Ajax en Feyenoord verdienen miljoenen aan WK; ook PSV profiteert

    Ajax en Feyenoord verdienen miljoenen aan WK; ook PSV profiteert

    woensdag 13 juni 2018 om 07:10

    De Nederlandse topclubs houden ondanks de absentie van Oranje een aardig zakcentje over aan het WK. De FIFA betaalt sinds 2010 een vergoeding voor het afstaan van internationals. In Rusland is daar liefst 209 miljoen voor gereserveerd, meldt Voetbal International.

    Dat is goed nieuws voor Feyenoord, dat met vijf spelers WK-hofleverancier is in de Eredivisie. Sofyan Amrabat (Marokko), Karim El Ahmadi (Marokko), Brad Jones (Australië), Nicolai Jörgensen (Denemarken) en Renato Tapia (Peru) reizen af namens de Rotterdammers. Namens Ajax zijn Kasper Dolberg (Denemarken), Lasse Schöne (Denemarken), Nicolás Tagliafico (Argentinië) en Hakim Ziyech (Marokko) van de partij. PSV noteert met Santiago Arias (Colombia), Albert Gudmundsson (IJsland) en Hirving Lozano (Mexico) drie WK-gangers.

    De FIFA betaalt per dag voor elke speler een vergoeding van 8.530 dollar. Twee weken voor de openingswedstrijd begint de teller daardoor al aardig op te lopen. Wel moet worden aangetekend dat de FIFA het geld verspreid over de clubs waar de speler twee jaar voorafgaand aan het WK actief was. Zo moet Feyenoord de vergoeding voor Amrabat bijvoorbeeld delen met FC Utrecht. Ajax krijgt niet het volle pond voor Tagliafico, maar ontvangt nog wel geld voor Davinson Sánchez. Datzelfde gaat bij PSV op voor Andrés Guardado en Héctor Moreno.

    Feyenoord en Ajax kunnen al met al minimaal 1,1 miljoen dollar verdienen. Voor PSV valt het bedrag een paar ton lager uit. Ook ADO Den Haag (Tyronne Ebuehi), sc Heerenveen (Reza Ghoochannejhad) en AZ (Alireza Jahanbakhsh) kunnen een bijdrage van FIFA tegemoetzien.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 07:18
    1,1 miljoen doller? We worden nog eens rijk.....;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 07:28
    Zelfs wij mogen er in meedelen als Utrecht zijnde. Leuke regeling. Nu maar hopen dat ze ver komen.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8821
    woensdag 13 juni 2018 om 07:40
    Slapend rijk worden wie wil dat haast nou niet zou je zeggen :0)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:18
    Nou nog een land vinden die dollers accepteert
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 08:18]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:20
    HaHa, ik zie het nu ook staan. Maar het was nog vroeg toen ik het schreef, maar het staat er nu eenmaal en het zou lullig zijn om het te veranderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:38
    Haha maak niet uit.. wil je eerder bedanken voor de ochtend lach
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 13 juni 2018 om 09:24
    Hoezo? Het wordt op een bankrekening gestoord. Vage en zeer domme opmerking.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:41
    ...ja klopt monopoly geld kan je ook storten op een bankrekening...

    En echt ga zo door je idiote gedrag richting mij begint steeds grappiger te worden. Het heeft je echt diep geraakt 2 maanden al boos omdat ik ADO hooligans gedrag afkeurde.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    woensdag 13 juni 2018 om 10:32
    ??? Duidelijk niet op een rijtje...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:57
    Misschien even zijn reactie lezen en dan daarna de post waarop hij reageert goed lezen, misschien snap je dan wat hij bedoelt. ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +10634
    woensdag 13 juni 2018 om 09:49
    Wat niet meer dan een pleister op de wonde is als 1 van die 5 in zessen wordt geschopt door een of andere vage Panamees ofzo.

    En je voorbereiding loopt schade op.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:00
    Ja een ajax nog rijker terwijl psv elke keer kampioen word?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:36
    Wow. Je eerste post en geen likes? Knuppel
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:01
    ik heb hem een like gegeven , is zijn dag ook weer goed
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17829
    woensdag 13 juni 2018 om 10:28
    Kruimels
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:59
    ik denk dat Neymar volgend jaar in rotterdam speelt ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +50862
    woensdag 13 juni 2018 om 07:20
    Dat is een aardig administratieve rompslomp voor de FIFA, maar wel lekker voor de betreffende clubs.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3075
    woensdag 13 juni 2018 om 08:46
    Zouden ze geen macro hebben in excel?
    Vind ik leuk
    2cents +50862
    woensdag 13 juni 2018 om 08:50
    Dan nog moet er iemand zijn die al die clubs van deze moderne duurbetaalde zwervers in kaart brengt.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 07:39
    Wat een kromme titel van dit topic.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +709
    woensdag 13 juni 2018 om 07:46
    Een schijntje natuurlijk, als een speler geblesseerd raakt kost dat veel meer.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3416
    woensdag 13 juni 2018 om 07:58
    VVV heeft ook 3 WK gangers . Honda Yoshida en Musa.

    Erg knap. 1 probleem, ze spelen langer dan 3 jaar niet meer voor deze mooie club
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1241
    woensdag 13 juni 2018 om 08:02
    Kunnen we weer lekker vuurwerkboetes betalen voor het komende jaar xD
    Vind ik leuk
    Budazonen +290
    woensdag 13 juni 2018 om 08:31
    Tsjonge tsjonge een fooitje voor Ajax.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2669
    woensdag 13 juni 2018 om 08:45
    Leuk! Tot er 1 levensgevaarlijk geblesseerd terugkomt. Gebeurt dat bij Ziyech kun je 30 miljoen afschrijven.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 13 juni 2018 om 08:49
    2 jaar voorafgaand aan het WK?
    Loopt die oude club dan ook risico dat het een geblesseerde speler terug krijgt...?
    Rare regel, maar wel lekker voor sommige clubs dan.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5749
    woensdag 13 juni 2018 om 09:33
    @VP:
    Wel moet worden aangetekend dat de FIFA het geld verspreid over de clubs waar de speler twee jaar voorafgaand aan het WK actief was.
    VERSPREID(T)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:11
    Lekker toch...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 10:46
    en als er wat met die spelers van Ajax iets gebeurt gaan dan de clubs die meedelen ! ook mee betalen voor de onkosten die Ajax dan heef
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    woensdag 13 juni 2018 om 10:57
    Feyenoord heeft gewoon 7 internationals van de 11 basis spelers.....64%.
    Daarmee moet je toch kampioen kunnen worden?
    Vind ik leuk
    fr1963 +2459
    woensdag 13 juni 2018 om 11:01
    Feyenoord en Ajax moet er staan, niet andersom, Feyenoord is (wederom) hofleverancier.....
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +798
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    Ben nog steeds verbaasd dat Perreiro niet geselecteerd is voor Uruquay!
    Vind ik leuk
    fer65 +220
    donderdag 14 juni 2018 om 12:46
    Met van Geel zijn we zo weer het geld kwijt aan onzin spelers ,en anders verzint hij wel wat anders .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax en Feyenoord verdienen miljoenen aan WK; ook PSV profiteert