Update: Sporting speelt in op vertrek van doelman: Italiaanse collega voor Dost

    Update: Sporting speelt in op vertrek van doelman: Italiaanse collega voor Dost

    vrijdag 22 juni 2018 om 19:44

    Rui Patricio heeft maandag een opvallende transfer gemaakt. De eerste doelman van het Portugese nationale elftal verruilt Sporting Portugal voor Premier League-promovendus Wolverhampton Wanderers.

    The Wolves hebben maandag via de officiële kanalen bevestigd dat de dertigjarige sluitpost een vierjarige verbintenis heeft ondertekend. Dat Patricio uit Lissabon zou vertrekken, zat er al enige tijd aan te komen. De keeper behoorde samen met Bas Dost tot de Sporting-spelers die hun ontslag hebben aangevraagd nadat ze door hooligans van de club zijn aangevallen.

    Patricio verlaat Portugal als een nationale held. De doelman speelde een doorslaggevende rol tijdens het gewonnen EK van 2016, waaraan hij een standbeeld in zijn geboortestad Leiria heeft overgehouden. De sluitpost loopt al sinds 2001 in de jeugdopleiding van Sporting rond en heeft 460 officiële optredens namens de club op zijn naam staan. Vrijdag stond hij onder de lat namens Portugal, maar moest hij drie keer vissen tijdens de WK-kraker tegen Spanje.

    Update 22/6 19.44: Sporting heeft inmiddels een vervanger gevonden voor Patricio. De 32-jarige Emiliano Viviano komt over van Sampdoria, zo hebben de Italianen bevestigd via Twitter.

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 18:48
    Nou Dost,ik zou je koffer pakken en de deur achter je dicht slaan
    Vind ik leuk
    Farmer +10250
    maandag 18 juni 2018 om 20:42
    Als zelfs een clublegende als Patricio al weggaat. En NB niet naar een hoog-geklasseerde club, maar de Wolves(alle respect hoor), geeft toch wel aan hóe ziek de situatie bij Sporting is nu?

    Rui Patricio is bij Sporting al 12 jaar in dienst, en nu na dít akkefietje wil iedereen weg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:18
    Ik hoop echt dat die spelers weg kunnen.. en dat vooral de club schoonschip gaat maken. Die directeur gedraagt zich als een maffia baas.
    Vind ik leuk
    mexicano +623
    maandag 18 juni 2018 om 18:49
    Mendes Wanderers*
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:50
    Wolves is sinds 2 jaar in handen van steenrijke Chinezen, dat zal het een en ander verklaren.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15636
    maandag 18 juni 2018 om 19:05
    Nee dat verklaart niks ik heb 2 woorden voor je wat Wolves verklaart.

    Jorge Mendes.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:07
    Zonder de middelen die de steenrijke Chinezen sinds 2016 beschikbaar stellen, waren veel spelers die we nu bij Wolves zien er nooit gekomen, zeker ook niet deze keeper.. Verder is het mij bekend welke agent veel spelers binnenbrengt daar, maar zeker ook voor Mendes geldt dat hij verder nauwelijks tot geen belangstelling voor Wolves had gehad als het niet was overgenomen door de eerdergenoemde Chinezen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10157
    maandag 18 juni 2018 om 19:25
    Niet helemaal waar. Mendes had daar allang belangstelling bij de wolves. Dit komt omdat Mendes beste vrienden is met de directeur/voorzitter van Wolves.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:27
    Belangstelling in de zin dat hij er allerlei spelers naartoe wilde brengen, wie heeft hij er voor 2016 allemaal naartoe gebracht dan?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:05
    Helder Costa en Ivan Cavaleiro in 2016.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:07
    Beiden in de zomer van 2016, toen was Wolves dus al grotendeels in Chinese handen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:26
    Wolves is altijd al mooie club geweest
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:48
    Heb je ergens de indruk gekregen dat ik dat niet vind? Of hoe moet ik jouw reactie lezen?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:52
    Bij den Haag loopt nog een Chinees, ik zie een mega transfer aankomen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:52
    Goh,komt het toch uit wat ik al tijden roep,als je als promovendus in de BPL tussen de 100 en 200miljoen krijg kun je zulke spelers halen,hij zal waarschijnlijk de komende jaren geen kampioen worden of Europees ( clubverband) spelen maar zal ongetwijfeld een vorstelijk salaris opstrijken,daar kunnen wij het nooit meer van winnen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11262
    maandag 18 juni 2018 om 18:57
    Netjes hoor Wolves, aardige Portugese enclave daar.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3146
    maandag 18 juni 2018 om 18:59
    Volgende transfertarget: Cristiano Ronaldo. 🤣
    Vind ik leuk
    Micha EL +818
    maandag 18 juni 2018 om 18:59
    Ik dacht dat de Ontslag aanvragen waren geweigerd? Dus ze kopen hem en hebben flink wat geld neergelegd?
    Vind ik leuk
    Streaker +2905
    maandag 18 juni 2018 om 19:01
    Hebben de hooligans mooi voor elkaar; een kind van de club weggejaagd. Die club ligt de komende jaren op z'n gat.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24102
    maandag 18 juni 2018 om 19:02
    Goed begin wolves.

    Leuk dat ze weer terug zijn.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3351
    maandag 18 juni 2018 om 19:03
    Sporting Club de Wolverhampton! Wat een selectie zeg! Raul Jiminez ook binnen pff..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:35
    Ziet er leuk uit dat wolves... voor hoeveel hebben ze rui patricio gehaald? Was het niet een van die spelers die transfervrij wou vertrekken? Weet iemand of hij gratis is gegaan of voor geld?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:47
    Transfervrij.
    Vind ik leuk