Rode Duivels komen pas na rust op gang: mooie goals bij ruime zege op Panama

    Rode Duivels komen pas na rust op gang: mooie goals bij ruime zege op Panama

    maandag 18 juni 2018 om 18:52

    België heeft zoals verwacht drie punten overgehouden aan zijn WK-opening tegen Panama. Nadat het in de eerste helft op 0-0 was blijven steken, liep het na de rust alsnog uit naar een ruime overwinning.

    aDe Rode Duivels begonnen furieus aan hun WK-opening en probeerden onder aanvoering van Eden Hazard direct toe te slaan. Doelman Jaime Penedo had echter een fraaie redding in huis op een inzet van Dries Mertens en Hazard wist niet te profiteren van een te korte terugspeelbal van captain Román Torres. In de loop van de eerste helft zakte het tempo in: Panama bleef stug verdedigen en haalde zonder noemenswaardige problemen met 0-0 de rust.

    Direct na de pauze werd de ban alsnog gebroken. Dries Mertens velde Penedo met een magistrale volley. In de loop van de tweede helft breidde Romelu Lukaku de marge uit. De spits van Manchester United zette eerst zijn hoofd tegen een fraaie voorzet van Kevin de Bruyne en werd even later de diepte in gestuurd, waarna hij de bal over Penedo heen liftte. België speelde de bal rustig uit en Panama ging tevergeefs op zoek naar een eretreffer.

    Later op de avond spelen Engeland en Tunesië de tweede wedstrijd in Groep G. België neemt het zaterdag op tegen Tunesië. Engeland speelt een dag later tegen Panama.

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 18:54
    Wat een slechte wedstrijd met Hazard als lichtpuntje en misschien Dries
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8554
    maandag 18 juni 2018 om 18:55
    Hazard vond ik juist één van de minste van het veld...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:56
    Was ook niet bijzonder, maar had wel af en toe leuke acties en steekpasses. Zorgde voor goede opzet van paar aanvallen. Vandaar lichtpuntje, want de rest liet echt niets zien.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    Sanders +3546
    maandag 18 juni 2018 om 18:58
    Die panama back had hazard helemaal in zijn broekzak.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:00
    Je bedoelt hem de heletijd onderuit schoppen? Want dan heb je gelijk.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 19:07
    Hazard ligt al met het minste contact op de grond. Heeft last van de "val ziekte"
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3024
    maandag 18 juni 2018 om 19:33
    De vallende ziekte heet dat, gozer...
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:00
    Hmm, vallende ziekte is epilepsie toch?

    Ik denk niet dat ie dat heeft, maar misschien wel de val ziekte, zeker als die tussen aanhalingstekens staat...
    Vind ik leuk
    Adje80 +8244
    maandag 18 juni 2018 om 19:47
    Hazard lichtpuntje?? Heb jij een herhaling van een kwalificatie wedstrijd gekeken ofzo? Die was echt heel erg slecht.. België was zeer matig tegen een amateur ploeg
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:25
    Ok goed was het niet maar Panema speelde wel gewoon met 10 man achter de bal dan weet je dat het moeilijk word
    Vind ik leuk
    Adje80 +8244
    maandag 18 juni 2018 om 21:12
    Dat klopt maar spelers als hazard en de bruyne zijn wereldtop daar had ik meer van verwacht
    Vind ik leuk
    Het Brein +3855
    maandag 18 juni 2018 om 19:01
    Die rechtsback was ook goed, Murillo. Die heeft Marcel gescout :D
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 19:11
    Hazard speelde zwak. Die is alleen maar bezig met overtredingen uitlokken. Laatste kwartier speelde hij vanaf links en is hij die back geen een keer voorbij geraakt.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1948
    maandag 18 juni 2018 om 19:03
    3-0! Niets mis mee!
    Vind ik leuk
    PRICE +32768
    maandag 18 juni 2018 om 19:12
    Zwakke eerste helft,de 1-0 werkte bevrijdend.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3024
    maandag 18 juni 2018 om 19:32
    Ik vond De Bruyne slecht. Deed geen stap teveel. Vocht helemaal niet. Het leek wel of hij er geen zin in had...
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 20:13
    Dat viel mij ook op. Die zit niet in zijn vel daar. Die overtreding bij de gele kaart was ook een rare actie van hem.
    Vind ik leuk
    Mari +7736
    maandag 18 juni 2018 om 18:55
    Chadli wilde niet naar huis gestuurd worden.
    89ste minuut!
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:56
    Zijn eerste seconden, onder het motto meedoen is belangrijker dan winnen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:01
    Als ze zo gaan denken kunnen ze die wereld beker wel aan ons geven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:55
    Matig team toch België

    Ik dacht ik doe gek ik zet Tunesië door, maar nu krijg ik er nog echt vertrouwen in ook. Met dit spel is België nog niet eens outsider
    Vind ik leuk
    Sanders +3546
    maandag 18 juni 2018 om 18:58
    3-0
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:08
    Ja ik heb de wedstrijd gezien Sanders
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 19:29
    Ze hebben gedaan wat ze moesten.

    Op basis van de eerste wedstrijden kun je geen enkele conclusie trekken. België maakte gewoon mooie goals die klasse verraadden. Eerlijk is eerlijk. De eerste wedstrijden zijn gewoon niet eenvoudig.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:30
    Als dat je redenatie is dan kan je hetzelfde zegen van Duitsland, Argentinië,Frankrijk, en Brazilië. Het is gewoon je eerste wedstrijd tegen een ploeg die de bus dubbel parkeert als je dan met 3-0 wint met een paar mooie combinaties dan denk ik opdracht volbracht en verder naar de volgende wedstrijd. En Tunesië maakt momenteel ook niet veel indruk op me hoor 🤔
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:09
    Kan ik zeker. Bij Duitsland is een 0-0 tegen Zweden al mogelijjk fataal
    Argentinië is een zwak collectief. Frankrijk speelt laks en alleen Brazilië is écht goed van die clubs.


    Tunesië speelt prima mee en maakt sws kans tegen België
    Vind ik leuk
    Het Brein +3855
    maandag 18 juni 2018 om 18:55
    Matige defensie heeft België, al kon Panama nooit wat uitrichten (want geen kwaliteit voorin). 3-0 is niet onaardig, maar ook normaal.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1241
    maandag 18 juni 2018 om 18:56
    De wedstrijd was niet om aan te zien.
    Gelukkig hebben de belgen de 3 punten over de streep getrokken.

    Meer viel er niet te wensen vandaag.
    Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:56
    Hoewel hij zeker niet groots speelde, was de assist van De Bruyne wel fantastisch. Goal van Mertens ook niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    Badkuip +6
    maandag 18 juni 2018 om 19:00
    Eens, zeker waar
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 18:57
    Mooie Goal van driesje.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2648
    maandag 18 juni 2018 om 18:58
    Tweede goal van de Belgen had een vleugje buitenspel...
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 19:36
    Alhoewel ik op een verrassing hoopte vind ik niet dat je gelijk hebt.
    Die tweede goal was in mijn ogen absoluut geen buitenspel. Die Panamees dekte Lukaku aan de verkeerde kant, dat wel.
    Vind ik leuk
    2cents +53840
    maandag 18 juni 2018 om 19:00
    Raar dat die VAR Mertens geen pingel gaf in de eerste helft...

