Familie Nouri stelt Ajax aansprakelijk en stapt naar arbitragecommissie KNVB

Familie Nouri stelt Ajax aansprakelijk en stapt naar arbitragecommissie KNVB

Gepubliceerd: maandag 4 juni 2018 om 08:14ma 04-06-2018 om 08:14

De zaak rond Abdelhak Nouri wordt verplaatst naar de arbitragecommissie van de KNVB. De familie en Ajax worden het niet eens over de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor de gebeurtenissen op 8 juli 2017, toen Nouri instortte tijdens een oefenwedstrijd tegen Werder Bremen. De 21-jarige voetballer heeft ernstige en blijvende hersenschade.

De familie Nouri meldt in een statement dat letselschade-advocaten 'overtuigend inzichtelijk' hebben gemaakt dat Appie op het veld in Oostenrijk niet de juiste zorg heeft gekregen. 'De resultaten van dit onderzoek stemmen zeer droevig. Niet alleen leeft de familie nu bijna een jaar met de ernstige gevolgen over de collaps van Abdelhak, zij moeten nu ook leven met de wetenschap dat deze gevolgen hoogstwaarschijnlijk hadden kunnen worden voorkomen indien op een juiste en adequate wijze zou zijn ingegrepen', klinkt het.

'De familie heeft de afgelopen periode getracht om in overleg met Ajax te komen tot een oplossing waarin de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid door Ajax zou worden erkend. Helaas heeft Ajax iedere aansprakelijkheid van de hand gewezen en stellen zij zich op het standpunt dat de verleende zorg wel toereikend en adequaat is geweest. Dit maakt ieder verder overleg zinloos nu juist de erkenning van verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor het leed dat Abdelhak is aangedaan een uitdrukkelijke voorwaarde is voor de familie.'

De familie Nouri stapt nu samen met haar advocaat naar de arbitragecommissie. 'In de ogen van de familie dient het aanspannen van de procedure bij de arbitragecommissie niet alleen de belangen van Abdelhak Nouri, maar is de gehele voetbalwereld - en met name de spelers van Ajax - gebaat bij een duidelijke uitspraak over de gang van zaken.'

Het is onbekend wanneer de zaak zal dienen. De familie wacht verder de procedure voor de arbitragecommissie af. In de tussentijd zullen geen nadere mededelingen worden gedaan. De media wordt verzocht geen contact met de familie op te nemen.

Plaats een reactie

twentegoal +670
maandag 4 juni 2018 om 08:19
Advocaten ? uiteindelijk draait zelfs deze trieste gebeurtenis om geld
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:22
Helaas wel.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
maandag 4 juni 2018 om 08:59
Het absolute dieptepunt in deze dieptrieste zaak.
Vind ik leuk
tannat +16556
maandag 4 juni 2018 om 09:44
Ajax: Zelfgenoegzaam opscheppen over alle miljoenen op de bank, maar op het menselijk vlak failliet
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:57
Wel een beetje simpel geredeneerd.
Vind ik leuk
Adje80 +10295
maandag 4 juni 2018 om 10:05
Doe niet zo triest..dit zou in elk bedrijf ook zo gebeuren. Zoiets wordt door juristen geregeld onder elkaar is de normale gang van zaken. Ajax leeft genoeg mee op persoonlijk vlak.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
maandag 4 juni 2018 om 10:27
knap dat je dat weet. spreek je ze dagelijks ofzo?
Vind ik leuk
Adje80 +10295
maandag 4 juni 2018 om 10:43
Nee heb zelf een bedrijf en weet goed hoe zoiets werkt. Dat het niet de schoonheidsprijs verdient is een ander verhaal maar zoiets wordt zakelijk opgelost. Ik maar ook jij weet het hele verhaal ook niet, alleen wel dat het zo werkt. Het is wel triest dat meteen de anti ajax mensen hier negatief op reageren.
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
maandag 4 juni 2018 om 10:57
ik weet best hoe het werkt. maar je weet ook dat de familie nu gewoon een schuldige probeert te vinden en dat ze compensatie willen. ajax had er, met al die euro's op de bank, slim aan gedaan dit ze netjes af te handelen. stel je dan een beetje coulant op en trek je portemonnee. dit is chiquer naar de familie, je supporters, je tegenstanders en de media...
Vind ik leuk
Adje80 +10295
maandag 4 juni 2018 om 11:27
Maar hoezo netjes afhandelen? Misschien doet ajax wel niks verkeerd maar hebben ze onderling een afspraak gemaakt om het financieel af te laten werken door verzekeringen...kan van alles zijn
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 12:29
Vooral ook omdat je maar één kant van het verhaal hebt.
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
maandag 4 juni 2018 om 13:13
Ach, er is weer een simpele ziel die zich PSV-supporter noemt en zo denkt een andere club af te kunnen zeiken. Mensen zoals jou zijn pas echt een probleem voor iedere club.
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
maandag 4 juni 2018 om 10:03
Niet mee eens.
Dit draait niet om geld.

De artsen van Ajax hebben op een ongelovelijke manier geblunderd door pas na 10 minuten te starten met reanimeren.
Iedereen die een reanimatie cursus heeft gevolgd weet dat je bij een hartstilstand direct met reanimeren en beademen moet starten. En Nouri had overduidelijk een hartstilstand en niets anders.

Het draait absoluut niet om geld, maar om het feit dat dit mogelijk niet zo afgelopen was voor Nouri als de artsen meteen hadden gedaan wat iedereen in de medische wereld gedaan zou hebben: Op zijn rug leggen en beginnen met hartmassage.

Er zijn duidelijke filmbeelden: De artsen van Ajax leggen hem op zijn zij, waardoor reanimatie niet mogelijk is en zitten er 10 minuten naast van alles te doen behalve reanimeren.

Pas als de tweede ambulance arriveert start de reanimatie. Kennelijk zat daar een verpleger op die in tegenstelling tot de arts van Ajax meteen door had dat reanimeren nodig was.

Laat ik duidelijk zijn: Ook als de reanimatie direct was gestart, had het slecht af kunnen lopen, maar door 10 minuten te wachten was Nouri op dat moment vrijwel kansloos.

Dus het geschil gaat niet om geld, maar om dat als er direct met reanimeren was gestart Nouri veel meer kans had gehad om net als andere voetballers (bijv Sno) dit redelijk gezond te overleven
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 10:07]
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 10:16
Aangezien ik geen medisch specialist ben kan het maar zo allemaal kloppen wat je aangeeft. Maar wat willen ze dan? Stel dat de aanwezigen daadwerkelijk fouten hebben gemaakt. Dat is in en intriest maar niet bewust gebeurd. Die mensen zullen hier ook mee moeten leven.
Dat gebeurd ook regelmatig bij de huisarts of in het ziekenhuis. Daar zijn procedures voor om te bepalen wat de vervolgstappen zijn voor de betrokkenen.
Dus wat willen ze dan? Ongedaan maken kun je het niet. Nouri zal hoogstwaarschijnlijk nooit meer de oude worden. Het is gewoon vreselijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 10:18]
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
maandag 4 juni 2018 om 10:24
Heb je helemaal gelijk in.
Maar ik werk in een ziekenhuis en geloof me, als een arts zo overduidelijk de fout ingaat bij een zeer simpele zaak als een hartstilstand bij een familielid van jou, dan zul je ook willen dat deze arts vervolgt wordt. Helemaal als "het ziekenhuis", in dit geval Ajax dus, overal blijft roepen "dat er correct gehandeld is".

De beelden die gemaakt zijn vanaf de tribune zijn verschrikkelijk, ze doen namelijk de eerste 10 min vrijwel niets en al helemaal niet reanimeren. Iedere verpleefkundige weet in een dergelijke situatie in 10sec wat er aan de hand is en start met reanimeren. Dat een arts dat 10 min lang niet doet... ik zou na zo'n incident niet meer met de arts willen werken, want die is ongeschikt voor zijn vak.

Wat Ajax betreft, beken schuld, want het is onmogelijk daar onder uit te komen de beelden zijn zo duidelijk dat er onvergefelijke blunders zijn gemaakt.

Doe je dat niet, vergeet dan komend seizoen maar weer want ik garandeer dat de advocaten van Nouri's familie Ajax en zijn medische staf volledig zullen slopen. Want de familie staat ijzersterk en als Ajax een goed verhaal had waarom de arts niet reanimeert, hadden ze dat allang naar buiten gebracht. Verwacht dat die gaat zich beroepen op een black out oid. want anders is zijn handelen niet te verklaren
En dat geeft ongetwijfeld zoveel onrust dat je weer een ramp seizoen krijgt.

Gezien de gemaakte fouten en de band van spelers onderling mag je ervan uitgaan dat de spelers die op het veld stonden en alles hebben gezien inmiddels zelf uitgevonden hebben wat er allemaal fout is gedaan. Dus ook vanuit die hoek hoeft Ajax geen enkele steun te verwachten, in tegendeel denk ik zelfs. Ik verwacht bijv dat zodra Ziyech weg is deze zij mond niet meer zal houden over wat hij gezien heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 10:31]
Vind ik leuk
Sanji +1309
maandag 4 juni 2018 om 10:45
Ik denk dat een beursgenoteerd bedrijf als Ajax met al zijn juristen echt wel uitzoekt of ze in het gelijk staan of geen kans maken.

Oftewel de beelden zijn geanalyseerd zowel door specialisten uit de medische wereld alsmede juristen.
Als specialisten zouden zeggen dat er verschrikkelijke fouten of eenvoudige blunders zijn gemaakt dan gaat een bedrijf echt niet het risico aan om dit aan te vechten.

Dus ik verwacht dat jij het hier mis hebt, er zullen vast zeer sterke nuances aanwezig en een achtergrond verhaal of andere factoren die gezorgd hebben voor de aanpak die te zien is op de beelden.

Met name een arts van een sportclub weet juist hoe die met hartproblemen moet omgaan, dat is het enige grote gevaar. Of in ieder geval het "most likely deadly" scenario.
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
maandag 4 juni 2018 om 11:15
?
Er zijn zeer duidelijke filmbeelden waarbij ze Nouri 10 minuten op zijn zij laten liggen, reanimatie is dan onmogelijk.
Er staat 100% vast dat hij een hartstilstand heeft gehad op het veld.
Ajax geeft geen reactie waarom er zo gehandeld is en als die er wel is naar de familie dan schuiven de deskundigen van de familie deze opzij.

Ik snap de link met beursgenoteerd bedrijf totaal niet,
Leg eens uit wat dat ermee te maken heeft?

Voorbeeld: Banken zijn ook beursgenoteerd en wilde jij zeggen dat er nog nooit processen zijn geweest over fouten door banken omdat ze beursgenoteerd zijn en dus elke fout meteen toegeven?

In welke wereld leef jij?
Vind ik leuk
Sanji +1309
maandag 4 juni 2018 om 11:53
Natuurlijk gaat Ajax geen reactie geven over medische zaken. Dat mag nog geen eens.
Maar wat wel al naar buiten is gekomen is dat Nouri bewust dingen verzwogen heeft naar bepaalde mensen zoals zijn familie, dus er zijn wellicht sprake van omstandigheden waarom er op die manier gehandelt werd.

Als een publiek, beursgenoteerd bedrijf grove fouten heeft gemaakt en ze worden ervan beschuldigt. Waarbij het duidelijk is dat ze verkeerd hebben gehandelt en ze geen kans maken in een rechtzaak, dan inderdaad wordt dat meteen erkend door het bedrijf. De schade op de beurs wordt namelijk alleen maar erger en het vertrouwen alleen nog maar meer geschaadt.
Natuurlijk zijn er individuele bedrijven die hier een uitzondering op zijn, maar in de overgrote meerderheid van gevallen werkt het inderdaad zo.

Oftewel Ajax gaat echt niet het risico aan om nog meer schade op te lopen als het echt zo duidelijk is als jij stelt. Als het echt zo makkelijk was geweest en de schuldige direct aanwijsbaar was, als ze echt zulke basale fouten hebben gemaakt dan zou Ajax dat allang toegeven.
Feit is dat ze dat niet hebben gedaan, oftewel er moet voldoende aanwijzing voor hen, de medische staf en de juridische tak zijn, om aan te nemen dat ze goed hebben gehandelt.
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
maandag 4 juni 2018 om 15:10
Maar als ik dit lees, en stel de advocaten van Nouri worden is het gelijk gesteld dan is Ajax toch failliet? Deze bedragen lopen zo hard op, of vergis ik me. Welke verzekering dekt dit?
Vind ik leuk
Sanji +1309
maandag 4 juni 2018 om 20:19
Ten eerste is dit geen Amerika, dus de bedragen vallen mee
Ten tweede is een club naar mijn weten verzekerd tegen dit soort zaken.
Ten derde als er al een schuldige is, dan lijkt het mij de arts.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:05
Ik denk dat Ajax geen reactie geeft omdat ze voor dit soort zaken verzekerd zijn .. ik vermoed dat de verzekering eist dat Ajax geen uitspraken mag doen om de juridische positie van de verzekeraar niet te ondergraven.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
maandag 4 juni 2018 om 11:22
"Ik denk dat een beursgenoteerd bedrijf als Ajax met al zijn juristen echt wel uitzoekt of ze in het gelijk staan of geen kans maken. "

Ajax heeft de afgelopen jaren laten zien, dat ondanks de miljoenen die binnen zijn gekomen, de leiding verder redelijk incompetent is. Iemand als Van de Sar heeft niet de juist managementervaring om hier mee om te gaan. Ik acht de leiding van Ajax niet in staat om wat juristen ze vertellen op de juiste manier te interpreren en de juiste actie te ondernemen. Dit wordt de zoveelste fout van het Ajax management.
Vind ik leuk
Thobar +4602
maandag 4 juni 2018 om 11:15
Daarbij een AED is een enorm simpel apparaat in die zin dat je 'm alleen hoeft aan te sluiten en de knop hoeft in te drukken. Een diagnose is niet nodig dat doet dat ding zelf binnen 5 seconden er is geen enkele reden waarom ze er geen gebruik van hebben gemaakt. Helemaal niet omdat ze op de hoogte hadden moeten zijn vd hartafwijking die toch vrij recent was gecontasteerd.
Vind ik leuk
Sanji +1309
maandag 4 juni 2018 om 12:01
Zover ik begreep waren die hartafwijkingen alleen bekend bij de KNVB en heeft Nouri op zijn medische rechten gewezen. Zijn familie wist er ieder geval niet van en Ajax volgens mij ook niet. Dat werd naar mijn wetens een paar maanden na het feit naar buiten gecommuniceerd.

Het lijkt mij dat een arts van een sportclub echt wel beter weet en dat er een bewuste keuze is gemaakt om een andere protocol te volgen.
Wellicht waren er meer acute aandachtspunten, complicaties en of condities.
Dat het aansluiten en gebruiken van AED de risicos van andere zaken zou verhogen of eerst andere aspecten de aandacht verdiende.

Het zou zo kunnen zijn dat er nog geen sprake was van hartstilstand of dat het hart wel werkte alleen in een afwijkend patroon en dat de ademhaling en luchtwegen prioriteit hadden.

Oftewel het is speculeren en Ajax houdt vol dat ze volgens protocol hebben gehandelt. Wellicht een ander protocol dan bij een acute hartstilstand, maar het besluit voor een protocol gebeurd op basis van signalen. Dus blijkbaar waren er signalen die duiden op het hanteren van dit protocol of in ieder geval dat dit protocol een hogere prioriteit had.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:53
Dit is wel volledig gebaseerd op de aanname dat de arts foutief heeft gehandeld. Dit kan ik niet bevestigen of ontkennen. Deze arts zal zijn redenen hebben gehad waarom hij zo heeft gehandeld.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 16:55
In ziekenhuizen moet je eerst een contract tekenen mocht het wat gebeuren dat de artsen niet aansprakelijk zijn.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34317
maandag 4 juni 2018 om 08:29
Helaas zijn er alleen maar verliezers in deze zeer trieste nachtmerrie.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:45
Dat is gewoon heel logisch. Nouri was miljonair geworden en loopt dat nu mis. Ajax wist van de hartklachten maar er was bijvoorbeeld geen AED aanwezig. Dat kan echt niet. Ik kan er verder inhoudelijk niet over oordelen maar ik denk dat ajax zichzelf een hoop reputatieschade kan besparen door een goede schikking te treffen. Ajax stikt van het geld en kan proberen de zaak netjes af te ronden.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 08:53
Hoe weet jij dat hij miljonair was geworden? Hij was al redelijk oud voor een talent en daarnaast kan Ajax niks doen aan het feit dat hij een hartstilstand heeft gekregen. Kans is derhalve groot dat hij zijn carrière sowieso had moeten beëindigen. Nouri was daar zelf verantwoordelijk voor. En waarom is Ajax degene die voor AED moet zorgen, zij waren te gast.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:19
Je bent me net voor .. ik geloof niet dat er veel clubartsen een Aed het veld mee opsjouwen .. het is meer gebruikelijk dat er op elk sportcomplex zo’n apparaat aanwezig is.

Verder ken ik dat KNVB verhaal niet zo goed .. maar het lijkt er op dat de artsen van Ajax van niets wisten .. ook al zou dat vreemd zijn .. immers Ajax zal zijn spelers ook wel ieder jaar goed laten nakijken.

Maar los van het Appie verhaal heb ik de medische staf van Ajax niet erg hoog staan .. er waren in het verleden al meer akkefietjes met spelers die bijzonder lang geblesseerd bleven.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 18:20]
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:06
Dus deze zaak is alleen met geld af te ronden?
Vind ik leuk
Sideburnn +3220
maandag 4 juni 2018 om 09:08
Gerucht gast ook dat hij een groeihormonen kuur heeft ondergaan waar door eventuele hartklachten kunnen intstaan.
Weet niet of hij dit op verzoek van Ajax heeft laten doen.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:12
Het gerucht gaat hier is dat er een hoop onzin wordt verkondigd.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:11
Jij hebt overduidelijk geen kaas gegeten van dit soort rechtszaken.
Vind ik leuk
Thobar +4602
maandag 4 juni 2018 om 09:27
Oostenrijk is niet één of andere negorij. AED was wel degelijk aanwezig alleen is er niets mee gedaan. Ambulancebroeders stonden ernaast met dat ding in hun handen. Ging in deze om hierarchie er waren artsen bezig dus dan kan een ambulancebroeder er niet bij en daarom is dat ding niet gebruikt. Het is idd treurig en wrang dat deze artsen op de hoogte waren (en als ze dat niet waren is het alleen maar erger) vd hartproblemen en desondanks daar slecht op voorbereid waren. Alleszins logisch dat de familie daarover, ook namens Nouri, daarover opheldering eist.
Vind ik leuk
Obl93 +2739
maandag 4 juni 2018 om 08:48
Zo zwart-wit is deze situatie niet, ik kan mij er zelf wat bij voorstellen. Een club waar je je kind aan toevertrouwd, heeft nalatig gehandeld, dus is het belangrijk om naast de evt. Financiële kant van dit verhaal, ook moreel de erkenning te krijgen.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 08:54
Kennelijk hebben de letseladvocaten van Ajax een hele andere mening, anders had Ajax die schikking waarschijnlijk wel getroffen
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:54]
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 4 juni 2018 om 09:02
Sazzz probeer ajax aub niet goed te praten. ajax is nalatig geweest, punt. Ook al zijn ze te gast dan nog hadden ze een AED kunnen meebrengen of erom kunnen vragen. Als ik met mijn kind in een andere auto stap als gast en daar zit geen autostoeltje in dan neem ik toch ook de verwantwoordelijkheid over mijn kind? Hoe dan ook, niemand heeft dit gewild en dit verhaal kent alleen maar verliezers. Tuurlijk is de familie nu op een financiële compensatie uit waar ze recht op hebben en het zou ajax sieren met al dat geld wat ze hebben tot een nette oplossing te komen. Het is voor familie nouri ook onprettig die bedragen telkens te horen die ze voor spelers willen hebben en continue maar wij zijn ajax de grootste de beste en de rijkste. Maar vervolgens niets willen betalen. Tja dan moet je niet zeuren als de familie nouri stappen onderneemt.
Vind ik leuk
Morris +23891
maandag 4 juni 2018 om 09:05
Volgens mij is iemand pas schuldig als dit door een rechter is vast gesteld.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:08
Maan, jij bent ook een mongoal eerste klas he! Hoe dat jij het stelt slaat werkelijk helemaal nergens op....

Ajax kan ook zeggen "Hij had hartklachten en heeft er zelf voor gekozen om op topniveau door te gaan".
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:18
Precies, er wordt wel heel makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat Nouri ook verantwoordelijk is. Daarnaast heb je nu maar één kant van het verhaal. Aangezien Ajax géén regeling heeft getroffen, denken zij dat ze een sterk punt hebben. Ik krijg nu toch het gevoel dat de familie de gans die gouden eieren legt kwijt is en op deze manier toch aan de gouden eieren hoopt te komen. Ajax betaalt al gewoon zijn hele contract uit.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:44
Helemaal mijn idee .. ondanks dat het triest blijft

Goed verwoord
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:16
Wat een geklets is dit weer. De familie stelt Ajax aansprakelijk. Als die aansprakelijkheid wordt bewezen, dan kan er pas geoordeeld worden of Ajax nalatig was. Wat betreft de AED: Dit is de verantwoordelijkheid van het betreffende complex en niet van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:32
Dit is niet goed praten Dit is de dagelijkse gang van zaken. Waarom zou je schikken als er aannemelijk kan worden gemaakt dat het niet aan jou te wijten is? Dan kan je weer gaan lopen schreeuwen dat Ajax aansprakelijk is, maar Ajax laat het waarschijnlijk op een zaak aankomen omdat ze vinden dat ze in hun recht staan. Ook Ajax heeft advocaten die Ajax adviseren. Als de situatie er voor Ajax dermate slecht voor stond dan hadden ze waarschijnlijk geschikt...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
maandag 4 juni 2018 om 08:59
"Heeft nalatig gehandeld" ?
Je hebt als "specialist" de oplossing al gevonden, lees ik.....
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:40
Ik weet niet of Ajax nalatig gehandeld heeft, ik heb geen verstand van dat soort zaken ..wat ik wel meen te lezen is een keuring bij de KNVB die op verzoek van Appie niet aan Ajax is doorgegeven .. die jongen nam misschien een klein risico met zijn gezondheid !!
Vind ik leuk
Enden +4742
maandag 4 juni 2018 om 09:16
Niet helemaal. Wanneer AJAX aangeeft dat het goed gehandeld heeft en dit niet zo is, zou AJAX een volgende keer weer zo kunnen handelen. Ten koste van de spelers dus. Gaat zeker ook om meer dan geld.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:19
Ze gaan wel makkelijk voorbij aan het feit dat Nouri zelf op de hoogte was van zijn klachten
Vind ik leuk
Enden +4742
maandag 4 juni 2018 om 10:34
Daar gaat het in dit geval niet om.
Had AJAX anders moeten handelen, dan moeten ze wat veranderen. Hadden ze dat niet dan hoeft dat niet.
Dit is ivm veiligheid van de spelers.

Vind ik leuk
ruuddevil +2995
maandag 4 juni 2018 om 09:47
En wat voor advocaten. De Vries en Kasem is het kantoor van Petert de Vries.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 10:18
@ twentegoal,
Ajax,
Waar zou het anders over moeten gaan dan geld
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 16:51
Een advocaat speel heel graag een spelletje
Vind ik leuk
edje2307 +378
maandag 4 juni 2018 om 08:19
Eerst het verdriet...nu het grote geld!!
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 08:33
Nee de overleving als de grootste kostwinnaar wegvalt. Vergeet niet dat de hele familie draaide om Nouri. Als er sneller was gehandeld dan had er een kans bestaan dat Nouri er beter vanaf was gekomen. Dat is dus bewezen. Echter ziet Ajax er vanaf de portemonnee te trekken. Bij laatste geval schaam ik mij kapot dat ik een Ajax supporter ben!!
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
maandag 4 juni 2018 om 08:35
'Dat is dus bewezen'.

Als dit bewezen zou zijn, zou Ajax daar natuurlijk gewoon in meegaan. Want in de rechtszaal maken ze dan geen schijn van kans.
Zo zwart wit liggen die zaken natuurlijk niet.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 08:40
Lees jij het stuk maar eens voordat je reageert.

Onafhankelijk onderzoek van John de Beer en Lucas Hogeling

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/113177/familie-nouri-stapt-naar-arbitragecommissie-knvb

[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:41]
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 4 juni 2018 om 08:57
“Onafhankelijk onderzoek van John de Beer en Lucas Hogeling”

De advocaten van de familie dus. Tot zover de onafhankelijkheid.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:02
Is ondertekent door....fijne dag en weer door!
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 09:02]
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 4 juni 2018 om 09:06
Lees je even in. In januari van dit jaar komt naar buiten dat de familie Nouri letselschadeadvocaten in de arm nemen. Namelijk advocaten kantoor De Beer. Het kantoor waar Hogeling en naamgever De Beer voor werken.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:13
En die mogen geen onafhankelijk onderzoek doen?

Gebeurd zoveel. Het gaat erom dat ze te laat reageerden op de ernst van de situatie en dat ziet een leek toch ook wel dat het veel te lang duurde voordat er echt actie werd ondernomen. En dan zet ik toch even mijn Ajaxbril af en zet de de grote mensenbril op. Ze hebben gewoon keihard fouten gemaakt maar ze zijn te dom om het toe te geven en ik vind vd Sar en de medische staf daar verantwoordelijk voor. Op dit punt hekel ik mijn eigen club ja of moeten we alles maar in de doofpot stoppen?
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 4 juni 2018 om 09:21
Wacht even hoor. Het ging om de gesuggereerde onafhankelijkheid. Hoe kun je als advocaat van een partij onafhankelijk onderzoek doen?

Ik heb het dus niet over schuldvraag. Als (de arts van) Ajax namelijk blaam treft dan moet men daarvoor opdraaien en wel op een nette manier.

Zeker het feit dat jij stelt dat zelfs een leek het kon dat er fout gehandeld werd diskwalificeert jou natuurlijk in deze. Want dat is natuurlijk onzin. Een leek kan alleen maar gissen.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:27
Nope niet gissen.. dat is het eerste wat er in mij op kwam (binnen een minuut kan ik je mededelen).

Maar ieder mag zijn eigen belevingen weergeven op internet en wellicht is dat voor dit geval maar beter van niet.

Is en blijft klote dat zo’n jochie zo’n afsluiting krijgt op zijn prille carrière.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 4 juni 2018 om 09:38
“Maar ieder mag zijn eigen belevingen weergeven op internet en wellicht is dat voor dit geval maar beter van niet.”

Interessante uitspraak als je zelf nogal vooraan staat met het weergeven van je eigen beleving.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:40
Onafhankelijk onderzoek wil zeggen door een onafhankelijke partijdig. Dus geen partij van de familie en geen partij van Ajax. De rechter mag bepalen of dit onderzoek valide is
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:51
Je,zet,je,Ajax bril af lucky luke en je grote mensenbril op.

Wordt het niet tijd voor Specsavers ?
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 21:51
Voor jou wellicht wel
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11967
maandag 4 juni 2018 om 09:04
Ajax kan wel peper dure spelers kopen dit komend seizoen.
Maar men heeft moeite om om de Familie van Nouri voor zo iets tragisch degelijk financiël tegemoet te komen.
Wat jij inderdaad zegt ik zou me schamen als supporter dan van zo een club Bizar dat het zover moet komen.
Vind ik leuk
zoroman30 +150
maandag 4 juni 2018 om 10:06
In principe hoeft ajax toch niet meer te betalen dan tot wanneer zijn contract loopt. Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht ook dat ajax al had toegezegd de ziekenhuis kosten en andere kosten rondom nouri te vergoeden.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 12:26
Ze betalen al meer dan een miljoen aan salaris
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:53
Ze sturen al iedere week een fruitmand hoor meneer of mevrouw seizoenkaart
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 4 juni 2018 om 09:05
Arie dat is wel bewezen. Ik begrijp dat je ajax supporter bent en je club door dik en dun steunt. Maar neem een voorbeeld aan luckyluksch die als ajax supporter zijnde ook gewoon toegeeft dat ajax niet juist gehandeld heeft en nu de portomonee moet trekken. Dat is het enigste wat ajax nu nog kan doen, en laat dat nou net hetgeen zijn wat ze makkelijk kunnen missen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:20
*zucht* Het is pas bewezen als de rechter het vast heeft gesteld. Daarom wordt nu Ajax aansprakelijk gesteld.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 4 juni 2018 om 08:39
Er is nog niks bewezen, daar kun je pas van spreken NA een uitspraak op basis de bewijslast over en weer.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 08:42
Zie hierboven en lees gezellig ff het stuk door...
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 4 juni 2018 om 08:49
Dus omdat 1 partij het zegt, voldoende aannemelijk vindt, is het waar? Je kan wel verwijzen naar het stuk, maar zo werkt het niet.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 08:56
Onafhankelijk ... jullie reageren exact zo als de Russen doen met de MH17!!

[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
Freddy M. +1266
maandag 4 juni 2018 om 08:49
Ik lees dit ook maar dat zegt natuurlijk nog niets. Als de arbitragecommissie of eventueel een rechter hier niet in meegaat omdat zij niet overtuigd zijn zegt zo’n stuk nog niets. Afwachten dus!!
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:06
Ze gaan dit niet zomaar naar buiten brengen toch?
Ajax is en blijft wel een bedrijf die aan de centjes denkt. Ze proberen na mijn mening wel heel erg graag onder de verantwoordelijkheid uit te komen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 4 juni 2018 om 09:14
En jij wil heel graag dat ze schuldig zijn.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:18
Nee ik wil een normale gang van zaken en dat Ajax de verantwoordelijkheid neemt. Zij zijn verantwoordelijk (de medicestaf in dit geval die in Ajax dienst is) dus Ajax. We hebben de bek als Ajacied groot zat dus dan mag je ook wel een keer zeggen dat je goed fout zat of ben ik nou gek!! Kom op zeg
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 09:18]
Vind ik leuk
Arbee +2480
maandag 4 juni 2018 om 10:39
Je moet je beseffen dat dit een uiterst delicate zaak is, waarbij je hoe moeilijk ook je verstand voor je hart moet plaatsen. Doe je dat, dan kun je niet anders dan concluderen dat dit de normale gang van zaken is. Normaal gesproken, zodra er advocaten bij komen kijken houd je je mond en gaat alle communicatie via die advocaten of de rechtbank. Alles wat je in het openbaar zegt kan immers tegen je worden gebruikt in de rechtszaal. Ajax gaat dan ook niet zomaar de schuld/verantwoordelijkheid nemen, want dat opent de deuren naar een miljoenenclaim.

Op dit moment is Ajax onschuldig. Hier in Nederland is het immers zo dat een persoon of partij onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. De familie Nouri vindt dat Ajax wel schuldig is, en is tot die conclusie gekomen middels een onderzoek van het door hun in de hand genomen advocatenteam van De Beer en Hogeling. De volgende stap is nu dat de twee partijen elkaar in rechtszaal (of in dit geval bij de arbitragecommissie) melden, en dat die op basis van de aangeleverde bewijsstukken gaan bepalen of er een schuldige aangewezen kan worden en zo ja wie. Ajax hoeft ongeacht de uitkomst van de arbitragezaak op dit moment (nog) te doen met het onderzoek van De Beer en Hogeling en staat volledig in haar recht wanneer het dit onderzoek resoluut van de hand wijst en/of met een eigen rapport aankomt.
Vind ik leuk
Freddy M. +1266
maandag 4 juni 2018 om 15:53
Werkt dit in een verzekeringszaak niet altijd zo! De 1 wil de schuld bij de ander leggen en de ander wil de schuld niet op zich nemen. Ieder heeft zijn eigen versie van het verhaal. En zeker als het gaat om veel geld!!
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:22
Dat is door de advocaat geschreven. Zij hebben onderzoek laten doen. De rechter mag bepalen of het onderzoek valide is en daarnaast mag Ajax bewijs leveren. Dit is geen bewijs.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:05
dat eerste stukje slaat nergens op
de familie van nouri kan toch gewoon zelf hun geld verdienen ofniet
heel de familie is dus afhankelijk van hun 21 jarige zoon en broer ?
belachelijk
ik vind het wel triest dat het allemaal op deze manier moet , van beide kanten
de familie van Nouri hoeft niet de hoofdprijs te gaan vragen , en Ajax moet dit op deze manier niet willen
alleen maar verliezers op deze manier
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:22
Eerste stuk klopt volkomen. Jij mag het onzin vinden maar in die familie werkt dat nou eenmaal zo!
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:26
het zal wel kloppen ,maar het slaat gewoon nergens op
ik weet niet hoe het bij jou zit , maar mijn ouders en broers hebben gewoon een baan en een eigen inkomen
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 4 juni 2018 om 09:31
Hier netzo alleen werkt dat voor veel Marokkanen net even anders. We zijn teveel met onszelf bezig (betrap mij er ook constant op).

We zouden wat meer begrip voor elkaar moeten hebben en zeker in het zaken leven mag dat wel veranderen. Stel nou dat we een fout maken ... dan wordt ik ontslagen en opdat moment gaan de meeste in de ankers en zetten we de hakken in het zand en keihard ontkennen. Dat is het zakenleven. Blijft natuurlijk allemaal klote zo. Alleen maar verliezers op deze manier.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:38
ja wij zijn hier helemaal niet met anderen bezig dat klopt
en om dat te veranderen ben ik hier op VP nu ook met Ajax bezig ;-)
Ajax moet dit natuurlijk ook niet willen op deze manier
ga gewoon rond die tafel zitten en kom tot een oplossing

ps : waar is de Nederlandse turk met zijn standaard reactie dat Ajax de warmste club van Nederland is
of houd ie nu wijselijk zijn mond ....
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:13
Auw racist .. het gaat over een donkere jongen waar de familie niet van werkt

Barbaar
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:06
Waarschijnlijk ziet de familie van Appie euro’s ..dus de pinautomaat moet tot einde contract aan de stroom
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:19
Nee slappe hap, dat is niet bewezen. Het is pas bewezen als de rechter hier over heeft geoordeeld.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 10:53
Dlanor Ed Reob,
In Nouri zijn contract is opgenomen dat de arbitragecommissie de bevoegde instantie is.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze bij Ajax zo stom zijn om zich niet bij die uitspraak neer te leggen.

Ik kan het bijna niet uit mijn toetsenbord krijgen maar LuckyLuksch ziet het in dit geval gewoon goed er zijn dus redelijke Ajacieden maar je moet ze met een lampje zoeken.

Nouri is een etterende wond en de bankboekjes denken er mee weg te komen door er een pleister op te plakken.
Gewoon zo doorgaan Ajax zo bouw je wereldwijd een hoop goedwill op.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:29
Ik kan mij niet voorstellen dat Ajax een arbitragezaak afwacht als er heel duidelijk blijkt dat zij verantwoordelijk zijn. Daarnaast wordt de aansprakelijkheid door de arbitragecommissie vastgesteld. Mocht een van de partijen het niet eens zijn met deze uitspraak, dan kan er altijd nog hoger beroep bij de arbitragecommissie worden ingesteld. Is dit niet mogelijk, dan kunnen partijen alsnog naar de rechter stappen. Maar het is veel te kort door de bocht om nu al te stellen dat Ajax aansprakelijk is. Er zijn zoveel factoren die bij het vaststellen van aansprakelijkheid van toepassing zijn. Daar doet een onafhankelijk onderzoek niets aan af.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:46
Beelden laten zien dat er 13 minuten zitten tussen de hartstilstand en het inzetten van een defibrillator.
Daar heb je niet eens een onafhankelijk onderzoek voor nodig.
Wat een hoger beroep en de rechter aangaat, denk je echt dat een bedrijf wat in hoge mate afhankelijk is van goodwill het daar op laat aankomen? Sponsors zitten hiet echt niet op te wachten.
Zo stom is geen enkele directeur zelfs die van het ijskoude kille Ajax niet.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 12:50
Maar het gebruik van een defibrilator is niet een ijkpunt voor aansprakelijkheid. Dat laat verscheidene jurisprudentie zien. Geen enkel bedrijf schikt in het kader van goodwill. Dat is voer voor juridische claims. Dat heeft niks met koud zijn te maken.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 13:19
Zowel de FIFA als UEFA schrijven voor dat bij het ineenstorten van een speler zonder aanwijsbare reden, moet worden uitgegaan van een hartstilstand.
Door het pas na 13 minuten de AED aan te sluiten (waarmee ook de bloedsomloop is te controleren) zijn de medici in gebreke gebleven.

In zo'n geval alle verantwoording afwijzen is berekend en kill naar je medewerkers toe. Gewoon des Ajax dus.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 13:26
Je begint nu een beetje raar te praten. Ten eerste het betreft een voorschrift en ten tweede hij heeft in eerste instantie gewoon ademhaling. Dat valt ook uit de beelden af te leiden. Dat je anti-Ajax bent dat is je goed recht, maar dat betekent niet dat je onzin moet gaan lopen verkondigen. Je kan iemand alleen ingebreke bij een overeenkomst.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 13:39]
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 13:39
En voorschriften hoef je niet op te volgen?
Want WZAWZDB?
Verder lijkt het dat andere beelden gezien dan ik.

Of ik onzin verkondig zal in de toekomst blijken.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 13:51
Misschien moet je je even in wetgeving gaan verdiepen. Een voorschrift van de UEFA is niet wettelijk vastgelegd. Wettelijke voorschriften worden vastgelegd door overheidsinstanties. Ga de beelden nog maar even goed bekijken. Hij gaat eerst op zijn hurken zitten en daarna op zijn rug liggen. Op het moment dat hij op zijn rug ligt, is er duidelijk te zien dat hij nog ademhaling heeft.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:18
net waren het nog 10 minuten (tel jij er blessuretijd bij ?)
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:15
Kun je mij dat contract ff mailen svp ?
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:48
Overstappen naar Utreg misschien ?
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:19
Jammer dat Ajax dit niet fatsoenlijk kan regelen uit zichzelf.
Vind ik leuk
Robert_b89 +496
maandag 4 juni 2018 om 08:29
Dat is natuurlijk de grootste onzin. Het gaat erom dat er niet goed gehandeld is. Wat ik niet goed snap is dat er nu net gedaan wordt alsof Ajax dit gewild had. Wat denk je nou zelf dat zo dokter dit met opzet doet? Natuurlijk niet die willen toch ook niets liever dan Appie helpen.

Vind het nogal wat dat je iemand aansprakelijk wil stellen voor een lichamelijke afwijking. Wat iedereen kan hebben. Het feit ligt er dat de club geen medische informatie mag geven. Hadden ze dit wel gedaan dan werden ze TERECHT aansprakelijk gesteld voor een fout.

Niemand maar dan ook niemand had dit gewild. Iedereen zou Appie willen helpen. Het is een onwijs trieste gebeurtenis maar kom op je kan niet een hartafwijking afschuiven op een persoon of club.

Stay Strong Appie
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
maandag 4 juni 2018 om 08:37
Het gaat hier om aansprakelijkheid. Niet om wat de club wel of niet had gewild. Iets wat gewoon voor de rechter zou komen vroeg of laat. Daar hoort het ook. Hoe triest ook.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:51
Geloof mij, het maakt in dit soort zaken niets uit of ajax dit heeft gewild of niet. Aansprakelijkheid ontstaat niet door opzet maar door toerekenbaarheid. Een werkgever is altijd in verregaande mate aansprakelijk voor wat er tijdens uitvoering van het werk met een werknemer gebeurt (bedrijfsongeval bijvoorbeeld) en is dan heel vaak de aansprakelijke partij, zonder dat de werkgever daarvoor echt grote fouten behoeft te maken.

Zeker in dit geval, waar ajax nouri vaak genoeg medisch onderzocht heeft, wist van de klachten, maar de juiste hulpmiddelen niet mee naar de wedstrijd heeft gebracht.... het is triest, maar zo gaat het in al dit soort zaken.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 08:56
Maar Nouri weet toch zelf ook van die klachten? Hij is zelf toch ook verantwoordelijk?
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:31
Sazzz,
Volgens mij mag Nouri van Ajax verwachten dat er geen 13 minuten gewacht word met reanimeren.
Door het niet verlenen van de noodzakelijke zorg is Ajax direct verantwoordelijk voor het letsel van Nouri.

Afschuiven van verantwoording is tekenend voor dat kille beursgenoteerde bedrijf. Overigens blijkt uit de reacties hierboven, met een hele enkele uitzondering, dat de klantenkaarthouders van dat bedrijf er geen problemen mee hebben.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 11:46
Je weet niet eens echt wat er gebeurd is. Ajax zou deze strijd niet aangaan als ze dachten dat ze hun gelijk niet konden halen. En reanimeren is wat lastig als het hart nog klopt. Bij een "gewone" hartstilstand storten ze echt in. Mijn opa viel gewoon om. Nouri deed dat niet. Ze zeiden toen ook dat het om hartfalen ging. Mijn punt is dat we niet weten wat er gebeurd is en wat de redenen zijn.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:49
Lijkt me heel duidelijk wat er is voorgevallen. Hersenen kunnen wel een paar minuten zonder zuurstof voordat er blijvende schade is. Echter geen 13 minuten.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 12:28
Lijkt me dus niet. Je weet niet waarom er zolang is gewacht. Kan allerlei redenen hebben.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 12:35
Sazzz vertel welke reden jij kunt bedenken om te wachten met reanimeren tot er een onherstelbare hersenschade is ontstaan door zuurstofgebrek.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:13
Die noemde ik net toch? Als Ajax niet settelt met de familie, dan denken ze een serieuze kans te maken. Je weet gewoon niet wat er precies gebeurd is, je weet niet wat er precies is gebeurd. Ook die dertien minuten is niet zeker. Hartfalen is niet hetzelfde als een hartstilstand.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 13:30
De AED was wel aanwezig maar volgens getuigen pas na 13 minuten aangesloten.
Met de AED is de bloedsomloop te controleren.

De FIFA en de UEFA schrijven voor dat wanneer een speler zonder aanwijsbare reden ineenstort van een hartstilstand moet worden uitgegaan.

En wat Ajax denkt lijkt me niet bepalend. Die dachten ook dat het happen van Suarez een liefdesbeetje was.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:37
Allereerst stortte hij niet ineen, hij ging zitten. Ik heb het helaas op tv gezien en ook de commentator dacht dat het om zijn knie ging,hij had twee trainingen gemist vanwege een blessure aan de knie. En toen het ernstig bleek kwam er tentje omheen te staan. Dus misschien is er weldegelijk gereanimeerd, dat kan ook zonder AED.

En nee, ik vond het belachelijke actie van Suarez en de reactie van Bakkal na de wedstrijd best sjiek.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 13:49
Ja je kunt gewoon zonder apparatuur reanimeren. Wel onbegrijpelijk als een AED aanwezig is, maar niet uit te sluiten.
Laten we dan maar hopen dat iemand kan daadwerkelijk kan verklaren dat reanimatie tijdig heeft plaatsgevonden.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:54
Uiteindelijk speculeren we alleen maar. Ik hoop dat Ajax gelijk krijgt, voor de arts. Het is al erg genoeg zonder dat je schuld hebt
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:41
En misschien staat er bij Appie in het contact wel dat er alleen mond op mond beademing door moslims of moslima’s mag geschieden .. die mensen zijn best allergies voor normale mensen soms.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:38
Volgens mij hou jij minder van Ajax dan ik ?
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:37
10 minuten .. jij rekent er blessure tijd bij
Vind ik leuk
Mr-MZ +144
maandag 4 juni 2018 om 09:05
Precies dit. Daar ben je als bedrijf ook voor verzekerd.
Vind ik leuk
HanV +5471
maandag 4 juni 2018 om 09:39
Er is toch niet bekend welke afwijking hij heeft, maar het zal toch niet zijn dat die afwijking een beperking in zijn sporten gaf? Het gaat alleen om het medisch niet juist handelen na het ineenzakken, er was toch een AED beschikbaar?
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:18
Robert_b89,
"alsof Ajax dit gewild had"
Ajax is duidelijk tekort geschoten en moet haar verantwoording nemen.

Wanneer ik een verkeersongeluk veroorzaak wil ik dit ook niet, maar betaal wel de door mij veroorzaakte schade.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:15
Er is helemaal niet bewezen dat Ajax tekort geschoten is. En dat kun je via TV beelden ook helemaal niet zien.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
maandag 4 juni 2018 om 08:35
Als Ajax niet zou geloven dat ze in hun recht staan, zouden ze dit niet op deze wijze doen natuurlijk. Een rechzaak levert veel meer geldverlies en gezichtsverlies op.
Vind ik leuk
Werner1913 +10626
maandag 4 juni 2018 om 08:44
Klopt Arie. En uiteindelijk oordeelt een rechter (of in dit geval de arbitragecommissie) wie gelijk heeft en of Ajax (of wie dan ook) wat te verwijten valt. De familie denkt dat Ajax niet goed gehandeld heeft. Ajax denkt van wel. En we zullen allemaal een mening hebben, alleen zal dat hier lastig zijn. Of zijn er mensen bekend met de handleiding inzake 'hulp bij hartfalen', UEFA en/of FIFA richtlijnen? Ik niet in ieder geval. Dus laat de rechter maar oordelen. Dat is ieders goed recht in Nederland. Vooralsnog zijn er alleen maar verliezers hier.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 4 juni 2018 om 08:37
Er zal een uitspraak moeten komen, zo werkt het nu eenmaal.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:20
The show must go on!!
De familie van hem is net zo zielig in dit verhaal als Ajax..gezeik om geld!!
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
Hakbal +1129
maandag 4 juni 2018 om 08:38
Wie zegt dat ajax zielig is? Ga er vanuit dat de club er alles aan gedaan heeft om het op de lossen. Alleen de marokaantjes proberen het onderste uit de kan te halen
Vind ik leuk
Mr-MZ +144
maandag 4 juni 2018 om 09:11
Oke dit is echt de meest simpele, ondoordachtige reactie ever haha.
Vind ik leuk
Hakbal +1129
maandag 4 juni 2018 om 09:16
Zo simpel is het dus
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:16
Ajax is hier ook enorm zielig hakbal
Vind ik leuk
Hakbal +1129
maandag 4 juni 2018 om 10:09
Hoe weet jij dat? bemiddel jij tussen de twee partijen? Niemand weet wat er achter de schermen gebeurt dus als je het niet 100% weet houd dan je mond. Zielepiet
Vind ik leuk
Werner1913 +10626
maandag 4 juni 2018 om 11:21
Dus je mag wel de familie bekritiseren wanneer je er niks van af weet, maar als je aan Ajax komt kan dat ineens niet. Jij weet toch ook niet wat er achter de schermen is gebeurd? Maar ondertussen maak je wel de familie Nouri zwart door te roepen "dat de Marokaantjes het onderste uit de kan willen halen".

Lijkt me dat jezelf effe moet dimmen aangezien je er zelf ook helemaal niks van weet. Droeftoeter. .
Vind ik leuk
Hakbal +1129
maandag 4 juni 2018 om 11:32
Is toch logisch dat ze het onderste uit de kan willen hebben. Zou jij als kaaskop ook doen
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:19
Verschil hierin is wel dat er al meerdere mensen namens de familie Ajax zwart hebben gemaakt, terwijl dat andersom niet het geval is. Dat geeft, mij iig, een nare bijsmaak. De reacties hier komen ook door een bericht van de familie. Niet omdat Ajax iets naar buiten heeft gebracht
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 19:48
Juist .. een stemmingmakende bericht van de advocaat van de familie voor het grote publiek.

Ik vraag mezelf af of dit iets is voornemen arbitragecommissie .. lijkt me meer een normale rechtsgang.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
maandag 4 juni 2018 om 08:20
Jammer dat het zover moet komen...blijft een trieste gebeurtenis.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
maandag 4 juni 2018 om 08:20
Triest dat het zo ver moet komen. Voor alle partijen
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
maandag 4 juni 2018 om 08:20
Verdrietig allemaal dat het zo moet gaan, of het terecht is of niet doet al niet meer ter zake. Het leed is helaas al geschied.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 4 juni 2018 om 08:21
Aaai dit is natuurlijk voor beide partijen klote!
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 4 juni 2018 om 08:21
The story continues.. Uiteindelijk gaat zelfs deze kwestie nog over geld. Alsof je met een schadevergoeding van een paar ton Appie weer terug hebt..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 4 juni 2018 om 08:31
Denk niet alleen aan geld. Denk eraan dat je dit kan voorkomen misschien.Wellicht geeft deze zaak een signaal af naar de toekomst. Als je zelf ooit kinderen krijgt dan weet je hoe het voelt.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 4 juni 2018 om 08:34
Laat ik vooropstellen dat deze situatie buitengewoon tragisch is en dat er in dit verhaal enkel verliezers zijn.. Dit is iets wat je je grootste vijand nog niet eens zou toewensen. Echter vind ik het een vreemde zaak. Wat er exact is gebeurd en gezegd weten wij niet. Ik vind het daarom wel tijd worden dat dit duidelijk wordt. Het moet gedaan zijn met deze slepende zaak.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:36]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 4 juni 2018 om 08:36
Dit verhaal kan verliezers creëren maar dit moet met oog op de toekomst misschien houvast geven. Misschien is er wel iets te voorkomen, laten we van het positieve uitgaan ipv alleen maar doemdenken en wijzen. Er is al genoeg ellende in de wereld.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 4 juni 2018 om 08:41
Ik kan mij daar alleen maar bij aansluiten. Wat de uitkomst van deze zaak ook is , het is en blijft een bijzonder treurige kwestie. Het doet pijn om te zien dat er weer een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd is.
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
maandag 4 juni 2018 om 08:22
goede zaak is dat gezeur ook eens over
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
maandag 4 juni 2018 om 08:23
Triest van ajax dat ze zelfs dit niet normaal af kunnen handelen. Wat een warme club zeg.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:26
En wat is in jouw ogen fatsoenlijk afhandelen?
Vind ik leuk
JCJWZ +14818
maandag 4 juni 2018 om 08:30
Ach Napolitanos probeerd te scoren over de rug van Nouri met zijn Ajax haat. Hij is zelf voor Psv dus aan zijn reactie kun je zien dat al dat gelul over warme club blijkbaar ook bij Psv maar gewoon gelul is.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:32
Een papegaai is het. Een beetje een stumpertje uithangen over de rug van onze Appie!

Het ophangen nog niet waard
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:19
Heeft die niet gewoon gelijk in dit geval?
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:45
In de ogen van onze Ajax hatertjes wel natuurlijk!
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 10:22
Ajax hatertjes?
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 4 juni 2018 om 08:28
Want jij weet hoe deze situatie exact in elkaar steekt en jij was erbij tijdens de besprekingen tussen beide partijen?
Vind ik leuk
Jozef +44303
maandag 4 juni 2018 om 08:33
Gelukkig weet jij exact hoe het zit en kun je weer eens lekker warm je diarree uitschijten hier.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:23
Geld geld geld en nog meer geld
Vind ik leuk
KOudman +375
maandag 4 juni 2018 om 08:24
Ik snap dit eerlijk gezegd niet, zo komt er alleen maar strijd en uiteindelijk heeft niemand er echt iets aan. Nouri wel helemaal niet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 4 juni 2018 om 08:28
In het vervolg kan je hier wat aan hebben. Men moet hiervan kunnen leren!
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:25
de warmste club van nederland
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:27
Gaan ze in Eindhoven iedereen een schadevergoeding geven die ze aan het piemeltje hebben gezeten?
Vind ik leuk
JCJWZ +14818
maandag 4 juni 2018 om 08:31
Vraag Reis maar en anders Labyad hoe warm dat clubje in Eindhoven is. Of vraag het anders aan die pedofiele jeugdtrainers daar.
Vind ik leuk
Leeuw +6179
maandag 4 juni 2018 om 08:37
Reis verpeste zelf zijn leven door drugs.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 4 juni 2018 om 10:27
jeetje dat jij jezelf ook al gaat verlagen tot dit niveau... triest..

overigens hebben Labyad en Reis het zelf verkloot. En ik denk dat Reis geen slecht woord heeft over PSV.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 11:19
vraag jij het dan aan ziyech, veltman ,younes ,enz enz echte supporters jullie hoor
Vind ik leuk
elmoo +711
maandag 4 juni 2018 om 08:46
Doen ze alleen in Amsterdam als ze bij nouri langs zijn geweest.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:50
Jazeker Elmo, dat moet je de vader van Arias maar eens vragen
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:20
Wat een niveau zeg!! Grote loser
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:35
"ghalid"

Moet ik nu ook bang zijn dat ik een claim tegen mij krijg?

Jij bent schijnbaar de grootste termiet!
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:20
Loser
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2836
maandag 4 juni 2018 om 10:15
Nee maar 30 jaar na dato mag jij het met je mondje afmaken amsterdams schandknaapje.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 4 juni 2018 om 10:25
aaai lager kan je niet zinken man... triest
Vind ik leuk
COYG +8134
maandag 4 juni 2018 om 08:25
Het kost waarschijnlijk wel veel geld zonder garantie dat je iets krijgt. Ik ben wel blij dat er nu actie komt, hoe pijnlijk het voor de familie is. Als docoren naar jouw mening en naar de mening van specialisten gefaald hebben, dan moet je altijd actie ondernemen. Je krijgt je verloren geliefde niet meer terug, maar wel gerechtigheid dat de artsen een bepaalde straf krijgen.
Vind ik leuk
Deck010 +9826
maandag 4 juni 2018 om 08:33
Moet de schuld van de arts dan maar gecompenseert worden met geld? Een foute beslissing van een arts heeft nu eenmaal een grotere impact dan die van de bakker om de hoek. De arts heeft dit absoluut niet bewust gedaan. Bullshit dat dit miljoenen moet kosten. Onthef de arts uit zijn functie en kom met een normaal schadebedrag dat de verzekering van de arts ( dus niet Ajax) uit moet uitkeren. Geld van de club eisen is puur aasgieren gedrag. Het is niet de club maar de arts die de fout gemaakt heeft.
Vind ik leuk
COYG +8134
maandag 4 juni 2018 om 08:36
Ik zeg ook niet dat ze het voor het geld doen. Maar voor gerechtigheid. Als de arts op zo'n kritisch moment faalt, terwijl hij jaren training heeft gehad, dan mag je best nar de commissie toe. Dan gaan die het onafhankelijk onderzoeken i.p.v. Ajax.
Vind ik leuk
Deck010 +9826
maandag 4 juni 2018 om 09:18
Ben het ook deels met je eens. Alleen gerechtigheid haal je bij de schuldige partij, in dit geval dus de arts, Elke arts is onafhankelijk een heeft een eigen aansprakelijkheidsverzekering. Als hij bewezen fouten heeft gemaakt zal hij verantwoordelijk gesteld worden en zal zijn verzekering uit moeten keren. Nu word Ajax erbij betrokken terwijl de club in deze eigenlijk geen partij zou moeten zijn. Nu wordt alleen misbruik gemaakt van de club omdat zij een publieke functie hebben en imagoschade oplopen al zij niet volledig meewerken.
Het moet eigenlijk niet gekker worden SilentArrow, wij als Feyenoord supporters die ons druk maken over een Ajax aangelegenheid ;-)
Vind ik leuk
COYG +8134
maandag 4 juni 2018 om 09:39
Ja ik denk ook dat ze Ajax dagen, omdat zij hun arts steunen. Geen idee of ze de arts direct kunnen dagen.

Ja dat wij ons druk maken zegt genoeg over hoe aardig we zijn ;p Mij maakt het niet zoveel uit hoor dat Ajax. Alleen de supporters en bepaalde spelers storen mij.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:01
Had zo'n arts voor een ziekenhuis gewerkt, dan zou ook het ziekenhuis aansprakelijk zijn gesteld
Vind ik leuk
Deck010 +9826
maandag 4 juni 2018 om 09:33
Dat ligt er maar helemaal aan of de arts in dienst is van het ziekenhuis, of dat hij deel uitmaakt van een maatschap. Bovendien moet een arts in het ziekenhuis werken volgens een protocol die is opgesteld door het ziekenhuis. Pas als de arts niet volgens dit protocol heeft gewerkt wordt het ziekenhuis aangeklaagd omdat deze hierop geen toezicht heeft gehouden.
Ik blijf van mening dat dit een kwestie is van geld verdienen over de rug van Appie. Al krijgen ze miljoenen schadevergoeding. Appie gaat daar niet door lopen en weer voetballen. Gerechtigheid heeft niets te maken met financiële compensatie.
Ik zeg; Arts uit zijn ambt zetten en genoeg compenseren om goede zorg voor Appie te kunnen betalen en meer niet. Hier hoeft niemand beter van te worden.
Vind ik leuk
Arbee +2480
maandag 4 juni 2018 om 10:51
Het zal de familie niet veel kosten. Vaak bieden dit soort advocaten ook een no cure no pay optie, waarbij het de familie niks zal kosten als er in het voordeel van Ajax beslist zou worden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 4 juni 2018 om 08:27
Dit komt hard aan maar begrijp zijn ouders wel. Die willen het tot op de bodem uitzoeken, het is Immers hun zoon. Ik hoop dat de familie de antwoorden kan vinden om dit af te sluiten.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:28
Zolang zijn hart klopt is er niets om af te sluiten...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 4 juni 2018 om 08:32
Jawel, acceptatie is hierin het toverwoord! Daar zijn antwoorden voor nodig. Jij hebt geen kinderen nog zo te horen.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:21
Die willen gewoon geld
Vind ik leuk
Smithsonian +43283
maandag 4 juni 2018 om 08:27
Dit kon je zien aan komen.

Het blijft een trieste zaak.

Enkel duurde het wel heel lang voordat hij geholpen werd 🙁
Vind ik leuk
Thilo +2739
maandag 4 juni 2018 om 08:29
Zeer treurig...
Vind ik leuk
Bossie020 +6086
maandag 4 juni 2018 om 08:30
Waarom geen wedstrijd tussen de Marokkaanse Nederlanders tegen Ajax.
Opbrengst voor de Familie.

Wellicht zal de opbrengst niet toereikend zijn.
Vind ik leuk
sapr +14
maandag 4 juni 2018 om 08:30
Ze doen dit i.v.m. het leed dat hem is aangedaan... Kortom eigenlijk zegt de familie dat omdat de arts van Ajax hem niet heeft kunnen redden is Ajax schuldig, volgens mij moeten ze de statistieken van mensen die in elkaar storten met hartproblemen eens simpel op google opzoeken! In deze zaak gaat het gewoon alleen om geld!
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
maandag 4 juni 2018 om 08:38
Dat is te kort door de bocht. Respect aub in deze.
Vind ik leuk
sapr +14
maandag 4 juni 2018 om 08:46
Dit is niet kort door de bocht, de achterliggende gedachte is het getouwtrek tussen de familie en Ajax over de medische stukken, het is juridisch echter lastig om daar een zaak van te maken.
Wanneer je je als familie op zo'n harde manier laten uiten in de media dan mag daar ook best op gereageerd worden en dat heeft dan niks met respect te maken
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:39
Tis enkel een kwestie van geld! Ze willen een paar miljoentjes zodat ze voor de rest van hun leven financieel onafhankelijk zijn in het land van herkomst... Evengoed nog uitkeringkjes trekken, en wij maar betalen....


Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:07
Nee gekkie
Vind ik leuk
Jan Guevara +10312
maandag 4 juni 2018 om 08:32
Wat sneu en dom van Ajax. Ze hadden hier voor een miljoen supergoede positieve publiciteit kunnen hebben.

Nu is de naam ajax verbonden met kilheid en het laten vallen van je spelers. Dit gaat ze uiteindelijk een veelvoud kosten.
Vind ik leuk
Pvm9 +912
maandag 4 juni 2018 om 08:36
Niemand weet de details. Ik kan me niet voorstellen dat ajax de familie nouri geen mooie aanbieding zou hebben gedaan. Bv zijn huidige salaris nog een paar jaar doorbetalen. Hij zou naar verluid 250k verdienen per jaar met een toename van 50k per kaar volgens zijn laatste contract.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 12:34
Dat doen ze al
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 4 juni 2018 om 08:42
Helaas is een aantal miljoen betalen hetzelfde als schuld bekennen. Dat kan je ook niet maken tegenover het verantwoordelijke personeel als je van mening bent dat zij geen schuld hebben. Je kon op voorhand uitrekenen dat het voor de rechter zou komen en ik denk zelfs dat het voor beide partijen het beste is. Ik hoop dat de relatie tussen familie Nouri en het overige personeel + spelers van ajax gewoon in stand blijft.
Vind ik leuk
sapr +14
maandag 4 juni 2018 om 08:55
Lijkt mij dat de relatie tussen het overige personeel van Ajax en de familie Nouri op een laag pitje staat, de familie stelt met name het medische personeel volledig verantwoordelijk dus kan mij niet voorstellen dat het personeel van Ajax zich dat best persoonlijk aantrekt
Vind ik leuk
sapr +14
maandag 4 juni 2018 om 08:48
Dit heeft niks met kilheid te maken, ik denk dat ze bij Ajax eerder hebben gedacht van als we hun 1 vinger geven zijn we straks een hele arm kwijt, dus dan maar hard opstellen
Vind ik leuk
dezink +1185
maandag 4 juni 2018 om 08:34
Dit verhaal kent helaas alleen verliezers, los van dat had Appie natuurlijk veel eerder gereanimeerd moeten worden .
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 4 juni 2018 om 08:59
stel Ajax wordt hier aansprakelijk gesteld. In hoeverre zou dit invloed hebben op het amateurvoetbal. Bij bal op het dak zes is er helemaal geen medici aanwezig. Wordt de club dan ook aansprakelijk gesteld?
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:11
Bij bal op het dak zijn er idd geen medici.

Maar als er die per ongeluk wel lopen mag je hopen dat ze competent zijn.

Dus ook bij Appie
Vind ik leuk
Pvm9 +912
maandag 4 juni 2018 om 08:34
Als de familie nouri hier in het gelijk word gesteld dan krijgt iedere voetballer vanaf nu in zijn contract vastgesteld dat de club niet aansprakelijk is voor hartfalen.
Vind ik leuk
R3knoj +151
maandag 4 juni 2018 om 08:34
Ik word een beetje moe van deze familie. Heel sneu voor die jongen maar die had nog alles te bewijzen. Bovendien zijn er wel meer families met problemen.
Vind ik leuk
Pvm9 +912
maandag 4 juni 2018 om 08:37
Wie durft er nog als arts bij een voetbalclub aan de slag te gaan
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
maandag 4 juni 2018 om 08:37
Verschrikkelijk voor de familie, veel sterkte.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:42
Ook niet maandelijks geld meer aannemen van Ajax dan....en alle kosten die de club heeft gemaakt voor de zorg en eventueel herstel ook terug betalen..
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:43]
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:43
Fantastische club, toch.......
Vind ik leuk
derksen +9122
maandag 4 juni 2018 om 08:44
Pfff die zeik reacties ook

Jongens en meisjes we hebben het hier niet over 5 euro
Als nouri niks was overkomen had nouri misschien 30 miljoen verdient in zijn carrière
Als er onjuist is gehandeld dus wel als
,als dat bewezen kan worden moet er dus een partij aansprakelijk zijn,in dit geval ajax
Die weer verzekerd is dus die partij moet gaan betalen, wat zo zaak gaat duren is in Nederland minimaal 5 jaar
Zowel familie nouri kan hier niks aan doen Maar ajax kan dit niet afhandelen zonder advocaten
En familie nouri ook niet
Als ieder zijn of haar partner of kind had overkomen loop ook iedereen de rechtbank binnen
Dus mensen doe aub niet zo naïef
Vind ik leuk
Deck010 +9826
maandag 4 juni 2018 om 09:52
Als je dit accepteert is het hek van de dam. Voor je het weet klaagt iedereen, net als in de USA, de McDonalds aan omdat de koffie te heet is. Bovendien zeg je zo makkelijk dat Ajax verzekerd is voor dit soort zaken maar vergeet je dat uiteindelijk wij allemaal verzekeringspremies betalen. Enig idee wat daarmee gebeurd als we in een claim-maatschappij leven? Nu wordt er een zondebok aangewezen omdat het op de training gebeurde, maar hoe vaak is het al niet voorgekomen dat een jonge voetballer een hartstilstand niet overleeft heeft? Ik denk niet dat de arts dacht dat het wel meeviel en hem bewust niet goed heeft behandeld. Had misschien beter gekund maar neemt niet weg dat het gebrek misschien wel aangeboren was. Moet Ajax dan de familie aanklagen omdat het een verborgen gebrek was?
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 4 juni 2018 om 10:34
is het niet zo dat ajax al had geconstateert dat er al wat was met het hart? zal je in dit geval zo'n jongen wel opnemen in je club?
Vind ik leuk
Deck010 +9826
maandag 4 juni 2018 om 10:54
Precies ja, dat maakt dit geval alleen maar erger.
Het blijft een verschrikking dat een jong ventje zomaar kan worden getroffen door hartfalen, maar om nou iedereen aan te wijzen als schuldige is een ouderwetse heksenjacht. Als het een aangeboren hartafwijking blijkt kan niemand hier iets aan doen. Misschien klinkt dit heel hard, al is het zo absoluut niet bedoel. maar wellicht had het beter voor Appie geweest als hij was overleden. Nu heeft hij weinig tot geen kans op een normaal leven en blijft zijn familie dagelijks met dit drama geconfronteerd. Misschien heeft de arts wel te goed zijn best gedaan en word hem dit nu achteraf verweten. per slot van rekening heeft hij hem gereanimeerd en heeft hij Appie daarmee veroordeeld tot kasplantje.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
maandag 4 juni 2018 om 10:21
Wat een belachelijke redenering. Je kunt geen schadevergoeding eisen op wat iemand misschien had kunnen verdienen. Als ik in opleiding ben voor een goed betaalde baan, en door een ongeluk kan dit niet meer, kan ik toch niet een schadevergoeding gaan eisen voor wat ik mis ga lopen in 40 jaar arbeid.
Over naïef gesproken...
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:26
Wel als je in dienst bent en het de schuld is van dat bedrijf.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
maandag 4 juni 2018 om 13:54
Nope, omdat er nooit bewijs valt te leveren over het ''wat als'' of ''misschien''.

Alleen in een geval ''logischerwijs'', wat hier niet aan de orde is, omdat er bv geen voorcontract of een getekend toekomstplan aanwezig is.
Op een misschien krijg je van de rechter geen gelijk, en dat is maar goed ook.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:24
Aangezien het hartfalen niks te maken heeft met de uiteindelijke problemen veroorzaakt door dat hartfalen, kun je niet hard maken dat hij misschien wel 30 miljoen had kunnen verdienen. Ook als hij goed uit dat hartfalen was gekomen, dan is het waarschijnlijker dat zijn carrière toch voorbij zou zijn geweest. Clubs zitten niet te springen om een speler met dergelijke risico's.
Vind ik leuk
Shelbourne +5956
maandag 4 juni 2018 om 08:44
Tijd om een onafhankelijke partij dit geval te laten beoordelen. Zou voor alle partijen toch het beste zijn om dit ‘goed’ af te ronden
Vind ik leuk
Tomajo +317
maandag 4 juni 2018 om 08:46
Trieste familie dan .
Beetje Ajax zwart maken terwel die er (na het incident) alles aan deden om er eervol en netjes mee om te gaan.
De enigste die verantwoordlijk gehouden kan worden is de medische staf. Die begonnen laat met reanimeren.
Een dikke min voor de familie Nouri
Vind ik leuk
Argento8523 +7291
maandag 4 juni 2018 om 08:46
Komen ze lekker op tijd mee.....
Vind ik leuk
soplul +3522
maandag 4 juni 2018 om 08:55
Hoezo lekker op tijd??

In januari al stelde ze ajax al aansprakelijk.
Nu half jaar later houdt ajax nog steeds alles af dus stappen ze nu naar de arbitrage commissie omdat ajax niet meewerkt er ze er niet uitkomen.

Eerder een "nu pas" dan een "lekker op tijd mee" hoor.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1496
maandag 4 juni 2018 om 08:46
Elke simpele EHBO’er zag dat er gefaald werd qua handelingen. Altijd reanimeren als duidelijk is dat er hartfalen is. Er is in paniek gehandeld en niemand begon direkt bloed rond te pompen. Beter reanimeren dan niks doen.
En er werd helemaal niks gedaan in het begin. Filmpje wel 100x terug gezien. Na een paar minuten begonnen ze pas. Dan is er hersenschade hoor.
En Ajax is verantwoordelijk voor het welzijn van zijn werknemers dus worden zij aansprakelijk gesteld.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 08:47]
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:13
Klopt niks van
Vind ik leuk
Budazonen +466
maandag 4 juni 2018 om 08:46
Het trieste soap gaat nu beginnen. Nare zaak.
Vind ik leuk
Bizzy +23379
maandag 4 juni 2018 om 08:50
Natuurlijk wordt komt deze zaak voor de rechter. Had niks anders verwacht. Het gaat hier om loonderving (arbeidsongeschiktheid) en toekomstige medische kosten etc.

Casus is complex aangezien het hier om een prof voetballer betreft. Ajax heeft geen hekel aan Nouri of zijn familie. Het betreft een zakelijke afwikkeling.
Vind ik leuk
Strijp +14118
maandag 4 juni 2018 om 08:52
Tijd om over geld te gaan praten dus.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 08:55
Straks krijgen we nog te horen van die familie dat de artsen niet hebben willen helpen omdat het een mocro is.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:18
Die artsen konden niet helpen .. hun handschoenen waren gejat. .. rara hoe kan dat ?
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:09
Ik wens de familie van Nouri heel veel succes , zo zie je maar “kind’ van de club telt niet voor ajax , maar geld wel jaja
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:20
ik wens de familie van onzen Appie nul suc6 ... maar onzen Appie wel met een eventueel herstel
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 4 juni 2018 om 09:10
De reacties hier zijn gewoon triest.Dat mensen het voor hun club opnemen terwiijl het om een mensenleven gaat.de club is nalatig geweest door laat te reageren toen hij in elkaar zakte.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:23
Hebt u weleens van onafhankelijke rechtspraak gehoord ??

Kijk eens op Wikipedia

Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open

Daarna mag je me vriendelijk bedanken (bloemetje mag ook .. of/en biertje
Vind ik leuk
PeterNL070 +531
maandag 4 juni 2018 om 09:11
It's all about the money....
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:24
Wowwww,kun je dat ook zingen ?
Vind ik leuk
linkspoot +699
maandag 4 juni 2018 om 09:11
Het gaat hier niet zo zeer om het geld, dat zal de familie Nouri echt niet boeien. Ze zouden miljarden betalen om Nouri weer terug te krijgen. Maar het gaat om de kosten en de zorg die betaald moeten worden. Dan vind ik dat Ajax daar voor op moet draaien.

Als bouwvakkers om komen door gammele steigers, dan zal het bedrijf, waar ze voor werken, ook moeten boeten. Nouri stond onder verantwoordelijkheid van Ajax, dus zal Ajax de financiële gevolgen voor moeten opdraaien. Ajax zal vast ook verzekeringen hebben om dit soort zaken op te vangen. Profsport is een risico voor de gezondheid en moet daar een verzekering tegenover staan. Zoals een levensverzekering bij een hypotheek.

Het geld is nodig voor de zorg voor Nouri. De familie lijdt eronder en ik kan me moeilijk voorstellen om normaal te gaan werken terwijl je verdrietig bent en je gedachten continu bij Nouri is.

Wat een beproeving voor de familie zeg.

Trouwens, de andere Ajacieden zijn dus gewaarschuwd. Zorg dat je financiele zaken goed geregeld zijn bij je werkgever. Je mag je clublogo kussen, maar dat zegt verder niks.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 09:13]
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:31
Ajax betaalt nog jaren zijn salaris door hoor. Zijn contract loopt nog tot 2020, hij is dat contract begonnen met 250.000 euro per jaar en per seizoen dat hij bij Ajax blijft komt daar 50.000 euro bij. Dus krijgt hij kreeg hij dit seizoen 350.000, komend seizoen 400.000 en het jaar erna 450.000 euro. Je maakt mij niet wijs dat hij niet verzorgd kan worden van 1,2 miljoen. Daarnaast zal hij zelf ook wel verzekerd zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 09:39]
Vind ik leuk
Arbee +2480
maandag 4 juni 2018 om 11:01
Nou, of die 1,2 miljoen voldoende is is nog maar de vraag. We weten niet hoe oud Appie nog zal worden. Als de familie besluit de zorgverleners hun gang te laten gaan kan hij zomaar nog tientallen jaren in zijn huidige toestand blijven leven. In dat geval ga je het niet redden met 1,2 miljoen, want zorg is echt enorm duur.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 11:19
Daar zit ook nog rente op he? En ligt er ook aan wat voor zorg hij nodig heeft. En hoe doen ze zoiets wanneer ze ongelijk krijgen? Of mensen die geen beroemde werkgever hebben?
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 11:41]
Vind ik leuk
linkspoot +699
maandag 4 juni 2018 om 13:41
Je kunt dit zien als een bedrijfsongeval waarbij de werkgever Ajax is. Dan vind ik dat Ajax wel de zaken netjes moet regelen. Daarnaast komt dit relatief gezien zeer weinig voor, dus vind ik dat Ajax een regeling moet treffen ten gunste van Nouri. Denk je nou echt dat als de familie 5 miljoen euro krijgt, zij weer blij zijn? Nogmaals al geef je een miljard euro, ze krijgen Nouri nooit terug met geld. Dit is een zeer exceptioneel situatie waarbij Ajax echt van zijn beste kant moet laten zien.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 20:31
Nou linksepoot .. nu ff rechtsom.

De baas van de bouwvakker is verzekerd .. en Ajax neem ik aan ook.

Dus laat de verzekeraar het uitvechten met de familie.

Wellicht dat de familie het deksel op de neus krijgt door het verzwijgen van Appie’s Hartprobleempje bij Ajax.

Ik vrees dat appie ff pinautomaat is tot einde contract
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:12
"Voor het leed dat Abdelhak is aangedaan". Aangedaan? Als er een fout gemaakt is, dan heeft die persoon dat niet expres gedaan?
Ben benieuwd dat als ze gelijk krijgen, welk bedrag ze gaan krijgen. Want "Nouri zou wel miljonair geworden zijn" is iets te makkelijk. Ajax is sowieso niet verantwoordelijk voor de hartstilstand zelf en wie wil daarna nog zo'n speler met zo'n risico nog hebben? Daarnaast was hij ookal best oud voor een talent dat nog nauwelijks aan het eerste heeft mogen ruiken.
En behalve geld, wat heeft de familie eraan? Wat heb je eraan dat het voorkomen had kunnen worden of niet? Behalve dan dat je nog meer mensen onherstelbaar beschadigt.
Vind ik leuk
soplul +3522
maandag 4 juni 2018 om 09:18
Haha dit betoogje is weer zoooo fout aan zoveel kanten.

Als je ajax brilletje echt niet af kan sazzzje dan kun je beter niet reageren over zulke topics.
Wanneer het om voetbal gaat kan ik er gewoon mee lachen die subjectiviteit van je.

Maar bij dit topic is het gewoon enorm genant vooral.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:27
Geef vooral niet aan waarom ofzo. Staat gewoon los van Ajax hoor. Leg mij dan eens uit wat de familie eraan heeft om te weten of het voorkomen had kunnen worden of niet. Behalve dan het geld dat ze krijgen als ze gelijk krijgen. Ze krijgen Appie er niet mee terug.
En wat had Ajax moeten doen om de hartstilstand te voorkomen? Niet de gevolgen ervan (want dat gaat de rechter beslissen), maar de hartstilstand zelf. Nouri is daarin zelf schuldig, hij wist zelf van zijn hartkwaal af.
Vind ik leuk
soplul +3522
maandag 4 juni 2018 om 09:34
Kolere zeg...doe het nog even dunnetjes over.....
Nou van je eerste tot de laatste zin en daar komen er nu nog een aantal bij.

Maar goed, bij deze :

" Leg mij dan eens uit wat de familie eraan heeft om te weten of het voorkomen had kunnen worden of niet."

Uiterst uiterst maar dan ook UITERST genant!!
Wat ben jij voor een mens?
Zeg je ook zoiets tegen ouder van wie een dochter verkracht en vermoord is?
Of van een familie waarbij de zoon gaat stappen en terug gevonden wordt in een sloot?

"Ja sorry mensen ze zijn dood....doe het er maar mee.
Meer informatie voor jullie hebben we niet."

Of deze dan:
"Behalve dan het geld dat ze krijgen als ze gelijk krijgen. Ze krijgen Appie er niet mee terug."

Fucking hell kind denk je nou echt dat ze dat niet al weten???

"En wat had Ajax moeten doen om de hartstilstand te voorkomen"

En waar staat dat ajax schuldig is aan het niet voorkomen van de hartstilstand??
Lekker weer alles naar je eigen waarheid draaien he meid.

En als uitsmijter...hey je stelt ons iig niet teleur vandaag sazzz! :

"Nouri is daarin zelf schuldig"

haha je bent gewoon walgelijk genant.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:52
Ben je zelf. Ik zeg nergens dat ze het niet mogen weten. De meeste ouders van slachtoffers willen de dader gestraft zien en vragen niet om centen. In dit geval heb je niet echt een dader omdat de "dader" hooguit een fout heeft gemaakt en niet expres iemand zwaar beschadigd heeft. Er is geen misdaad gepleegd. Nogal een verschil.
De enige reden waarom ze bewezen willen zien dat er een fout is gemaakt is zodat ze kunnen vangen (wat ze aardig doen al, want Ajax betaalt zijn salaris door tot 2020).

En de familie deed dat zelf he, door eerder al stellen dat Ajax wist van die klachten en Appie zelf niet.
Vind ik leuk
soplul +3522
maandag 4 juni 2018 om 10:08
True colors....
Heel leger van vp ajacieden laten hun true colors dan toch zien.

Genant gewoon.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 11:23
Jij niet dan? Wat er met Appie is gebeurd kan niemand echt iets aan doen. En toch geeft iedereen de schuld al aan Ajax zonder dat er schuld bewezen is. En een interview met een van de woordvoerders van de familie wat net naar buiten komt bevestigt wat voor vuil spel ze spelen
Vind ik leuk
Arbee +2480
maandag 4 juni 2018 om 10:56
"Want "Nouri zou wel miljonair geworden zijn" is iets te makkelijk."

Klopt, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Niet dat ik de familie geen financiële compensatie gun, maar hoe bepaal je nou zo'n bedrag? De carrières van voetbalspelers zijn immers toch vrij onvoorspelbaar.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 11:25
Vooral ook omdat de hersenbeschadiging hierin enigzins los staat van de hartstilstand. Zijn carrière zou toch al wel voorbij zijn daardoor.
Vind ik leuk
Psv1989 +2450
maandag 4 juni 2018 om 09:16
Niemand heeft dit gewilt zelfs nu draait het nog omgeld
Vind ik leuk
Futjebal +2706
maandag 4 juni 2018 om 09:18
Naar mijn mening is dit een geval dat nog nooit eerder is voorgekomen bij een Nederlandse club...ik zou als Ajax zijnde de familie financieel gecompenseerd hebben met enkele miljoenen. Los van het feit wie er schuldig is. Dit trieste vooval kent alleen maar verliezers....
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 09:55
Waarom? Waarom zoveel geld geven als je niet fout zit? Appie krijgt al vrij veel geld (terecht naar mijn mening). Waarom dan die familie miljoenen geven? Gebeurt bij andere mensen wiens zoon toevallig net wat minder talent heeft toch ook niet?
Vind ik leuk
Futjebal +2706
maandag 4 juni 2018 om 09:59
En als je fout zit wel...ik wil niet eens praten over wie er fout zit. Het gaat om menselijk leed en ik denk dan vanuit goedheid maar ben ook maar een leek. Wat jij zegt valt ook wat over te zeggen...hoe je het ook bekijkt...het blijft een moeilijk geval
Vind ik leuk
Dorpsgek +1123
maandag 4 juni 2018 om 09:19
Ik haat het om te zeggen.
Maar ik zei het toch...
Vind ik leuk
Hammie +1154
maandag 4 juni 2018 om 09:21
En ja hoor.... het lijkt niet meer om Nouri tegaan maar om het klote geld.

Beide partijen denken aan geld...

020 hoe houden we het geld binnen.

En partij Nouri wil er zoveel mogelijk geld uithalen.

Zo jammer dit...
Vind ik leuk
Voetbalfan +1794
maandag 4 juni 2018 om 09:24
Het schijnt toch zo te zijn wanneer een voetballer vanaf 16 jaar of ouder getest wordt en er wordt een kleine hartafwijking geconstateerd dat je zelfs als 16 jarige mag bepalen dat je ouders of voogd etc het niet hoeft te weten?
Je kan je dan altijd afvragen had Ajax dat toen niet moeten doorgeven, maar wanneer zwart op wit staat dat Abdelhak Nouri hier zelf van af wist dan kan dat punt van tafel geveegd worden.

13 minuten is inderdaad zeer lang, niet alleen onbegrijpelijk dat de arts van Ajax niet meteen ingreep maar die van Werder Bremen was er ook, zag hij de ernst in eerste instantie ook niet?
Je kan niet alles op één arts afschuiven natuurlijk, er waren op dat moment meerdere mensen aanwezig in het stadion met de juiste papieren om te behandelen.
Het blijft hoe dan ook enorm zonde dat het gebeurt is, niemand heeft dit gewild, snap de frustratie aan de ene kant maar al te goed van de familie Nouri.
Wanneer Ajax echter van mening is dat het meteen alle zorg heeft gegeven in de hoop op een goede afloop dan kan ik me daar ook best bij voorstellen dat ze niet zeggen dat ze nalatig zijn geweest omdat men in zo'n geval toch altijd het beste wil voor het slachtoffer.
Is het wel 100% bewezen dat er nalatig is gehandeld dan zal dat absoluut door alle betrokkenen onbewust zijn gebeurt in alle hectiek.
Vind ik leuk
Franciscus +185
maandag 4 juni 2018 om 09:26
Ik denk dat ze hier een punt hebben. Duurde wel erg lang voor er ingegrepen werd. Dus de eerste reactie hier is ongepast. Zoek de schuld bij jullie zogenaamde geweldige club.
Vind ik leuk
Sazzz +11018
maandag 4 juni 2018 om 13:28
Moet er eerst schuld zijn om te zoeken
Vind ik leuk
hassel +794
maandag 4 juni 2018 om 09:31
De kutmarokkanen ruiken poen. Het is weer eens iets anders dan crimineel verkregen geld.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 09:37
Ik word echt misselijk van sommige reacties, fans verdedigen hun ajax blind terwijl NIEMAND weet wat re precies is gebeurd op dat veld. De familie wordt veroordeelt omdat ze het tot een zaak laten komen terwijl NIEMAND weet wat de familie wil met deze zaak. Ze neerzetten als ordinaire geldwolven vind ik echt walgelijk.

Het enige wat tot nu toe is vastgesteld, tenminste naar buiten toe, is dat er te lang is gewacht met het starten van reanimatie, mocht blijken dat ajax hierin fouten heeft gemaakt zullen ze op wat voor manier dan ook moeten boeten
Vind ik leuk
Garinsha +5073
maandag 4 juni 2018 om 09:37
"Helaas heeft Ajax iedere aansprakelijkheid van de hand gewezen en stellen zij zich op het standpunt dat de verleende zorg wel toereikend en adequaat is geweest"

Goed bezig ajax..

Ongelofelijk!!!
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
maandag 4 juni 2018 om 09:52
Ik vind dit yriest voor ajax .
Dacht je nu echt dat ajax er niet alles aan doet om hun spelers te beschermen?
Ik kijk toch anders aan tegen deze gebeurtenis.
Als ik zie hoe de family mediageil omging met deze tragedie , een vader die als een popie jopie uit zijn auto hing en zich liet begroeten alsof hij dood was gegaan , dat vraagt al vraagtekens op en nu willen zij veel geld krijgen.
Zij hebben zeker recht op geld en zorg voor nouri maar ik heb het idee dat de family over de rug van hun zieke zoon financieel onafhankelijk willen worden.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
maandag 4 juni 2018 om 10:31
Jup, dat inderdaad. Straks nog weer in tv shows, word nog een boek uitgebracht, eventueel een kledingmerk etc etc etc. En die dikke in die Mercedes maar schuiven.
Zum kotzen
Vind ik leuk
linkspoot +699
maandag 4 juni 2018 om 13:47
Volgens mij zie jij spoken. Al de Ajax fans die bij Nouri voor de deur hun steun betuigen was zeker ook theater, om de emotie meer op te laaien, zodat ze nog meer geld kunnen vragen? Met alle respect, jij hebt echt issues.
Vind ik leuk
Skylab +144
maandag 4 juni 2018 om 09:55
Stay Strong Apppie......en nu lees ik in een hoop reacties dat het een "Kutmarokkaan" is
Vind ik leuk
glenn +992
maandag 4 juni 2018 om 10:08
daar kon je de klok op gelijk zetten, eerst gaat de profeet het oplossen en nu gaan het de advocaten doen....wat kan Ajax daar nu in godsnaam aan doen dat Appie in elkaar zakt in het buitenland of moest heel medisch Amsterdam ook meegegaan zijn ??? Als je aan Appie moest kunnen vragen wat hij wil...zo verder blijven liggen of er mee stoppen dan zou die geen 10 sec moeten nadenken.
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 10:14
Lekker club dat Ajax.
Ook zo betrokken bij hun personeel en vol medeleven.
Een voorbeeld voor alle Nederlandse beursgenoteerde bedrijven.
Vind ik leuk
EdwinG +295
maandag 4 juni 2018 om 10:18
Opvallend is dat alle Ajaxsupporters eensgezind als een groep om Nouri heen gingen staan toen dit gebeurd was. Hoeveel keer is er niet geklapt in de 34e minuut? En je moest het niet in je hoofd halen om er iets tegen in te brengen als supporter van een andere club want dan kreeg je een lading shit over je heen.

Als ik zo de reacties op dit artikel lees van Ajaxsupporters is er van die eensgezindheid niet veel meer over. Ik heb het idee dat niet Nouri hierin gesteund wordt maar Ajax ('Er is nog niets bewezen', 'Nouri wist toch zelf ook dat hij hartklachten had' enz.).

Ik vind dit zeer triest en tegelijk roept dit bij mij de vraag op hoe gemeend al die steunbetuigingen zijn geweest toen dit pas gebeurd was, want nu via een arbitragezaak Ajax gedwongen wordt om z'n verantwoordelijkheid te nemen laten ze Nouri vallen als een baksteen en wordt de familie afgeschilderd als geldwolven.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
maandag 4 juni 2018 om 13:59
Wat hebben de ajax supporters die erbij waren of niet erbij waren om nouri hun steun te betuigen er mee te maken als ze terecht kretiek hebben op de familie?
Dit staat los over onze gedachten van nouri .
Dit gaat over het gedrag van zijn ouders niet over nouri.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 juni 2018 om 14:00]
Vind ik leuk
De Hout +2017
maandag 4 juni 2018 om 10:28
Geldklopperij.
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
maandag 4 juni 2018 om 13:12
Ik ben net als 99% hier geen deskundige en zal daarom ook niet mijn vingers daar aan branden met misschien ongefundeerde uitspraken maar ik kan wel begrijpen dat de familie namens Nouri alles boven tafel wil krijgen en dat staat los van de schuldkwestie. Diep in mijn hart hoop ik dat Ajax en de familie er uit zullen komen zonder eventuele rechters want het leed verzacht je er niet mee en kan alleen maar verliezers opleveren.
Vind ik leuk
ajajaxaj +14
maandag 4 juni 2018 om 14:08
ik heb zoiets geef de fam een smak met geld mee ipv van een zinlose aankoop van pak en 5 mio en een vaste plaats op de tribune.. ik bedoel van al zijn er fouten gemaakt, los het onderling op want uiteindelijk is iedereen de verliezer!
Vind ik leuk
maandag 4 juni 2018 om 16:52
Allemaal heel jammer dit. Mag toch hopen dat Ajax en de familie Nouri er onderling uit komen. Financieel valt er vast iets te regelen, gezien de medische situatie.

Mja 1 van beide partijen zal wel weer te zware eisen stellen. De familie Nouri wil te veel of Ajax wil te weinig.
Vind ik leuk
Gizmo +3795
maandag 4 juni 2018 om 18:00
Stay strong Appie.

Je bent nu liggend opmje bedje verworden tot de geldfabriek/pinautomaat voor je familie.

Effe volhouden tot het einde van je contract .. daarna zal je familie wel de stekker eruit trekken.
Vind ik leuk
dhouben +0
dinsdag 5 juni 2018 om 14:05
De trieste gebeurtenis is al zielig, maar het is nog zieliger dat de familie ajax beschuldigd en geld vraagd
Vind ik leuk
dhouben +0
dinsdag 5 juni 2018 om 14:06
j
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 juni 2018 om 14:06]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws