'Ik heb niet voor Ibrahimovic gekozen en zal dat ook niet meer doen, punt uit'

'Ik heb niet voor Ibrahimovic gekozen en zal dat ook niet meer doen, punt uit'

Gepubliceerd: zondag 17 juni 2018 om 13:43zo 17-06-2018 om 13:43

De Zweedse bondscoach Janne Andersson is klaar met alle vragen over Zlatan Ibrahimovic. Een dag voor de eerste WK-wedstrijd tegen Zuid-Korea is hij duidelijk: Ibrahimovic is niet welkom bij de nationale ploeg.

Ibrahimovic zette na het WK van 2016 een punt achter zijn interlandcarrière, maar flirtte de laatste maanden openlijk met een rentree. Daar is echter nóóit sprake van geweest, aldus Andersson. "Ik werd twee jaar geleden bondscoach en toen kozen Zlatan en een paar andere spelers ervoor  hun interlandcarrière te beëindigen", begint de Zweed.

"Ik heb dat besluit sindsdien gerespecteerd. De geweldige loopbaan van Zlatan bij de nationale ploeg van Zweden was voorbij", vervolgt Andersson, die vervolgens geïrriteerd raakt als een Russische verslaggever blijft doorvragen. "Ik heb niet voor Zlatan gekozen n zal dat ook niet meer doen. En daarmee wil ik er een punt achter zetten."

Ibrahimovic is overigens wel in Rusland tijdens het WK. Op uitnodiging brengt de 36-jarige aanvaller van LA Galaxy een bezoek aan verschillende speelsteden.

Poll

Stelling: Zlatan had geselecteerd moeten worden

(1000 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +22958
zondag 17 juni 2018 om 13:45
Terecht. Al is het een matig team dat Zweden.
Vind ik leuk
MojoRisin +14521
zondag 17 juni 2018 om 13:46
Tja, zonder Zlatan heb je al helemaal geen kans.. Met hem ook niet veel meer overigens..
Vind ik leuk
Smithsonian +41122
zondag 17 juni 2018 om 13:47
Jullie maken toch geen schein van kans met berg & co.
Vind ik leuk
ReneAjax +8590
zondag 17 juni 2018 om 13:48
Zlatan heeft z'n eigen glazen ingegooid bij de nationale ploeg. Niettemin zou hij een waardevolle aanwinst zijn geweest.
Aan de andere kant kunnen de andere spelers niet meer denken... Zlatan doet het wel. Dus zal er een hechter collectief zijn, wat misschien wel beter voor het uiteindelijke resultaat zal zijn.
Vind ik leuk
HJR +8863
zondag 17 juni 2018 om 14:00
Wk 2016? Wat voor wk was dat?
Vind ik leuk
Ryanaz +2759
zondag 17 juni 2018 om 14:17
Waar Zweden niet aan mee deed en dat maakte Ibra te besluiten om een einde te maken aan zijn interland carriere;)
Vind ik leuk
HJR +8863
zondag 17 juni 2018 om 14:41
Er was toch een EK 2016 ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +8590
zondag 17 juni 2018 om 16:02
Ja, ze bedoelen het EK2016 haha, waar Zweden overigens wel aan mee deed. (laat Ryanaz maar slap lullen)
Vind ik leuk
AllAdIn +22358
zondag 17 juni 2018 om 14:09
.
Vind ik leuk
Echt? +5257
zondag 17 juni 2018 om 14:16
Zlatan is en blijft een speciale speler. Uiteraard geen Messi of Ronaldo maar ik zie eigenlijk liever hem spelen dan één van die twee.
Vind ik leuk
zondag 17 juni 2018 om 14:21
Voegt altijd wat toe
Vind ik leuk
HansVites +5990
zondag 17 juni 2018 om 17:56
Ibrahimovic zette na het WK van 2016 een punt achter zijn interlandcarrière

Het WK van 2016 dan heb ik die zeker gemist.
Nu weet ik het zeker er werken bij VP mensen die geen kloten van voetbal af weten, hebben ze mensen van de Libelle of zo ingehuurd voor het kopieer en plakwerk
[Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 17:58]
Vind ik leuk
Zicodinho +284
maandag 18 juni 2018 om 00:34
Kan iemand mij vertellen wie het WK 2016 heeft gewonnen en waar dat plaats vond? Deed Nederland mee?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 00:34]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws