'Ik had belangrijke aanbiedingen afgeslagen om bij Ajax in het tweede te spelen?'

    'Ik had belangrijke aanbiedingen afgeslagen om bij Ajax in het tweede te spelen?'

    zaterdag 16 juni 2018 om 11:43

    Davinson Sanchez stond vlak na zijn transfer naar Ajax raar te kijken toen hij te horen kreeg dat hij met Jong Ajax mee moest doen. De verdediger verwachtte dat hij vanaf het eerste moment in het eerste mocht spelen.

    "Ik speelde mijn eerste wedstrijd met Ajax in het tweede team", zegt Sanchez in het FOX Sports-programma Phenoms. "Dat vond ik maar niets. Ik had belangrijke aanbiedingen afgeslagen om hier in het tweede te spelen? Ik zei tegen de trainer: ik ben gekomen voor het eerste. Een week later speelde ik bij het eerste en daar ben ik niet meer weggegaan."

    Sanchez maakte voor vijf miljoen euro de transfer van Atlético Nacional naar Ajax. "Ik wist dat ik bij Ajax ervaring kon opdoen door op Europees niveau te spelen. De eerste twee maanden zijn wel moeilijk geweest. Het is lastig als je de taal niet spreekt. Op het veld wil je kunnen communiceren met je teamgenoten. Om te zeggen: ik ga naar voren, kom mee. Het is moeilijk als dat niet kan. Wat gebeurt er als ik niet kan presteren zoals ik wil?"

    Na een bijzonder indrukwekkend seizoen stond Sanchez op het lijstje van veel Europese clubs. Het werd uiteindelijk Tottenham Hotspur. Sanchez: "Als je een betere optie hebt, ben je in je hoofd al bezig met de volgende stap. Alles staat stil tot je weet of je gaat of niet. Het hangt van die beslissing af."

    Plaats een reactie

    Mass +5344
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:45
    Next
    Vind ik leuk
    Streaker +3503
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:26
    Wat next?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:29
    Dit soort klasbakken zien jullie niet meer hè! Alhoewel die chucky aardig is!
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:46
    “Om te zeggen: ik ga naar voren, kom mee.”

    Je zou in dat geval juist moeten zeggen: ik ga naar voren, neem mijn positie over. ;)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1398
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:49
    Niet bij Ajax: Schijtbakken countervoetbal.
    Vind ik leuk
    erikv78 +150
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:41
    Nee, hij houd van gezelligheid :))
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:48
    Lekker weer vandaag
    Vind ik leuk
    Romario9 +11830
    zaterdag 16 juni 2018 om 11:57
    Heb zin in een broodje gezond, maar geen komkommer in huis. Vreemd, deze tijd van het jaar..
    Vind ik leuk
    2cents +56636
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:00
    Die liggen allemaal in de kantine van VP, vermoed ik.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46306
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:01
    Je meissie weet wellicht waar die is gebleven...
    Vind ik leuk
    Roya +1473
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:34
    Daarom worden ze ook in plastic verpakt kunnen ze hem na gebruik nog op eten ook
    Vind ik leuk
    erikv78 +150
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:42
    Dat kan ook als er geen plastic om zit
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5807
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:01
    Misschien even in het nachtkastje kijken....?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:03
    Inderdaad belachelijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:12
    Is dat dan zo gek dan? Zelfs als Ajax Kurt Zouma, Varane of Sarr koopt dan zullen ze zich eerst moeten bewijzen in het tweede team. Het is nooit vanzelf sprekend dat je direct in het eerste komt dat moet je gewoon bewijzen. Daar zijn de belangen voor Ajax te groot voor.
    Maar De Ligt is intussen al een stap voor op Sanchez en die gaat dat niveau echt wel overtreffen. Het is maar goed ook dat we Sanchez kwijt zijn.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:17
    Tuurlijk, bij ajax vinden ze jong toch ook belangrijker dan ajax 1?
    Vind ik leuk
    erikv78 +150
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:44
    Tagliafico speelde direct.. paar dagen in nederland, volgens mij maarv1, hooguit 2x meegedaan met training
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:16
    Boeiend man!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:18
    hij had ajax wat dankbaarder mogen wezen en zeker nog een jaar blijven, maar geld is belangrijkste lijkt als je wil voetballen
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 12:41
    Waar zou hij ajax dankbaar voor moeten zijn?
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +94
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:11
    Goed verhaal, lekker kort!
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1564
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:19
    Macho blijft macho
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    zaterdag 16 juni 2018 om 13:53
    Tsja dus het technische hart vond dit wel een speler voor het tweede?
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:29
    Lijkt wel of Ajax een statement tegen spelers wil maken, bij wijze van een lesje leren eerst op 2e plan, raar en gevaarlijk spelletje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws