Kuipers: 'WK is voor scheidsrechters opwindender dan voor spelers'

    Kuipers: 'WK is voor scheidsrechters opwindender dan voor spelers'

    woensdag 13 juni 2018 om 12:39

    Bjorn Kuipers vertegenwoordigt Nederland als scheidsrechter op het komende WK. Ook voor een arbiter zijn er op zo'n toernooi spannende momenten, zo onthult hij.

    In gesprek met de Volkskrant vertelt de 45-jarige leidsman uit Oldenzaal hoe de eliminatie van scheidsrechters in zijn werk gaat. "Na de kwartfinales komt iedereen bij elkaar in een zaal. Dan wordt gezegd: we hebben nog de halve finale en de finale. De volgende scheidsrechters gaan naar huis: poef, poef, poef."

    Volgens Kuipers is de druk op een eindronde enorm. "In zekere zin is het WK voor scheidsrechters zelfs opwindender dan voor voetballers. Spelers kunnen een fout goedmaken. Een scheidsrechter wordt naar huis gestuurd na een blunder. Het zij zo."

    Kuipers hoopt met zijn team tot de finale te reiken. "We bekijken het wedstrijd voor wedstrijd, maar we hoeven niet onder stoelen of banken te steken dat het onze droom is om de finale te leiden."

    Lees meer over:

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 12:42
    Kuipers fluit gewoon de finale, al is het thuis op de bank met z,n fluit voor de tv.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4153
    woensdag 13 juni 2018 om 12:43
    ik zou willen dat hij in de eredivisie zou fluiten, zoals hij internationaal fluit
    Vind ik leuk
    isnake +1948
    woensdag 13 juni 2018 om 12:55
    In de eredivisie krijgen de scheidsrechters veel te veel regeltjes en opdrachten mee waardoor het moeilijker wordt. En als je dan niet precies aan die regeltjes houdt dan kan je zomaar een paar wedstrijden niet ingezet worden waardoor je geen inkomsten hebt daarvoor. Dus tjah... niet zo vreemd dat onze scheidsrechters het internationaal beter doen dan thuis.
    Vind ik leuk
    bits +4858
    woensdag 13 juni 2018 om 13:40
    Wat een onzin, de regels zijn overal hetzelfde. Nijhuis fluit ook gewoon wekelijks dus dat klopt ook gewoon niet. Daarbij snap ik echt niet dat mensen zitten te juichen dat een Nederlandse scheidsrechter het goed doet
    Vind ik leuk
    Zultkop +2860
    woensdag 13 juni 2018 om 13:28
    die fluit in zijn broek zeker.
    Vind ik leuk
    SimonSays +3500
    woensdag 13 juni 2018 om 12:43
    De "eliminatie van scheidsrechters".
    "Poef poef poef".

    Zo zie je maar dat sinds het vertrek van Blatter het geweld flink is toegenomen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +4818
    woensdag 13 juni 2018 om 12:47
    haha ja vandaar dat we in Nederland geen goede scheids meer over houden die worden afgeschoten
    Vind ik leuk
    frankn27 +4818
    woensdag 13 juni 2018 om 12:47
    we weten dat jullie jezelf belangrijker vinden dan de spelers jongens.... jullie horen erbij.... maar in de Nederlandse competitie zijn jullie echt van een dramatisch niveau.... viel jullie trouwens ook op dat die Bas Nijhuis bij de oefenpartij Tunesie - Spanje ineens voor elk wissewasje floot? Omdat hij anders Busquets enzo tegen zich kreeg? En in Nederland de stoere jongen uit willen hangen... tja
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:47
    Gelukkig is de Eredivisie zelf wel van hoog niveau en zijn er geen spelers die de stoere jongen uithangen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2423
    woensdag 13 juni 2018 om 12:54
    Opwindender? Dat geloof ik graag, de meesten pakken het liefst een stuk zeep op als ze gezamenlijk douchen.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5674
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    Björn krijgt er een harde fluit van, zo opwindend
    Vind ik leuk
    Hupfean +2423
    woensdag 13 juni 2018 om 12:56
    Makkelie ook toch?
    Vind ik leuk
    Springbok +874
    woensdag 13 juni 2018 om 13:39
    die reactie was wel erg makkeliek...
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    woensdag 13 juni 2018 om 13:05
    Nou, spelers ook zo hoor, had Robben gescoord waren we wereld kampioen, dus als spelers fouten maken gaan ze ook naar huis. Dus opwindender voor de scheids?? Alsof de spelers niet stijf van de zenuwen staan. Behalve Duitsland want die winnen altijd.
    Vind ik leuk
    Zicodinho +219
    woensdag 13 juni 2018 om 14:04
    Waarom zeggen wij Nederlandertjes toch dat als Robben die bal had gemaakt wij wereldkampioen zouden zijn geworden? Had de scheidsrechter dan gedacht van, oh, nog maar 30 min te spelen daarin gaan de Spanjaarden niks (kunnen) doen? Ik heb nog nooit iemand met zijn volle verstand horen zeggen: uh, wereldkampioen? Er zou nog een half uur minimaal gespeeld moeten worden. Wat een onzin zeg, natuurlijk zou een 1-0 voorsprong fantastisch zijn geweest. Maar om te zeggen dat we dan zeker wereldkampioen zouden zijn geweest is vrij lachwekkend!
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    woensdag 13 juni 2018 om 16:11
    Tjes? Haha, als is zo'n mooi woord man. Als hij had gescoord hadden we echt kampioen geworden. Laat de illusie te loop, wat kan jou het schelen ;)
    Vind ik leuk
    Zicodinho +219
    woensdag 13 juni 2018 om 16:48
    Je hebt in principe helemaal gelijk ouwe reus. Toch blijf ik die kortzichtigheid heel apart vinden. Het lijkt alsof velen het idee hebben dat dit moment heel laat in de wedstrijd plaatsvond. Maar goed, waarschijnlijk was 80% van Nederland bezopen op dat moment lol :P
    Vind ik leuk
    Rodajc +9518
    woensdag 13 juni 2018 om 15:39
    'Voetballers kunnen een fout maken.'

    Zeg dat maar tegen Andres Escobar ja. Als spelers een grote fout maken moeten ze terug naar hun eigen land en daar het boetekleed aantrekken, dat is in bepaalde landen en culturen niet bepaald een pretje.
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +24
    woensdag 13 juni 2018 om 21:43
    Zou kuipers en zijn team met de mexicanen mee gedaan hebben lekker opwindend
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kuipers: 'WK is voor scheidsrechters opwindender dan voor spelers'