Kuipers krijgt eerste WK-wedstrijd toegewezen: als tweede aan de beurt

    Kuipers krijgt eerste WK-wedstrijd toegewezen: als tweede aan de beurt

    woensdag 13 juni 2018 om 15:31

    Björn Kuipers heeft zijn eerste aanstelling op het WK in Rusland binnen. De scheidsrechter uit Oldenzaal fluit vrijdag de wedstrijd tussen Egypte en Uruguay.

    Dat meldt de KNVB in een persbericht. Egypte en Uruguay spelen hun eerste groepswedstrijd in de Ekaterinenburg Arena in Jekaterinenburg. Het stadion, normaliter de thuishaven van FK Ural, biedt plaats aan 27.000 toeschouwers. Het duel begint om 14.00 uur Nederlandse tijd.

    Egypte - Uruguay is de tweede wedstrijd van het WK. De twee landen zitten in dezelfde groep als Saudi-Arabië en gastland Rusland, die donderdagavond het mondiale eindtoernooi openen.

    Kuipers is er voor de tweede keer in zijn carrière bij op het WK. De scheidsrechter kwam ook in actie in Brazilië, waar hij de groepswedstrijden Engeland - Italië en Zwitserland - Frankrijk floot. Ook gaf hij leiding tijdens de achtste finale tussen Colombia en Uruguay. Omdat Oranje de halve finale haalde, moesten Kuipers en zijn assistenten naar huis.

    Plaats een reactie

    Rodajc +14299
    woensdag 13 juni 2018 om 15:34
    Snel meer...

    Alsof het een spannend bericht is. Trouwens in dit stadion kunnen er nu meer, 27k mag helemaal niet op een wk.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5039
    woensdag 13 juni 2018 om 15:39
    Is de term ‘Team Kuipers’ inmiddels weer achterhaald? Was ook zo sneu
    Vind ik leuk
    E.N.Y +49
    woensdag 13 juni 2018 om 15:53
    vast het werk van een stagiaire...
    Vind ik leuk
    AjaxRio +66
    woensdag 13 juni 2018 om 15:43
    Meteen een klassieker. Proficiat Bjorn!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:43
    Kuipers krijgt, als hij geen fouten maakt, ook de finale. Het is immers zijn laatste toernooi.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:06
    Krijgt Iniesta die ook? Het is ook zijn laatste toernooi
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 16:20
    Ik hoop het wel. Alleen wordt dat niet vooraf bepaald....
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    woensdag 13 juni 2018 om 21:08
    David Molenaar: Tweede zin, weet je dat zeker? Trouwens wat betekenen die...........................?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 22:05
    Dat ik dat niet zeker weten.
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    vrijdag 15 juni 2018 om 14:14
    Kuipers zal ongetwijfeld een fout(je) maken zoals niemand feilloos een wedstrijd leidt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 14:19
    Vast, maar ik heb het natuurlijk over grote fouten. Als hij 4/5x verbeterd moet worden door de VAR, dan doe je het niet zo goed.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6980
    woensdag 13 juni 2018 om 15:44
    Ik hoop echt dat Suarez Kuipers heel hard gaat bijten. #naremandieKuipers
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:40
    Hoezo nare man?
    Prima scheidsrechter toch?

    Geef dan tenminste aan waarom je dat vindt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    r4vje +162
    woensdag 13 juni 2018 om 15:46
    Op naar de finale!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:47
    Kan niet wachten tot het morgen 17.00 uur is.
    Lekker met een bord eten op schoot naar Rusland– Saoudi-Arabië kijken.
    En het kan mij niet schelen wie er wint als ik maar een leuke pot voetbal te zien krijg.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:24
    Ik hoop het ook ,maar veel van de eerste poulewedstrijden zijn vaak afwachtend en niet om aan te gluren ,omdat de eerste wedstrijd niet verloren mag worden!.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1369
    woensdag 13 juni 2018 om 15:48
    hebben we toch nog iets van Nederlandse inbreng op het WK...
    Vind ik leuk
    stratumseind +164771
    woensdag 13 juni 2018 om 15:55
    Nederlanders op een eindtoernooi ... tis een zeldzaamheid aan het worden
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    woensdag 13 juni 2018 om 15:59
    Ga jij niet? 🤣
    Vind ik leuk
    stratumseind +164771
    woensdag 13 juni 2018 om 16:00
    Ik ben besodemieterd , lig morgen weer heerlijk op mijn benkske
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    woensdag 13 juni 2018 om 15:58
    Laten we met z'n allen Kuipers heel veel succes/sterkte toe wensen!
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5039
    woensdag 13 juni 2018 om 16:01
    Doe het zelf, ik pas
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    woensdag 13 juni 2018 om 16:06
    Prima! Sterkte,
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:11
    Ben jij op je knikker gevallen Hulsink.
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    woensdag 13 juni 2018 om 20:40
    ?????? Is er iets mis? Jan Hoekman!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    woensdag 13 juni 2018 om 15:59
    Nou succes nette fluiter.
    Vind ik leuk
    Enw02 +516
    woensdag 13 juni 2018 om 17:07
    Fijn voor die engnek dst wij niet meedoen. Hoeft ie niet de 2e ronde naar huis omdat wij richting finale gaan
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:08
    Hoop dat die kruidenier net zo fluit als op de Nederlandse velden.
    Dan kan hij weer gauw naar zijn kruidenierswinkel.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:55
    Veel sucses bjorn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kuipers krijgt eerste WK-wedstrijd toegewezen: als tweede aan de beurt