Update: Kroatië maakt WK af met 22 spelers: 'Alleen gezonde spelers nodig'

Update: Kroatië maakt WK af met 22 spelers: 'Alleen gezonde spelers nodig'

Gepubliceerd: maandag 18 juni 2018 om 17:40ma 18-06-2018 om 17:40

Het WK van Nikola Kalinic lijkt voorbij. De Kroatische spits zou naar huis zijn gestuurd door bondscoach Zlatko Dalic, omdat hij een invalbeurt weigerde.

Dat meldt 24Sata maandag. Kroatië begon het WK zaterdag met een 2-0 overwinning op Nigeria, maar na afloop gaat het nauwelijks over de drie punten. Kalinic was zó teleurgesteld over het uitblijven van een basisplaats, dat hij vijf minuten voor tijd zou hebben geweigerd in te vallen.

De Kroatische staf nam vervolgens één dag om zich te beraden op maatregelen. Uiteindelijk bleek er onvoldoende draagvlak voor een langer verblijf van Kalinic, die naar huis wordt gestuurd. Door het vertrek van de spits van AC Milan telt de Kroatische ploeg nog 22 spelers.

Het nieuws is nog niet officieel bevestigd door de Kroatische voetbalbond. Om 16.15 uur houdt Dalic een persconferentie, waarbij de bondscoach waarschijnlijk een streep door de naam van Kalinic zet. Tegen Nigeria kreeg Mario Mandzukic de voorkeur in de spits.

Update 17.40 uur: Bondscoach Zlatko Dalic heeft kort gereageerd op het wegsturen van Nikola Kalinic. Dalic wilde de spits vijf minuten voor tijd in laten vallen tegen Nigeria (2-0), maar die weigerde. Kalinic, die ontevreden was met zijn plek op de bank, stelde dat hij een rugprobleem had. "Ik heb de situatie geaccepteerd en daarna mijn beslissing genomen. Ik heb alleen fitte en gezonde spelers nodig", stelt de keuzeheer, die het toernooi vervolgt met 22 spelers.

Plaats een reactie

Thilo +2745
maandag 18 juni 2018 om 09:59
Familie van Younes?
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12278
maandag 18 juni 2018 om 10:04
Blijven allemaal haantjes en denken dat ze allemaal basisspelers zijn.
Zo pak je deze gastjes aan.... en doorrrrr
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:06]
Vind ik leuk
dhrwobo +40537
maandag 18 juni 2018 om 13:41
Precies. Deze domoor naait zichzelf een interlandcarrière door de neus.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32064
maandag 18 juni 2018 om 10:09
Kaliniets
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:02
Wat ontzettend dom. Hoe kan je nou geen "teamgevoel" hebben wanneer je uit mag komen voor je land..... Echt triest, en zouden zoveel voetballers een moord doen om die 5 minuten te mogen spelen voor hun land op een WK.

Terechte beslissing om hem eruit te zetten!
Vind ik leuk
Plattekar bv +32064
maandag 18 juni 2018 om 14:28
De "vrienden" van Royston Drenthe nemen jouw woorden wel heel letterlijk, hoor.
Vind ik leuk
MojoRisin +14576
maandag 18 juni 2018 om 10:05
Wat ben je dan ook een sukkel..
Vind ik leuk
Koeroe +12439
maandag 18 juni 2018 om 10:07
Ik gaf Youness groot gelijk door de manier waarop maar dit is gewoon schandalig en daardoor imo volledig terecht
Vind ik leuk
Tim +4918
maandag 18 juni 2018 om 10:10
Een Veldwijkje, Kalinic zal de vlogs van Monica wel volgen.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:10
belachelijk mag iemand niet meer teleurgesteld zijn. de trainer is op zijn teentjes getrapt. hoop dat ze hem ook op donderen als ze het niet redden
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:16
Niks mis met een beetje ongenoegen maar om voor je eigen land uit te kunnen komen, al is het maar voor 5 minuten, moet verdomme een eer zijn. Hij kon dit professioneler aanpakken door gewoon die minuten te maken en na de wedstrijd met de bondscoach om de tafel te gaan zitten.

Daarnaast hopen dat ze hem ook opdonderen wanneer ze het niet redden, domme reactie. Ik ben een Kroaat, ben voor Kroatie, volg alles wat te maken heeft met hun voetbal en kan zeggen we hebben nog nooit zo een sympathiekere en tactische top trainer gehad. Deze man heeft het vuur weer aangewakkert wat allang was uitgeblazen door die idiote voorgangers (op Kovac na, dit was gewoon een situatie waarbij hij teveel eist van zijn spelers).

Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:24
bullshit we hoeven niet altijd vader te spelen voor volwassen mannen. die man is teleurgesteld dan gaat hij niet het moet kunnen. ik heb liever dat dan dat hij gaat en opzettelijk rood gaat halen. en daarom gaan ze het ook niet ver schoppen soms moet je je domme trots aan een kan zetten. ik hoef geen croaat te zijn om te zien dat die trainer een domme aktie heeft ondernomen. en als de trainer zo goed was zouden ze het verder schoppen. helemaal niets professionele aanpak de trainer hoeft ook niet altijd zijn zin te krijgen
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:31]
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 18 juni 2018 om 10:54
Man wat lul jij dom. Daarom ben en word jij nergens trainer en dat is maar goed ook.

Dit is een teamsport, er is geen ruimte voor emotie boven het teambelang en al helemaal niet tijdens een wedstrijd. Man up or leave.

'en als de trainer zo goed was zouden ze het verder schoppen'

.. Net 1 wedstrijd gespeeld en die gewonnen. Maar nee hoor, als die trainer zo goed was dan hadden ze nu al 9 punten.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:59
wie is nou dommer iemand die mij niet ken en zo lult of . ik heb jou nooit gezegd dat ik trainer wil worden dus jij lult slap uit je vette nek.is mijn mening en als je het niet leuk vind heb je gewoon pech. weer zo een mongool die gewoon wil schrijven maar weet niet waarover hij lult
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:00]
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 18 juni 2018 om 11:06
Heb je zojuist in de spiegel gekeken en zag je een mongool die dom lult?

Verbaast me niks!

Jij mag best een domme mening hebben hoor. Ik mag daar weer wat van vinden, en jij mag daar gerust om janken.

Jij moet zelf ook wel een enorme jankbal zijn om begrip op te kunnen brengen voor spelertjes die in hun egootje gekrenkt zijn omdat ze 5 minuten voor het einde moeten invallen. Jij sluit daar heel goed bij aan.

[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:15
kijk weer goed in de spiegel dan ga je zien wie de grootste mongool is je vader je broers en jijzelf homo
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 18 juni 2018 om 11:20
Dommerd toch. Als ik in de spiegel kijk zie ik niet mijn vader en broers..

Je moet toch eens ophouden met je incestieuze fantasieën.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:30
hahahahahaha je naam zegt al genoeg wake up je leeft in de verleden tijd en in een fantasie.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:00
Voetbal is hun werk toch? Dus laten we het even in perspectief plaatsen. Je hebt een baas en je bent zelf werknemer. Wanneer ik door mijn baas last minute gevraagd word om iets te doen en ik het weiger word ik ook de laan uit gegooit. Fair is fair. Wanneer ik mijn ongenoegen op een professionele manier uit door het werk wat van me gevraagd word ook daadwerkelijk te doen maar daarna om de tafel te gaan zitten met mijn baas dan is er begrip en wederzijds respect.

Blijkbaar heeft Kalinic geen respect voor zijn baas en geen hart voor zijn land. Door zijn kinderachtig gedrag benadeeld hij nu zijn team omdat we nu geen back-up spits hebben. Lekker bezig hoor.

Jouw punten:
- Ze gaan het niet ver schoppen omdat jij denkt dat wanneer hij er in kwam hij opzettelijk rood ging halen? Sorry maar jouw verwoording geeft mij hoofdpijn. Ze gaan het gewoon ver schoppen, met of zonder hem omdat deze coach goed inspeelt op de tactiek van de tegenstander.
- Je hebt het over de trots van de trainer. Dit heeft er helemaal niks mee te maken, een speler moet zijn trots opzij zetten, daar zat het hele probleem. Meneer Kalinic vindt zich te goed voor een invalbeurt.
- Als de coach zo goed was zouden ze het verder schoppen. Volgens mij hebben ze pas 1 wedstrijd gespeeld hoor kerel.
- Trainer hoeft niet altijd zijn zin te krijgen. Zeker wel, hij is verantwoordelijk voor alles wat met het team gebeurt. Faalt het team, zijn schuld. Wint het team, zijn tactiek. Slecht moraal in het team, zijn schuld. Goed moraal in het team, spelers respecteren de coach.

Als je geen Kroaat bent mag je best een mening hebben maar onderbouw deze dan ook goed.

Daarnaast is een cursusje spelling ook gewenst zie ik, en een beetje oplettendheid omdat ik in mijn eerdere reactie Kroaat had gespeld en jij toch graag daar een Croaat van maakt.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:02
school meester als schrijf je 10 bladzijden ik ben het niet met jou eens . is ouderweds wat jij suggereerd. we leven in 2018 grow up. tegens woordig als je niet van een land ben mag je niet over het land praten ,wel je bent kroaat ,maar je woont in nederland dan moet je niet hier wonen toch.BEN JE WEL EEN SPORTER??????? KROAAT OF CROAAT SAME SHIT
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:04
Niet echt hetzelfde Kroaat of Croaat. Daarnaast moet je weten wanneer je een discussie aangaat je vaak met punten moet komen om je statement goed te kunnen onderbouwen. Dat doe ik.

Als jij mijn stukkie gelezen had zag je dat ik zei dat je best je mening mag hebben maar dan mag je die goed onderbouwen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:07
schoolmeester jij bepaald niet wat ik moet zeggen dan moet je een eigen side openen en je eigen mensen plaatsen zolang je op VP zit zeg en schrijf ik wat ik wil
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 11:23
Ik ben beschaafd geweest maar met een idioot valt niet te discussiëren.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 11:24]
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 18 juni 2018 om 11:47
Sorry hoor, maar in zijn eerste post was al meteen duidelijk met wat voor een achterlijke schoenzool je te maken hebt. Respect dat jij beleefd bent gebleven, mij is het niet gelukt. Ik heb het overigens ook niet echt geprobeerd. Te veel moeite voor zo'n onbenul.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 13:03
tja soort zoek soort de ene homo gaat het altijd voor de andere homo opnemen. pakken maar flikkers
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 18 juni 2018 om 13:47
Je hebt het de hele tijd over homos. Dat is het enige waar jij over kunt denken en praten.

Kom die kast eens uit!
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:13
Hadden ze beter naar het dolfinarium kunnen gaan voor de teambuilding, nu krijg je dit
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21128
maandag 18 juni 2018 om 10:15
Hij scheen het op de trainingen goed te doen, was gewoon een beloning voor het harde werk! :o
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:22
hahahaha ik ken die dat is een goeie
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 10:44
Zo is er dus bij elke ploeg wat aan de hand!
Vind ik leuk
dijkie87 +1312
maandag 18 juni 2018 om 12:25
opeen wk weigeren ben je wel lekker lols
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 13:10
familie van veldwijk
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:48
Niet te geloven dat dit krengetje denkt dat hij de vookeur boven Mandžukić verdient
Vind ik leuk
donderdag 27 september 2018 om 14:20
ik ben Steve Marco, ik ben hier om een van mijn beloften aan u te vervullen, heer, Okosu. Je hebt iets geweldigs gedaan in mijn leven en ik ben heel erg dankbaar. Ik zal dit aan de wereld vertellen, wie de mogelijkheid heeft om dit te lezen. Sir Okosu hielp me mijn vrouw terug te krijgen nadat ze me drie jaar had verlaten. ze vertrok met een andere man. ik was kapot en verloor bijna mijn verstand. ik nam contact op met Sir Okosu Via zijn e-mail nadat ik verschillende getuigenissen op het internet zag van verschillende mensen over hoe hij hielp met het herstellen van hun huwelijk, sommigen praatten over hoe hij hen hielp een goede baan te krijgen en rijk werd. Ik ben blij dat het geen verspilling van tijd was. Ja, sommige mensen in deze wereld hebben nog steeds de kracht en het goede hart om te helpen. Meneer, u bent een man met een goed hart. Moge God je blijven gebruiken om de mensen van deze wereld te helpen. Dit is mijn getuigenis, mijnheer, zoals ik beloofde.

U kunt contact met hem opnemen voor oplossing voor andere problemen in zijn e-mail
      drokosu01@gmail.com
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws