Kuyt 'beste aankoop ooit': 'Heeft alle kwaliteiten die voetballer nodig heeft'

Kuyt 'beste aankoop ooit': 'Heeft alle kwaliteiten die voetballer nodig heeft'

Gepubliceerd: zaterdag 26 mei 2018 om 18:47za 26-05-2018 om 18:47

Doelman Pepe Reina en manager Rafa Benitez steken de loftrompet over Dirk Kuyt. De Spanjaarden werkten bij Liverpool met de voormalig Oranje-international samen.

"In al mijn jaren in het profvoetbal ben ik maar weinig spelers zoals Dirk tegengekomen. Dirk is eigenlijk atypisch voor de voetbalwereld, loyaal, nederig en met goede normen en waarden", vertelt Reina in het wedstrijdmagazine voor de Dirk Kuyt Testimonial. "Waar hij ook gespeeld heeft, overal zal men niets dan lof voor hem hebben."

Het was Benitez die Kuyt in 2006 naar Liverpool haalde. De manager noemt het een van zijn beste aankopen. "Zeker als je kijkt naar de prijs die we voor hem betaald hadden en wat we daarvoor terugkregen: een hardwerkende speler die op elke training dezelfde kwaliteit leverde als in de wedstrijden. Mensen onderschatten weleens dat hij alle kwaliteiten heeft die je nodig hebt als voetballer: hij kan scoren, passen, coachen en legt heel veel energie in de wedstrijd."

Volgens Reina had Kuyt door die instelling bijna geen aanpassingsproblemen. "Vanwege zijn mentaliteit, zijn vastberadenheid, zijn professionaliteit, zijn bereidheid om elke dag weer vanaf nul te starten", stelt de goalie. "Tegen hem trainen was voor mij ook een nachtmerrie, of laat ik zeggen: een heel goede training. Ik ben blij dat ik eigenlijk nooit een echte wedstrijd tegen hem gespeeld heb."

Lees meer over:Liverpool FCFeyenoord

Plaats een reactie

Loep23 +42
zaterdag 26 mei 2018 om 18:52
Elk team heeft zo'n speler nodig
Vind ik leuk
Bengelino +13677
zaterdag 26 mei 2018 om 18:55
Ja vraag maar aan van Bronckhorst hoe loyaal hij is
Vind ik leuk
Nuance +10723
zaterdag 26 mei 2018 om 19:05
Dankzij Dirk is Gio een topcoach. Andersom was Dirk met elke trainer kampioen geworden.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 26 mei 2018 om 19:39
Tuurlijk. Dit geeft maar weer aan dat dirk (kampioen open deuren) belangrijker is dat het team. Tenminste dat vindt hij vooral zelf.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
buddha +10877
zaterdag 26 mei 2018 om 19:56
ga jij ook naar dirk zijn verjaardags feestje ?
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 26 mei 2018 om 21:11
Nee ik wil niet een van de 5 zijn..
Vind ik leuk
Pimman +10322
zaterdag 26 mei 2018 om 19:04
...en een voetballer waar je juist niet voor naar het stadion gaat!
Vind ik leuk
FCRat +240
zaterdag 26 mei 2018 om 19:15
Als je geen voetbal liefhebber ben niet nee
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zaterdag 26 mei 2018 om 19:11
Eerst al Van Gaal en nu deze 2. Heeft Rob Jansen weer voor een charme offensief betaald?
Vind ik leuk
Red de Kuip +2504
zaterdag 26 mei 2018 om 19:13
Je lijk lichtelijk gefrustreerd.
Vind ik leuk
Chucky +872
zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
Ideale schoonzoon...
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
Wacht maar tot de Spaanse vertaling van dirk zijn boekje uit is.. dan lezen de Spanjaarden ook hoe loyaal en narcistisch hij werkelijk is..
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 19:28
Als je dit zo leest denk je nog dat hij veel prijzen won haha
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
zaterdag 26 mei 2018 om 19:56
Geweldige speler! Blijkt toch niet zo braaf als we dachten. Dat kunnen we opmaken uit zijn boek
Vind ik leuk
ficusje +2899
zaterdag 26 mei 2018 om 20:31
Maar altijd 12 de man geweest bv nederlands elftal.een elftal dat goed draait pas hij in,anders heb je niets aan kuyt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
zaterdag 26 mei 2018 om 20:40
Alleen bij het NL elftal minder naarmate hij ouder werd. Speelde zelfs linksback in Oranje. Alles gespeeld bij Utrecht, Feberbahce, Liverpool, Feyenoord eerste periode. Later toen hij terugkwam bij Feyenoord iets minder. Je doet hem als speler tekort.
Vind ik leuk
Sytz +4137
zaterdag 26 mei 2018 om 23:12
Heeft nooit minder dan 35 wedstrijden in een seizoen gespeeld. Dan zijn dit toch opvallende uitspraken van jou.
Vind ik leuk
zaterdag 26 mei 2018 om 21:31
Dirk is gewoon een schijnheilige slijmbal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws