'Coutinho en Neymar loodsen Brazilië naar goud, misère voor Messi'

'Coutinho en Neymar loodsen Brazilië naar goud, misère voor Messi'

Gepubliceerd: woensdag 13 juni 2018 om 12:00wo 13-06-2018 om 12:00

Het WK 2018 staat nu écht op punt van beginnen en dus is het tijd om ons aan voorspellingen te wagen. Welk land kroont zich op 15 juli tot winnaar in Moskou? Wie gaat verrassen, wie zakt door het ijs en welke spelers moeten we in de gaten houden? Vandaag de Glazen Bol van redacteur Paul Audenaerd.

Wereldkampioen: Brazilië
Voor mij geen enkele twijfel: Brazilië kroont zich komende maand voor de zesde keer tot wereldkampioen. Sinds bondscoach Tite aan het roer staat, zijn De Gouden Kanaries een hecht team en haast niet te verslaan. Neymar heeft een paar maanden volledig kunnen toeleven naar dit toernooi, Philippe Coutinho vind ik een fenomeen, Alisson is echt een fantastische keeper en ook in de defensie en op het middenveld heeft de Seleção belachelijk veel kwaliteit rondlopen. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor succes in Rusland.

Topscorer: Harry Kane
Brazilië speelt in groep E tegen Zwitserland, Costa Rica en Servië. Oftewel: Neymar gaat ongetwijfeld aan de lopende band scoren in de groepsfase. Toch waag ik een gokje en zet ik m'n geld in op Harry Kane. Met Panama en Tunesië als opponent moet het de goalgetter van Spurs ook wel lukken om er drie of vier te maken in de poulefase. Het wordt spannend tussen Kane, Neymar en Antoine Griezmann. 

Beste speler: Philippe Coutinho
Bij Liverpool was-ie al een paar seizoenen waanzinnig goed, in Barcelona heeft hij onmiddellijk weten te overtuigen en ik verwacht dat Coutinho ook op het WK gaat schitteren. Weinig spelers hebben zó veel gevoel in hun rechtervoet als hij.  Antoine Griezmann zou ook zomaar de beste speler van het toernooi kunnen worden.

Grootste verrassing: Kroatië
Echte voetballiefhebbers zetten hun telefoon uit en maken de agenda’s leeg wanneer Kroatië speelt. Een middenveld met Luka Modric, Mateo Kovacic (Real Madrid) en Ivan Rakitic (FC Barcelona): wauw. Tel daar Mario Mandzukic, Ivan Perisic, Ante Rebic (lekker spelertje!) en een uitstekende keeper (Danijel Subasic van AS Monaco) bij op en ik weet genoeg: kwartfinale. Minstens.

Grootste teleurstelling: Argentinië
Vrijwel iedereen gunt Lionel Messi de wereldtitel als kroon op een ongekende carrière, maar ook de beste speler te wereld heeft een goed team om zich heen nodig om op een WK te schitteren. Spoiler: Argentinië heeft niet echt een goed team. Paulo Dybala en Sergio Agüero zijn net als Messi van wereldklasse, maar daar heb je het al: ook aanvallers. De keepers en de achterhoede van Argentinië (sorry, Tagliafico-fans) zijn pure middelmaat. Dat wordt dus niks.

Poll

Is Brazilië topfavoriet voor de wereldtitel?

(1183 stemmen)

Plaats een reactie

GetRekt +1880
woensdag 13 juni 2018 om 12:02
(sorry, Tagliafico-fans) Ik ben het hier mee eens.
Vind ik leuk
Mallerd +1742
woensdag 13 juni 2018 om 12:06
Portugal wordt wereldkampioen, dit wordt het WK van de armoede.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:16
Mallerd.:)
Vind ik leuk
GKL +234
woensdag 13 juni 2018 om 12:08
En toch was IJsland beter dan Kroatie in de kwalificatie..
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:09
Frankrijk word de winnaar en Brazilië tweede
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 12:17
Dan is één van de twee niet groepswinnaar
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:26
Dan heb ik dat niet goed bekeken Timmio, want dat verwacht ik wel. Bedankt voor de correctie
Vind ik leuk
Jeroen Water +3564
woensdag 13 juni 2018 om 23:27
Laten we hopen dat het alsnog uit komt lijkt mij echt een heerlijke finale 2 teams die graag aanvallend willen voetballen en mooie dingen laten zien.
Vind ik leuk
popiejopie +2892
woensdag 13 juni 2018 om 13:24
Portugal won het EK en werd 3e in de poulfase.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 13:36
Dus? In het WK is de derde plaats altijd af..
Vind ik leuk
popiejopie +2892
woensdag 13 juni 2018 om 15:29
Klopt maar je hoeft geen groepswinnaar te zijn om in de finale te komen.

Met een 3e plaats in de groepsfase (met hongarije, ijsland en oostenrijk nog wel) verdien je het ook helemaal niet om door te gaan. Heel dat afgelopen EK was een grote flop.

Portugal speelt gelijk tegen: Oostenrijk, Ijsland, Hongarije, Kroatië, Polen, Wales en Frankrijk en wint het EK.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 17:38
Maar als Frankrijk Brazilie wilt tegenkomen móet 1 vd 2 groepswinnaar zijn en de andere niet. Anders komen ze elkaar namelijk tegen in de halve finale en dan vliegt er sws 1 vd 2 uit


(+ Portugal won 1 vd potten ;))
Vind ik leuk
popiejopie +2892
donderdag 14 juni 2018 om 08:46
Na verlenging/ strafschoppen wonnen ze wel meer
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 14 juni 2018 om 10:12
Zoals je al zegt ja. Na verlening


Is gewoon een 'x' je op je toto
Vind ik leuk
popiejopie +2892
donderdag 14 juni 2018 om 10:49
Het blijven klerelijers die Portugezen ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:11
Wat kan mij het schelen wie wereldkampioen wordt, als ik maar leuke wedstrijden zie.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:16
Panama-IJsland finale?
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 12:17
JA DOEN!
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:20
Dat word echt spectaculair! >.>
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 13:45
Als mede IJsland supporter vrees ik dat Kroatië op het aantal gescoorde doelpunten doorgaat (dus al na punten, doelsaldo en onderling resultaat). Als ze ook hetzelfde aantal doelpunten maken gaat IJsland op grond van fair play door.... *fingers crossed*
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 13:45]
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 13:57
Ik denk dat doordat IJsland moet scoren Kroatie ruimte krijgt en 2-1 wint
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:02
Nee. Dát wil ik niet. Zó. *Legt vredespijp opzij, kijkt grimmig*
Je hebt gelijk, vrees ik. Klopt in elk geval mijn poule weer...
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 14:05
IJsland-Argentinië 0-0 teken ik voor :)
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:10
Havard Nordtveit die Messi 90 minuten lang uit de wedstrijd houdt.. ;-)
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 14:12
En in de slotseconden uit het WK trapt zodat Nigeria en Kroatie ook punten pakken tegen Argentinie. Dan zijn 'we?" (Nog steeds ze haha) binnen bij een winstn op Nigeria (of Kroatie?) !
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:17
Strak plan. Dan wel groepswinnaar, anders komen 'we!' direct Frankrijk tegen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 14:22
Prima. Denemarken tegen IJsland. Mijn landen 1 en 2. 1 ervan kwartfinalist! Verder kom je niet want BraFraSpaDuitsland
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:26
Zelfde laatste vier hier. Mijn tweede om te volgen is Marokko. Benieuwd hoe onze ED-jongens het doen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
woensdag 13 juni 2018 om 14:30
Iran gaat door! Weet het zeker!
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 14:34
Ja, het is een stugge ploeg. Moeilijk tegen te scoren maar zij hebben ook moeite met doelpunten maken. En of Jahanbakhsh dat doorbreekt weet ik niet. Weet te weinig van het team en hoe zijn samenspelen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 14 juni 2018 om 10:55
Jahanbaksh Ghoochjannejhad is een goed duo en in de kwalificaties ging alles soepel. Beter team dan in 2014 en zelfs toen overklasten ze Argentinie (Wat niet eens zo moeilijk was. Mistten helaas 3 100% kansen en Messi schoot de enige kans van Argentinie raak. 90+2 0-1)
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 10:09
Chapeau. Je krijgt voorlopig gelijk ;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:28
Ik teken ervoor.....;-)
Vind ik leuk
buddha +9981
woensdag 13 juni 2018 om 12:20
dat interesseert me ook niet veel. als ze maar doen wat ik voorspel met de toto ;)
Vind ik leuk
zaterdag 16 juni 2018 om 11:05
En anders?
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:14
Brazilië - Spanje de finale. Twee aanvallende ploegen met veel kwaliteit.
Vind ik leuk
Korm +38349
woensdag 13 juni 2018 om 14:09
Duitsland gaat hem winnen
Vind ik leuk
Henkings +788
woensdag 13 juni 2018 om 12:17
Nou allemaal maar in de glazen Bol:
Kampioen : Frankrijk
Topscorer: Neymar
Beste Speler: Mbappé (als de blessure meevalt!)
Verrassing: Servië
Tegenvaller: Polen
Assistkoning: Coutinho
Talent: Mbappé
Beste eredivisiespeler: Henk Veerman

Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:18
Je bent wel fantasierijk! +1
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:18
Ik denk dat frankrijk🇫🇷 tegen brazilië🇧🇷 een mooie finale wordt
Vind ik leuk
derksen +8940
woensdag 13 juni 2018 om 12:43
Brazilië wordt helemaal niks, die denken het zelfde als in 2014 kwart finale halve finale verliezen ze dit keer met 9-1
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 12:45
Duitsland wint.
Vind ik leuk
woensdag 13 juni 2018 om 19:00
Wie anders of neymar raakt geblesseerd dan wordt het dld als het gaat groeien maar ik hoop kroatie maar als het tournooi vordert dan daalt de concentratie dus toch dld.😊
Vind ik leuk
mylife +453