De Graafschap lijkt voor primeur te zorgen in Nederland: 'Heeft geen zin'

    De Graafschap lijkt voor primeur te zorgen in Nederland: 'Heeft geen zin'

    zondag 17 juni 2018 om 22:52

    De Graafschap wil af van hoofdscout Marcel Lötters. Dat meldt de Gelderlander. Als Lötters vertrekt, zorgt de promovendus uit Doetinchem voor een primeur in Nederland.

    De Graafschap gaat volgens de Gelderlander verder zónder scoutingsapparaat, waarmee de club uniek is in Nederland: geen enkele club werkt zonder scout. Deze week kreeg Lötters van algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp en technisch manager Peter Hofstede te horen dat De Graafschap niet met hem verder wil.

    "Onze technisch manager Peter Hofstede denkt dat het effectiever kan", reageert Ostendorp. Hofstede komt met een verklaring: "We scoutten de laatste jaren vooral in Nederland en in België. Daar kennen we alle spelers wel. En via beelden kunnen we ook alle spelers bekijken. Als we nu een groot budget hadden om in Scandinavië te scouten, dan zou het zin hebben. Maar op deze manier niet. We kijken nu hoe we het verder in gaan vullen."

    Plaats een reactie

    Tjoep Cola +5203
    zondag 17 juni 2018 om 22:56
    Gewoon alle WK wedstrijden kijken, daar loopt vast wel iets rond.
    Vind ik leuk
    Spartan +6488
    zondag 17 juni 2018 om 22:58
    Ja, want die spelers kan de Graafschap wel betalen.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:21
    De graafschap haalt Ronaldo!!!
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 22:58
    Haha ja er lopen er genoeg rond.
    Vind ik leuk
    PRICE +33762
    zondag 17 juni 2018 om 22:59
    Ha ha,bezuinigingen,scouten via tv beelden ,fox en studio sport
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    Eendracht +15482
    zondag 17 juni 2018 om 23:00
    Ja, die Lozano iets voor de Graafschap misschien? Die kan wel een balletje raken toch?
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1288
    zondag 17 juni 2018 om 23:15
    Die Lozano heeft vandaag gescoord tegen Duitsland en is 'the talk of the town'. Je denkt toch niet dat hij naar de Eredivisie komt?!

    ..toch?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:55
    nah, een lucky goal tegen een matig team, verder is hij maar een middelmatige speler. Ik zou als de graafschap naar wat betere spelers kijken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 00:55]
    Vind ik leuk
    Thilo +2811
    zondag 17 juni 2018 om 23:03
    Die nummer 7 van Portugal is best goed. Iets voor De Graafschap?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:53
    de bankzitters van de slechtste landen zijn misschien geïnteresseerd in de graafschap.
    Vind ik leuk
    sphynx +1086
    zondag 17 juni 2018 om 23:00
    doet feyenoord al jaren
    Vind ik leuk
    Quareck +7053
    zondag 17 juni 2018 om 23:01
    Bizar, maar ik geef ze ergens nog wel gelijk ook
    Vind ik leuk
    Rodajc +13874
    zondag 17 juni 2018 om 23:17
    Tegenwoordig zijn er zoveel middelen om interessante spelers te volgen, dat kan een td of technisch platform prima zelf.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:23
    Ze volgen vp gewoon
    Vind ik leuk
    Rodajc +13874
    zondag 17 juni 2018 om 23:24
    Ook een prima optie.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:27
    BREAKING: Vp volgend seizoen shirt sponser de graafschap
    Vind ik leuk
    Farmer +11613
    maandag 18 juni 2018 om 00:00
    Ze bekijken het vanuit een rendements-perspectief: Als je dan geld uitgeeft aan zoiets, moet het ook iets extra's toevoegen, en dát gebeurt dus niet.

    Andersom zou je kunnen lezen misschien dat de Graafschap júist zoekt nu naar een buitenlandse scout? De Benelux, en tot zekere hoogte wat van bv de 2e of 3e bundesliga bv, kennen ze wel, en kunnen ze zélf zo heen om te kijken, daar hoef je idd geen apart mannetje voor in te huren.
    Vind ik leuk
    MG MG +189
    maandag 18 juni 2018 om 08:44
    Er staat eigenlijk niet hoe ze het verder wel gaan invullen.
    Er worden zo veel datagegevens opgeslagen van spelers dat daar waarschijnlijk meer uit te halen is als een scout.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1476
    zondag 17 juni 2018 om 23:08
    De scouts van pakweg een roda of nec zijn ook niet succesvol gebleken. Hou het lekker dichtbij huis, creëer een eenheid en behoud je imago als club. Een club als De Graafschap mag nooit een "los zand vreemdelingen legioen" worden.
    Vind ik leuk
    PRICE +33762
    zondag 17 juni 2018 om 23:12
    Was het niet ooit,Lokeren of Beveren in België die volledig uit buitenlandse spelers bestond uit het zelfde land?? Wie weet dat nog??
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:14
    SK Beveren, helemaal vol Ivorianen.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1288
    zondag 17 juni 2018 om 23:17
    Beveren inderdaad. Het gros van die spelers zijn uiteindelijk doorgebroken in de Europese (sub)top. Denk aan een Gervinho en Yaya Touré.
    Vind ik leuk
    PRICE +33762
    zondag 17 juni 2018 om 23:19
    Klopt,was Beveren,ff Google er op los gelaten :-)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:05
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 02:07]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:32
    Waaronder Yaya Touré, heeft erna toch nog best een aardig carrière gehad. ;)
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    zondag 17 juni 2018 om 23:16
    Hofstede dacht ook dat hij het ooit beter kon als hoofdtrainer.....maar dat was niet zo.
    Gelukkig had hij en contract dus was de degradatie toen niet zo erg..
    ( ik heb Hofstede en Roelofsen door eljaar gehaald)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    MG MG +189
    maandag 18 juni 2018 om 08:26
    Huh??? Hoofdtrainer???
    Sterk verhaal.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    maandag 18 juni 2018 om 09:51
    Oh nee...was Richard Roelofsen....
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:32
    Roelofsen was maar een paar maanden ad interim trainer en kreeg na de degradatie een nieuw contract aangeboden als assistent. Bedoel je niet Jan Vreman? Die was echt hoofdtrainer en heeft een vast contract namelijk
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:31
    Nee hij deed na de degradatie gewoon weer een stapje terug...was toen dacht ik hoofd van de jeugd...en zijn contract liep gewoon door.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:06
    Ah okay, dat zou ook goed kunnen inderdaad. Het is ze in ieder geval allebei gelukt om met de Graafschap te degraderen en aan te blijven bij de club.
    Vind ik leuk
    Ouwe seur +30
    zondag 17 juni 2018 om 23:16
    Royston Drenthe wil wel 😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:19
    Prima besluit, haal voetballers die het gras willen opvreten voor de club. Als het kan uit de Achterhoek. Mooi voor het publiek.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 02:09
    Niet dat gras opvreten. Al dat kunstgras is zo ongezond voor je.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:20
    Ik zeg op YouTube kijken, staan leuke voetbal filmpjes
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 23:39
    Hebben ze in Doetinchem niets geleerd van NEC 2 jaar geleden??? Zaken doen met bevriende makelaars die rommel aanbevelen/zakkenvullen en een vreemdelingen legioen kweken...man man dat je zo de kleredivisie in moet gaan
    Vind ik leuk
    MG MG +189
    maandag 18 juni 2018 om 08:49
    Volgens mij gaan ze het volledig anders doen als wat gangbaar is. Hoe ze het precies gaan invullen staat niet in het artikel. Of jij hebt niet als laatste regel staan," We kijken nu hoe we het verder in gaan vullen." Tegenwoordig is zoveel data beschikbaar van spelers dat een scout misschien helemaal niet meer interessant of rendabel is. Ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 09:15
    Spelers komen op 2 manieren bij een club binnen...of scouting of bevriende makelaars van de directeur, zo moeilijk is dat niet.

    Hofstede is de man met een paar centjes binnen de Graafschap, dus zijn vriendjes schuiven aan en lozen daar hun rommel en verdienen er beide een leuk zakcentje aan. Spelers met echte waarde en of kwaliteit komen niet naar de Graafschap omdat er nog geen droge boterham valt te verdienen....dit gaat een verhaaltje NEC worden...vreemdelingen legioen uit tropische landen.

    De Mino Raiola's komen niet langs op de Vijverberg ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    MG MG +189
    maandag 18 juni 2018 om 09:30
    Zal niet zo snel een vreemdelingen legioen worden. Het bewaken van de clubcultuur is een belangrijk item de laatste jaren geweest. Daar is een aantal jaren terug hard voor gestreden dit weer succesvol terug te brengen.

    Maar ik ben er mee eens dat spelers van waarde niet zullen komen. Ze zullen het moeten hebben van opkomende Jupiler spelers of in onmin geraakte bekendere spelers. Dat is nooit anders geweest. En dan is de vraag of je daar een scouting apparaat voor nodig hebt.

    Feitelijk hebben Ajax, Feyenoord en PSV dat europees gezien ook. Een europese topper komt echt niet naar Nederland. Daar is voor hem geen droog brood te verdienen. Dus zullen die clubs ook de opkomende spelers moeten halen, die nog betaalbaar zijn. En als ze zelf een speler hebben die hoger op kan, is hij niet te houden en direct weg.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    Vato75 +2282
    maandag 18 juni 2018 om 00:00
    Er zijn al meerdere clubs die scouten via fm dat voetbal manager spel
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:12
    Hopen dat dit allemaal goed afloopt. Ben op zich wel voorstander van scouten in de regio of kort over de grens in Duitsland.
    Vind ik leuk
    base +2079
    maandag 18 juni 2018 om 00:50
    Dit was bij Twente ook zo een succes toen ging van Halst het zelf wel even doen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 00:54
    Teveel verantwoordelijkheid of invloed bij 1 persoon is inderdaad gevaarlijk. We hebben bij de Graafschap ook al vaker van dat soort figuren gehad.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3860
    maandag 18 juni 2018 om 01:30
    Heb je ook niet nodig, onzin allemaal. Zelf eens kijken naar beelden en statistieken en je bent er
    Vind ik leuk
    Voetballert +1239
    maandag 18 juni 2018 om 06:59
    Weg met Peter
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4052
    maandag 18 juni 2018 om 07:42
    Altijd slim om op het voetbal te bezuinigen.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +356
    maandag 18 juni 2018 om 13:04
    De Graafschap heeft het spel Football Manager ontdekt en gaat dat nu toepassen op haar beleid ;) .
    Vind ik leuk
    W.B. +0
    maandag 18 juni 2018 om 13:21
    Prima de graafschap deze mensen worden vaak overschat en kosten meer dan ze opbrengen. Ga met mensen (amateurs)in zee die kijken naar een wedstrijd en een rapportje schrijven en dat doorgeven aan jullie zodat jullie zelf kunnen beoordelen of die speler past bij jullie. Veel effectiever en goedkoper.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Graafschap lijkt voor primeur te zorgen in Nederland: 'Heeft geen zin'