te overtuigen, zware kritiek had geuit op zijn trainingen.

    'Dat kan niet en dat mag niet. Ik had onmiddellijk geen krediet meer. Het eerste dat ik toen meteen dacht was dat het een heel, héél moeilijk seizoen zou worden. Het werd het thema van de voorbereiding. Komen ze wel of komen ze niet?

    'Ik heb me laten overreden om te blijven en dat was een grote fout. Ik heb getracht het bestuur duidelijk te maken hoe groot de invloed op de groep zou zijn als ze zouden terugkeren. Van het bestuur heb ik toen naar mijn stellige overtuiging veel te weinig steun gehad. Ik heb twintig jaar in de kleedkamer geleefd. Ik weet wél wat zoiets voor de groepsdynamiek betekent.'

    Nóg een fout maakte Olsen naar eigen zeggen, later toen Frank en Ronald de Boer terugkeerden in de selectie. 'Ik had die twee jongens meteen moeten wegsturen. Verloren had ik toch al. Ik was de man van de saaie trainingen, en later had ik ook van tactiek geen verstand. Het werkklimaat was verpest.'

    Olsen stond in dubio: 'Ik kon kiezen tussen de pest en de cholera. In alle gevallen zou ik de boeman zijn geweest.'

    Hij noemde de opgave onoplosbaar: 'Ik kon het probleem niet oplossen. Maar dat zou op dat moment werkelijk niemand hebben gekund.'

    Allesbepalend was de affaire volgens Olsen niet: 'Maar het werkte als katalysator. Dat realiseer ik me nu, achteraf, nog veel beter dan toen.

    'Door de manier waarop ik heb gereageerd op de affaire-De Boer, heb ik mijn eigen graf gegraven. Ik verloor respect en kwam in conflictsituaties terecht. In de spelersgroep kon ik niet meer reageren zoals het moest. Ik zal zoiets nooit meer accepteren.'

    Het bestuur verweet hem zaterdag bij monde van voorzitter Van Praag dat de spelersgroep al maandenlang een gebrek aan discipline toonde. Dat is echter niet hem, maar de spelers te verwijten, aldus Olsen.

    'In Denemarken noemden ze me de Generaal, omdat ik zo streng zou zijn. Daar was ik te vergelijken met Van Gaal zoals hij in zijn eerste jaren bij Ajax werkte. Maar dat kon hij doen omdat Ajax zoveel jonge spelers had. Deze groep moest anders worden benaderd.

    'Misschien had ik de discipline aan moeten halen. Maar dat zegt meer over de spelers dan over mij. Ik ben zoals ik vorig jaar was, dat wilde en kon ik niet veranderen.'

    Volgens Olsen maakten sommige spelers zich schuldig aan gemakzucht, betweterij en arrogantie. Namen noemde hij overigens niet.

    'Ik haat arrogantie. Ik hou van bluf. Het ergste is betweterij. In het voetbal bestaat niet één waarheid. Sommige spelers zien dat niet in en geloven alleen in hun eigen waarheid. Ze accepteren dingen niet.

    'En ze luisteren niet. Ze hadden hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, maar deden dat niet. Ze denken dat ze alles weten, terwijl ze alleen Ajax en Amsterdam maar kennen en nooit in het buitenland hebben rondgekeken.'

    Het bestuur van Ajax deed er volgens hem te weinig aan om zijn val te voorkomen. 'Daar ben ik teleurgesteld over.'

    Op de vraag of het correct is, zoals Van Praag zaterdag stelde, dat een deel van de spelersgroep zich al in februari tegen hem keerde, zei Olsen: 'Dat klopt niet. Daar klopt niets van.'

    Maar ook in zijn slotrede weigerde Morten Olsen Ajax te besmeuren: 'Ondanks alles winnen de positieve herinneringen het van de negatieve. Ik heb hier genoten. En het gaat niet om één persoon. Het gaat niet om mij. Het gaat om Aja
    Vind ik leuk
    krul +112
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:46
    het zijn ook van die hele vieze voetballertjes geweest zelf de grootste stamlul en met een rechtzaak weggegaan en nu een een jochie van 19 proberen de vloer aantesmeren nou boertje hij zal meeer bereiken dan julier boertjes bij elkaar jammer he dat je eige kinderen niet in de spotlight staan vieze mannetjes HET EINDE IS GEKOMEN
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:17
    Die loopt naast zijn schoenen....1 kapotte poot en enkel....is gebeurt moet niet groot gaan doen....deze wereld..... heeft geen tanden.. .....maaaarrrr als ie bijt doet het echt zeer
    Vind ik leuk
    Marco S +4147
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:40
    Ronald, je adviseert voor veel geld het wk bid van Qatar terwijl duizenden mensen daar slachtoffer zijn van de politiek. Waarvoor, voor geld.. je hebt samen met je broer Morten Olsen bij Ajax de nek omgedraaid nadat hij de dubbel won met Ajax, waarom? Voor geld.. dus gladde Botox vreemdgaande van me, zoals je zelf ooit zei, lul op..
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 02:04
    who is kluivert, (Richard, Los Angeles)
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 02:05
    who is kluivert
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 03:24
    Als ik snot aap zeg, kom ik rasistisch over, maar goed, snot neus kan ook...
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 07:55
    Jaloerse opa. Justin weet hoe grillig het Nederlands systeem is.
    Vind ik leuk
    VA1 +1737
    zondag 27 mei 2018 om 17:25
    160 miljoen? 1,6 is al teveel...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uithaal naar Kluivert: 'Hij is g*dverdomme net 19. Ik kan echt kwaad worden'