'Arsenal betaalt 30 miljoen euro en heeft tweede zomeraanwinst bijna binnen'

    'Arsenal betaalt 30 miljoen euro en heeft tweede zomeraanwinst bijna binnen'

    dinsdag 12 juni 2018 om 23:24

    Arsenal lijkt zich deze zomer te gaan versterken met Lucas Torreira. De Londense club is akkoord met Sampdoria over een transfer van de middenvelder, zo melden verschillende media.

    Onder meer The Guardian schrijft dat Arsenal en Sampdoria overeenstemming hebben bereikt over de transfer van Torreira. De Premier League-gigant betaalt dertig miljoen euro voor de 22-jarige Uruguayaan, die een afkoopsom van 25 miljoen euro in zijn contract heeft staan. Arsenal wil echter het zekere voor het onzekere nemen en tikt daarom vijf miljoen euro meer af. 

    Dinsdagmiddag onderhandelde Arsenal met afgevaardigden van kamp-Torreira met als streven zo snel mogelijk een persoonlijk akkoord te bereiken. De club van kersvers manager Unai Emery heeft Torreira een vijfjarig contract aangeboden en men gaat ervan uit dat de beoogde aanwinst akkoord zal gaan. 

    Torreira, die zich momenteel met Uruguay voorbereidt op het WK in Rusland, speelt sinds de zomer van 2015 voor Serie A-club Sampdoria. Afgelopen seizoen kwam hij 38 keer uit met de club die als tiende eindigde in Italië. Torreira moet de tweede zomerversterking van Arsenal worden nadat eerder Stephan Lichtsteiner overkwam van Juventus. 

    Plaats een reactie

    NvC +415
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:31
    Hij gaat de EPL Torreirariseren!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12918
    woensdag 13 juni 2018 om 06:55
    VP praat altijd over aanwinsten en versterkingen....ik noem het een aankoop. De rest moet nog blijken.
    Vind ik leuk
    NvC +415
    woensdag 13 juni 2018 om 07:48
    Ja dat is waar. Iedereen kan floppen, kijk maar naar Veron bij Utd of Kaka bij Real. Eerst maar zien.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3498
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:31
    Goede transfer van Arsenal, speelde heel goed bij Sampdoria en naast/achter Ramsey zou het nog heel lekker kunnen gaan lopen
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:36
    5 miljoen extra? Zekerheid? Wat een onzin bericht
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13282
    woensdag 13 juni 2018 om 00:22
    Arsenal is anders toch niet bekend van het geld uitgeven,frappant bericht
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    woensdag 13 juni 2018 om 08:57
    Dussss, Liverpool, als ik je moet geloven zal Arsenal nooit aankloppen bij Ajax waar een speler die amper enkele goede wedstrijden gespeeld heeft 60 a 70 miljoen moet kosten ?
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13282
    woensdag 13 juni 2018 om 09:03
    Geven wel geld uit maar minder dan de andere topploegen
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:41
    Iemand enig idee waarom je het met 5 miljoen extra het opeens zekerder zou zijn? Of moeten ze de term “afkoopclausules” nog onder de knie krijgen bij the Gunners?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:29
    Ze weten niet zeker of een andere club ook 25 miljoen euro heeft geboden en daardoor bieden ze 5 miljoen extra. Er waren meerdere clubs in race voor hem. Sampdoria maakt ook vast en zeker gebruik van deze situatie. Zij zullen vast met Arsenal hebben gespeeld
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    woensdag 13 juni 2018 om 01:34
    Maar een afkoopclausule betekend toch dat je voor dat geld het contract van de speler afkoopt, de club waar die onder contract staat als het ware dus buitenspel zet en het aan de speler zelf over laat?

    Zou misschien handiger zijn om die 5 miljoen als tekenbonus aan de speler te bieden, mocht die wat extra overtuiging nodig hebben om de overstap te maken. Die 5 miljoen extra leidt alleen tot een betere relatie met Sampdoria. En natuurlijk een prachtige manier voor ons weer eens te laten lachen om Arsenal.

    Bizar dat zulke berichten als nieuws gebracht worden, terwijl hier duidelijk niks van klopt (in ieder geval dat stuk van de 5 miljoen extra). Tenzij ze weer wat gerookt hebben in het Emirates natuurlijk...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    FootballFC +1155
    woensdag 13 juni 2018 om 07:56
    Het is zoals jij het zegt. De transferclausule van 25 mln gaat naar Sampdoria. De andere 5 miljoen die Arsenal biedt gaat naar de speler. Dit gebeurt vaker om de speler in kwestie te overtuigen om naar betreffende club te komen, als meerdere clubs interesse hebben en de clausule kunnen betalen.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    woensdag 13 juni 2018 om 10:28
    Lekker duidelijk VP
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:17
    In Spanje is het zo, weet niet of het in Italie zo is, dat een werkgever (voetballer dus) zijn baas moet compenseren als hij zijn contract voortijdig beëindigd. Dit betekent niet dat er minimaal 25 miljoen gegeven moet worden of maximaal 25 miljoen. Een club beslist zelf welke keuze ze accepteren. Als er een bod is van 25 miljoen en eentje van 30, dan zullen ze zeker die van 30 accepteren
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    bra-m-s +230
    woensdag 13 juni 2018 om 13:48
    Natuurlijk heb je als club zijnde liever die 30 miljoen dan 25, maar het is volgens mij toch echt aan de speler zodra er aan de afkoopclausule voldaan is.

    Ik mag maar hopen dat je gelijk hebt, want zulke cadeautjes zijn moeilijk te rechtvaardigen als je als supporter al jaarlijks kontje krijgt met die ticketprijzen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 18:01
    Hahahah het lijkt me ook sterk dat ze zomaar 5 miljoen weggeven terwijl ze het voor 25 kunnen regelen. Misschien is die 5 euro dan idd tekengeld zoals je zei om de speler te overtuigen, want Arsenal had juist aangegeven dat ze niet zo een groot budget ter beschikking hebben. 5 miljoen dan zomaar weggeven zou wel heel dom zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:42
    Toptransfer ze gaan kampioen worden!!! Koop eerst gwn spelers die er meteen staan ( misschien is hij wel heel goed maar ik heb hem niet vaaak tot nooit zien spelen )
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:58
    Mwa dit is ook niet echt een speler die je team echt beter maakt, ze kunnen beter 2 echt goede spelers halen i.p.v. dit soort spelers, een aankoop zoals pea of ozil.
    Vind ik leuk
    Kevinho +549
    woensdag 13 juni 2018 om 00:23
    Wie is pea
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:29
    Aubameyang
    Vind ik leuk
    Kevinho +549
    woensdag 13 juni 2018 om 09:40
    PEA dus. Dank.
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +1153
    woensdag 13 juni 2018 om 02:12
    De vrouw van Wenger
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    woensdag 13 juni 2018 om 07:21
    Doe ik bij de bakker ook altijd. Kost een brood €2,- betaal ik €4,-. Voor de zekerheid.
    Vind ik leuk
    Krens +10
    woensdag 13 juni 2018 om 07:43
    Ze betalen €5 miljoen meer om in termijnen te mogen betalen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:26
    Op de pof bedoel je
    Vind ik leuk
    Arvin +736
    woensdag 13 juni 2018 om 07:56
    5 miljoen extra of de verkoopclausule. Wat is dat voor onzin?
    Vind ik leuk
    r4vje +153
    woensdag 13 juni 2018 om 08:11
    Benieuwd hoe Arsenal het gaat doen komend seizoen. Dat ze nog meer niet-Engelse spelers halen blijf ik jammer vinden.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:33
    Krens heeft gelijk. Ze willen in drie jaar betalen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:27
    Pof (fen)voetbal noemen ze dat.(op de pof?!?!)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:49
    Okay
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:56
    Ik ken je van VZ daar had ik mijn echte naam:Danny Phefferkorn

    Veel vriendjes politiek en valse namen die dubbel zijn van het beheer.ben gelijk gestopt daar
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 13 juni 2018 om 14:15
    Is dat wat? Ik kijk nooit Italie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Arsenal betaalt 30 miljoen euro en heeft tweede zomeraanwinst bijna binnen'