Kane zorgt voor opluchting en kopt Engeland in blessuretijd langs Tunesië

Kane zorgt voor opluchting en kopt Engeland in blessuretijd langs Tunesië

Gepubliceerd: maandag 18 juni 2018 om 21:54ma 18-06-2018 om 21:54

Engeland is in de eerste wedstrijd op het WK met de schrik vrijgekomen. Tegenstander Tunesië leek te stunten en er met een punt vandoor te gaan, maar topschutter Harry Kane tekende in de blessuretijd voor de winnende goal: 2-1.

Engeland leek op weg naar een grote uitslag tegen Tunesië, maar miste kans na kans. De ploeg van bondscoach Gareth Southgate kon al na twee minuten op voorsprong komen door Jesse Lingard, die in de eerste helft een aantal grote mogelijkheden onbenut liet.

Nadat de Engelsen een aantal kansen gemist hadden, opende Kane na tien minuten spelen de score. Een kopbal van John Stones werd door keeper Mouez Hassen gepareerd, maar de spits van Tottenham Hotspur was er als eerste bij om de rebound van dichtbij binnen te schieten. Hassen raakte even daarvoor geblesseerd en moest zich na het doelpunt noodgedwongen laten wisselen.

Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Engeland, dat vrolijk door ging met het creëren van kansen, maar ineens kantelde de wedstrijd. Tunesië, dat tot dat moment nog geen serieuze kans had gekregen, kreeg ineens een strafschop nadat Kyle Walker een domme overtreding maakte op Fakhreddine Ben Youssef. Ferjani Sassi schoot de bal achter Jordan Pickford: 1-1.

Engeland was heel even van de leg, maar kreeg voor rust nog een paar kansen om weer op voorsprong te komen. De ongelukkige Lingard miste in een minuut tijd twee grote mogelijkheden.

Ook in de tweede helft was Engeland een stuk sterker dan Tunesië, maar de hechte Afrikaanse defensie kon maar niet uit elkaar worden gespeeld. De Tunesiërs, die nog nooit een WK-duel wonnen, begonnen te geloven in een stunt. Southgate wisselde aanvallend en bracht Marcus Rashford voor Raheem Sterling. Het was voor Tunesië vooral zaak om tegen te houden. De Afrikanen waren nog maar amper op de helft van Engeland te vinden.

Engeland leek teleurstellend te beginnen aan het WK, maar in de blessuretijd werd de ploeg gered door Kane, die helemaal vrij stond, uit een corner binnen kon koppen en daarmee voor grote opluchting zorgde: 2-1. Tunesië slaagde er niet in om het vierde WK-punt ooit binnen te slepen.

Plaats een reactie

"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 21:55
Mijn bevestigingswedstrijd: Tunesië kan België verslaan
Vind ik leuk
Excelsior +1419
maandag 18 juni 2018 om 22:00
België is wel beter als Engeland.
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:00
Absoluut niet.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
dinsdag 19 juni 2018 om 04:22
Jij komt zeker uit Engeland?
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
dinsdag 19 juni 2018 om 10:07
....
Vind ik leuk
Vato75 +2215
maandag 18 juni 2018 om 22:25
Mee eens belgie 2e klasse beter
Vind ik leuk
Thilo +2745
maandag 18 juni 2018 om 22:03
Iedereen kan iedereen verslaan. Ik vind wel dat de ‘Mourinho tactiek’ het voetbal kapot maakt.
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:05
Die 'Mourinho tactiek' telt alleen als je de betere partij bent aangezien je moeilijk je tegenstander expres moet laten winnen als je een minder team hebt en wordt veels te overdreven snel besproken

Tunesië heeft prima mee gevoetbald.. Engeland had het initiatief, maar Tunesië zat echt niet met 11 voor de goal te hangen
Vind ik leuk
FSCeara +8902
maandag 18 juni 2018 om 22:30
Ik vond nietndat Tunesie denbus parkeerde.als ze aan de bal waren voetbalde ze aardig
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:32
Precies. Bij stunts wilt men al al te graag roepen dat de bus er lag...
Vind ik leuk
FSCeara +8902
maandag 18 juni 2018 om 22:36
Vond dat ze prima uit de organisatie speelde.heel anders dan de andere teams zoals Zwitserland er vrolijk op los schopte zonder gevolgen of australie dat met 11 man op eigen helft bleef staan en met 2 man counterde.leuk ploegje dat Tunesie.ik was iig verrast
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:37
Ik ook! Nu hopen dat mijn shockexit ook uit komt!
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
dinsdag 19 juni 2018 om 04:23
Er lag een bus...
Vind ik leuk
Verratti +2230
maandag 18 juni 2018 om 23:50
Engeland scoorde niet. Het was geen Tunesië-bus. Tunesië heeft het goed gedaan.
Vind ik leuk
Vato75 +2215
maandag 18 juni 2018 om 22:27
Mourinho pakt wel volop prijzen en daar gaat het uit eindelijk om
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:16
Idd Engeland heeft een goed talentvol team die heel ver gaan komen!
Vind ik leuk
Filip_FCU +11898
maandag 18 juni 2018 om 21:55
Heel jammer. Was een stuk leuker geweest als Tunesië het doel leeg had kunnen houden, zuur voor de Tunesiërs. Wel een verdiende overwinning. Engeland heeft wel een leuk team met een jonge manager, ben benieuwd waar ze kunnen komen.
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
maandag 18 juni 2018 om 21:55
Terechte overwinning.

Pickford is de beste Engelse keeper sinds Shilton.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 21:56
Wat een zaad potje.
Vind ik leuk
Roodbergen +9596
maandag 18 juni 2018 om 21:56
Had Tunesië minimaal puntje gegund, voetbalden vrij aardig en met passie
Vind ik leuk
Baas B. +22
maandag 18 juni 2018 om 21:56
So glad you Made it, Kane
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 21:56
Alleen Lingard had er vanavond al 4/5 kunnen maken, maar faalde keer op keer. Gelukkig was Kane wel scherp, je bent een doelpuntenmachine van beroep of je bent het niet. :)

Vrij aardige eerste helft van Engeland, tweede helft beduidend minder.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 22:02]
Vind ik leuk
pos +9316
maandag 18 juni 2018 om 21:57
Altijd wel apart dat uitgerekend die Kane helemaal vrij staat.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 21:57
Dank je wel Kane, 5 minuten voor tijd geld ingezet met een quotering van 3.5 ipv 1.12 bij het begin van de wedstrijd
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
maandag 18 juni 2018 om 21:57
Terecht overwinning. Ik vond Engeland wel leuk spelen eigenlijk. Vooral aanvallend en op het middenveld staan er echt leuke spelers. Er mag door sommige spelers alleen wel flink gewerkt worden aan het afronden.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 21:57
Op z'n Duits..
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 21:59
Hehe na zoveel kansen toch op voorsprong... Kane laat wel meer ff zien wie de beste centrumspits op aarde is. Werd trouwens wel ff omver gejudood in de eerste helft, dus hadden toen al een penalty moeten hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 06:40
Echt? Iedereen met twee benen kopt die bal erin hoor. Zeker als de keeper aan de andere kant van het doel gaat staan.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
maandag 18 juni 2018 om 21:59
Met alle favorieten en outsiders nu aan het werk te hebben gezien heeft allen Spanje mij kunnen bekoren.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:18
Polen en Colombia nog. Kunnen ook verkomen denk ik en vooral Polen.
Vind ik leuk
Verratti +2230
maandag 18 juni 2018 om 23:54
Ik vond Mexico het leukste spelen.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
dinsdag 19 juni 2018 om 04:27
En die wonnen nog niet eens...
Vind ik leuk
tikkietoe +5899
maandag 18 juni 2018 om 22:00
Belgie had behoorlijk wat kansen nodig om tot scoren te komen, maar Engeland nog meer in hun wedstrijd tegen Tunesie.
Maar beide overwinningen zijn terecht.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:00
Zoveel kansen en dan winnen door 2 corners. Engeland gaat ver komen
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:01
Engeland speelde de eerste 10 minuten zeer goed voetbal. Door een zeer domme overtreding laat Engeland Tunesië terug in de wedstrijd komen. In de 2e helft speelde Engeland ouderwets dom en slecht voetbal. Wanneer Engeland het niveau, zoals ze in de 2e helft speelde, niet weet te verbeteren, gaat Engeland er met 3 of 4 nul af tegen de Rode Duivels.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 22:03]
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:08
4 nul af ????


Je vergeet te benoemen dat België nog minder was tegen Panama...
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:18
Nee, nee, Timio, de Belgische ploeg bulkt van de kwaliteit. Na de 3-0 overwinning van vandaag gaat het vertrouwen alleen nog maar verder groeien. Wanneer de Rode Duivels eerste worden in hun poule, en ik geloof er echt in dat dit gaat gebeuren, hebben ze een redelijk gemakkelijk programma.
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:26
Als dat vertrouwen daardoor groeit schuilen juist gevarren. Geen team in en was niet om aan te zien slecht . Lucky mooie knal vlak na de rust of een 0--0 was mogelijk...

Als België zo denkt als jij zijn ze zelfs kansloos tegen Tunesië. Die straffen dat wel af
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:28
We gaan het zien, maar ik denk echt dat België minimaal bij de laatste 8 of laatste 4 gaat komen.
Vind ik leuk
"Mimi" +23679
maandag 18 juni 2018 om 22:33
Ik heb af in de poule en dat kan nog zomaar gebeuren ...
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
maandag 18 juni 2018 om 22:01
Lucky bastards...
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2532
maandag 18 juni 2018 om 22:02
Engeland speelt wel goed alleen de eindpass ontbreekt vaak. Vind hen wel de betere van wat ik tot nu toe heb gezien. Wat was die scheids een drama zeg met zijn beslissingen. Heel warrig gefloten.
Vind ik leuk
Streaker +3739
maandag 18 juni 2018 om 22:04
Kane opvallend afwezig, hopelijk is hij de volgende wedstrijden actiever want het is een belangrijke spil. Deze op drie handen te tellen balcontacten zijn wel heel mager voor zijn kaliber.
Vind ik leuk
TvdM +648
maandag 18 juni 2018 om 22:04
Zonde dat Nederland is er niet is, met het gemiddelde niveau dit WK was de finale halen een makkie geweest.
Vind ik leuk
maandag 18 juni 2018 om 22:06
Die tweede helft was echt bar slecht
Vind ik leuk
Het Brein +4681
maandag 18 juni 2018 om 22:07
Zelden zo'n slordige voorhoede gezien!
Vind ik leuk
Antonio_4 +2137
maandag 18 juni 2018 om 22:10
Nou ging het niet al te best (...wat meer te maken had met de Tunesiërs), maar vond het wel mooi om Engeland 'on-Engels' te zien spelen met veel creativiteit en lopende mensen. Benieuwd hoe ze het tegen de Belgen gaan doen.
Vind ik leuk
robson81 +2025
maandag 18 juni 2018 om 22:18
Beste spits ter wereld en niet samen met maar alleen hij.
Vind ik leuk
Argento8523 +7048
maandag 18 juni 2018 om 22:24
Enorme schijt mazzel

Vind ik leuk
kees ee +774
maandag 18 juni 2018 om 22:45
wordt weer tobben in dat land met "voetbal-armoede", hoe leuk was het daar vroeger niet ZONDER die bakken geld.
Vind ik leuk
Gerro +8454
dinsdag 19 juni 2018 om 00:47
Alle eerste wedstrijden op het wk zijn vaak niet best het grote werk moet dan ook nog komen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 06:37
Tunesië is wellicht de slechtste ploeg van dit WK. Dat Engeland hier niet met 7-0 van wint zegt heel veel over het erbarmelijke nivo van dit Engelse team. Southgate & Co komen niet uit de groep. Verlies tegen Panama en verlies tegen België en hopla, back home.
Vind ik leuk
FCHeineken +874
dinsdag 19 juni 2018 om 06:47
Deze poule is na 1 ronde al een uitgemaakte zaak....
BEL - TUN: 2-0
ENG - PAN: 3-1
BEL - ENG 2-2
TUN - PAN: 0-0
Gewoon de 2 grote door met 7 puntjes.
Vind ik leuk
WHAAAAAA +135
dinsdag 19 juni 2018 om 13:44
Vond het wel perfect gezegd van die commentator op dat moment.
91ste minuut , een corner , iedereen wordt gedekt behalve de man die in een paar jaar 149 keer had gescoord , nu 150 dus.
Was een moment die niemand snapte , zelfs de spelers van Tunesië niet.

Wijzig : Vergeet ik er nog bij te zeggen dat de beste man 1.90 is!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:45]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws