Kane zorgt voor opluchting en kopt Engeland in blessuretijd langs Tunesië

    Kane zorgt voor opluchting en kopt Engeland in blessuretijd langs Tunesië

    maandag 18 juni 2018 om 21:54

    Engeland is in de eerste wedstrijd op het WK met de schrik vrijgekomen. Tegenstander Tunesië leek te stunten en er met een punt vandoor te gaan, maar topschutter Harry Kane tekende in de blessuretijd voor de winnende goal: 2-1.

    Engeland leek op weg naar een grote uitslag tegen Tunesië, maar miste kans na kans. De ploeg van bondscoach Gareth Southgate kon al na twee minuten op voorsprong komen door Jesse Lingard, die in de eerste helft een aantal grote mogelijkheden onbenut liet.

    Nadat de Engelsen een aantal kansen gemist hadden, opende Kane na tien minuten spelen de score. Een kopbal van John Stones werd door keeper Mouez Hassen gepareerd, maar de spits van Tottenham Hotspur was er als eerste bij om de rebound van dichtbij binnen te schieten. Hassen raakte even daarvoor geblesseerd en moest zich na het doelpunt noodgedwongen laten wisselen.

    Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Engeland, dat vrolijk door ging met het creëren van kansen, maar ineens kantelde de wedstrijd. Tunesië, dat tot dat moment nog geen serieuze kans had gekregen, kreeg ineens een strafschop nadat Kyle Walker een domme overtreding maakte op Fakhreddine Ben Youssef. Ferjani Sassi schoot de bal achter Jordan Pickford: 1-1.

    Engeland was heel even van de leg, maar kreeg voor rust nog een paar kansen om weer op voorsprong te komen. De ongelukkige Lingard miste in een minuut tijd twee grote mogelijkheden.

    Ook in de tweede helft was Engeland een stuk sterker dan Tunesië, maar de hechte Afrikaanse defensie kon maar niet uit elkaar worden gespeeld. De Tunesiërs, die nog nooit een WK-duel wonnen, begonnen te geloven in een stunt. Southgate wisselde aanvallend en bracht Marcus Rashford voor Raheem Sterling. Het was voor Tunesië vooral zaak om tegen te houden. De Afrikanen waren nog maar amper op de helft van Engeland te vinden.

    Engeland leek teleurstellend te beginnen aan het WK, maar in de blessuretijd werd de ploeg gered door Kane, die helemaal vrij stond, uit een corner binnen kon koppen en daarmee voor grote opluchting zorgde: 2-1. Tunesië slaagde er niet in om het vierde WK-punt ooit binnen te slepen.

    Plaats een reactie

    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 21:55
    Mijn bevestigingswedstrijd: Tunesië kan België verslaan
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:57
    Nee, gaat ‘m niet worden. De makkelijkste poul ooit. Gewoon England en Belgium gaan door
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:00
    Juist maar je vergeet dat België er ook geen kut van kan...
    Totaal geen team in.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:02
    Was een grote knuffelpartij. Hoe Lukaku iedereen bij elkaar riep bij zijn doelpunten. Leek de teletubbies Wel.😂
    Dat terzijds, winnen ze wel gewoon alles. Gaan gewoon door.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:06
    Engeland wint gewoon van België. Het is te hopen dat Tunesië stunt tegen belgië. Dat is gewoon mogelijk
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    maandag 18 juni 2018 om 22:24
    England was ook kut
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    maandag 18 juni 2018 om 22:53
    Iedereen is kut, alleen Spanje en Portugal stelden niet teleur(ook NIET positiever opvatten als dat het er staat aub!).... tot dusver.
    België maakte het nog een tikje 'waar, qua uitslag', maar met alle respect..

    Panama?? Toe even zeg... Maakt de vernedering van Oranje's(en Italië's) afwezigheid alleen maar groter.

    Ik hoop op een super-verassing:
    IJsland Wereldkamioen! :P
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 22:54]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:21
    Belgie kan er geen kut van...

    Jij begrijpt duidelijk niets van voetbal...
    Vind ik leuk
    Excelsior +1051
    maandag 18 juni 2018 om 22:00
    België is wel beter als Engeland.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:00
    Absoluut niet.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:22
    Jij komt zeker uit Engeland?
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:07
    ....
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    maandag 18 juni 2018 om 22:06
    België en Engeland samen door
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    maandag 18 juni 2018 om 22:24
    Dat sowieso
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    maandag 18 juni 2018 om 22:25
    Mee eens belgie 2e klasse beter
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    maandag 18 juni 2018 om 22:03
    Iedereen kan iedereen verslaan. Ik vind wel dat de ‘Mourinho tactiek’ het voetbal kapot maakt.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:05
    Die 'Mourinho tactiek' telt alleen als je de betere partij bent aangezien je moeilijk je tegenstander expres moet laten winnen als je een minder team hebt en wordt veels te overdreven snel besproken

    Tunesië heeft prima mee gevoetbald.. Engeland had het initiatief, maar Tunesië zat echt niet met 11 voor de goal te hangen
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    maandag 18 juni 2018 om 22:30
    Ik vond nietndat Tunesie denbus parkeerde.als ze aan de bal waren voetbalde ze aardig
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:32
    Precies. Bij stunts wilt men al al te graag roepen dat de bus er lag...
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    maandag 18 juni 2018 om 22:36
    Vond dat ze prima uit de organisatie speelde.heel anders dan de andere teams zoals Zwitserland er vrolijk op los schopte zonder gevolgen of australie dat met 11 man op eigen helft bleef staan en met 2 man counterde.leuk ploegje dat Tunesie.ik was iig verrast
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:37
    Ik ook! Nu hopen dat mijn shockexit ook uit komt!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:23
    Er lag een bus...
    Vind ik leuk
    Verratti +1716
    maandag 18 juni 2018 om 23:50
    Engeland scoorde niet. Het was geen Tunesië-bus. Tunesië heeft het goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1832
    maandag 18 juni 2018 om 22:27
    Mourinho pakt wel volop prijzen en daar gaat het uit eindelijk om
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:16
    Idd Engeland heeft een goed talentvol team die heel ver gaan komen!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10115
    maandag 18 juni 2018 om 21:55
    Heel jammer. Was een stuk leuker geweest als Tunesië het doel leeg had kunnen houden, zuur voor de Tunesiërs. Wel een verdiende overwinning. Engeland heeft wel een leuk team met een jonge manager, ben benieuwd waar ze kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26285
    maandag 18 juni 2018 om 21:55
    Terechte overwinning.

    Pickford is de beste Engelse keeper sinds Shilton.
    Vind ik leuk
    flipper +1319
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Wat een zaad potje.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Had Tunesië minimaal puntje gegund, voetbalden vrij aardig en met passie
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    maandag 18 juni 2018 om 22:08
    België en Engeland na 2 wedstrijden ,6 punten. Dan allebei door.
    Laatste wedstrijd gaat om groepswinst.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Harry Kane 🙌🙌 samen Met Lewandowski de beste spits van de wereld
    Vind ik leuk
    Hyena +27303
    maandag 18 juni 2018 om 21:58
    Je vergeet er eentje..
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:59
    Als je Ronaldo bedoelt, Ik vind Hem meer een winger. Daarnaast vind Ik Suarez minder dan die 2z
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:24
    Het gaat er helemaal niet om wat jij vind...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    maandag 18 juni 2018 om 22:02
    Toch wel benieuwd naar de naam...
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:06
    Luuk de Jong! ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:01
    Idd Kane en Lewa gaan strijden om de topscorertitel! Messi zal misschien ook nog wel mee gaan doen.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:05
    Nou, topscorer zal Ronaldo wel worden. Die heeft er al 3. Maar mag ook Lewandowski zijn hoor! Betekent dat wij dan heel ver zijn gekomen 😂
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:08
    Ronaldo heeft zijn geluk wel gehad met een onterechte penalty en een gigantische blunder mag ik hopen. Als hij straks tegen een gesloten verdediging gaat spelen gaat hij weer geïrriteerd raken en boos worden op het publiek, de tegenstander, de scheids enz...
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:25
    Terechte penalty en idd een blunder.

    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:27
    Hij zoekt het been van Nacho op en gaat daarna weer vreselijk acteren toen hij geraakt werd.....
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:32
    zoekt het been op???????

    Ga onmiddelijk de beelden terugbekijken vriend. Nacho plaats zijn been toch echt zelf voor Ronaldo. Niet opgezocht at all
    Vind ik leuk
    Baas B. +23
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    So glad you Made it, Kane
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Laat Kane anders 20 meter vrij staan..
    Vind ik leuk
    Hyena +27303
    maandag 18 juni 2018 om 21:58
    Bizar dat zo'n speler zo gigantisch wordt vrijgelaten in de laatste minuten bij een corner.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7391
    maandag 18 juni 2018 om 22:06
    3 2 1 matchfixing?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:56
    Alleen Lingard had er vanavond al 4/5 kunnen maken, maar faalde keer op keer. Gelukkig was Kane wel scherp, je bent een doelpuntenmachine van beroep of je bent het niet. :)

    Vrij aardige eerste helft van Engeland, tweede helft beduidend minder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    pos +7820
    maandag 18 juni 2018 om 21:57
    Altijd wel apart dat uitgerekend die Kane helemaal vrij staat.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:58
    Slim positiespel. Slimme Speler en weet waar hij moet lopen
    Vind ik leuk
    Verratti +1716
    maandag 18 juni 2018 om 23:51
    Maar ook zeldzaam slecht verdedigd.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:57
    Dank je wel Kane, 5 minuten voor tijd geld ingezet met een quotering van 3.5 ipv 1.12 bij het begin van de wedstrijd
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2300
    maandag 18 juni 2018 om 21:57
    Terecht overwinning. Ik vond Engeland wel leuk spelen eigenlijk. Vooral aanvallend en op het middenveld staan er echt leuke spelers. Er mag door sommige spelers alleen wel flink gewerkt worden aan het afronden.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:57
    Op z'n Duits..
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +631
    maandag 18 juni 2018 om 21:58
    Mooi, gerechtigheid. Word gek van die “handbalteams” die 90min aan het tijdrekken en overtredingen aan het maken zijn zoals Tunesië, Australië, Zwitserland etc etc. Zal blij zijn als de poulefase voorbij is
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:59
    Hehe na zoveel kansen toch op voorsprong... Kane laat wel meer ff zien wie de beste centrumspits op aarde is. Werd trouwens wel ff omver gejudood in de eerste helft, dus hadden toen al een penalty moeten hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:40
    Echt? Iedereen met twee benen kopt die bal erin hoor. Zeker als de keeper aan de andere kant van het doel gaat staan.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    maandag 18 juni 2018 om 21:59
    Met alle favorieten en outsiders nu aan het werk te hebben gezien heeft allen Spanje mij kunnen bekoren.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:18
    Polen en Colombia nog. Kunnen ook verkomen denk ik en vooral Polen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1716
    maandag 18 juni 2018 om 23:54
    Ik vond Mexico het leukste spelen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:27
    En die wonnen nog niet eens...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4766
    maandag 18 juni 2018 om 22:00
    Belgie had behoorlijk wat kansen nodig om tot scoren te komen, maar Engeland nog meer in hun wedstrijd tegen Tunesie.
    Maar beide overwinningen zijn terecht.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:00
    Zoveel kansen en dan winnen door 2 corners. Engeland gaat ver komen
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:01
    Engeland speelde de eerste 10 minuten zeer goed voetbal. Door een zeer domme overtreding laat Engeland Tunesië terug in de wedstrijd komen. In de 2e helft speelde Engeland ouderwets dom en slecht voetbal. Wanneer Engeland het niveau, zoals ze in de 2e helft speelde, niet weet te verbeteren, gaat Engeland er met 3 of 4 nul af tegen de Rode Duivels.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 22:03]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:08
    4 nul af ????


    Je vergeet te benoemen dat België nog minder was tegen Panama...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:18
    Nee, nee, Timio, de Belgische ploeg bulkt van de kwaliteit. Na de 3-0 overwinning van vandaag gaat het vertrouwen alleen nog maar verder groeien. Wanneer de Rode Duivels eerste worden in hun poule, en ik geloof er echt in dat dit gaat gebeuren, hebben ze een redelijk gemakkelijk programma.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:26
    Als dat vertrouwen daardoor groeit schuilen juist gevarren. Geen team in en was niet om aan te zien slecht . Lucky mooie knal vlak na de rust of een 0--0 was mogelijk...

    Als België zo denkt als jij zijn ze zelfs kansloos tegen Tunesië. Die straffen dat wel af
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:28
    We gaan het zien, maar ik denk echt dat België minimaal bij de laatste 8 of laatste 4 gaat komen.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    maandag 18 juni 2018 om 22:33
    Ik heb af in de poule en dat kan nog zomaar gebeuren ...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23662
    maandag 18 juni 2018 om 22:01
    Lucky bastards...
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1240
    maandag 18 juni 2018 om 22:02
    Engeland speelt wel goed alleen de eindpass ontbreekt vaak. Vind hen wel de betere van wat ik tot nu toe heb gezien. Wat was die scheids een drama zeg met zijn beslissingen. Heel warrig gefloten.
    Vind ik leuk
    Streaker +2897
    maandag 18 juni 2018 om 22:04
    Kane opvallend afwezig, hopelijk is hij de volgende wedstrijden actiever want het is een belangrijke spil. Deze op drie handen te tellen balcontacten zijn wel heel mager voor zijn kaliber.
    Vind ik leuk
    TvdM +655
    maandag 18 juni 2018 om 22:04
    Zonde dat Nederland is er niet is, met het gemiddelde niveau dit WK was de finale halen een makkie geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:06
    Die tweede helft was echt bar slecht
    Vind ik leuk
    Het Brein +3319
    maandag 18 juni 2018 om 22:07
    Zelden zo'n slordige voorhoede gezien!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 18 juni 2018 om 22:10
    Nou ging het niet al te best (...wat meer te maken had met de Tunesiërs), maar vond het wel mooi om Engeland 'on-Engels' te zien spelen met veel creativiteit en lopende mensen. Benieuwd hoe ze het tegen de Belgen gaan doen.
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    maandag 18 juni 2018 om 22:18
    Beste spits ter wereld en niet samen met maar alleen hij.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6104
    maandag 18 juni 2018 om 22:24
    Enorme schijt mazzel

    Vind ik leuk
    kees ee +479
    maandag 18 juni 2018 om 22:45
    wordt weer tobben in dat land met "voetbal-armoede", hoe leuk was het daar vroeger niet ZONDER die bakken geld.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 23:09
    Noordafrikaanse ensembles zijn doorgaans dissonanten op WK's en in dier voege stelde ook Tunesië niet teleur.

    Het WK verloopt geheel volgens plan met de nederlagen van Marokko, Egypte en Tunesië.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 23:24]
    Vind ik leuk
    Gerro +5453
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:47
    Alle eerste wedstrijden op het wk zijn vaak niet best het grote werk moet dan ook nog komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:37
    Tunesië is wellicht de slechtste ploeg van dit WK. Dat Engeland hier niet met 7-0 van wint zegt heel veel over het erbarmelijke nivo van dit Engelse team. Southgate & Co komen niet uit de groep. Verlies tegen Panama en verlies tegen België en hopla, back home.
    Vind ik leuk
    FCHeineken +773
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:47
    Deze poule is na 1 ronde al een uitgemaakte zaak....
    BEL - TUN: 2-0
    ENG - PAN: 3-1
    BEL - ENG 2-2
    TUN - PAN: 0-0
    Gewoon de 2 grote door met 7 puntjes.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +141
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:44
    Vond het wel perfect gezegd van die commentator op dat moment.
    91ste minuut , een corner , iedereen wordt gedekt behalve de man die in een paar jaar 149 keer had gescoord , nu 150 dus.
    Was een moment die niemand snapte , zelfs de spelers van Tunesië niet.

    Wijzig : Vergeet ik er nog bij te zeggen dat de beste man 1.90 is!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kane zorgt voor opluchting en kopt Engeland in blessuretijd langs Tunesië