Vermeulen verbaasd over videoscheids: 'Gaan heel veel penalty's krijgen'

    Vermeulen verbaasd over videoscheids: 'Gaan heel veel penalty's krijgen'

    zondag 17 juni 2018 om 19:32

    NOS-commentator Arno Vermeulen vindt het logisch dat er zaterdagmiddag de nodige ophef ontstond over de videoscheidsrechter tijdens het WK-duel tussen Frankrijk en Australië (2-1). "Dit was vooraf al een beetje voorspeld. De videoref is echt niet het middel dat alles oplost", stelt hij. 

    Een tackle in het strafschopgebied op Antoine Griezmann werd aanvankelijk niet bestraft. Na het bekijken van beelden ging de bal alsnog op de stip. "Ik ben echter van mening dat de videoscheidsrechter zich niet met dit moment had moeten bemoeien. De arbiter heeft de situatie al beoordeeld", aldus Vermeulen.

    "In dit geval dat het geen strafschop is. Je kunt niet ineens alles perfect gaan doen. Als de videoref zich met dit soort situaties gaat bemoeien, gaan we heel veel strafschoppen krijgen. Er is namelijk heel vaak licht contact in het strafschopgebied."

    Vermeulen vraagt zich ook af of een beslissing wel objectief is nadat een scheidsrechter eenmaal het signaal heeft gekregen van de videoscheids. "Hij gaat op weg naar het scherm en denkt: ik heb kennelijk een overtreding gemist. Hij moet wel heel eigenwijs zijn en sterk in zijn schoenen staan om vervolgens het advies van de videoscheidsrechter naast zich neer te leggen."

    Lees meer over:WK 2018

    Poll

    Ben jij wel of geen voorstander van de VAR?

    (806 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 17 juni 2018 om 19:42
    Ik ben wel voorstander van de VAR, maar ik snap echt dat Griesmeel gisteren op basis van de beelden nog een strafschop kreeg. Dat was er namelijk geen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2600
    zondag 17 juni 2018 om 19:44
    Als je 6 keer die beelden in super slow motion ziet, lijkt iedere aanraking een doodschop. Dat vind ik nu gevaarlijk. Je mist de snelheid van het spel
    Vind ik leuk
    Castromann +6247
    maandag 18 juni 2018 om 00:08
    Met of zonder VAR het blijft toch interpretatie.
    De ene ref vind het n pingel de andere niet.
    Maw er is niks verandert.....
    Sterker nog ..er is nog meer discussie. Want bij elke discutabele actie inde 16 schreeuwt iedereen op de var uit de kast te toveren...terwijl er vaak geen kut aan de hand is.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18014
    zondag 17 juni 2018 om 19:43
    10 penalties per wedstrijd, ik kijk er naar uit.

    Het is een overgangs fase waar we nu inzitten. De verdedigers zullen zich moeten gaan aanpassen Vooral dat vasthoouden bij de corners moeten we niet willen.
    Vind ik leuk
    PRICE +31862
    zondag 17 juni 2018 om 19:51
    Ze worden wel vlug gegeven de penalties lijkt zo in het begin van het seizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:45
    De experimenten verliepen dramatisch in Engeland van wat ik er van heb gezien (denk bijv. aan een Spurs v Rochdale, afgelopen Februari.. een enorme schande en anti-reclame voor de VAR!), maar moet zeggen dat het mij dit WK nog wel meevalt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:46
    Bevorderd het spel. Zaterdag was het alleen geen penalty omdat de bal eerst geraakt werd en daarna pas de man.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14742
    zondag 17 juni 2018 om 19:47
    Arnotje heeft hier wel een punt..
    Vind ik leuk
    Dezeun +4303
    zondag 17 juni 2018 om 19:51
    Geef het niet graag toe
    Maar Arno heeft hier gelijk wat betreft de objectiviteit na inmenging var
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14742
    zondag 17 juni 2018 om 20:03
    Dus dat!
    Vind ik leuk
    Eltigras +47
    zondag 17 juni 2018 om 19:49
    Eerst wil iedereen video hebben daaro en dan gebeurt het eindelijk en is er weer gejammer. Het is ook nooit goed. Kijk gewoon die wedstrijd en er zijn wel belangrijkere dingenom over te praten dan over var.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 19:50
    Ik vind het alleen zo'n onzin dat die scheids steeds helemaal naar de zijkant moet, dan ligt het spel zolang stil. Geef hem dan of een horloge met beeldscherm of de videoscheids beslist bij een twijfelgeval van de scheids.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +113
    zondag 17 juni 2018 om 19:59
    is ook onzin bij het Hockey hoef dat helemaal niet. En kunnen ze de VAR aanvragen een aantal x per wedstrijd. Hebben ze het fout gaat de VAR weg. Hebben ze gelijk behouden ze het recht op de VAR.
    Goallijn technologie moet sws. De VAR daarentegen moet mee geëxperimenteerd worden. Penaltys/buitenspel is het belangrijkste wat bepaald dienen te worden.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:06
    Zo'n klein horlogescherm zorgt voor een goed beeld?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:04
    Ik zie altijd alles op mijn kleine telefoontje.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:20
    Verklaart je voetbalverstand.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1904
    zondag 17 juni 2018 om 19:52
    Ik vond dit een prima tussenkomst en een terechte penalty uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +113
    zondag 17 juni 2018 om 19:58
    Tuurlijk kinderziektes noem je dit. Maar de VAR moet gewoon net als bij het hockey toegepast worden. Je zet toch betrouwbare scheidsrechters daar neer die moeten weten hoe ze de beelden interpreteren.
    En ik zeg eerlijk van Griezmann vond ik te licht.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:04
    misschien krijgen we al jarenlang te weinig penalty's. Contact wat geen schouderduw is , en iemand uit balans brengt , is een overtreding.Klaar. Dan maar 3 pingels per westrijd. Worden eindelijk de originele spelregels nageleeft zoals het hoort, gaan we nog klagen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1708
    zondag 17 juni 2018 om 20:09
    @arnovermeulen
    Roemeense arbiter Hategan helpt Zwitserland even een handje op weg naar WK. #schande#waaromgeenvideoref#nirswi

    #waarkaniknuweeroverouwehoeren #doetochmaarniet

    Die VAR gaat echt wel helpen hoor. Tuurlijk blijf je dit soort situaties houden, maar over het algemeen maakt het de sport eerlijker. Niet in paniek raken.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:32
    Daar denken ze in brasil anders over na vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 20:19
    Zegt de Witte Chinees nou serieus iets slims?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 21:09
    Overduidelijk GEEN penalty ,dus was de tussenkomst vd videoref. onbegrijpelijk!.
    Ik denk omdat het een groot voetballand/speler is en dat er andersom geen pingel was gegeven en dat maakt het extra onterecht.
    Vind ik leuk
    Johnnie +453
    zondag 17 juni 2018 om 21:28
    VAR is voor mij een gruwel. Buiten of ondoorzichtige situaties nu wel goed beoordeeld kunnen worden. Voor mij haalt het precies het stuk, wat voetbal zo mooi maakt, weg.

    Spanning is er een stukje vanaf, want ieder doelpunt kan worden teruggedraaid.

    Snelheid gaat vaak uit het spel verloren door zo'n onderbrekingen.

    Het onvoorspelbare van voetbal verdwijnt een beetje. (zo'n beslissing bij Frankrijk tegen Australië staat ook deels een verrassing van Australië in de weg).

    Voetbal is, buiten geniale acties, ook zeker een spel van fouten. Echter worden nu heel wat foutjes gecorrigeerd, wat charme weg haalt.

    Nee wordt allemaal wat te "steriel" voor mij op deze manier.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:29
    Arnootje snapt het doel van de VAR niet. Ik na Brazilië-Zwitserland ook niet meer.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:49
    Ben anti vermeulen...
    Die droeftoeter moet van de tv af. Kan de VAR dat niet regelen....wegens meerdere malen ontzettend domme onzin uitkramen.
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    maandag 18 juni 2018 om 00:21
    De VAR is de doodsteek voor het voetbal.
    De scheids-fundamentalisten kunnen zich nu uitleven.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:28
    Kan deze vraag niet met ja/nee beantwoorden.
    De var is er om die situaties die waar de arbiter twijfeld te ondersteunen en niet om de fouten bijvoorbaat te cori geren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vermeulen verbaasd over videoscheids: 'Gaan heel veel penalty's krijgen'