FIFA stelt recordbedrag beschikbaar: wereldkampioen krijgt tientallen miljoenen

    FIFA stelt recordbedrag beschikbaar: wereldkampioen krijgt tientallen miljoenen

    donderdag 14 juni 2018 om 08:11

    De 32 deelnemende landen aan het WK in Rusland mogen deze zomer liefst 668 miljoen euro aan premies verdelen van de FIFA. Dat is een stijging van veertig procent ten opzichte van de mondiale titelstrijd in Brazilië van vier jaar geleden.

    Van het totaalbedrag bestaat 338 miljoen euro uit prijzengeld, schrijft het ANP. Voor de eindwinnaar in Moskou ligt een cheque van 32,1 miljoen euro klaar. De verliezend finalist gaat met een bedrag van 23,6 miljoen euro naar huis. De nummer drie houdt 20,7 miljoen over aan het toernooi en het land dat als vierde eindigt kan op 18,6 miljoen rekenen.

    Ook de kwartfinalisten kunnen op een aardig zakcentje rekenen. Zij krijgen 13,5 miljoen. De teams die stranden in de achtste finales verdienen 10,1 miljoen. Elk deelnemend land is in ieder geval verzekerd van een startpremie van 6,7 miljoen.

    Het WK begint donderdagmiddag met de wedstrijd tussen gastland Rusland en Saudi-Arabië. De aftrap is om 17.00 uur.

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 08:19
    In NL lopen ze alle leuke premies mis. Zowel op het wk als in de CL.

    De achterstand groeit lekker snel zo.
    Vind ik leuk
    Olfie +3520
    donderdag 14 juni 2018 om 09:56
    Nadat de premies wél binnenstroomde door 2e en 3e te worden op de afgelopen WK's zijn we toch ook niet uitgelopen op overige landen? Ik denk niet dat het er erg veel mee te maken heeft.

    De premies zullen denk ik ook (groten)deels verdeeld worden over de spelers en staf die er op dat moment bij waren, waardoor het geen impact heeft op de jaren daarna.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:52
    Als je het wel krijgt, loop je niks in. Want bij andere landen stijgt alles 20% elk jaar.
    Maar als je het dan niet krijgt ... mis je het extra.
    Vind ik leuk
    Olfie +3520
    donderdag 14 juni 2018 om 15:42
    Als je het wel krijgt, krijgt een ander het niet/ minder ;) (Zoals Nederland het nu niet krijgt).
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +377
    donderdag 14 juni 2018 om 08:23
    Iedere keer als ik het woord "miljoen" hoor en ik kijk op mijn bank rekening, dan schieten de tranen in mijn ogen...
    Vind ik leuk
    JanNL +68
    donderdag 14 juni 2018 om 08:55
    Hele waterval hier..
    Vind ik leuk
    Godin1 +833
    donderdag 14 juni 2018 om 09:12
    De heren voetballers zijn allang de realiteit kwijt. Geld is nummer 1 en de carrière komt daarna wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:41
    Zou jij het anders doen dan als je de kans kreeg?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FIFA stelt recordbedrag beschikbaar: wereldkampioen krijgt tientallen miljoenen