Contractnieuws uit De Kuip: Een moderne verdediger met een enorm goed fysiek

    Contractnieuws uit De Kuip: "Een moderne verdediger met een enorm goed fysiek"

    woensdag 6 juni 2018 om 15:52

    Noah Lewis heeft woensdagmiddag zijn eerste profcontract gesigneerd bij Feyenoord. De zeventienjarige verdediger ligt nu tot medio 2021 vast in De Kuip. Feyenoord meldt dat via de officiële kanalen. 

    "Dit is voor mij de bekroning van een mooi seizoen. Ik heb hard gewerkt en veel geleerd. Dit is waar je het voor doet", wordt Lewis geciteerd op het digitale thuis van de Rotterdamse topclub.

    Komend seizoen schuift de tiener door naar Feyenoord O19. "Ik ben blij dat ik daar kan aansluiten. Dat brengt je een stap dichter bij waar ik al die jaren al voor werk, een plek in het eerste elftal van Feyenoord. Ik heb er al even aan mogen proeven tijdens mijn invalbeurt in de benefietwedstrijd afgelopen maart. De sfeer, alles eromheen, dat was mooi. Ik ga heel hard aan de slag om dat doel te bereiken."

    Van Geel
    Technisch directeur Martin van Geel gelooft dat Lewis klaar is voor O19. "Noah is een moderne verdediger met een enorm goed fysiek, hij is 1,90 meter lang en beresterk. (...) Of het nou tegen PSV of tegen Shakhtar of Manchester City was: Noah stond altijd zijn mannetje."

    "Hij houdt echt van het vak verdedigen. Nu krijgt hij de kans om technisch en tactisch verder door te groeien, onder leiding van Peter van den Berg en zijn staf."

    Plaats een reactie

    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 15:54
    Goed bezig daar in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 15:58
    Helaas moeten ze wel. Vandaag werd weer bekend dat Chelsea heeft toegeslagen en Bogarde (jawel het neefje van...) bij de jeugdopleiding heeft weggehaald. Ze delen nu als een gek profcontracten uit aan jongens die net 16 zijn. Bogarde is 15 dus vogelvrij verklaard door de FIFA.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7371
    woensdag 6 juni 2018 om 15:59
    Nee dit is nog niet zeker....
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 16:02
    Nog niet helemaal zeker nee. Maar helaas weten we uit ervaring dat, als er contact geweest is met Chelsea en de speler geen contract wil tekenen, de kans heel klein is dat hij blijft. Helaas wordt hij weer 1 van de 30 zieltjes die Chelsea koopt.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 16:05
    Clubs als City en Chelsea hebben circa 100 jeugdspelers onder contract die her en der vandaan komen en allemaal 15/16 jaar. Moderne slavenhandel noem je dit, daarom ben ik als Ajacied ook blij dat een jeugdspeler een contract tekent bij zijn club zodat de aasgieren weghoudt of de speler doorbreekt is van latere zorg.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 16:07
    Helaas zijn die clubs daar ongevoelig voor en benaderen die jongens al als ze 14-15 jaar zijn. Beloof pa een of ander lullig baantje en een huisje in de buitenwijk en ze gaan overstag. Helaas mogen clubs in NL alleen contracten geven aan jongens van 16 jaar en ouder dus ben je vaak te laat.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:11
    En toch gaat de Brexit ons helpen. Allemaal eerst werkvergunningen voor spelers uit EU-landen. Dan wordt dat wegkapen in elk geval iets moeilijker, en zeker bij minderjarigen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 18:08
    Daarom is het hopen dat die deal tussen engeland en de eu voorlopig uitblijft. Kut engelsen willen wel de lusten en niet de lasten vd EU. Nou, dan maar niet zou ik zeggen...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 19:27
    De grootste grap is dat het VK automatisch de EU verlaat als er geen deal is, exact twee jaar nadat de Engelsen de procedure zijn gestart. Dat is dus eind maart volgend jaar. Als er geen deal is valt iedereen terug op de wetten en regels die gelden voor ieder buitenland zonder bijzondere verdragen of afspraken.

    Als alle lidstaten van de EU inclusief het VK ermee eens zijn kan de uittredingstermijn verlengd worden. Voor nu schat ik niet in dat zo'n verlening er komt. Dus dat wordt lachen voor het Engelse voetbal maar niet heus...

    Voor de rest is het een drama omdat de grens tussen Ierland (wel EU-lid) en Noord-Ierland (deel van het VK) een Europese buitengrens wordt. En dat is echt een ramp voor de mensen daar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 19:32
    Ja dat is natuurlijk niet best. Voetbalbelang gaat niet boven algemeen belang natuurlijk, maar VK stelt onrealistische eisen. Als europa daar op in gaat, valt de eu dalijk uit elkaar omdat andere landen dan ook menen beter af te zijn. We gaan het zien :)
    Vind ik leuk
    Juppes046 +346
    woensdag 6 juni 2018 om 17:46
    Aan de ene kant heb ik zoiets dat moeten ze verbieden, maar aan de andere kant begrijp ik ook wanneer de ouders van zo'n jongen dan gelijk een huis kunnen afbetalen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 16:41
    Deze Noah Lewis heeft meer in zijn mars.... ben erg benieuwd.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:38
    Zijn dit nou echt grote talenten, of krijgt nu iedereen een contract omdat ze anders gratis weglopen? Heb het idee dat ze iedereen een contract hebben gegeven nu. Ik weet weinig tot niks van onze eigen jeugd, dus vandaar de vraag!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 18:11
    Deze jongen krijgt geen jaarcontract en de allergrootste talenten zijn toch niet te behouden.... ergens daar tussenin dus.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 18:24
    Okee, dank je!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:47
    Gek dat ze voor het neefje gaan van Bogarde na wat Bogarde Chelsea heeft geflikt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 18:12
    Als jouw opa heulde met de moffen dan mocht jij toch ook gewoon in het leger....
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 18:17
    Maar wie zegt dat ik in het leger wil?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 18:19
    Je gaat lekker vandaag.... weer zo'n strakke reactie....
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 22:51
    Ik vond het al gek dat hij bij Feyenoord zat en niet bij zijn oom in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1097
    woensdag 6 juni 2018 om 18:10
    Snap dit fenomeen ook écht niet. Is toch verkapte kinderhandel??
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 18:13
    Niet verkapt... het is gewoon kinderhandel.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8486
    woensdag 6 juni 2018 om 15:56
    Wel veel Feyenoord nieuws hoor vandaag. Mag wel wat minder.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 15:59
    Dat jonge spelers een nieuw contract tekenen moet je alleen maar vrolijk stemmen dunkt me omdat ze anders richting Engeland vertrekken alleen pisvee blijft achter met talenten aan zich binden.
    Vind ik leuk
    MichPSV +2128
    woensdag 6 juni 2018 om 16:00
    Pisvee ? moet jij geen fruitbakje krijgen van de kleuter juf ?> .
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 16:02
    Welke niet Ajacied is bij jullie doorgebroken de laatste jaren?
    Vind ik leuk
    MichPSV +2128
    woensdag 6 juni 2018 om 16:03
    Hendrix zoet brenet mauro gakpo obispo zo kan ik wel even door gaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 16:07
    Geweldige spelers echte toptalenten, Brenet is een knoeier van het kaliber Strootman en Hendrix een onbeholpen werkpaard deze rest is maar afwachten of ze het redden maar toptalenten zijn het zeker niet.
    Vind ik leuk
    MichPSV +2128
    woensdag 6 juni 2018 om 16:08
    Ging het dan over toptalenten? je geeft je eigen draai er elke keer aan.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:50
    Obispo is helemaal niet doorgebroken. Heeft nog nauwelijks een pot gespeeld. Mauro mag af en toe is leuk invallen. Er loopt genoeg talent rond bij psv maar ze mogen wel wat meer jongens de kans geven daar.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:58
    Dat zie je bij jou clubje laten ze fam nouri ook vallen als vuilnis
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:45
    Natuurlijk kan jij mensen blijven negeren die je aanspreken op het constante inbrengen van Nouri. Neemt niet weg dat je met dit type opmerkingen - inmiddels in elke tweede topic - precies doet wat je anderen verwijt, over de rug van de jongen en zijn familie goedkoop scoren.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:42
    Iemand heeft hier een paar dagen geleden gezegd niet mee te willen doen aan 'pisvee', 'kakkerlakken' en 'neuzen'. Zullen we afspreken daar allemaal mee op te houden of er helemaal niet aan te beginnen?
    Vind ik leuk
    Horas +425
    donderdag 7 juni 2018 om 20:39
    Volledig mee eens.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7371
    woensdag 6 juni 2018 om 16:01
    Ik schrik er ook van...
    Vind ik leuk
    Berbr +767
    woensdag 6 juni 2018 om 15:57
    Een ouderwetse verdediger is ook nooit weg.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1163
    woensdag 6 juni 2018 om 15:57
    Zal wel niks zijn als City, Chelsea of Utd hem nog niet gehaald heeft ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:59
    Helemaal niets in ..........!!!
    Vind ik leuk
    buddha +7727
    woensdag 6 juni 2018 om 16:53
    je portemonnee ?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 17:02
    Bij mij is dat niet het geval. Hoe zit jij er financieel bij?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    buddha +7727
    woensdag 6 juni 2018 om 23:56
    mij hoor je niet klagen. maar als je te veel hebt. weet ik nog een goed doel .
    help buddha de zomer door ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 08:01
    Haha, of Naingollan want die heeft zware psychische problemen nadat jij hoorde dat hij word geskipt voor het WK
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7371
    woensdag 6 juni 2018 om 16:00
    Zelf een simpele copy-paste actie kunnen ze bij VP niet uitvoeren....Lewis gaat bij Feyenoord 2 voetballen ipv 019!
    Vind ik leuk
    Degraaf +14486
    woensdag 6 juni 2018 om 16:16
    Inderdaad Blijdorp, VP wordt steeds ongeloofwaardiger met al die stagiaires. Amateursite is het!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:12
    Mooi zo. Vond hem zaterdag ook goed spelen tegen PSV. Gaan in de toekomst veel van hem horen. That's for sure.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 16:28
    We weten in ieder geval zeker dat het een "knokkertje" is na afgelopen zaterdag.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 18:42
    De weg is nog lang en soms erg mistig. Hopelijk heeft hij een goede Tomtom. Dat is soms wel zo handig.
    Vind ik leuk
    Cookee +8904
    woensdag 6 juni 2018 om 19:14
    Geweldig nieuws dat Feijenoord spelers laat instromen.
    Als ik mag .... het valt wel op dat het steeds verdedigers zijn bij die club en petje af voor de opleiding want het zijn echt goede verdedigers.
    Maar waar blijven de aanvallers, op Vente na dan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Contractnieuws uit De Kuip: "Een moderne verdediger met een enorm goed fysiek"