'Als we hadden gezegd: we blijven bij Ajax, dan hadden we goede kans gehad in CL'

    'Als we hadden gezegd: we blijven bij Ajax, dan hadden we goede kans gehad in CL'

    Gepubliceerd: maandag 11 juni 2018 om 18:55ma 11-06-2018 om 18:55

    Rafael van der Vaart heeft in een uitgebreid interview met Ajax TV teruggeblikt op zijn periode in Amsterdam. De middenvelder van FC Midtjylland denkt dat het Ajax van 2001-2003 succes had kunnen boeken in de Champions League als de ploeg bij elkaar gebleven was.

    Ajax kwam tot de kwartfinales, waarin AC Milan te sterk was. "Het was een fantastische mix tussen Ajax-talenten en grote spelers als Chivu, Maxwell, Trabelsi, Zlatan, Mido. Ik vergeet er nog een paar", zegt Van der Vaart. "Het was een unieke generatie met jonge Ajax-spelers. Daar kwam je wel voor naar het stadion."

    Van der Vaart weet waarom dat elftal niet meer succes heeft geboekt. "Omdat we niet bij elkaar gebleven zijn. Als we hadden gezegd: luister, we gaan het gewoon doen en blijven bij Ajax met z'n allen, dan ben ik ervan overtuigd dat we ook in de Champions League een goede kans had gehad."

    Er ontstond ook onrust naast het veld. "Dan krijg je ruzies. De welbekende Zlatan-ruzie. Het helpt nooit mee als twee van de betere spelers ruzie krijgen. Dan gaat ieder z'n weg en valt het uiteindelijk uit elkaar."

    Plaats een reactie

    Donnygo +2962
    maandag 11 juni 2018 om 18:59
    zit wat in, zaten een paar echt leuke spelers in die groep.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:01
    Maar nu hebben ook klasse spelers hoor! Met Kluivert als grote, betrouwbare leider.
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1428
    maandag 11 juni 2018 om 19:17
    Hou is opmet je negativiteit met kluivert joh ... met je kut asensio en kut aguero
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:21
    Haha ik ruik jaloezie aangezien Kluivert nooit het niveau van beide spelers zal gaan halen, wat geen schande is hoor.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1428
    maandag 11 juni 2018 om 19:26
    100% kluivert bereikt meer dan jouw spelertjes
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:28
    We gaan het zien. Eerst maar eens basisspeler bij Roma worden
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:52
    hij had misschien eerst maar eens iets moeten presteren bij ajax ....
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2511
    maandag 11 juni 2018 om 19:29
    Je hebt veel vertrouwen in dat knulletje zeg.. Had je zeker ook in Fisscher, El Ghazi, Kishna, Boerrigter en Bazoer..
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:32
    Waarschijnlijk een jongetje van 14 die net voetbal kijkt en papa steeds heeft horen praten over de grote Kluivert. Helaas is dat een andere...
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:53
    of het is Angela de moeder van Justin die voorhaar zoontje opkomt .....
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:47
    Hahahahahahhahahaha
    Vind ik leuk
    DON7 +132
    maandag 11 juni 2018 om 21:00
    Hoezo ga je als Ajacied Kluivertje nog verdedigen joh..die jongen heeft geen hart voor Ajax, alleen voor zn portemonnee (wat natuurlijk zn goed recht is). En dat tie beter mag worden dan Aguero..tjah dan heb je het ook niet helemaal goed gezien. Hoewel het voor het NLs elftal geweldig zal zijn.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    dinsdag 12 juni 2018 om 06:38
    Hoe weet je dat
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    maandag 11 juni 2018 om 19:24
    Ongelooflijk dat eeuwige gejank op deze site. Worden jullie zelf niet moe van dat constant elkaar uitlokken. Om kotsmisselijk van te worden, eerst 80 reacties van domme supporter die elkaar even het bloed onder de nagels vandaan willen halen. Pas na 8 keer scrollen gaat het eens over voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:27
    Vind jij dat ook dat Kluivert zo'n enorm goed inzicht heeft op het spel?
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    maandag 11 juni 2018 om 19:34
    Nee maar hij vind jou wel een enorme eikel. En terecht!
    Dat gejank en gezuig van sommigen is echt bloed irritant.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:41
    Helaas gaat niet iedereen zich aanpassen aan 'sommigen' die zich irriteren.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13928
    maandag 11 juni 2018 om 19:48
    Vaak zijn het gewoon dezelfde figuren die hier met tientallen accounts zitten te reageren.
    Er zijn er hier een aantal met psychische problemen en dat is geen grap. Soms doen ze ook gewoon op zichzelf reageren, je verzint het niet maar het gebeurd echt.
    Best sneu als je op zo’n manier moet leven, heb alleen maar medelijden met ze.
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    maandag 11 juni 2018 om 19:53
    Haha. Als dat waar is. Op je zelf reageren is minstens zo triest als dat gezuig idd.
    Ik probeer er buiten te blijven maar t blijft irritant.
    Het is leuk om een voetbal inhoudelijke discussie te voeren. Of je het nu met elkaar eens bent of niet. Zolang dat met respect gebeurt is dat helemaal prima.
    Dat gezuig en gedoe maakt het er allemaal niet beter op.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:00
    Ik ga mijn best doen om me te focussen op de inhoud maar ik houd nou eenmaal van een beetje 'plagen'.
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    maandag 11 juni 2018 om 20:03
    Ik ben benieuwd! Succes iig!
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:06
    Thnx maar ik kon de verleiding niet weerstaan om nog een sneer richting Kluivert te geven. *Zie het laatste artikel). Zal vanaf nu focussen op het inhoudelijke;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    maandag 11 juni 2018 om 20:09
    Prima man.
    Hopenlijk zijn we voorlopig ook klaar met die kluivert artikelen.
    Dat over het paard getilde mannetje verdient al die aandacht niet.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:14
    Idd
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13928
    maandag 11 juni 2018 om 20:12
    Tja.. waarschijnlijk verander je er niks aan.
    Bij zo’n beetje elke Ajax-topic zie je ze zeiken dat het weer over Ajax gaat.
    En de Ajacieden reageren daar weer op en zo begint het gezeik. Aan het einde van het verhaal krijg je dan weer opmerkingen over die 4 jaar dat Ajax zonder prijs zit, vervolgens zie je weer gemeente grappies voorbij komen, Ajax kille club, PSV beste van de laatste 20 jaar, Ajax de beste aller tijden enzovoort enzovoort.
    Het ergste is nog dat ik me er regelmatig in mee laat slepen haha.
    Maar het is inderdaad irritant en vermoeiend. Gelukkig zijn er ook nog genoeg normale mensen waarmee je fatsoenlijke discussies kunt voeren, maar zodra dat gezeik begint doet bijna iedereen eraan mee.
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    maandag 11 juni 2018 om 20:15
    Dus wat hebbje geleerd vanavond 😉
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13928
    maandag 11 juni 2018 om 20:27
    In principe niks nieuws, alleen nu nog wat ermee doen hah 😜
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:57
    😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    maandag 11 juni 2018 om 19:35
    Ja man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:56
    En waar ga jij over??💪😂😂😂
    Vind ik leuk
    Gerro +7365
    maandag 11 juni 2018 om 23:54
    Zaten hele leuke spelers in, net zoals afgelopen seizoen er een hele leuke ploeg stond die helaas naar 1 seizoen alweer uit elkaar viel.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27525
    maandag 11 juni 2018 om 19:01
    Lekker hoor oude koeien uit de sloot halen in de komkommertijd.. Nieuwswaarde 0.. kom maar op met het WK!
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    maandag 11 juni 2018 om 19:01
    Is er geen "topclub is geïnteresseerd in De Ligt" nieuws vandaag?
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:46
    Dat nieuws laten ze vandaag even 'liggen.' ; -)
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:01
    En jij was de grote onruststoker fricandel
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    maandag 11 juni 2018 om 19:04
    Jij kan het weten, bamibal!
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:13
    Weet iedereen behalve de domste van de klas niet jij
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    maandag 11 juni 2018 om 19:16
    Jij die dagelijks een ban krijgt en dagelijks een nieuw profiel daardoor moeten aanmaken, wie is er nou echt dom?
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:19
    Dom kom altijd terug om alles wat met 02p te maken heeft af te zeiken dus een ban meer of minder
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    maandag 11 juni 2018 om 19:02
    Ik krijg spontaan zin in een frikandelletje....
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:04
    Je mag hem hebben hoor...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 11 juni 2018 om 19:07
    Dat je deze grap nog wil maken. Sneu.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    maandag 11 juni 2018 om 19:08
    Zei de kraamvrouw ook toen je hoofd tevoorschijn kwam....
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 11 juni 2018 om 19:14
    Maar hij is lang zo lelijk niet als Barry Engels voegde ze eraan toe.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    maandag 11 juni 2018 om 19:15
    Bijna net zo grappig..... bijna....
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7053
    maandag 11 juni 2018 om 19:20
    Er zijn zo te zien nog meer 12-jarigen op de site. Ben blij voor je dat je leeftijdgenootjes je wel leuk vinden.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    maandag 11 juni 2018 om 19:28
    Blijf je nou serieus proberen scherper te zijn dan ik?

    Ga nou maar verder met je blokken spelen. Kneus.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1436
    maandag 11 juni 2018 om 19:10
    Frikandel xxl is er ook hé
    Ik zou als Ajax zijnde hem terug halen en alleen in thuis wedstrijden opstellen, vervolgens in iedere kruising een xxl frikandel ophangen en alle ballen op raffie
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    maandag 11 juni 2018 om 19:03
    Hadden wel een mooie ploeg staan toen!
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:05
    Nu niet wil je zeggen? Zolang het Kluivert transfer plannetje nog niet rond is hebben we een ijzersterk team staan;-)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    maandag 11 juni 2018 om 20:40
    Vergeleken met toen? Nee man, sorry. Niet te vergelijken helaas :)
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    maandag 11 juni 2018 om 19:03
    Helaas hield hij graag van de Frikadellen van Sylvie Meis.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21447
    maandag 11 juni 2018 om 19:07
    Frikandel eten is 1 ding maar nu ook nog grappen maken.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:11
    Als, als, als, als, waar lees ik dat vaker (hier)? Tussen 2001 - 2003 werd Ajax "slechts" 1 maal kampioen van Nederland en een andere club 2 maal. Zelfoverschatting van VdV die al jarenlang veel beter is met grootspraak dan met voetballen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    Jozef +39914
    maandag 11 juni 2018 om 19:24
    Oh oh, is je club je niet genoemd joh?

    Ajax is altijd een club in ontwikkeling. Wees blij dat er vaak verkocht wordt, anders werd je club nooit meer kampioen. Dat elftal was een gezelschap waarvan de leden het internationaal ver hebben geschopt. Dat is wat hij zegt en dank jullie lieve heer maar op je knietjes dat het buitenland Ajax telkens weer leeg koopt.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:36
    Als ik "jullie lieve heer" al ergens om zou moeten danken inzake Ajax, dan zou ik dat eerder doen om het jarenlange en structurele wanbeleid wat er bij Ajax gevoerd wordt. En zeker niet, zoals jij hierboven beweert, om het feit dat het buitenland Ajax telkens leeg koopt. En inderdaad, die andere club die 2 maal kampioen werd in die tijd, was PSV uit Eindhoven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    Jozef +39914
    maandag 11 juni 2018 om 19:41
    Maar dat is wel de realiteit.

    We worden er helaas alleen maar rijker van. Noem jij dat maar wanbeleid.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:51
    Ja, dat noem ik inderdaad wanbeleid ja. Wanneer je als rijkste club van de ED en daarnaast met de grootste begroting werkt, al jarenlang geen enkele sportieve prijs weet te winnen, doe je ergens m.i. iets niet goed. En "we" worden daar helemaal niet rijker van, want ik heb niet de illusie dat jij mee participeert in de financiële winsten die Ajax maakt. De aandeelhouders daarentegen wel. En bij een voetbalclub draait het om het behalen van kampioenschappen of andere sportieve prijzen en niet om wie de grootste bankrekening heeft. De echte Ajacieden zien Ajax liever vandaag van de beurs verdwijnen dan morgen. Deze echte Ajacieden zouden "jullie lieve heer" op de knietjes danken wanneer Ajax weer, zoals vroeger, een echte voetbalclub was i.p.v. een beursgenoteerd bedrijf. De meelopers daarentegen (hier) hebben het met name over de financiën van Ajax.
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    maandag 11 juni 2018 om 20:01
    Ow ja joh, door Ajax geobsedeerde droeftoeter ?!
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:07
    Piggy, ik vind dit leuk. Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    Jozef +39914
    maandag 11 juni 2018 om 22:57
    Niet willen snappen is niet snappen, dat bewijs je hier maar weer, meneer Woeping.

    En we? Tja, als ik over Ajax praat dan is het nie 'ze'... Echt supporter ben je namelijk ook als je geen kampioen werd....
    Maar over 'ik' : laat ik het erop houden dat ik niks tekort kom, maar heel interessant is dat niet voor iedereen hier.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:17
    Een meningsverschil hebben / andere visie hebben over een bepaald onderwerp of "iets" niet willen snappen, is totaal iets anders. Wanneer mensen een andere visie hebben hier, roepen bepaalde mensen hier direct dat men het niet snapt. En laat je oordelen over of iemand iets tekort komt of niet maar achterwege hier. Ook dat kan men niet bepalen wanneer men personen niet persoonlijk kent.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 20:00
    Hahhahahahaha
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    maandag 11 juni 2018 om 19:14
    Tja dat is toch bijna wel met elke club? Psv stond in 2005 in de halve finale van de cl en werd destijds onterecht door milan uitgeschakeld door 1 doelpuntje. Als dat elftal nog een paar jaar bij elkaar was gebleven tja...
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    maandag 11 juni 2018 om 19:19
    Die wedstrijd weet ik nog goed te herinneren, heel het stadion is extase na de 2-0, tot vlak voor tijd de 2-1 werd gescoord, het werd zelfs nog 3-1 voor PSV, een doelpuntje te weinig :D

    Ik vond het toen geweldig haha, net zoals jullie het jaren later weer geweldig vonden dat Ajax een doelpunt te weinig had voor het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    maandag 11 juni 2018 om 19:50
    Kampioenschap of europees nederlands succes.....ff wat anders
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    maandag 11 juni 2018 om 19:55
    Ik ga niet hypocriet doen en zeggen dat ik PSV succes gun in Europa.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    maandag 11 juni 2018 om 19:59
    Ik hoop ook altijd dat ajax er in de eerste ronde uitvliegt 😂😜
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22164
    maandag 11 juni 2018 om 21:06
    Ik ga altijd voor Ajax mag van mij alles doen wat ze willen in Europa, het liefst verliezen in de finale. Nederland heeft het gegwoon nodig
    Vind ik leuk
    John040 +2438
    maandag 11 juni 2018 om 19:21
    hahaha als mijn tante kloten had was hij mijn oom. Wat een dromer die de vaart.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1428
    maandag 11 juni 2018 om 19:27
    Van der vaart heeft gelijk wat ie zegt maar alleen ZIJ ipv WIJ moeten zeggen ... sneijder is op 10 100 klasse beter dan van der vaart
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:40
    Mosterd na de maaltijd verhaaltjes
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 juni 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:47
    Ik eet liever vla na de maaltijd. Jij?
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:49
    Ik bef nog liever me vriendin klaar na (maar ook voor) het eten
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:50
    En wat doet ze er voor terug? Maakt ze het eten of drinkt ze van jou?
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:58
    Haha! Gewoon rondje van t huis joh
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 19:59
    Vind jij 6ix 9ine ook al zo'n goede rapper;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 01:16
    Geen goede rapper, maar mag um wel.
    Hou nog steeds meer van lyricale rappers als Eminem, JayZ en 2pac
    Vind ik leuk
    El Cazador +7487
    maandag 11 juni 2018 om 21:01
    Het grote "whats If" verhaal, zolang het nooit gebeurt is, is het niet gebeurt.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4511
    maandag 11 juni 2018 om 21:03
    Ik heb niets met ajax maar dat was een mooie lichting met leuke spelers. Ik ben altijd wel fan geweest van Pienaar. Enorm onderschat die man hier in nederland
    Vind ik leuk