'Karsdorp kan in miljoenendeal worden betrokken; Tete werd aangeboden bij Roma'

    'Karsdorp kan in miljoenendeal worden betrokken; Tete werd aangeboden bij Roma'

    De kans bestaat dat Rick Karsdorp komend seizoen wordt verhuurd door AS Roma. De 23-jarige rechtsback krijgt deze zomer een kans om zich terug te knokken bij de Italiaanse club, maar kan mogelijk ook verhuurd worden. Besiktas heeft interesse.

    Volgens geruchtenmachine Calciomercato is Roma zeer geïnteresseerd in Talisca van Besiktas. De Braziliaanse middenvelder moet naar verluidt dertig miljoen euro kosten, maar het is ook mogelijk dat Karsdorp in de deal wordt betrokken, waardoor de prijs lager wordt. Besiktas is nog op zoek naar een rechtsback.

    Roma is bereid om Karsdorp in Italië te laten, maar gaat niet voor een eventuele huurdeal liggen. Het afgelopen seizoen kwam hij tot slechts 82 minuten, waarna hij zwaargeblesseerd raakte. Alessandro Florenzi lijkt de voorkeur te krijgen op de rechtsbackpositie, waardoor de kans aanwezig is dat Karsdorp komend seizoen op huurbasis vertrekt. De oud-Feyenoorder krijgt echter wel de mogelijkheid om in Italië te blijven.

    Naar verluidt is Kenny Tete (Olympique Lyon) aangeboden bij Roma, maar zag de Romeinse club niets in de Oranje-international. Technisch directeur Monchi is meer gecharmeerd van Matteo Darmian, die weer op weg lijkt naar Juventus.

    Aan de andere kant hoopt Roma Florenzi uit de handen van Internazionale, AC Milan en Juventus te houden. Het contract van de back loopt volgend seizoen af. Florenzo wil vier miljoen per jaar verdienen, maar Roma wil hem vooralsnog niet meer bieden dan drie miljoen.

    Poll

    Wat is het beste voor Karsdorp?

    (1437 stemmen)

    Plaats een reactie

    DOEMAAR133 +6156
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:55
    blijft denk ik een probleem met hem, dat hij ook zo vaak geblesseerd is.

    ging hij er al niet geblesseerd naar toe ?

    jammer voor zo een jongen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:43
    Hij is niet vaak geblesseerd. Hij is gewoon geblesseerd vertrokken.

    Roma wist er van...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:56
    Buiten zijn blessure; deze jongen komt veel te kort als verdediger. In Nederland zijn we veel te enthousiast geraakt over opkomende backs. Hun verdedigende kwaliteiten doen er dan ineens niet meer toe.

    Haps, Dumfries, Angelino en Karsdorp zijn daar overduidelijke voorbeelden van.

    In Nederland vond men Karsdorp te beste tegen Frankrijk omdat hij een paar keer geweldig naar voren sprintte. In Frankrijk kreeg hij een 4 omdat iedere aanval over zijn zijde gevaarlijk werd en hij 0% aangekomen voorzetten wist te behalen.
    Een pijnlijk en tekenend voorbeeld.

    In de Eredivisie loopt maar één back rond die echt kan verdedigen en daarbij nog goede voorzetten aflevert: Arias.
    Opvallend genoeg wist Brenet dit vanaf links ook te ontwikkelen, maar wordt nu verkocht voor een schijntje.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:02
    Hoewel ik het eens ben met je over zijn verdedigende skills vind ik hem aanvallend wel erg goed. Als hij in een systeem zou spelen met 3 centrale verdedigers zou hij heel bruikbaar zijn naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:05
    Dat zou zeker kunnen.

    Echter het laatste jaar bij Feyenoord was ie ook al niet meer geweldig aanvallend. 4 assists of zo.
    T vreemde is; toen begon ie wel beter te verdedigen.
    Volgens mij is dit een speler die het echt alleen maar redt door inzet.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13413
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:06
    Hij kan echt wel aardig verdedigen, anders had Roma hem nooit gehaald.
    Die kijken niet alleen of iemand hard naar voren kan rennen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:05
    Vandaar dat ze nu al met vervanging bezig zijn.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13413
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:53
    Bale word ook vervangen.
    Kan er zeker ook niets van?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:15
    Zonder inzet heb je misschien alleen aan Messi wat.
    Wat je zegt klopt natuurlijk komt simpelweg te kort voor Roma omdat hij verdedigend niet goed is. Maar zoals Sanders zeg in een 3-5-2/3-4-3 systeem zou hij prima tot zijn recht kunnen komen, ook bij een roma verwacht ik (moet roma natuurlijk wel met 3 spelers achterin willen spelen).
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:57
    Nou dat van zo weinig assists komt door Botteghin en Van der Heijden. Omdat zij zo traag zijn moesten Karsdorp en Kongolo iets meer behoudend spelen. Dus niet meer zoveel rushes naar voren. Daardoor zag je toen ook dat hij juist wel goed kon verdedigen. De spelers kwamen nu op hem af i p.v. dat hij erachteraan moest rennen.
    Persoonlijk vind ik Roma goed bij hem passen aangezien zij veel wisselen tussen de systemen die hem goed liggen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:04
    Haha mooi verzonnen. T is dan toch vreemd dat ie tot enorm veel voorzetten kwam die niet aankwamen. Precies zoals in Oranje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:33
    Wat verzonnen? Dat is de waarheid. Heeft de coach toen zelf gezegd. De backs moeten het centrum helpen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4139
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:08
    En jij denkt niet dat Karsdorp naar Italie is gegaan om een betere verdediger te worden. Nederlandse verdedigers die beter willen worden gaan naar Italie. Arias lijkt beter te zijn nu maar het niveau van de buitenspelers in de ED is gewoon omlaag gegaan. Toen Elia tegenover hem stond kon je ook gewoon zien dat hij niet bijzonder is.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:13
    Dat 'in Italie verdedigen ze zo goed' verhaaltje is allang achterhaald man.
    Dr is maar één reden waarom Karsdorp naar Italie ging: daar was een ploeg die hem fors meer zou gaan betalen.

