'Ik zou die 7-1 graag opnieuw spelen, dan zou het resultaat heel anders zijn'

'Ik zou die 7-1 graag opnieuw spelen, dan zou het resultaat heel anders zijn'

Gepubliceerd: donderdag 14 juni 2018 om 16:22do 14-06-2018 om 16:22

Neymar is ervan overtuigd dat met hem in de ploeg Brazilië vier jaar geleden nooit zo'n beschamende nederlaag had geleden tegen Duitsland in de halve finale van het WK. "Dan was het resultaat heel anders geweest."

De Goddelijke Kanaries gingen voor eigen publiek met liefst 7-1 onderuit. Door een gebroken rugwervel was Neymar er niet bij. "Ik zou heel, heel graag die wedstrijd opnieuw spelen, met mij in het veld.", stelt hij tegenover het Duitse SPOX. "Maar helaas besliste het lot. Dat moest ik accepteren, al is dat moeilijk."

Voor de Brazilianen was het een pijnlijke nederlaag. Duitsland ging naar de finale, Brazilië zag de droom uiteenspatten om voor eigen publiek wereldkampioen te worden. "Het was een reusachtige nederlaag voor alle Brazilianen", erkent de sterspeler. "Ook voor mij. Ik stond niet in het veld, maar was wel onderdeel van het team. Het is jammer dat het gebeurd is, maar we hebben nu de mogelijkheid om het laatste WK uit te wissen."

Brazilië neemt het in Rusland in de groep op tegen Servië, Costa Rica en Zwitserland.

Plaats een reactie

henkvlis +4772
donderdag 14 juni 2018 om 16:24
Ja Neymar,... Die Duitsers geven nooit op.
Die 7-1 is nu eenmaal geweest en komt nooit meer terug.

En ik denk dat het dit jaar dichter bij elkaar zit, maar de Duitsers zullen ook nu de Brazilianen verslaan (hoe onterecht het ook zou zijn)
Vind ik leuk
Plattekar bv +34542
donderdag 14 juni 2018 om 16:48
Klopt, als Neymar had meegedaan, dan was het 12-1 geweest. Hij verdedigd werkelijk helemaal niet mee. Duitsland tikte Brazilie helemaal scheel en daar had mijnheer Neymar helemaal NIKS aan veranderd!
Vind ik leuk
˩ens1999 +48
donderdag 14 juni 2018 om 16:25
Met Neymar erbij dan hadden ze het ook niet gered. Neemt niet weg dat ik Neymar wel goed genoeg vind voor Ajax. Wat zou ik die graag aan de linkerflinken willen zien in de arena.
Vind ik leuk
Itsese +6242
donderdag 14 juni 2018 om 16:28
Mjah... Neymar gaat niet voor een 2e plekkie.
Vind ik leuk
Deck010 +9832
donderdag 14 juni 2018 om 16:29
Dat heb ik nou met Messi bij Feyenoord.
Ik denk dat ze allebei niet eens weten waar Nederland ligt.
Vind ik leuk
Spiegel +11179
donderdag 14 juni 2018 om 16:42
Jens, ben je weer terug? Welkom terug.

Jullie linkerflank is vevloekt. Eerst gaat die Duitse kabouter lastig doen en vervolgens die snotneus :p ben benieuwd wie er gaat spelen, want Bandé ben ik niet kapot van
Vind ik leuk
Itsese +6242
donderdag 14 juni 2018 om 16:26
Nee Neymar... dan was het nog 7-1 geweest. Dat is namelijk het verschil tussen een ego tripper en een team player... Ook dit jaar wordt Brazilië verslagen door Duitsland.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 16:27]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18949
donderdag 14 juni 2018 om 16:27
Enige wat ik van die wedstrijd herinner is het gejank David Luiz na afloop om een zakje chips...
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 16:27
Hoogmoed komt voor de val.... Die betreffende overwinning van Duitsland was de mooiste wedstrijd van het gehele WK 2014. Hopelijk wordt de Braziliaanse arrogantie wederom afgestraft.
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7109
donderdag 14 juni 2018 om 16:28
Na 28 minuten stond het 0-5... Heb me helemaal kapotgelachen toen. Vervolgens werden ze door ons ook nog op een 0-3 nederlaag getrakteerd. Het kan verkeren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 16:28]
Vind ik leuk
Micha EL +1168
donderdag 14 juni 2018 om 16:37
Enige nadeel was toen dat het na 28 min. al o-5 was en het helaas "maar" "1-7 werd. Ik had zeker de 1e helft zoiets van meer, meer, meer. Maar helaas zie je dat vaak in wedstrijden waar het na 'n half uur al beslist is dat er daarna niet heel veel meer gescoord wordt. De ploeg die voorstaat gaat zich sparen en die achterstaat gaat meer verdedigen om het niet nog erger te maken.
Vind ik leuk
Foebele +53256
donderdag 14 juni 2018 om 16:28
Redelijk arrogant en ongepast wat hij roept, maar ja, wat wil je, zo'n figuur is vanaf jongs af aan op handen gedragen en met miljoenen overgoten, die jongen kan niet eens meer normaal doen laat staan denken.
Vind ik leuk
fr0do +1553
donderdag 14 juni 2018 om 16:30
Die verdediging speelde toen echt heel belabberd en er was geen team, alleen Neymar had dat verschil echt niet gemaakt. Hij was toen sowieso te onvolwassen in zijn spel.
Vind ik leuk
Sil95 +12033
donderdag 14 juni 2018 om 16:33
Wellicht dat de uitslag minder hoog was uitgevallen.. Maar ook met Neymar had Brazilië verloren. De Duitsers waren zo verschrikkelijk goed in dat duel. Daar was op dat moment geen ploeg tegen opgewassen. Je lijdt wel redelijk aan zelfoverschatting als je werkelijk denkt dat je in je eentje die wedstrijd had kunnen winnen..
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 16:34]
Vind ik leuk
Sunil010 +310
donderdag 14 juni 2018 om 16:35
Dan was vast 1-6 geweest..
Vind ik leuk
haarlemx +435
donderdag 14 juni 2018 om 16:36
Dan had het 7-2 geworden
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
donderdag 14 juni 2018 om 16:38
Dan was het 7-2 geworden arrogant fotomodelletje.😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 16:39
Van Marwijk zou de wk finale ook graag overspelen,wat een gelul dit
Vind ik leuk
G.Kopf +5068
donderdag 14 juni 2018 om 16:43
Ja als ik terug in de tijd ga en 100% fit was geweest had mijn leven er misschien ook wel anders uit gezien. Nu nog een journalist die deze onzin wil plaatsen ergens.
Vind ik leuk
donderdag 14 juni 2018 om 16:50
Denk dat het gemis van thiago silva toen iets zwaarder viel dan dat van neymar
Vind ik leuk
HupHolland +3863