Katwijk-topscorer liet Jupiler League lopen: Dat miste ik eigenlijk een beetje

Katwijk-topscorer liet Jupiler League lopen: "Dat miste ik eigenlijk een beetje"

Gepubliceerd: vrijdag 1 juni 2018 om 22:36vr 01-06-2018 om 22:36

VV Katwijk-uitblinker Marciano Mengerink werd dit seizoen topscorer in de Tweede Divisie. Kort voor het einde van de competitie wilde FC Dordrecht de aanvaller inlijven, maar die bedankte.

Mengerink maakte dit seizoen 28 goals namens de kampioen van de Tweede Divisie, maar tot concrete interesse van clubs uit het betaalde voetbal hebben zijn prestaties (nog) niet geleid. Wel kreeg Dordrecht nul op het rekest van de spits. "Dat het uiteindelijk niks geworden is, heeft niks met mijn ambities te maken", vertelt Mengerink aan Voetbal in de Bollenstreek.

Ambitie heeft Mengerink zeker. "Ik zou zeker nog het betaalde voetbal in willen, alleen wel bij een club die de overtuiging heeft dat ik hun eerste spits word. Dat miste ik eigenlijk een beetje."

Mengerink had meer belangstelling verwacht nu het seizoen afgelopen is. "Gewoon als ik puur naar het afgelopen seizoen kijk, dan is dat het beste seizoen geweest dat ik tot nu toe gespeeld heb. 28 doelpunten, met maar één penalty. Er was altijd al wel wat belangstelling, maar daarom had ik misschien wel gedacht dat het dit seizoen iets meer zou zijn. Verder weet ik ook wel, dat ik de laatste wedstrijden niet optimaal gespeeld heb. Toen hebben een aantal clubs me wel bekeken."

Plaats een reactie

Aal +22957
vrijdag 1 juni 2018 om 22:39
Ik snap m wel.. Dordrecht is ook gewoon een veredelde amateurclub die profvoetbal speelt. Bij Katwijk verdient ie meer. Goeie speler en hoop voor m dat er nog een club komt die er wat serieuzer op staat.
Vind ik leuk
vrijdag 1 juni 2018 om 22:42
Beter dan een club die zijn ziel verkocht heeft. Dordrecht heeft tenminste nog een eigen ziel. Mijn stad heeft geen rus nodig om de top aan te gaan vallen.
Vind ik leuk
Eimersweide +8645
vrijdag 1 juni 2018 om 23:13
Pas op PSV, Dordt komt eraan.
Vind ik leuk
vrijdag 1 juni 2018 om 23:16
Dordt is een klein clubje en heeft 1 visie.
Aanvallend spelen
Dordt geniet veel respect voor de kleine middelen die ze hebben
Vind ik leuk
Bart078 +14
zaterdag 2 juni 2018 om 08:35
en zo ist en niet anders!!!
Vind ik leuk
haarlemx +430
vrijdag 1 juni 2018 om 22:43
Wat verdient ie dan?
Vind ik leuk
vrijdag 1 juni 2018 om 23:06
50k
Vind ik leuk
vrijdag 1 juni 2018 om 23:08
Hij wil spelen bij een club als eerste spits, dan wordt het zeker al moeilijk
Vind ik leuk
Cookee +12187
zaterdag 2 juni 2018 om 12:45
"Daar verdient hij meer"

En ik maar denken dat je sportman bent om zo hoog mogelijk te willen spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 1 juni 2018 om 22:41
Misschien iets voor de jong teams in de jupilerleage
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14977
vrijdag 1 juni 2018 om 23:43
Ja die gaan een speler van 27 jaar oud erbij halen.... wat denk je zelf?
Vind ik leuk
0260165 +706
vrijdag 1 juni 2018 om 22:45
Kampioen van 2e divisie promoveert toch naar 1e divisie? Of willen ze niet?
Vind ik leuk
Ricklek +1849
vrijdag 1 juni 2018 om 22:55
Nee dat willen ze niet ivm geld voor vergroting
Vind ik leuk
zaterdag 2 juni 2018 om 09:10
Onzin, dit jaar is er geen doorstroming. Is zo bepaald.
Vind ik leuk
Ricklek +1849
zaterdag 2 juni 2018 om 09:53
Dat is zeker waar maar al zou er doorstroming mogen heeft Katwijk de keuze en dan gaan ze echt niet. Kost teveel geld kijk maar naar achilles.
Vind ik leuk
zaterdag 2 juni 2018 om 16:02
Het is wel de ambitie, maar er moet nog een en ander geregeld worden. Maar zo lang de KNVB zelf nog niet weten wat ze gaan doen met de voetbalpiramide, is het voorlopig alleen maar gissen wat de toekomst brengt.
Vind ik leuk
JCJWZ +14475
zaterdag 2 juni 2018 om 09:54
Vergroting van wat?
Vind ik leuk
Ricklek +1849
zaterdag 2 juni 2018 om 09:59
Stadion het grasveld, de hele club. Faciliteiten moeten verbeterd worden. Kost een hoop geld.
Vind ik leuk
Rodajc +18134
vrijdag 1 juni 2018 om 22:53
Hoe oud is ie? Dat maakt ook wel een verschilletje natuurlijk.
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
vrijdag 1 juni 2018 om 23:19
27 jaar. Seizoenen daarvoor waren een stuk minder indrukwekkend qua aantallen. Seizoen 16/17 bijvoorbeeld 33 wedstrijden en 9 doelpunten. Ik snap wel waarom clubs het dan niet aandurven. Zeker als je je bedenkt dat clubs onder de Jupiler League doorgaans aardig betalen. Dan moet je daar als profclub dus al boven gaan zitten terwijl je helemaal niet weet of hij een niveau hoger aan kan of dat het gewoon één seizoen is waarin veel mee zat.
Vind ik leuk
Rodajc +18134
zaterdag 2 juni 2018 om 00:16
Klopt, dit is dus dezelfde reden als waarom Lieder niet de eredivisie ingaat.
Vind ik leuk
Bizzy +23309
vrijdag 1 juni 2018 om 23:27
Clubs als Katwijk, Scheveingen en.Spakenburg worden door de lokale middenstand hoog gehouden met veel geld. Spelers verdienen meer dan bij een gemiddelde JL club.
Vind ik leuk
vrijdag 1 juni 2018 om 23:48
Menferik, groot talent. Kan zeker het niveau van Sparta halen.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
zaterdag 2 juni 2018 om 00:06
tot concrete interesse van clubs uit het betaalde voetbal hebben zijn prestaties (nog) niet geleid. Wel kreeg Dordrecht nul op het rekest van de spits.

Hahaha...
Vind ik leuk
zaterdag 2 juni 2018 om 09:12
Blijf maar lekker bij ons. We gaan weer voor het kampioenschap!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws