Update: Roda JC komt met groot nieuws: Korotaev keert terug in Kerkrade

    Update: Roda JC komt met groot nieuws: Korotaev keert terug in Kerkrade

    donderdag 14 juni 2018 om 22:07

    Aleksei Korotaev keert terug bij Roda JC, meldt De Limburger donderdagochtend op basis van meerdere bronnen rondom de club. De Zwitsers-Russische zakenman krijgt twintig procent van de clubaandelen die momenteel nog in handen zijn van eigenaar Frits Schrouff.

    Laatstgenoemde houdt hier twee miljoen euro aan over. Dit bedrag werd ruim een jaar geleden ondergebracht bij een notaris in Heerlen: de investering was eigenlijk voor Roda JC bedoeld, maar de club had geen toegang tot de miljoenen, doordat Korotaev in de gevangenis zat en zijn handtekening niet onder de overeenkomst kon zetten.

    Schrouff verkoopt bovendien 31 procent van zijn aandelen aan een groep lokale investeerders. De Limburger spreekt van een zestal trouwe Roda-sponsors, die de gedegradeerde Limburgers graag willen helpen. Naar verluidt dragen deze investeerders hun aandelen op termijn over aan Korotaev, die in dat geval een meerderheidsbelang van 51 procent zou hebben. Voordat het zover is, moet de Zwitsers-Russische zakenman aan de KNVB kunnen aantonen dat hij een betrouwbare partij is. Het onderzoek vanuit Zeist loopt nog.

    Roda JC hoopt de extra investeringen vrijdag al binnen te hebben. De club uit Kerkrade moet dan namelijk zijn begroting voor het nieuwe seizoen indienen. De financiële injectie zal vooral gebruikt worden om tekorten te dichten: extra investeringen in de spelersgroep lijken niet aanstaande. Technisch directeur Harm van Veldhoven wil bovendien eerst dure spelers met doorlopende contracten kwijtraken. Mohamed El Makrini en Ognjen Gnjatic lijken Roda de rug toe te keren.

    Update 22.07: Korotaev keert definitief terug bij Roda JC. De Limburgers maken via de officiële kanalen bekend dat de Zwiters-Russische zakenman twintig procent van de aandelen in handen krijgt. Een groep lokale ondernemers gaat eveneens geld in de gedegradeerde club steken.

    Poll

    Keert Roda binnen een jaar terug in de Eredivisie?

    (4615 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 07:02
    Hoe lang zal het duren voor dat ze daar in Limburg gewoon stoppen met voetbal. Dat Roda spartelt en spartelt maar, maar ze komen niks verder helaas.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 07:04
    Zijn jullie daarom met de champions League gestopt?
    Vind ik leuk
    Romario9 +11729
    donderdag 14 juni 2018 om 07:12
    Haha, touché
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2550
    donderdag 14 juni 2018 om 07:12
    Lekker!! Zo wordt de Jupiler dadelijk nog aantrekkelijker dan de Eredivisie. Meer uitzendingen, meer tv gelden wat betekent dat er nog meer geld komt voor de clubs. Heerlijk....Ajax here we come :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:30
    Nee hoor, want volgens mogen we nog altijd mee doen aan de voorrondes.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 07:39
    Ah oke, wij ook aan promotieplekken
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:47
    Het gaat gewoon heel slecht met jullie club. Erken dat gewoon.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 08:11
    Waar zeg ik dat het goed gaat? Beetje een open deur die je aan het intrappen bent. De lichtpuntjes zijn er niet veel de laatste tijd voor de fans van Roda, en dit is gewoon goed nieuws waar ze blij mee mogen zijn. De club kan weer even door, al is het met een stuk minder geld en spelers. Hoe het verder uit gaat pakken weet niemand, als korotaev de boel overneemt kan dat ook weer voor problemen zorgen.

    Er zijn problemen genoeg en daar wordt aan gewerkt. Je kan wel denken trek de stekker er maar uit maar Roda is de grootste club van Limburg en gaat veel mensen aan t hart. Dus dat gebeurd niet zomaar. Wie weet blijven we in de juup wie weet komen we terug, vind het beleid in ieder geval nu beter dan vorige jaren.

    Beetje domme reactie om gelijk maar overal de stekker uit te trekken als t niet goed gaat. Hopelijk ben je niet medisch geschoold
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:15
    Ik had het niet anders verwoord Rodapaus +4772👍👍👍👍👍
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:37
    Roda is niet de grootste club van Limburg! We hebben de minste SCC van alle limbo clubs
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 14:14
    Maar de rest heeft nog nooit een paus voortgebracht...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 22:16
    Als je goddelijk bent heb je de paus niet nodig ;)
    Vind ik leuk
    markpark +1013
    vrijdag 15 juni 2018 om 02:04
    Wel goed van de Ajacied dat 'ie deze discussie maar opgeeft.. Toch enige vorm van erkenning van je superieure.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:58
    @Markpark

    Je had het over AJAX schoonmaak middel of WCeend
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 08:59]
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 juni 2018 om 05:21
    Limburg heeft in zijn algemeen op economische gebied een probleem en dat is altijd al zo geweest.

    Dit trek zich door in de clubs daar. Ze hadden al lang de fusie aan moeten gaan daar.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:50
    Je hoeft het er toch niet in te wrijven, toon gewoon respect
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:41
    Klopt en dan houd het meestal op.
    Vind ik leuk
    Sloepie +10
    zondag 24 juni 2018 om 17:57
    Stop daar toch mee, ga lekker ballen in de eredivisie en bespaar je die afgang
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    donderdag 14 juni 2018 om 22:29
    Prachtig haha. ijzersterk;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 22:35
    Daar word niet meer naar voetbal gekeken alleen naar wat er op de bank staat.eerst was het degene met meeste balbezit wint de wedstrijd en nu degene met de vetste bankrekening is kampioen.alleen de rest van nederland moet daar nog mee instemmen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    donderdag 14 juni 2018 om 23:30
    Ik heb even gekeken of ik 2 likes kon geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:55
    Hij heeft het licht gezien achter de tralies🤔
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 22:15
    We stoppen in limburg met voetbal als jullie weer kampioen worden.dus de komende 25 jaar hebben we nog voetbal.
    Vind ik leuk
    Sloepie +10
    zondag 24 juni 2018 om 17:55
    Ajax is allang gestopt met voetbal kunnen niet meer meekomen op Europees niveau
    Vind ik leuk
    Counterattack +11325
    donderdag 14 juni 2018 om 07:03
    Zo derde vandaag. :-)
    Irritant he.
    Ik laat het aan jullie over.
    Enjoy your day.
    Geniet van het WK
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 07:03
    Respect voor de sponsoren! Kan Roda in ieder geval weer vooruit, al zal het met nog minder geld moeten. Hopelijk komt er wat stabiliteit in de club
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 14 juni 2018 om 07:33
    We leven in ieder geval nog, en begon de laatste weken toch echt voor een faillissement te vrezen. Ik denk dat dit gewoon voor de komende jaren is, totdat Korotaev zich echt heeft kunnen bewijzen aan zowel de KNVB als Roda als betrouwbare investeerder. Ik denk dat hij tot die tijd wel voor extra investeringen in de club wil zorgen zodat we wat sneller in de eredivisie terugkomen. Vind het wel redelijk positief nieuws, al blijft het afzien natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    donderdag 14 juni 2018 om 23:12
    Sportieve ambitie ff de ijskast in. Nou en? Zo kon het ook niet doorgaan... Beter dan de kunstmatige miljoenenpomp in stand houden en evenmin succesvol zijn.

    2-3 jaar Juup kan echt wel zalvend werken. Nu schouders eronder, ook als jullie komend jaar een 'Eagles-seizoen' hebben blijven steunen en de mensen hun werk laten doen. En die veel te grote broek nooit meer aantrekken. Dan komt het goed, en kunnen we nog jarenlang 'genieten' van gezonde rivaliteit.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 14 juni 2018 om 23:38
    Gaan we doen! Het wordt nu gewoon eens tijd om met goed management fatsoenlijk werk te verrichten, want deze club heeft nog steeds de potentie een stabiele eredivisionist te zijn. Maar Roda is wel zó ontzettend slecht geleid de afgelopen jaren...
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    vrijdag 15 juni 2018 om 01:03
    Mits de juiste mensen op de juiste plek komen te zitten kan het snel gaan. Niet normaal hoe snel dat bij ons is gegaan terwijl er niet eens met miljoenen is gesmeten van heb ik jou daar. Op een goede manier breken met de heersende cultuur in de club is stap één, dat is misschien wel het belangrijkste. Ga het volgen en ben erg benieuwd.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    donderdag 14 juni 2018 om 23:08
    Gefeliciteerd! Niet meer verwacht, en het is het begin van een moeilijk proces, maar het begin is er! Met lokale ondernemers erbij, prima.

    Vind ik leuk
    Smithsonian +31559
    donderdag 14 juni 2018 om 07:19
    Gaat helemaal goed komen daar.

    Over 5 jaar de champions league in 🤣🤣
    Vind ik leuk
    luccerd +3041
    donderdag 14 juni 2018 om 07:23
    Over 17 jaar weer een kampioenschap voor Feyenoord toch? 😆😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:23]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31559
    donderdag 14 juni 2018 om 07:24
    Nou denk niet dat het weer zo lang gaat duren 😎
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 11:26
    Nou, 16 jaar dan. Is ook wat korter ;-)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    donderdag 14 juni 2018 om 07:26
    Begin van het einde?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 14 juni 2018 om 07:35
    Wat ik niet snap. Eerst wordt er geklaagd dat de club zo zijn 'identiteit' verliest (ook onzin). Nu blijkt dat lokale investeerders/sponsors/fans de club voor een groter gedeelte dan Korotaev overnemen, wordt er nog ongelofelijk veel negatief commentaar gegeven.
    Vind ik leuk
    plato68 +240
    donderdag 14 juni 2018 om 07:50
    Niks van aantrekken meeste reacties komen voort uit veel emoties waaronder: frustratie jalouzie angst teleurstelling ...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 09:18
    Weet je wanneer een club identiteir verliest ? Als er niemand meer ip de tribune kan zitten omdat ze niet meer bestaan.ik ben voor buitenlandse investeerders aangezien die ervoor zorgen dat er weer spelers gehaald kunnen worden.kijk wat er in andere landen gebeurd.iedereen kijkt naar engeland,spanje etc etc en daar zijn ongeveer alle clubs in buitenlandse handen maar daar vind iedereen het geweldig
    Vind ik leuk
    Arbee +2217
    donderdag 14 juni 2018 om 09:23
    Zal vooral komen omdat die lokale sponsoren, hoe goedbedoeld ook, vaak niet de binding of financiële middelen hebben om Roda op de lange termijn te helpen en het hele gezever over een paar jaar weer begint.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 14 juni 2018 om 10:08
    Klopt, daarom is deze constructie bedacht zodat Korotaev, die wel kapitaalkrachtig genoeg is schijnbaar, zich kan bewijzen. Dat is toch gewoon prima geregeld?
    Vind ik leuk
    Godin1 +959
    donderdag 14 juni 2018 om 07:45
    Oh, maar dan speelt Roda over 2 jaar natuurlijk in de CL.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 14 juni 2018 om 07:47
    We hebben nog 3 jaar hoor.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 07:56
    Top! Zo is onze toekomst gewaarborgd. Budget wordt eindelijk langzaam duidelijk en als dit budget om en nabij de 7 miljoen ligt, is dit naar mijn weet meer dan eerst verwacht werd. Ook een prima budget voor Jupiler begrippen.

    Nu nog Collard eruit aan het einde van de maand en een nieuwe algemeen directeur en een nieuwe financieel directeur. Verder neem ik aan dat de 6 sponsoren die deelde in deze deal, zitting gaan nemen in rvc?

    Andere mogen klagen. Roda is vanaf vandaag wel schuldenvrij en deels in handen van een zeer welvarend persoon. Als die man alle aandelen krijgt, staat roda veel stabieler en lijkt de club voor eens en voor altijd verzekerd van haar toekomst. En ik kan je vertellen, dat voelt fijn voor ons supporters. Zeker na jaren van wanhoop.

    Ik heb weer wat positiviteit als het gaat om mijn clubje.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:01
    7 miljoen is nog altijd de 3e begroting van de jup. Is gewoon prima.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:57
    En ook hier verwacht ik weer niet veel van, Roda heeft één groot probleem en dat is de grootheidswaanzin in Kerkrade. De laatste jaren hebben ze een zondebok gevonden in de naam Ton Caanen, maar in Kerkrade vergeten ze dat Roda al geruime tijd voor Caanen miljoenen meer uitgaf dan dat ze binnenkregen. Het hele beleid bij Roda is gebaseerd op eredisvisie voetbal, en daar wordt alles voor gedaan. Jarenlang heeft de gemeente mogen bijlappen, die schulden zijn opeens als sneeuw voor de zon verdwenen na een gesprek met de gemeente achter gesloten deuren. En nu komt er weer een Rus, waar ten tijde van de eerste berichtgeving enkele jaren geleden niets over te vinden was behalve een website wat toevallig één dat voor het bekend maken van het nieuws was aangemaakt. Ook dit gaat weer uitlopen op een groot fiasco, een accountbureau heeft al eens aangegeven dat Roda alleen kan overleven met een budget rond de 6/7 miljoen in de eredivisie omdat hun achterland niet meer opbrengt. Zolang bij Roda dat kwartje niet valt gaan deze soap nog jaren duren, zoals deze al jaren duurt.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:08
    Nu zit dat ook in je bloed, om niets van roda te verwachten. Zo verwachtte roda fans de afgelopen 16 jaar niets van Fortuna en opeens zijn jullie er weer.

    Roda heeft ton Caanen terecht de zwarte Piet gespeeld. Roda kreeg geld om te versterken en dan doe je er zoiets absurds mee. Van die twee miljoen had die max 3 versterkingen moeten halen en een miljoen in de begroting moeten stoppen.

    Daarnaast is het onzin dat een budget van 6 a 7 miljoen de max is voor roda. Parkstad is een achterland met enorm veel inwoners, tel daar de grensregio bij op en we hebben een van de grootste regio's om uit te vissen in nl.

    Dat er kut beleid is gevoerd moge duidelijk zijn. Maar dat betekend niet dat het ook niet beter kan. Dat jij hoopt dat het niet beter kan, dat is niet meer dan logisch te noemen. Je hebt zelfs onderzoek proberen te doen naar korotaev. Wat triest zeg, hiermee bezig zijn. En dan ook nog eens op het moment dat je eigen club eindijk eens positief in het nieuws is, koester dat ipv haat.

    Ik gun Fortuna alles. Hoe meer Limburgse clubs gezond en op het hoogste niveau, hoe beter. Concurrentie maakt sterker! Zou je ook eens moeten proberen, elkaar wat gunnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:27
    Gunnen? Ik gun Roda veel, niet het beste want ben nu eenmaal Fortuna fan ;) maar het is al jaren een puinzooi bij Roda. En velen zien het niet door de geel/zwarte bril. Ik had liever gehad dat Roda niet was gedegradeerd, want ik speel liever tegen 100x Roda dan tegen De Graafschap, VVV of een andere club. Daarbij kan ik het artikel niet meer zo snel vinden, maar er is een accountants bureau geweest welke onderzoek had gedaan, het achterland van Roda is helemaal niet zo groot het is de parkstad regio en in de rest van Limburg leeft Roda totaal niet. Als Roda zo'n groot achterland heeft waarom hebben jullie dan jaarlijks miljoenentekorten op een begroting van 10 a 11 miljoen euro?

    Daarbij is het een klein beetje scheinheilig om nu net te doen alsof het jullie Fortuna gunnen, MVV, Fortuna en VVV supporters gunnen elkaar veel onderling maar alle drie hebben veelal een andere mening over Roda, zou dat bij die 3 clubs liggen of toch vooral op de manier hoe Roda zich heeft opgesteld de laatste jaren in Limburg waarbij ze onder de noemer "lebensraum" geregeld dubieuze acties hebben uitgehaald om de concurrentie uit te schakelen of te verzwakken.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:33
    Het gaat om het feit dat roda een klote beleid heeft gevoerd, waar iedereen het mee eens is. Echter betekend dat niet dat roda geen goed beleid meer kan gaan voeren in de toekomst.

    Dat parkstad opzich niet heel groot is dat kan, maar alles er omheen wat bijna een conglomeratie is met Aken, koln, dusseldorf etc op een steenworp afstand geeft je wel mogelijkheden als club.

    Je laatste alinea doet toch echt anders vermoedde over je 'gunnen' jegens roda. En 'lebensraum' we zitten niet in de tweede wereldoorlog. Jullie associëren roda onterecht met nazi Duitsland. En dat zouden jullie moeten weten, want roda heeft de laatste jaren zelfs voor een prikkie spelers verhuurd aan de Limburgse clubs, of ze zelfs gratis laten gaan.

    Er is zelfs een artikel waar huidige eigenaar schrouff in aangeeft dat we elkaar moeten versterken. Vandaar bijvoorbeeld toen de verhuur van werker aan mvv en de verhuur van paulissen aan vvv.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:38
    Jorrit Smeets naar Fortuna. ;)
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:42
    Ook zo'n speler. Weliswaar transfervrij, maar weet ook zeker dat roda geen opleidingsvergoeding heeft ontvangen. Sieb Dijkstra in de staf bij Fortuna. Ohw hell, zelfs Fernando Ricksen kwam vanuit de jeugd van roda. Mensen maken rivaliteit groter dan dat die is. En omdat roda tot voor kort de grootste van de vier was, krijg je aan dat adres de meeste haat.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 08:42
    Dubieuze acties onder het mom van lebensraum? wat moet ik mij hierbij voorstellen? Een blitzkrieg?

    Ben benieuwd wat je hiermee bedoeld en onder welk bewind van welke rodaführer dit dan moet zijn geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:42
    Nou tijdens de fusie een lijst van sponsoren van Fortuna onder ogen krijgen, en zodra de stekker eruit is getrokken meteen die sponsoren contacteren om over te stappen naar Roda omdat Fortuna toch geen bestaansrecht heeft is één. Of het maar blijven promoten van wedstrijden van Roda, o.a. in Sittard. Zie je in Rotterdam al de posters hangen om een wedstrijd van Ajax te bezoeken? En dan spelen er ook nog wat zaken die Roda bij MVV geflikt heeft, maar daar zullen MVV'ers misschien wat meer over kunnen vertellen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 10:43]
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 10:59
    Dat sponsoren benaderd worden vind ik niet zo gek, je vist nou eenmaal in dezelfde vijver. Dat is gewoon iets zakelijks, de sponsor moet zelf beslissen wie ze gaan steunen( dat kan op basis van clubliefde of financiële vooruitzichten). Fortuna kan nu toch ook nu het niet zo goed gaat sponsoren van Roda gaan benaderen of reclame maken in Kerkrade. Wie weet zijn er fans die dan maar is bij Fortuna gaan kijken.

    En aangezien Roda al jaren de grootste club van limburg is vind ik het niet zo gek dat ze buiten Kerkrade reclame maken. Als je als fan de rodaposters niet pruimt dan doe je er toch wat aan. Vanuit MVV, Fortuna of weet ik t wat zullen er heus nog wel meer dingen zijn over het grote boze roda, en ook vice versa.

    Maar vind het een beetje overdreven om dat allemaal onder lebensraum te verscharen. Sommige fans zijn nou eenmaal niet zo haatdragend naar anderen toe, jij schijnbaar wel.


    Vind ik leuk
    base +2192
    donderdag 14 juni 2018 om 08:40
    Je moet mij toch eens uitleggen waarom het triest is onderzoek naar die Rus te doen?
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    Het is niet triest om onderzoek te doen, met een gezonde drang naar kennis. Het is wel triest als je dat gaat doen om hier te verkondigen dat het niet klopt. En al zeker als je aanhanger van een rivaal bent.

    Alsof Ajax fans het prima zouden vinden als een feyenoord fan onderzoek gaat doen naar de geldstromen bij Ajax. En dan vooral in het jaar dat feyenoord kampioen werd.

    Die man is aangeklaagd en vrijgesproken en tevens kunnen we net zo goed zeggen dat die hele soap 2 jaar heeft geduurd. Twee jaar waarin niemand ook maar iets negatiefs heeft kunnen vinden. De knvb niet, wij niet, zelfs het gerechtshof in dubai niet.
    Vind ik leuk
    base +2192
    donderdag 14 juni 2018 om 08:48
    Daar zou ik inderdaad geen probleem mee hebben want in mijn ogen hoort het transparant te zijn.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:50
    Dat mag. Al is de zaak natuurlijk zo transparant als maar kan als dadelijk alle betrokken partijen onderzoek hebben gedaan en hun fiat hebben gegeven.

    Begrijp me niet verkeerd, ik snap je punt. Echter laat ik dat liever over aan de mensen die daarvoor zijn aangesteld en vertrouw ik op diens oordeel.
    Vind ik leuk
    base +2192
    donderdag 14 juni 2018 om 10:02
    Daar heb je gelijk in ondanks dat mensen die er voor aangesteld worden ook niet altijd betrouwbaar zijn kan je nog een voorzitter van de FIFA herinneren. ;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 09:23
    Ik vind dat ook onzin. Er komt toch ook geen onderzoek naar van Seumeren of Boekhoorn.hadden in het verleden beter ook onderzoek kunnen doen naar Munsterman of die pipo die AZ had.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 09:26
    Precies. Tot nog toe zijn alleen de Nederlandse, bekende investeerders door de mand gezakt in Nederland. Daarnaast doet toch ook geen roda fan onderzoek naar Gün? Die man doet het prima met Fortuna. Waarom zoiets proberen onderuit te halen?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 09:29
    Het is te hopen dat Korotaev hetzelfde werk verricht als Gun. Dan hoef je je als supporter geen zorgen te maken want dan weet je dat je club vooruit gaat komen. En de fans maken de identiteit niet de eigenaar
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:09
    Beleid van niks
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:11
    ik ben heel blij voor hem dat hij terug is
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:14
    GOED PLAN!

    Helemaal opnieuw beginnen en accepteren dat promotie na 1jaar bijna onmogelijk wordt met de huidige selectie. Geef Van Veldhoven, Stevens,Korotaev de tijd.

    Wellicht zou een professionele scouting Roda kunnen helpen om jong talent aan zich te binden, want er wordt veel talent uit de regio niet gezien. Deze vertrekken dan naar Fortuna Sittard, Al. Aachen, 1 FC Köln of Bayer Leverkusen!!
    Vind ik leuk
    luccerd +3041
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:30
    Stevens zal zich er denk ik niet meer mee bemoeien, hij heeft geen rol meer als adviseur. Hij wilde zijn handen er niet meer aan branden omdat hij niet serieus werd genomen. Dat dacht ik tenminste.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166439
    donderdag 14 juni 2018 om 08:38
    Kan er nou ook gekocht gaan worden dan?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 08:45
    Zoals het er naar uit ziet niet, begroting voor dit jaar is gedekt en er is niet veel geld voor spelers. Of die rus moet wat overmaken dat zou natuurlijk kunnen.

    Maargoed ga er vanuit dat dat niet gebeurd en dat Roda nu een ''goedkope' selectie samenstelt om de juup mee in te gaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166439
    donderdag 14 juni 2018 om 08:46
    Oei das klote , je hoopt niet op een Sparta scenario
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    donderdag 14 juni 2018 om 08:51
    Wie weet maakt die rus wel weer wat over. Maarja welke speler wilt bij Roda dan nog in de juup spelen. In de eredivisie waren ze er al niet happig op. Maargoed wie kunnen er een paar leuke talenten komen ofzo, we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:48
    Ik ga er vanuit dat niet veel extra's mogelijk is. Met Gnjatic sowieso nog een buiten EU speler op de loonlijst, wat voor de Jupiler League absurd is in loonkosten.

    Ik ga er vanuit dat roda best een prima Jupiler ploegje op de been kan brengen, waarbij play offs haalbaar moeten zijn.

    Echter denk ik dat we als supporters vooral moeten richten op het opbouwen van een nieuwe ploeg en vervolgens in de eerst drie jaar nacompetitie mogen verwachten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 09:26
    Ik hoop als Fortuna supporter dat het roda lukt om een sellectie op de been te krijgen die mee kan doen maar betwijfel het. Van alles wat ik lees zie ik het scenario dat wij hebben gehad de laatste 15 jaar.het hoofd boven water proberen te houden en hopen dat je wedstrijden wint.
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 09:29
    Klopt, het wordt peentjes zweten. Al heb ik wel het idee dat Fortuna destijds met een nog kleiner budget werkte en niet, zoals roda sinds gisteren namiddag, schuldenvrij was?

    Laten we hopen dat roda via Stevens wat spelers kan ritselen en dat we er een paar van de hand kunnen doen. Met een begroting van 7 miljoen gaan we 30 procent achteruit tov afgelopen jaar. Dat zou neerkomen op een spelersbudget van om en nabij de 3 miljoen. Daar moet een prima selectie van neergezet kunnen worden voor de Jupiler League.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 22:43
    De eerste jaren was in sittard ook geen probleem.maar langer als 3 jaar juup en de supporters aantallen lopen gestaag terug en de sponsoring ook.daarnaast heeft roda de laatste jaren weinig gedaan aan eigen jeugd volgens mij en dat is op de lange termijn wel nodig.
    Ik hoop dat jullie snel vooruit komen en zou mooi zijn als jullie komend jaar terug zijn in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    vrijdag 15 juni 2018 om 11:48
    Klopt, altijd een ondergeschoven kindje geweest(misschien ook wel enigzins terecht, aangezien werkelijk waar helemaal niets doorbreekt in de regio). Echter lijkt het er wel op dat er nu wat meer jongens aankomen die eventueel een rol kunnen gaan spelen. Met andere woorden lijkt roda de komende 5 jaar wel verzekerd van een paar jongens uit de regio die de kans gaan krijgen. Aankomend seizoen zitten met Novakovic, Milts, souren en remans al vier jongens bij de selectie die rond de 19 jaar oud zijn. Tel daar werker en misschien nog paulissen bij op en er zitten zowaar 6 jongens uit de jeugd/regio in je selectie. Dat lijkt dus enigzins de goede kant op te gaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 15 juni 2018 om 11:49]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:16

    Volksclubs hebben jongens uit de regio nodig.vroeger keek ik graag naar roda met jongens als Gene.de laatste jaren was het allemaal vreemde wat niets hadden met de club en mentaliteit.bij clubs als Roda,fortuna en dat soort clubs is verbondenheid meer noodzaak dan iets anders
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    vrijdag 15 juni 2018 om 12:39
    Zojuist hebben paulissen en van eijma getekend. Van eijma komt ook over uit jong Roda
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    vrijdag 15 juni 2018 om 14:34
    Paulissen is prima speler voor jullie. Ik denk dat met de hulp van stevens er wel een redelijk team word neergezet.ik had dit jaar echt gehoopt op de derby maar moet helaas wachten tot we beide weer in 1 divisie spelen.succes komend seizoen in oeder geval
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    donderdag 14 juni 2018 om 08:54
    Gerucht gaat trouwens verder dat roda met 1 tot 3 clubs gaat samenwerken. 1 Belgische club en 2 clubs uit het ruhrgebied van Duitsland. Schalke zal daar denkelijk 1 van zijn via huub Stevens. Echter weet ik niet of dit nog steeds zo is, aangezien ik niet weet of het een scenario was, bedacht op eventueel mislukken van deze deal met korotaef.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8772
    donderdag 14 juni 2018 om 22:39
    Dit jaar alleen bij de euroshopper.ik hoop iig dat ze het ten zuide van ons fatsoenlijk op de rit krijgen en dat zeg ik als Sittard fan.roda is mooie club met trouw aanhang.zou zonde zijn als die bij ons of in maastricht betaald voetbal moeten komen kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 08:49
    De trainer had het team zo motiveren dat de eerste wedstrijd al alles beslist. Was.je hoeft niet te verliezen van Almere dit was niet nodig.Nu is maar de vraag of je daar nog eens van terug komt .Want de begroting valt te vergelijken met een hoofdklasser
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:57
    Heb je het over de begroting of de beschikbare spelersbegroting? Want qua totale begroting zijn we top 3 JL.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    donderdag 14 juni 2018 om 09:18
    Haha. Gangster.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    donderdag 14 juni 2018 om 09:34
    Ik had dat nooit gedaan.
    Eerst met andere investeerders en Nu wee terugkomen.
    Vind ik leuk
    Foebele +55099
    donderdag 14 juni 2018 om 10:41
    Binnen 5 jaar CL werd binnen 5 jaar JPL....
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 16:47
    Het gaat de goeie kant op!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:19
    Volgens mij staan ze nu allemaal in Kerkrade met een stijfsplasserde en de vrouwen uit Kerkrade die moeten haast wel elk uur met een droog slipje aandoen omdat de Messias weer terug keert hij Roda.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    vrijdag 15 juni 2018 om 00:56
    Draai idd flink overuren nu om die nattigheid een beetje onder controle te houden.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5581
    vrijdag 15 juni 2018 om 10:03
    Je moest eens weten hoe stijf, mijn pauselijke scepter is er niks bij
    Vind ik leuk