    Wat een slechte schwalbe was dat zeg.
    Vind ik leuk
    Tweey +2074
    maandag 18 juni 2018 om 19:01
    Waar was de VAR bij de buitenspelgoal?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1160
    maandag 18 juni 2018 om 19:03
    Dat leek me geen buitenspel hè?!
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 19:08
    Ze hebben heel snel een herhaling laten zien met een lijn en toen bleek het wel buitenspel te zijn.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1160
    maandag 18 juni 2018 om 19:09
    Is het echt? Dat is dan wel heel bedenkelijk?!
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 19:10
    Ja 5 a 10 min later kwam er opeens een herhaling met een buitenspel lijn en toen leek het buitenspel maar ze lieten het zo snel zien dat je het niet goed kon bekijken. Heel raar.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 19:37
    Nou, ik weet niet hoor, maar via de 'normale' beelden kon ik geen buitenspel herkennen. Ook niet na vijf keer herhalen. Bij twijfel niet fluiten is de regel toch?
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 20:11
    Ja het leek eerst ook geen buitenspel maar toen die herhaling er kwam was het opeens wel buitenspel. Heel vaag moment, heb die herhaling daarna ook niet meer terug gezien.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:12
    Dat heb ik even gemist dan.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 18 juni 2018 om 20:14
    Ging ook heel snel.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:17
    Vandaar dat ik niks van die shit VAR moet hebben. Je weet gewoon dat de oneindige discussies blijven en dan kun je het maar beter gewoon aan alle mensen op het veld overlaten. Voetbal is een spel van fouten en daar hoort een scheids ook bij en VAR maakt ook fouten en dan heb ik liever dat dat ding niet meedoet.
    Vind ik leuk
    Tweey +2074
    maandag 18 juni 2018 om 21:21
    Waar heb jij naar gekeken?
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6551
    maandag 18 juni 2018 om 19:02
    Wat een waardeloze pot
    België is zo echt geen favoriet

    En wat doet die Martinez raar met deze opstelling

    Gaat nergens over
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1467
    maandag 18 juni 2018 om 19:05
    Vreselijk slechte wedstrijd. Helaas was Panama niet bij machte iets te doen tegen dit zwakke België. Hopelijk kan Tunesië nog stunten.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:23
    België was niet zwak en won verdiend.

    En geloof me, als ik het zeg dan zegt dat wat...;-)
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1467
    maandag 18 juni 2018 om 20:25
    Dat mag jij vinden. Maar België vond ik echt heel matig en dat tegen een bananenrepubliek als Panama. Sowieso hebben ze al mazzel met de pouleindeling met maar 1 serieuze tegenstander.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:28
    Klopt, maar het is gewoon niet fijn voetballen tegen een ploeg die vanaf minuut 1 de bus parkeert. Zeker in een openingswedstrijd hebben zulke ploegen nog een overdosis aan energie en is daarvan winnen het belangrijkste.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1467
    maandag 18 juni 2018 om 20:30
    Ja precies dat is ook zo. Hopelijk worden de 2e en 3e groepsduels wat aantrekkelijker.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:09
    Alle favorieten speelden de eerste wedstrijd matig tot slecht #tevroeggepiekt
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    maandag 18 juni 2018 om 19:10
    Met deze verdediging van België gaat het moeilijk worden tegen een echt team.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 19:38
    Dat komen ze op zijn vroegst tegen in de kwartfinale...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    maandag 18 juni 2018 om 20:06
    Ja inderdaad, ze hebben een prima ploeg verder.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:10
    Het valt niet te ontkennen, al is de laatste fatsoenlijke tegenstander die ze tegenkwamen (buiten wat oefenpotjes om) alweer van vier jaar geleden. Benieuwd hoe ze zich houden tegen landen als Spanje, Frankrijk, Brazilë, Duitsland of Argentinië op stoom. Geen idee eigenlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:24
    Hopelijk kunnen we na de groepsfase rekenen op kompany en Vermaelen dan heb ik wel vertrouwen in onze defensie al vind ik Boyate ook wel degelijk spelen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    dinsdag 19 juni 2018 om 07:53
    Zo groot zijn de krachtsverschillen niet, dus België kan het prima doen tegen die sterke ploegen. Missen nu nog Vermaelen en Kompany, maar zijn die terug dan doen ze niet onder voor Duitsland, integendeel.
    België is alleen wat flegmatiek.......
    Zelf denk ik ( hoop ik op ) aan een finale Brazilie - Frankrijk .
    Belgie, Duitsland en Spanje zitten net onder die twee.....?
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:04
    We zullen zien.

    Als Oranje niet meedoet ben ik eigenlijk nergens echt voor, maar wel een beetje tegen een paar ploegen. Natuurlijk heeft België goede spelers, maar vreemd genoeg kan ik me van deze generatie nog niet een heroïsch gevecht om het echie herinneren en da's best vreemd voor deze ploeg. Daar zit mijn bedenking. Gisteren deden ze het prima, al zegt dat Panama me niks.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9016
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:54
    Wat ook curieus is; zijn de waarden in Euro's per team.....
    1) Spanje 734 M
    2) Brazilie 708 M
    3) Argentinie 597 M
    4) Duitsland 591 M
    5) Belgie 487 M
    6) Frankrijk 377 M
    7) Engeland 316 M
    8) Italie 312 M
    9) Portugal 310 M
    10) Columbia 310 M

    Brazilie en Spanje zouden dus de gedoodverfde finalisten moeten zijn......het verschil is groot met de rest.

    PS: Nederland kwam op een 14 e plek met 191 M.
    Met 32 deelnemers op dit WK, een 14e plek van Oranje
    qua waarde, laat eens te meer zien hoe slecht Oranje heeft (onder) gepresteerd en hoe betrekkelijk "een waarde" is in geld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:01
    Zijn dat geschatte transferwaardes of waardes o.b.v. gerealiseerde transfers?

    Kan me voorstellen dat Neymar erop staat voor die gerealiseerde 220 miljoen, maar dat zijn huidige transferwaarde minimaal het dubbele is...dan gaat het ineens hard lijkt me...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12085
    maandag 18 juni 2018 om 19:11
    Ik heb het niet kunnen zien, maar volgens mij heb ik niks gemist..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:14
    Op de Goals na heb je inderdaad niks gemist In een potje snooker zit nog meer actie dan in deze wedstrijd van net.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4323
    maandag 18 juni 2018 om 19:29
    Hoewel het 2e doelpunt buitenspel was, is de overwinning meer dan verdiend.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14939
    maandag 18 juni 2018 om 19:39
    De Bruyne op '6' zetten is hetzelfde als Messi op doel zetten...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:39
    De Rode Duivels hebben de critici o.b.v. hun spel in de 2e helft vooralsnog de mond gesnoerd. In tegenstelling tot een aantal andere potentiële top 4 ploegen wisten de Belgen wel hun eerste en daarmee belangrijke poulewedstrijd te winnen. Deze Belgische ploeg bulkt van de kwaliteit en kan zeer ver komen dit WK.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 19:45]
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 19:55
    Sowieso kwartfinale, want de absolute top zit niet in de poule van België en ook niet in de poule waarmee ze daarna kruisen. Moeilijk in te schatten hoe ze zich tegen toplanden handhaven. Eerlijk gezegd vind ik dat ze op een of andere manier weinig spelen tegen landen uit de top vijf en al zeker niet op eindtoernooien...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:59
    Ze hebben een erg gunstige loting die Belgen. Wanneer ze eerste in de poule worden, en volgens mij worden ze dat, gaan ze ver komen dit WK.
    Vind ik leuk
    Jozef +36174
    maandag 18 juni 2018 om 20:01
    Niks is zo leuk als zo'n toernooi. Meestal loopt het heel anders als gedacht, maar de loting is inderdaad gunstig voor de Belgen.
    Vind ik leuk
    Tweey +2074
    maandag 18 juni 2018 om 21:20
    Precies.
    Vind ik leuk
    Savicevic +436
    maandag 18 juni 2018 om 21:40
    Op basis van een wedstrijd tegen niveau Harkemase Boy's?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 19:47
    Wat een elftal. Bizar goed zeg. Tegen Panama is moeilijk voetballen, maar toch effe 3-0! Respect voor de Belgen.......wat een topspelers.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1978
    maandag 18 juni 2018 om 20:46
    Slechte wedstrijd met een panamese ploeg die bleef voetballen. Dat was ook het geluk vd Belgen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Harry Kane 🙌🙌 samen Met Lewandowski de beste spits van de wereld
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rode Duivels komen pas na rust op gang: mooie goals bij ruime zege op Panama