Zesvoudig Oranje-international hoort niets van Koeman: Het is voor mij gissen

    Zesvoudig Oranje-international hoort niets van Koeman: "Het is voor mij gissen"

    zaterdag 16 juni 2018 om 22:04

    Wesley Hoedt heeft recentelijk niets gehoord van bondscoach Ronald Koeman. De verdediger van Southampton vertelt dat in een interview met Voetbal International. 

    "Ik ben goed begonnen bij Southampton, daarna heb ik een periode gehad waarin het met de club slecht ging en ikzelf er ook niet bovenuit stak", aldus de 24-jarige Hoedt in gesprek met VI. In augustus 2017 betaalden The Saints zo'n zeventien miljoen euro aan SS Lazio voor de stopper. 

    Hoewel Southampton lang tegen degradatie moest strijden, hield Hoedt toch een redelijk goed gevoel over aan het slot van het seizoen. Een plek in de voorselectie van Oranje zat er echter niet in.

    "De laatste maanden zijn we met z'n allen sterk geëindigd. Ik heb de keuzes van de bondscoach te respecteren, ik heb niet met Koeman gesproken, het is voor mij dus gissen."

    Hoedt heeft zes interlands op zijn naam staan. Zijn laatste optreden in het Nederlands eltal dateert van september 2017. Toen won Oranje met 3-1 van Bulgarije. 

    Poll

    Hoort Hoedt bij de Oranje-selectie te zitten?

    (1326 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 16 juni 2018 om 22:09
    En wanneer begint Nederland? ;)

    Sorry heel slecht, maar kon het niet laten.... ;)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 22:09]
    Vind ik leuk
    MichPSV +8761
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:09
    Als de tijd rijp is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:10
    Ik schat in 2028
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1507
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:18
    Echt om je ballen uit je broek te lachen... het gaat volgens mij over Wesley Hoedt; een degelijke CV maar ook niet meer dan dat.. met Van Dijk, de Ligt en de Vrij heb je daar 3 betere CV dan onze vriend Hoedt. Soupthampton is voor hem ook echt wel de max (op dit moment).
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:32
    Toch voor de breedte van de selectie een prima verdediger. Zit niet veel verschil tussen hem en Ake of Kongolo die de laatste keer zijn geselecteerd.
    Vind ik leuk
    MichPSV +8761
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:10
    Zo moeilijk is het niet om er bij te komen Hoedt gewoon je best doen en je zit er zo bij.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8948
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:11
    Met Van Dijk, De Vrij en De Ligt hebben we 3 prima verdedigers. Als back-upps heb je dan Aké en Blind, dus Hoedt is de afgelopen interlands terecht niet opgeroepen.
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:15
    Yesss meer middelmatige spelers in Oranje
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9486
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:15
    Wie ?
    Maandag speelt België op het WK om 17:00 uur tegen Panama
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 juni 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8948
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:22
    Wat heeft België hier mee te maken dan?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4700
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:44
    En wat heeft dat met dit artikel te maken?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:17
    Gewoon oproepen had gekund zeker als hij er gewoon bij zat de laatste wedstrijden.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:17
    Tja, als je Van Dijk, De Ligt en De vrij al hebt dan is Hoedt vrij overbodig..
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:40
    Nee, ik vind dat Hoedt er wel degelijk bij moet. Waarom? Hoedt is linksbenig, de andere drie rechtsbenig. In mijn optiek moet een centraal duo altijd uit een rechts en een linkspoot bestaan.
    Daarbij heeft Hoedt lengte en een goede uitstraling ( en een goede inspeelpass). Bovendien heeft hij een basisplaats in de PL. Hij speelt dus op een veel hoger niveau dan de Ligt.
    Ik ben overigens niet zo’n fan van de Vrij. Overigens heeft Hoedt ook minpunten. Hij verdedigt niet scherp genoeg. Overigens hebben de Vrij en van Dijk datzelfde probleem. Ze ogen behoorlijk laconiek.
    Hoedt is nog jong en kan nog behoorlijk doorgroeien. Een centrum met van Dijk en Hoedt is op papier het meest logische.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:43
    Ik bedoel dat Koeman 'voetballende' CV's achter de hand heeft, Blind en Ake.. Hoedt is dan niet echt van meerwaarde, redelijke verdediger, meer niet..
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:53
    Ben ik deels met je eens. Echter Blind komt als verdediger lengte, snelheid en agressiviteit te kort. Blind kan het beste als verdedigende middenvelder uit de voeten. Ake is, net als Hoedt, wel een linker CV. Ik denk dat ze min of meer gelijkwaardig aan elkaar zijn. Hoedt is langer, wat voor een verdediger wel een voordeel is. Probleem van Hoedt is dat hij ondanks zijn lengte, toch vaak kopduels verliest. Misschien is dat ook de reden van Koeman om Hoedt niet te selecteren.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:56
    Denk gewoon dat Hoedt wat tekort komt voor Oranje.. Zelfde liedje als De Roon, Hateboer etc..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:52
    Waarom nou weer de Ligt opnoemen? Die mag de veters nog niet strikken van de andere namen die je opnoemde.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:54
    Nee, daarom zit ook de gehele top van Europa achter hem aan.. Want hij kan er niks van..
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:18
    Zit Kluivert er wel bij? Hij is wel een Roma speler
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4700
    zaterdag 16 juni 2018 om 22:43
    Achterin hebben we natuurlijk genoeg keuzes maar deze jongen deed het bij Lazio prima. Kan me voorstellen dat hij nog wel zijn kans krijgt.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:14
    Ach man schei toch uit. Zelfde laken en pak als de roon en hateboer.
    Vind ik leuk
    ArjenR +67
    zaterdag 16 juni 2018 om 23:15
    We hebben een nieuwe erik pietertje in opkomst
    Vind ik leuk
    FCD +50
    zondag 17 juni 2018 om 00:34
    In Engeland voetbalt er nog 1 die zo denkt. Pieters. Dat moet wel een verschrikkelijke klootzak zijn om zo te worden genegeerd.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2614
    zondag 17 juni 2018 om 03:27
    Nederland speelt helemaal niet op het WK, waarom zou Koeman Hoedt dan bellen?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 07:09
    Het werkt heel simpel jongen. Als je niet geselecteerd wordt ben je niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4161
    zondag 17 juni 2018 om 09:05
    Is in mijn ogen niet minder als van Dijk, allebei is het niet solide zoals ik dat meer bij de Vrij zie.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1173
    zondag 17 juni 2018 om 09:39
    Je hebt De Vrij, Van Dijk en De Ligt die er boven uitsteken,, en daarachter Blind, Ake en Fosu-Mensah die er als backup ook kunnen spelen, maar daarnaast ook nog op andere posities terecht kunnen.

    Hoedt hoort in het rijtje daarachter met Kongolo, Martins Indi, Bruma en Rekik. Als ze in vorm zijn en spelen bij hun club een mogelijkheid als backup als bovenstaande spelers geblesseerd zijn.
    Vind ik leuk
    kees ee +598
    zondag 17 juni 2018 om 14:55
    . . dat'ie daar hoort moet'ie op het veld laten zien, . . maar géén amsterdamse achtergrond strekt niet tot aanbeveling in de sportpers en bij de knvb !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws