Kuyt 'beste aankoop ooit': 'Heeft alle kwaliteiten die voetballer nodig heeft'

    Kuyt 'beste aankoop ooit': 'Heeft alle kwaliteiten die voetballer nodig heeft'

    zaterdag 26 mei 2018 om 18:47

    Doelman Pepe Reina en manager Rafa Benitez steken de loftrompet over Dirk Kuyt. De Spanjaarden werkten bij Liverpool met de voormalig Oranje-international samen.

    "In al mijn jaren in het profvoetbal ben ik maar weinig spelers zoals Dirk tegengekomen. Dirk is eigenlijk atypisch voor de voetbalwereld, loyaal, nederig en met goede normen en waarden", vertelt Reina in het wedstrijdmagazine voor de Dirk Kuyt Testimonial. "Waar hij ook gespeeld heeft, overal zal men niets dan lof voor hem hebben."

    Het was Benitez die Kuyt in 2006 naar Liverpool haalde. De manager noemt het een van zijn beste aankopen. "Zeker als je kijkt naar de prijs die we voor hem betaald hadden en wat we daarvoor terugkregen: een hardwerkende speler die op elke training dezelfde kwaliteit leverde als in de wedstrijden. Mensen onderschatten weleens dat hij alle kwaliteiten heeft die je nodig hebt als voetballer: hij kan scoren, passen, coachen en legt heel veel energie in de wedstrijd."

    Volgens Reina had Kuyt door die instelling bijna geen aanpassingsproblemen. "Vanwege zijn mentaliteit, zijn vastberadenheid, zijn professionaliteit, zijn bereidheid om elke dag weer vanaf nul te starten", stelt de goalie. "Tegen hem trainen was voor mij ook een nachtmerrie, of laat ik zeggen: een heel goede training. Ik ben blij dat ik eigenlijk nooit een echte wedstrijd tegen hem gespeeld heb."

    Lees meer over:Liverpool FCFeyenoord

    Plaats een reactie

    Loep23 +43
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:52
    Elk team heeft zo'n speler nodig
    Vind ik leuk
    Bengelino +10132
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:55
    Ja vraag maar aan van Bronckhorst hoe loyaal hij is
    Vind ik leuk
    Nuance +7004
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:05
    Dankzij Dirk is Gio een topcoach. Andersom was Dirk met elke trainer kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11632
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:39
    Tuurlijk. Dit geeft maar weer aan dat dirk (kampioen open deuren) belangrijker is dat het team. Tenminste dat vindt hij vooral zelf.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    buddha +7743
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:56
    ga jij ook naar dirk zijn verjaardags feestje ?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11632
    zaterdag 26 mei 2018 om 21:11
    Nee ik wil niet een van de 5 zijn..
    Vind ik leuk
    Pimman +875
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:04
    ...en een voetballer waar je juist niet voor naar het stadion gaat!
    Vind ik leuk
    FCRat +163
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:15
    Als je geen voetbal liefhebber ben niet nee
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8932
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:11
    Eerst al Van Gaal en nu deze 2. Heeft Rob Jansen weer voor een charme offensief betaald?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:13
    Je lijk lichtelijk gefrustreerd.
    Vind ik leuk
    Chucky +244
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
    Ideale schoonzoon...
    Vind ik leuk
    Marco S +4162
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
    Wacht maar tot de Spaanse vertaling van dirk zijn boekje uit is.. dan lezen de Spanjaarden ook hoe loyaal en narcistisch hij werkelijk is..
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
    Als je dit zo leest denk je nog dat hij veel prijzen won haha
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21613
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:56
    Geweldige speler! Blijkt toch niet zo braaf als we dachten. Dat kunnen we opmaken uit zijn boek
    Vind ik leuk
    ficusje +1616
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:31
    Maar altijd 12 de man geweest bv nederlands elftal.een elftal dat goed draait pas hij in,anders heb je niets aan kuyt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21613
    zaterdag 26 mei 2018 om 20:40
    Alleen bij het NL elftal minder naarmate hij ouder werd. Speelde zelfs linksback in Oranje. Alles gespeeld bij Utrecht, Feberbahce, Liverpool, Feyenoord eerste periode. Later toen hij terugkwam bij Feyenoord iets minder. Je doet hem als speler tekort.
    Vind ik leuk
    Sytz +2780
    zaterdag 26 mei 2018 om 23:12
    Heeft nooit minder dan 35 wedstrijden in een seizoen gespeeld. Dan zijn dit toch opvallende uitspraken van jou.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 21:31
    Dirk is gewoon een schijnheilige slijmbal
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 21:38
    Behoudens snelheid en techniek. Eigenlijk alleen een erg harde werker en een over mijn lijk mentaliteit. Maar dat zijn dan ook onontbeerlijke eigenschappen in het hedendaagse voetbal. Jochies als Kluivert kunnen daar een puntje aan zuigen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kuyt 'beste aankoop ooit': 'Heeft alle kwaliteiten die voetballer nodig heeft'