Hoek verklaart bijzonder WK-moment Oranje: 'Dat deed Tim overdreven goed'

    Hoek verklaart bijzonder WK-moment Oranje: 'Dat deed Tim overdreven goed'

    donderdag 14 juni 2018 om 08:54

    Frans Hoek bewaart louter goede herinneringen aan Louis van Gaal. De keeperstrainer annex assistent-coach werkte bij FC Barcelona, Bayern München, het Nederlands elftal en Manchester United met de flamboyante oefenmeester samen.

    "Het is juist heel makkelijk om met Louis te werken. Je hebt het over een púre professional, en ik vind dat ik dat ook ben", zegt Hoek tegen Panorama. "Hij is kritisch en wil alles weten, maar dat vind ik niet meer dan normaal op topniveau. Het is trouwens niet zo dat ik alleen met Louis heb gewerkt. In '97 zijn we samen naar Barcelona gegaan, hij is drie jaar later opgestapt, ik ben toen gebleven. Pas in 2010 zijn we weer samen gaan werken bij Bayern München."

    Het duo was ook samen succesvol op het WK in Brazilië, onder meer dankzij de keuze om Tim Krul in te brengen voor de penaltyserie tegen Costa Rica. Dat idee kwam van Hoek, beaamt hij. "Nou, jawel, maar uiteindelijk wordt alles bepaald door de bondscoach. Oranje heeft natuurlijk een hele geschiedenis met penalty's, daarom wilden we iets anders doen. En het was bekend dat Jasper Cillessen toen nog niet veel penalty's had gestopt in zijn carrière."

    "Die andere twee, Tim Krul en Michel Vorm, hadden ook geen indrukwekkende statistieken, maar Tim boekte de meeste progressie op de trainingen", legt Hoek uit. "Beïnvloeden, indruk maken. Dat deed Tim overdreven goed. Als je hem voor je ziet staan, is dat ook indrukwekkend. Denk je: hoe krijg ik die bal er in godsnaam in? Dus het was een vrij logische keuze."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    donderdag 14 juni 2018 om 09:11
    Ik herinner me die Frans Hoek alleen maar met hele dikke boeken als er een reserve speler het veld in moest en dat die Frans Hoek dat liet lezen en zien aan die reserve speler.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:14
    Van Gaal is een man die eerlijkheid als een norm en hoge waarde ziet. In een land vol hypocrieten ben je dan snel niet geliefd. Men houdt niet van eerlijk zijn en ten alle tijden ook achterste van tong laten zien.
    In een land beheert en bewoont door huichelaars en sjoemelaars ben je dan al snel de gebeten hond.

    Maar professioneel en intelligent dat is Van Gaal zeker weten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7875
    donderdag 14 juni 2018 om 09:20
    Jasper wisselen is altijd goed.
    Vind ik leuk
    De Belsj +925
    donderdag 14 juni 2018 om 09:26
    Dat is het voordeel bij Barcelona, daar hoeft hij niet gewisseld te worden...
    Vind ik leuk
    La Luz +550
    donderdag 14 juni 2018 om 09:27
    Het WK gaat beginnen zonder Oranje, dat is al kwelling van heb ik me jou daar, maar als we dan ook nog eens Frans Hoek, wie? Ja Frans Hoek, een podium gaan geven......houd op met me......
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:03
    Deze meneer heeft meer gepresteerd als menig andere! Had vd sar, als ik me niet vergis, ook onder zn hoede in zn begin jaren
    Vind ik leuk
    La Luz +550
    donderdag 14 juni 2018 om 10:45
    Als iedereen een podium krijgt hier die meer gepresteerd heeft dan menig andere, dan kunnen we onze lol op de komende tijd........
    Vind ik leuk
    aartstyle +965
    donderdag 14 juni 2018 om 09:35
    Wat zouden we toch zijn zonder Frans Corner! Die man verdiend een standbeeld, moet geridderd worden en ik stel voor dat we van zijn verjaardag de nieuwe koningsdag maken.

    Bah, Frans Hoek is de verpersoonlijking van de ondergang van het nederlands voetbal. Een ja knikker zoals alle van gaal assistenten (kluivert, blind etc).
    Wordt door niemand serieus genomen met zijn sprookjesboeken langs de zijkant.
    Van Gaal zelf heeft het natuurlijk prima gedaan in 2014 maar dat kwam vooral door Robben die aankaartte na het debacle tegen Frankrijk dat de tactiek anders moest en zelf tijdens het WK in bloedvorm was.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:10
    Die Tim Krul heeft daarna alleen nooit meer een bal tegen gehouden.
    Van Gaal daarentegen is wel een legend natuurlijk
    Vind ik leuk
    WED +229
    donderdag 14 juni 2018 om 10:52
    Van Gaal was, is en blijft een topper!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hoek verklaart bijzonder WK-moment Oranje: 'Dat deed Tim overdreven goed'