De Jong getipt bij eredivisionist: 'Henk verkoopt de club het beste in Nederland'

De Jong getipt bij eredivisionist: 'Henk verkoopt de club het beste in Nederland'

Gepubliceerd: zondag 27 mei 2018 om 12:33zo 27-05-2018 om 12:33

SC Heerenveen stelde afgelopen week Jan Olde Riekerink aan als nieuwe hoofdtrainer, maar de club had net zo goed voor Henk de Jong kunnen gaan. Dat stelt Sandor van der Heide, zijn rechterhand bij De Graafschap.

"Ik denk dat Henk op dit moment wel de juiste persoon was geweest voor Heerenveen", vertelt Van der Heide bij Omrop Fryslân, geciteerd door Feanonline. "Er is een aantal namen voorbij gekomen. Henk zal de club misschien wel het beste verkopen in Nederland. Dat doet hij overal, dus dat zou bij Heerenveen niet anders zijn."

De Jong is iemand die een stadion voller kan krijgen, aldus Van der Heide. Het valt hem op dat het Abe Lenstra Stadion steeds vaker matig gevuld is. "Ik heb een aantal wedstrijden op FOX gezien van Heerenveen en op een gegeven moment zie je het stadion gewoon halfleeg is. Dan overdrijf ik denk ik niet."

"Overal waar Henk komt, zitten binnen een half jaar de stadions weer vol. Naast het voetbalgebied denk ik dat Henk wel de juiste persoon was om daar trainer te zijn. Maar goed, zoals Henk al zei, is er helemaal geen contact geweest", besluit Van der Heide.

Plaats een reactie

Hoofdscout00 +2808
zondag 27 mei 2018 om 12:36
Een heel nuchtere man met een hoge gunfactor.
Vind ik leuk
Dezeun +5669
zondag 27 mei 2018 om 12:37
Foppe was ook ideaal geweest
Vind ik leuk
Romario9 +12672
zondag 27 mei 2018 om 12:58
Nee joh, kan niet meer. Te oud.
Vind ik leuk
Eimersweide +8307
zondag 27 mei 2018 om 12:41
Henk de Jonge is een type Dirk Kuyt
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 12:44
Qua wat ? alleen hun voor naam kan je vergelijken vier letters en eindigt op een k.
Vind ik leuk
Eimersweide +8307
zondag 27 mei 2018 om 14:07
Altijd precies roepen wat de hersenloze meerderheid wil horen. De "werken veur je geld" roepende mensen zeg maar
Vind ik leuk
Schaar +1533
zondag 27 mei 2018 om 14:23
Henk is heel druk om authentiek over te komen, het begint op een toneelstukje te lijken.
Vind ik leuk
Andyking +87
zondag 27 mei 2018 om 14:38
Henk de Jonge misschien wel, naar Henk de Jong niet...
Vind ik leuk
MojoRisin +13584
zondag 27 mei 2018 om 12:44
Leuke persoonlijkheid, prima vent en ook goede trainer..
Oude stempel, niet alles volgens de regeltjes..
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 12:47
Gaat die van de heide nou lopen kloten met zn andere namen van clubs noemen of je blijft superboer of je tieft lekker op
Vind ik leuk
HuizemWest +307
maandag 28 mei 2018 om 08:26
t was al een boer...
Vind ik leuk
stratumseind +187383
zondag 27 mei 2018 om 13:00
henkie moet mooi bij de graafschap blijven ,past perfect .
beetje bier drinken beetje trainen en vooral genieten
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 13:03
Is een leuke trainer en laat het zeker weer leven in de regio maar na een jaartje of 2 ken je zijn praatjes wel een beetje en wordt het vrij vermoeiend. Denk dat wanneer hij langer bij een club blijft hij de echte supporters tegen zich krijgt. Maar al met al wel een prima prestatie geleverd dit seizoen.
Vind ik leuk
Hupfean +4690
zondag 27 mei 2018 om 13:09
En dan van der Heide als assistent? Nee dankje.
Vind ik leuk
luccerd +3058
zondag 27 mei 2018 om 13:16
Gewoon lekker bij de Graafschap blijven, dan weet je in ieder geval zeker dat je 4x per jaar jarig bent!
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
zondag 27 mei 2018 om 13:28
Henkie zit mooi op de plek nu!
Vind ik leuk
Timmiraq +22320
zondag 27 mei 2018 om 13:47
Sowieso snap ik niet dat iemand Henk, SC Cambuur man, bij Heerenveen gaat aanbieden nom 'de club beter te verkopen'...
Vind ik leuk
Andyking +87
zondag 27 mei 2018 om 14:39
Precies! Over een paar gewoon weer terug op het oude nest. Cambuur dus.
Vind ik leuk
mason +2242
zondag 27 mei 2018 om 14:56
Je moet jezelf beter inlichten. Henk is namelijk begonnen als assistent trainer onder foppe voordat ie naar harkemase boys ging en daarna naar cambuur. Ik had hem graag gezien bij Fean. Maar hamstra en eisinga ambieren de kansloze ajax fylosofie dus namen ze olderienk helaas.
Vind ik leuk
FCE1925 +252
zondag 27 mei 2018 om 14:25
Olde Riekerink lijkt mij in ieder geval geen goede keuze. Heeft het jaren geleden bij Emmen ook niet kunnen maken. Is wat mij betreft meer een trainer voor de beloften of o19
Vind ik leuk
mason +2242
zondag 27 mei 2018 om 15:00
We hadden met streppel al een naamloze helmond sport speler in huis genomen en nu hebben ze olderienk van telstar aangenomen. Allebei ontzettend hoog niveau gevoetbald.
Vind ik leuk
zondag 27 mei 2018 om 15:28
Ben benieuwd wat Henk laat zien dit jaar. Heeft naar mijn mening het afgelopen jaar al een aantal slechte tactische keuzes gemaakt dus ben benieuwd of hij zich staande kan houden op het hoogste niveau
Vind ik leuk
HuizemWest +307
maandag 28 mei 2018 om 07:54
Dat klopt idd,hebben we in Leeuwarden wel gezien. Alst benauwd word smeert ie m. Keuzes waren idd erg vreemd en ook in en verkoop spelers dramatisch.Snel een andere trainer halen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws