Karius kapot van blunders: 'Ik heb iedereen laten vallen, dit doet heel veel pijn'

    Karius kapot van blunders: 'Ik heb iedereen laten vallen, dit doet heel veel pijn'

    zondag 27 mei 2018 om 07:10

    Loris Karius heeft zich verontschuldigd voor zijn blunders in de Champions League-finale tegen Real Madrid. De doelman van Liverpool deed dat zowel tegenover de fans van The Reds op de tribunes als in de kleedkamer tegenover zijn teamgenoten.

    "Ik baal verschrikkelijk, zeker ook voor mijn teamgenoten. Door mij hebben zij deze finale verloren. Ze deden er alles aan om me op te peppen, maar er was vooral veel verdriet. Ik kan niks anders dan zeggen dat het me spijt. We hebben verloren door mijn fouten. Sorry... Sorry voor iedereen", laat de aangeslagen 24-jarige Duitser na afloop weten aan TalkSport.

    De doelman ging twee keer gruwelijk in de fout. Hij wilde kort na rust de bal naar een ploeggenoot gooien, maar raakte het uitgestoken been van Karim Benzema. De bal rolde daardoor het doel in. In de slotfase liet Karius een schot van grote afstand van Gareth Bale door zijn vingers glippen.

    Na afloop stond Karius als verdoofd in de mixed-zone. "Ik voel nu niets, eigenlijk. Door mij hebben we deze finale verloren", herhaalde hij. "Als ik terug kon gaan in de tijd, dan zou ik dat meteen doen. Ik heb iedereen laten vallen: mijn team, de fans, de hele club. Dit doet heel veel pijn, maar dat is het leven van een keeper. Ik moet me weer oprichten, al zal dat wel even duren."

    "Ik vind het zo erg voor hem", zegt trainer Jürgen Klopp over zijn landgenoot. "Hij heeft een geweldig seizoen gespeeld. Dit wens je je ergste vijand nog niet toe. Bizar, dit is heel, heel zwaar."

    Plaats een reactie

    zondag 27 mei 2018 om 07:39
    En cillessen weet zijn volgende bestemming ook al!
    Vind ik leuk
    Pimman +720
    zondag 27 mei 2018 om 08:45
    Cilessen blijft in Barcelona..heerlijk leventje daar
    Vind ik leuk
    Wurmpie +248
    zondag 27 mei 2018 om 07:42
    Gewoon een schande meteen verkopen fouten maken mag maar zoals deze 2 nee dan hoor je niet bij liverpool
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177
    zondag 27 mei 2018 om 07:54
    Hij heeft dit seizoen eigenlijk heel behoorlijk gekeept anders. Die twee blunders zijn balen, zeker in zo'n finale. Zal ook wel met de druk te maken hebben
    Vind ik leuk
    Skkky50 +1408
    zondag 27 mei 2018 om 07:58
    Ik zweer het je, dat is een grote conspiracy theory, met Duitse goalies en Real Madrid. Eerst die tweede keeper van Bayern en nu Karius die spastisch loopt te keepen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21455
    zondag 27 mei 2018 om 08:08
    Dat zal nog een hele klus worden om hem te verkopen.. Deze hast raak je aan de straatstenen nog niet kwijt.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 08:25
    Ajax is nog een keeper nodig als Onana vertrekt. Misschien dat VP daar nog sappig nieuws van kan maken
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11023
    zondag 27 mei 2018 om 09:38
    Of juist wel....

    Liverpool is toch echt een club van net niet spelers als bijv Wijnaldum die hele goede met hele slechte wedstrijden afwisselen.

    Dus wat dat betreft, past ie er prima.
    In een topwedstrijd er niet staan, precies wat zijn collega's om hem heen ook goed in zijn
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4662
    zondag 27 mei 2018 om 10:40
    Behalve Karius was onze hele achterhoeden uitstekend. Mané was ook fantastisch. Maar ja, Lovren, Wijnaldum, Milner, en ook Karius zouden misschien niet in onze basisopstelling moeten staan.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3499
    zondag 27 mei 2018 om 10:44
    Ik vond Lovren anders werelds spelen, Ronaldo was er niet, gaat wel lekker samen met Virgil
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4662
    zondag 27 mei 2018 om 10:52
    Lovren was geweldig. Als (en dat is een grote "als") Lovren dat niveau zou kunnen vasthouden, dan zou het goed komen. Maar ik moet het nog zien. Eigenlijk is het ironisch dat onze verdediging geweldig was gisteren ondanks alle berichten en reacties van een "zwakke verdediging".
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177
    zondag 27 mei 2018 om 07:54
    Dit gun je idd niemand...
    Vind ik leuk
    Skkky50 +1408
    zondag 27 mei 2018 om 07:54
    Voor een kleine vijftig miljoen kun je Zoet ophalen. Maakt geen grote blunders in de Champions League.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 07:55
    Je zou maar tweede keeper áchter Karius zijn....
    Lijkt me dit niet best voor je zelfvertrouwen!
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 08:08
    Zet Zoet er maar neer
    Vind ik leuk
    tannat +4578
    zondag 27 mei 2018 om 10:14
    voor 40+ mogen ze hem hebben.
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    zondag 27 mei 2018 om 08:11

    Wat was dat gisteren genieten, zeg.
    Niet die jongen maar grote muil Klopp die op zijn donder kreeg.
    Karius kan niet beter maar een trainer moet weten wat voor vlees hij in de kuip heeft.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4662
    zondag 27 mei 2018 om 10:42
    Hoe kan Klopp nou verwachten dat een keeper (die het dit seizoen eigenlijk prima deed) zulke blunders gaat maken? Dit valt niet op Klopp aan te rekenen.
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    zondag 27 mei 2018 om 10:50
    Als Klopp een flut keeper op doel zet is HIJ verantwoordelijk, niemand anders.
    Hij moet toch weten uit ervaring als een speler niet tegen druk kan, anders is hij geen trainer, of wordt hij niet bij gestaan door een team ?
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4662
    zondag 27 mei 2018 om 10:54
    Hij vind Karius geen flut keeper. Was die voor gisteren ook niet. Als hij een goed seizoen keept dan kan je hem best in goal zetten. Zeker als je niks beter hebt. Maar ja, Karius zakte door het ijs. Zonde. Maar ik kan Klopp hier echt niet voor kwalijk nemen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177
    zondag 27 mei 2018 om 12:01
    Hij heeft mét die keeper toch ook gewoon de finale behaald?
    Vind ik leuk
    Pimman +720
    zondag 27 mei 2018 om 08:47
    Tja dit gun je niemand..echt sneu voor die gozer.
    Vind ik leuk
    pietprecies +1973
    zondag 27 mei 2018 om 08:59
    Wat een duikelaar zeg die vent. En eerst liepen ze nog te roepen dat het zo’n topper was.. op het moment dat het moet, staat ie er niet.. of hij heeft wat centjes gekregen, kan ook
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:05
    Die eerste was echt een verschrikkelijke blunder maar van die derde goal kan ik me nog enigzins voorstellen dat je daar een fout kan maken. Was een rare zwabberbal, al had hij hem natuurlijk wel moeten hebben.

    Het ergste vind ik dan eigenlijk nog voor hem dat de 2e goal die hij tegen krijgt, totaal onhoudbaar is voor welke keeper dan ook. Ik leef mee met die jongen...
    Vind ik leuk
    Smash +2505
    zondag 27 mei 2018 om 09:25
    Zal wel iets aan mijn ogen hebben, maar zo'n gekke zwabber zat er niet aan die bal. Gewoon een makkelijk te stoppen bal. Maar ja, dit soort dingen gebeuren. Triest voor hem en Liverpool.
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 06:47
    Het was zo’n snel dalende bal, maar het is niet goed te praten want het blijft een blunder ja.
    Vind ik leuk
    Smash +2505
    maandag 28 mei 2018 om 08:21
    Hij heeft het vaker. Niet altijd meteen een doelpunt, maar hij oogt heel onzeker bij dat soort ballen. Misschien wel ongeconcentreerd.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:28
    Zo ziet men dat ieder maar een mens is. Ieder kan kans missen, als doelman kan dit niet ,ihb dit gaat de hele wereld rond. Van gemiste kansen is men malser in de menselijke kritiek.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1778
    zondag 27 mei 2018 om 09:45
    Volgend seizoen nieuwe keeper
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    zondag 27 mei 2018 om 10:24
    Hij had een hele slechte avond en het is te snappen dat hij dit zichzelf aanrekent want deze twee doelpunten waren gewoon zijn schuld ja of ja. elke keeper zal wel dit soort rotmomenten gehad hebben maar in een finale is extra zuur. Ik hoop dat liverpool niet gelijk panisch gaat worden en vertrouwen blijft houden in hun keeper.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    zondag 27 mei 2018 om 11:15
    Je hebt 2 x de bal laten vallen en daarmee iedereen van je ploeg.
    Het kan verkeren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Karius kapot van blunders: 'Ik heb iedereen laten vallen, dit doet heel veel pijn'