Jurjus zwaar onder vuur: 'Die agressie uit zich uiteindelijk op Instagram'

    Jurjus zwaar onder vuur: 'Die agressie uit zich uiteindelijk op Instagram'

    donderdag 7 juni 2018 om 11:52

    Hidde Jurjus heeft het moeilijk gehad met de degradatie van Roda JC. De van PSV gehuurde doelman blunderde in de play-offs tegen Almere City en was de gebeten hond.

    "Ik kan je zeggen: als je zo'n degradatie meemaakt en het gevoel hebt dat je in de laatste wedstrijd verantwoordelijk bent voor die tegengoal, dat komt wel aan", vertelt Jurjus aan FOX Sports. De reacties waren niet mals. "De agressie op de tribunes, de woede van de mensen... Dat gaat zich uiteindelijk ook uiten op Instagram."

    Jurjus werd overladen met negatieve berichten van Roda JC-fans. "Zo werkt het helaas. Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk te lezen, maar als er dingen persoonlijk naar je toegestuurd worden, dan is dat helaas niet te missen. Je leert wel hoe je ermee om moet gaan."

    In de beslissende play-offwedstrijd van Roda JC tegen Almere City FC, ging Jurjus opzichtig in de fout. Uiteindelijk verloor de club uit Kerkrade en degradeerde het uit de Eredivisie.

    Plaats een reactie

    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 11:57
    Het is dan ook volledig zijn fout. Had Roda debielen in de achterban gehad zoals Feyenoord die helaas heeft dan hadden zebij hem in de gang gestaan. Hij mag blij zijn dat het hierbij gebleven is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    Castromann +5281
    donderdag 7 juni 2018 om 12:08
    Ook even vergeten dat Jurjus afgelopen seizoen ook wedstrijden punten heeft gepakt waardoor directe degradatie is/was voorkomen...... ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    Poehee +33
    donderdag 7 juni 2018 om 13:17
    Met je eens. Een seizoen heeft toch echt wel een paar wedstrijden meer, waarin ze zich veilig hadden kunnen voetballen. Dus die degratie ligt echt niet aan de ene mispeer. Winnen doe je samen, verliezen ook...
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 18:39
    Jurjes heeft geen punten gepakt, constant bron van onrust voor defensie, tegenover Van leer een afknapper.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:11
    Te makkelijk....hoezo geluk...Die gast doet echt wel z'n best, helaas cruciaal moment en paar mindere wedstrijden
    Vind ik leuk
    PSVFU +2726
    donderdag 7 juni 2018 om 12:12
    Wat een onzin wat je uitbraakt. Dus als jij op je werk een fout maakt mag iedereen jnbreken in je huis en je met de dood bedreigen? Schei toch uit man.
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 12:39
    Waar zeg ik dat maf? Ga eerst leren begrijpend lezen voor je reageert.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:42
    Daar komt het op neer wat jij zegt domme dicky
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 13:15
    Daar komt het totaal niet op neer. Hij is verantwoordelijk voor de degradatie en mag blij zijn dat Roda geen mensen in de achterban heeft die hem thuis opzoeken. Had dit wel gebeurt dan had ik dat verschrikkelijk gevonden.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9706
    donderdag 7 juni 2018 om 13:55
    Simpele ziel ben jij...
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 14:03
    Zeg dat maar tegen je vriendje.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1584
    donderdag 7 juni 2018 om 14:00
    Hoezo kan 1 iemand verantwoordelijk zijn voor de degradatie? Het hele seizoen speelde ze belabberd en hij pakte ook punten dit jaar. Iemand op 1 wedstrijd afrekenen gaat te ver.
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 14:03
    Als een speler de winnende goal maakt beslist hij de wedstrijd. Als een keeper een beslissende fout maakt beslist hij ook een wedstrijd. Op het moment dat zon wedstrijd een finale is dan is die keeper verantwoordelijk voor het verlies en de consequenties daarvan.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 7 juni 2018 om 14:08
    Even goed lezen wat je schrijft, volgens jouw bericht is de norm dat je wordt opgezocht
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 14:11
    Voor iedereen die nog even wil reageren. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen. Antwoorden kan je in mijn reacties terug lezen. Maar ik ben niet van plan om elke keer dezelfde reacties te beantwoorden. Prettige dag verder.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 7 juni 2018 om 14:12
    Zegt al genoeg hoe iedereen reageert toch? Maar ja, eigen wijs is ook wijs
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:13
    Wat een onzin weer! Je degradeert niet in die ene wedstrijd! Daarbij is het maar een spelletje....dat daar emoties bij vrijkomen lijkt me duidelijk maar dat ook ten uitvoer vrengen slaat natuurlijk nergens op! Of moeten we die keeper van Liverpool ook maar opknopen??
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 12:41
    Jankerd ik zeg toch niet dat ze hem moeten ophangen of wel soms? Ik stel simpel dat hij nog geluk heeft dat Roda niet van die fans heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:45
    Dicky is echt te dom voor woorden
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:18
    Nee joh, het is volstrekt normaal gedrag....dat je blij moet zijn dat er niet 1 mongool bij zit die je wat aandoet als je een foutje maakt....
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 13:20
    Kijk even wat je schrijft en probeer het dan nog eens.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 7 juni 2018 om 15:16
    Het is geen spelletje. Een fout kan betekenen dat supporters een rotseizoen krijgen. Jurjus wilde profvoetballer worden zodat hij toegejuichd werd bij geweldige reddingen.... nou als die redding niet geweldig is, dan komt de omgekeerde werking op gang.
    Al vind ik dat bedreigingen uit den boze moeten zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:16
    Ga eens voor de spiegel staan, denk na over de laatste grote fout die je zelf hebt gemaakt. Ook al moet je heel hard nadenken.. en ke mag niet direct besluiten dat het eigenlijk iemands anders fout was...
    Klaar?
    Dan nu de tekst hardop herhalen en 'hij' vervangen door 'ik'.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 12:16]
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 13:19
    Ga dat lekker zelf doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 18:53
    Uit eigen ervaring weet ik dat het helpt. Vandaar de tip.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:43
    Iq loos mannetje
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 13:16
    Dat zeg je maar tegen een spiegel.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:43
    Mafklapper, "volledig zijn fout", je degradeert niet door één speler. Heel roda was ruk.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5065
    donderdag 7 juni 2018 om 13:12
    Je kan in zo'n playoff wedstrijd wel door een speler degraderen. Maargoed dat is het risico wat je loopt als je op een playoff plek staat. Als je niet wilt degraderen moet je je veilig zien te spelen.
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 13:17
    Roda is gedegradeerd door zijn blunder. Maakt hij die fout niet dan speel je kut maar degradeer je niet eikel.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:45
    Roda is gedegradeerd door het hele seizoen niet genoeg punten te pakken, niet alleen door die ene blunder, tuig van de richel.
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 7 juni 2018 om 13:52
    Zonder die blunder overleef je de play-offs en degradeer je niet idioot. Net als dat een doelpuntenmaker een finale kan beslissen kan een keeper door een ketser te maken net zo beslissend zijn stuk vreten.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 7 juni 2018 om 14:07
    De andere spelers hebben het ook het hele seizoen laten afweten, wat een onzin dat het alleen aan hem lag
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 11:57
    Kan me de teleurstelling als supporter voorstellen, maar dan ga je toch niet iemand persoonlijk verwensen op social media.... Als je dat doet dan kan je toch ook niet verder dan 3 tellen...
    Vind ik leuk
    RedNas +2925
    donderdag 7 juni 2018 om 12:06
    Daarom spreken serieuze media ook van asocial media als het om Facebook, Snapchat, Instagram, etc. gaat.
    Vind ik leuk
    R94 +1061
    donderdag 7 juni 2018 om 12:10
    Tegenwoordig kun je daar VP ook wel bij betrekken
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:46
    Waar heb jij het nou over? Gewoon één grote warme familie hier, mafkees! ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 16:47
    Vind ik zwaar overdreven. Alleen de allerslechtste comments koment naar buiten, de andere 95% vergeet je dan even makkelijk.
    Vind ik leuk
    RedNas +2925
    donderdag 7 juni 2018 om 16:57
    Dat gaat wel wat verder dan de inhoud van reacties. Het punt dat ze willen maken gaat om principe dat er weinig sociaals is aan digitale netwerken in vergelijking met het contact met je buren, voetbalteam, familie of van mijn part biljartclub.
    Als 5% (dat neem ik maar van je aan) van de communicatie dan ook nog eens haatdragend, kwetsend en/of discriminerend is, maakt het verhaal niet beter. Dat zijn miljoenen berichten per dag.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:00
    Ja ik snap je ook wel, en gebeurd denk ik ook veel langer dat mensen lekker anoniem onzin typen.
    Maar denk dat het meeste toch positief is. Anders zou je wel meer horen, negatief nieuws is het beste nieuws, levert de meeste kijkers op.
    En die %5 moet je niet aannemen van mij, heb ik uit mijn duim gezogen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 11:58
    Zo gaat dat.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:17
    En hopelijk binnenkort 'zo ging dat'.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9265
    donderdag 7 juni 2018 om 12:01
    Natuurlijk mag je als supporter gefrustreerd en boos zijn.. Maar iemand via social media bedreigen of allerlei ongepaste dingen verwensen , dan heb je ook niet alles op een rijtje naar mijn mening.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:02
    Dat is ook mijn bescheiden mening
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:46
    Niemand is geïnteresseerd hier in jouw mening:)
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10649
    donderdag 7 juni 2018 om 12:07
    Misschien kan Jurjens weer terug naar de Graafschap
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    donderdag 7 juni 2018 om 12:09
    Om dan direct te degraderen?

    Hij wel ietsje beter dan bednarek maar dat is niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10649
    donderdag 7 juni 2018 om 12:22
    Omdat de Graafschap een nieuwe keeper nodig heeft, en hij van de Graafschap af komt.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1119
    donderdag 7 juni 2018 om 12:18
    Met 1 blunder is hij al 2 keer zo goed als de keeper van Liverpool.
    De PL wacht op hem ;)
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    donderdag 7 juni 2018 om 12:08
    Wordt ballenjongen of zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:12
    Nee, moet die ook niet doen.. hij kan de bal niet vangen. ik raad poepscheppen aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:47
    Wil jij hem graag als collega dan??
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 17:01
    hehehe goede trash talk
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:10
    Ja dat is klote, als je je niet kan verschuilen achter een hersenschudding xD
    Vind ik leuk
    Voetballert +1218
    donderdag 7 juni 2018 om 12:13
    Gewoon terug naar het gezellige Doetinchem
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    donderdag 7 juni 2018 om 12:13
    Zal nooit eerste keeper van Psv worden.

    Bij de graafschap had hij 2 of 3 leuke wedstrijden en de rest was toen al van niveau wat hij vaker bij Roda liet zien.
    Onbegrijpelijk dat deze jongen zo gehyped werd/wordt.
    Kan hij zelf natuurlijk ook niks aan doen.
    Vind ik leuk
    Wally g +444
    donderdag 7 juni 2018 om 16:45
    Wat heb jij op hem gelet bij de graafschap deed hij meer dan zijn werk jammer dat hij te vroeg de stap heeft gemaakt ,hier is hij nog steeds welkom . Gelukkig licht het voetbal bij 1 persoon Alles draaid om de persoon in de goal de rest maakt niet uit .... jurjus in Doetinchem ben je welkom laat je niet gek maken !!!
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    donderdag 7 juni 2018 om 16:52
    Sorry hoor wally, maar in het eredivisie seizoen was jurjus gewoon een baken van onrust .
    Wordt je verdediging ook niet blij van.
    Ballen terug het veld in stompen, er naast zitten op hoge ballen etc.

    Maar goed ieder zijn mening.
    Hij zal voor de graafschap best prima zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Wally g +444
    donderdag 7 juni 2018 om 17:04
    De tijd bij de graafschap was hij erg geliefd ik zie hem graag terug komen bij ons hij is moeilijk te passeren geweest en hij kan dat bij ons wel weer laten zien hoop ik !
    Vind ik leuk
    Hb +0
    donderdag 7 juni 2018 om 12:22
    Geef niet alleen de keeper de schuld aub stonden per slot nog tien man bij die even veel schuld hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:24
    De opvolger van Zoet staat al klaar..
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 7 juni 2018 om 14:11
    Ik vind hem nu al beter dan Cillissen
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 14:16
    Als ik iets vind, probeer ik het terug te brengen naar de eigenaar
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 7 juni 2018 om 14:18
    Vandaar dat je in een kist leeft
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 14:25
    Precies......

    Maar ik drink niet smorgens of smiddags.... Zou jij ook niet moeten doen.

    Jurjus beter dan Cillessen?
    Hij speelde bij Roda.
    Geloof dat Cillessen elke training wel tegen over Suarez of Messi Ed staat.

    Maar nu snap ik ook waarom Jurjus keeper is van oranje en zoet op doel staat bij PSV
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 7 juni 2018 om 16:02
    Helaas begreep je mijn humoristische dubbelzinnige opmerking niet, maakt niet uit, is ook lastig
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 16:16
    Scheelt.... Ik ben ook geen fan van Jesper
    Vind ik leuk
    Pur Sang +225
    donderdag 7 juni 2018 om 12:36
    Eén tip, Hidde: niemand verplicht jou om op sociale media te zitten, mag ik hopen. Je kunt zo je account verwijderen. Niemand die daar om gaat malen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 12:50
    Of mensen doen gewoon normaal en sturen geen doodsbedreiging, maar dat is zeker te veel gevraagd.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9706
    donderdag 7 juni 2018 om 13:58
    Dus het slachtoffer moet zich maar aanpassen omdat de daders niet normaal kunnen doen? Dat is een beetje de omgekeerde wereld...
    Vind ik leuk
    Pur Sang +225
    donderdag 7 juni 2018 om 16:59
    Tja, dat is natuurlijk ook zo. Die mensen zijn zieliger dan ze er al uitzien...
    Vind ik leuk
    haarlemx +409
    donderdag 7 juni 2018 om 13:01
    Ach was een hersenschudding toch ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:22
    Er staat hier niet een man op het veld er staan er 11.. Geef niet alleen hem de schuld? Kijk naar alle wedstrijden en niet naar eentje.. ?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 13:58
    Die Duitsers moeten zich schamen dit ploegje stelt al jaren geen ruk voor
    Vind ik leuk
    Wally g +444
    donderdag 7 juni 2018 om 16:31
    Laat ze maar lullen hier bij ons ben je gewoon weer welkom ❤️
    Vind ik leuk
    Sucrates +154
    donderdag 7 juni 2018 om 17:25
    Tja. Emotie bij een degradatie richt zich graag ergens op. In dit geval (onterecht) op de keeper. Waarom onterecht? Omdat je als team verantwoordelijk bent dat je in de situatie zit waar 1 fout van 1 speler je de das om kan doen.

    Hele team was het hele jaar door ondermaats, en ook Jurjus heeft punten gepakt in andere wedstrijden.

    Uiteindelijk zwaar terecht dat Roda is gedegradeerd. Gewoon slechter dan de overige ploegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 00:42
    Jurjus is een topper voor rjc!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jurjus zwaar onder vuur: 'Die agressie uit zich uiteindelijk op Instagram'