    Leuk om Arias naar beneden te willen schrijven. Maar met zijn land speelt hij gewoon zeer stabiel tegen prima buitenspelers. In Europa vond ik hem ook altijd prima verdedigen.

    Elia heb ik Arias nooit uit de wedstrijd zien spelen.
    Elia is dan ook echt geen betere buienspeler dan een Berghuis, Neres, Jahanbaks of Neres.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:21
    Vergeet Neres niet ;0)
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4139
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:22
    Tapia speelt met zn land ook heel goed maar bij Feyenoord als een natte krant. De buitenspelers die jij nu opnoemt zijn allemaal rechtsbuiten en Arias staat ook niet tegenover ze. Hoedt Hateboer de Vrij zijn jongens die veel betere spelers geworden zijn in Italie. Natuurlijk is dat geld ook een factor maar als het puur daarom ging had hij ook naar Engeland kunnen gaan waar de middenmoters al meer betalen als Roma.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:30
    Een erg vreemde reactie.

    Tapia speelt helemaal niet goed met zijn land tegen de toplanden.
    Leuk dat die buitenspelers rechtsbuiten zijn, maar ik vergeleek ze met Elia kwalitatief gezien. Zij zijn ieder een fors stuk beter dan Elia.

    Ja natuurlijk zijn er spelers die beter zijn geworden in Italie. Net zoals van Dijk die beter is geworden in Schotland.

    En nee. De middenmoters in Engeland betalen niet meer dan Roma. Complete onzin.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4139
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:40
    Waarom een vreemde reactie? Jij zegt dat Arias goed kan verdedigen, ik zeg dat de buitenspelers tegenover hem minder zijn geworden. Elia was de laatste redelijk goede LB en die liet hem toch alle hoeken van het veld zien. Dat jij jongens als Neres, Berghuis en Jahanbaksh er bij haalt is onzin want staan op een andere positie.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39252
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:47
    Haha je begrijpt het echt niet.

    1. Nee, ik heb Elia hem nooit de hoeken van het veld laten zien.
    17-1-16 stonden ze tegenover elkaar: Elia creerde niks. Arias creeerde nog meer kansen. PSV won met 0-2(!!!)
    26-2-16 stonden ze weer tegenover elkaar: Elia creeerde niks. Arias wel. Feyenoord won met 2-1

    2x stonden ze tegen elkaar. 2x was Elia daadwerkelijk nergens.

    Zoals ik zei; de vergelijking met die rechtsbuien spelers maak ik omdat jij zei dat er toen nog wel aardige buienspelers waren zoals Elia. Ik zeg je; de buitenspelers zijn juist beter geworden. Toen moesten we het doen met Elia... Nu hebben we er alleen al 4 bij 4 verschillende clubs die fors beter zijn dan Elia.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6404
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:40
    Misschien vergeet je een potje? Ik kan me in ieder geval 1 kans herinneren. Vrij goed ook.

    https://youtu.be/XWOqlV6zH1g
    Vind ik leuk
    Sytz +3309
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:21
    Tapia juist wel, werd geroemd met zijn optredens tegen respectievelijk Kroatie en Argentinie waar die Messi en Modric heel goed aanpakte. Daarbij heeft Elia Arias zeker wel uit de wedstrijd gespeeld. Vorig jaar thuis was hij echt fantastisch tegen Psv.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:59
    Inderdaad. Peru is ook niet voor niets wél naar het WK. Ze spelen altijd goed tegen de toplanden.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3869
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:50
    Arias stond zijn mannetje al tegen Atletico en is alleen maar beter geworden. Is de eredivisie ontgroeid
    Vind ik leuk
    myrthewit +1603
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:35
    Uiteindelijk ging Arias beter verdedigen, maar een echt geweldige verdediger is hij nooit geworden. Maar over de andere genoemde spelers heb je groot gelijk. Daarom heb ik ook mijn twijfels over zowel Angelino als Dumfries bij PSV: beiden zijn verdedigend zeer matig. Angelino heeft wel een goede trap.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20732
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:30
    Amen.....
    Vind ik leuk
    Morris +22361
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:56
    Roma is van de kansen hoor..
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2980
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:56
    Raiola weer bezig om mislukte ajacieden in Italie aan te bieden?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2387
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:04
    Tja, erg jammer van Tete. Kluivert gaat dezelfde kant op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:48
    Misschien iets om Tete terug te halen, Veltman langdurig eruit, Kristensen niet overtuigend en een jongen die Ajax kent, probleem opgelost.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2387
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:10
    Leuk idee, maar wat zou dat kosten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:16
    Ik denk dat hij best iets wil inleveren om te kunnen spelen en Lyon verkoopt hem terug aan de club waar hij vandaan kwam,iets goedkoper.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2387
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:28
    Het blijft een leuk idee. Ajax heeft duidelijk een goede rechtsback nodig.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:07
    Karsdorp wie ?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:42
    Gelukkig hebben we er al aan verdiend... wat een sof is zijn Italiaanse avontuur geworden zeg....
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1840
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:55
    ik verwacht nog steeds dat dit de rechtsback van oranje wordt voor de komende jaren.
    Vind ik leuk
    Glazenbol +125
    zaterdag 26 mei 2018 om 22:50
    Ik ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws