Jurjus zwaar onder vuur: 'Die agressie uit zich uiteindelijk op Instagram'

    Jurjus zwaar onder vuur: 'Die agressie uit zich uiteindelijk op Instagram'

    Gepubliceerd: donderdag 7 juni 2018 om 11:52do 07-06-2018 om 11:52

    Hidde Jurjus heeft het moeilijk gehad met de degradatie van Roda JC. De van PSV gehuurde doelman blunderde in de play-offs tegen Almere City en was de gebeten hond.

    "Ik kan je zeggen: als je zo'n degradatie meemaakt en het gevoel hebt dat je in de laatste wedstrijd verantwoordelijk bent voor die tegengoal, dat komt wel aan", vertelt Jurjus aan FOX Sports. De reacties waren niet mals. "De agressie op de tribunes, de woede van de mensen... Dat gaat zich uiteindelijk ook uiten op Instagram."

    Jurjus werd overladen met negatieve berichten van Roda JC-fans. "Zo werkt het helaas. Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk te lezen, maar als er dingen persoonlijk naar je toegestuurd worden, dan is dat helaas niet te missen. Je leert wel hoe je ermee om moet gaan."

    In de beslissende play-offwedstrijd van Roda JC tegen Almere City FC, ging Jurjus opzichtig in de fout. Uiteindelijk verloor de club uit Kerkrade en degradeerde het uit de Eredivisie.

    Plaats een reactie

    donderdag 7 juni 2018 om 11:57
    Kan me de teleurstelling als supporter voorstellen, maar dan ga je toch niet iemand persoonlijk verwensen op social media.... Als je dat doet dan kan je toch ook niet verder dan 3 tellen...
    Vind ik leuk
    RedNas +3466
    donderdag 7 juni 2018 om 12:06
    Daarom spreken serieuze media ook van asocial media als het om Facebook, Snapchat, Instagram, etc. gaat.
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    donderdag 7 juni 2018 om 12:10
    Tegenwoordig kun je daar VP ook wel bij betrekken
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:46
    Waar heb jij het nou over? Gewoon één grote warme familie hier, mafkees! ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 16:47
    Vind ik zwaar overdreven. Alleen de allerslechtste comments koment naar buiten, de andere 95% vergeet je dan even makkelijk.
    Vind ik leuk
    RedNas +3466
    donderdag 7 juni 2018 om 16:57
    Dat gaat wel wat verder dan de inhoud van reacties. Het punt dat ze willen maken gaat om principe dat er weinig sociaals is aan digitale netwerken in vergelijking met het contact met je buren, voetbalteam, familie of van mijn part biljartclub.
    Als 5% (dat neem ik maar van je aan) van de communicatie dan ook nog eens haatdragend, kwetsend en/of discriminerend is, maakt het verhaal niet beter. Dat zijn miljoenen berichten per dag.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:00
    Ja ik snap je ook wel, en gebeurd denk ik ook veel langer dat mensen lekker anoniem onzin typen.
    Maar denk dat het meeste toch positief is. Anders zou je wel meer horen, negatief nieuws is het beste nieuws, levert de meeste kijkers op.
    En die %5 moet je niet aannemen van mij, heb ik uit mijn duim gezogen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11175
    donderdag 7 juni 2018 om 12:01
    Natuurlijk mag je als supporter gefrustreerd en boos zijn.. Maar iemand via social media bedreigen of allerlei ongepaste dingen verwensen , dan heb je ook niet alles op een rijtje naar mijn mening.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    donderdag 7 juni 2018 om 12:07
    Misschien kan Jurjens weer terug naar de Graafschap
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34093
    donderdag 7 juni 2018 om 12:09
    Om dan direct te degraderen?

    Hij wel ietsje beter dan bednarek maar dat is niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    donderdag 7 juni 2018 om 12:22
    Omdat de Graafschap een nieuwe keeper nodig heeft, en hij van de Graafschap af komt.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    donderdag 7 juni 2018 om 12:18
    Met 1 blunder is hij al 2 keer zo goed als de keeper van Liverpool.
    De PL wacht op hem ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34093
    donderdag 7 juni 2018 om 12:08
    Wordt ballenjongen of zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:12
    Nee, moet die ook niet doen.. hij kan de bal niet vangen. ik raad poepscheppen aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:47
    Wil jij hem graag als collega dan??
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:01
    hehehe goede trash talk
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:10
    Ja dat is klote, als je je niet kan verschuilen achter een hersenschudding xD
    Vind ik leuk
    Voetballert +1237
    donderdag 7 juni 2018 om 12:13
    Gewoon terug naar het gezellige Doetinchem
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    donderdag 7 juni 2018 om 12:13
    Zal nooit eerste keeper van Psv worden.

    Bij de graafschap had hij 2 of 3 leuke wedstrijden en de rest was toen al van niveau wat hij vaker bij Roda liet zien.
    Onbegrijpelijk dat deze jongen zo gehyped werd/wordt.
    Kan hij zelf natuurlijk ook niks aan doen.
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    donderdag 7 juni 2018 om 16:45
    Wat heb jij op hem gelet bij de graafschap deed hij meer dan zijn werk jammer dat hij te vroeg de stap heeft gemaakt ,hier is hij nog steeds welkom . Gelukkig licht het voetbal bij 1 persoon Alles draaid om de persoon in de goal de rest maakt niet uit .... jurjus in Doetinchem ben je welkom laat je niet gek maken !!!
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    donderdag 7 juni 2018 om 16:52
    Sorry hoor wally, maar in het eredivisie seizoen was jurjus gewoon een baken van onrust .
    Wordt je verdediging ook niet blij van.
    Ballen terug het veld in stompen, er naast zitten op hoge ballen etc.

    Maar goed ieder zijn mening.
    Hij zal voor de graafschap best prima zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    donderdag 7 juni 2018 om 17:04
    De tijd bij de graafschap was hij erg geliefd ik zie hem graag terug komen bij ons hij is moeilijk te passeren geweest en hij kan dat bij ons wel weer laten zien hoop ik !
    Vind ik leuk
    Hb +0
    donderdag 7 juni 2018 om 12:22
    Geef niet alleen de keeper de schuld aub stonden per slot nog tien man bij die even veel schuld hebben
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403
    donderdag 7 juni 2018 om 12:36
    Eén tip, Hidde: niemand verplicht jou om op sociale media te zitten, mag ik hopen. Je kunt zo je account verwijderen. Niemand die daar om gaat malen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:50
    Of mensen doen gewoon normaal en sturen geen doodsbedreiging, maar dat is zeker te veel gevraagd.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12002
    donderdag 7 juni 2018 om 13:58
    Dus het slachtoffer moet zich maar aanpassen omdat de daders niet normaal kunnen doen? Dat is een beetje de omgekeerde wereld...
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403
    donderdag 7 juni 2018 om 16:59
    Tja, dat is natuurlijk ook zo. Die mensen zijn zieliger dan ze er al uitzien...
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    donderdag 7 juni 2018 om 13:01
    Ach was een hersenschudding toch ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:22
    Er staat hier niet een man op het veld er staan er 11.. Geef niet alleen hem de schuld? Kijk naar alle wedstrijden en niet naar eentje.. ?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:58
    Die Duitsers moeten zich schamen dit ploegje stelt al jaren geen ruk voor
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    donderdag 7 juni 2018 om 16:31
    Laat ze maar lullen hier bij ons ben je gewoon weer welkom ❤️
    Vind ik leuk
    Sucrates +251
    donderdag 7 juni 2018 om 17:25
    Tja. Emotie bij een degradatie richt zich graag ergens op. In dit geval (onterecht) op de keeper. Waarom onterecht? Omdat je als team verantwoordelijk bent dat je in de situatie zit waar 1 fout van 1 speler je de das om kan doen.

    Hele team was het hele jaar door ondermaats, en ook Jurjus heeft punten gepakt in andere wedstrijden.

    Uiteindelijk zwaar terecht dat Roda is gedegradeerd. Gewoon slechter dan de overige ploegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 00:42
    Jurjus is een topper voor rjc!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws